לוס אנג'לס קליפרס – ואז הגיע קוואי

הקדמה : איפה קוואי ישחק ? הייתה ה-שאלה בתחילת יולי, ההודעה שלו הגיעה בהפתעה מוחלטת והוא חתם בלוס אנג'לס קליפרס. מכאן ההתייחסות וההייפ סביב הקבוצה השתנה לגמריי. האם הקליפרס מועדון שכשל שוב ושוב (ושוב) ימצא את עצמו תחת עידן חדש תחת קוואי ? כאוהד לייקרס הלב נחמץ עם פרסום ההחלטה שלו. העידן של הלייקרס כמגנט כוכבים נגמר וכעת גם הקליפרס מסוגלת לשחק במגרש של הגדולים.

אולם :

כמו הקבוצה הצהובה סגולה מעבר לכביש הקליפרס משחקת בסטייפלס סנטר, ללא שום חולצה או דגל בגג האולם. בעוד התפוסה במשחקי הלייקרס עומדת על 18,997 במשחקי הקליפרס התפוסה הרשמית עומדת על 19,060. האם אוהדי הקליפרס רזים יותר ? ומאיפה הגיעו 63 מושבים נוספים ? יש דיבור שהקליפרס יעברו לאולם אחר בעיר.(אפילו באזור הפורום המיתולגי של הלייקרס)מעבר לעיר אחרת (לאס ואגס או סיאטל ) היה עושה טוב לקבוצה אבל ממש לא סביר כשקוואי עכשיו בקבוצה.

רקורד בעונה שעברה :

34-48 מקום 8 במערב, הפסד 2-4 בסיבוב הראשון לאלופת המערב שבדרך גולדן סטייט. הקליפרס שהטרידו את טוביאס האריס לאחר פגרת האול סטאר נראו מצויין בלעדיו.

מאמן :

דוק ריברס מתחיל עונה מס 7 בקליפרס. הוא הגיע לאחר 9 עונות בבוסטון ו 4 + פיטורים מהירים באורלנדו. הוא אחד המאמנים הותיקים בליגה כשמאנו עומד על 658-894. ה 6 עונתיו בקליפרס הוא תמיד היה במאזן חיובי ופספס את הפלייאוף פעם אחת. הוא טרם הצליח להגיע עם הקליפרס לגמר קונפרנס כמו קודמיו בתפקיד ב 41 שנות מועדון. ריברס לא הצליח עם הרכב החלומות של פול גריפין ג'ורדן ועל והוא שותף מלא לחרפת יוסטון בפלייאוף 2015. מאזן הפלייאוף של ריברס עומד על 83-84 והוא רשם 2 הופעות בגמר עם בוסטון (אליפות והפסד)

שחקנים שעזבו / באו

ההכרזה של קוואי ניפצה לרסיסים את התקוות של אוהדי הלייקרס והשאירה את יוג'רי עם המאסיי ביד. ג'רי ווסט הוכיח בפעם המי יודע כמה שהוא מאסטר אוף מאסטר פלאן.

שחקנים שעזבו: דנילו גלינארי( OKC), , גילגיוס-אלכסנדר(OKC), מילוש תיאודוסיץ'(בולניה), ווסלי ג'ונסון, מייק סקוט, סינדריוס תורנוול, טיירון וואלאס, ווילסון צ'אנדלר.

שחקנים שהצטרפו: קוואי לנארד(אלוף עולם מטורונטו), פול ג'ורג'(נמאס לי מראסל?), פטריק פטרסון, מו הארקלס, רודני מקגרודר, ג'ונתן מוטלי, אמפיונדו קבנגלה (רוקי), דריק וולטון

כמה זה עולה לנו ?

מה היה בעונה שעברה ?

הקליפרס כאמור הטרידו את טוביאס האריס לפילדלפיה בשליש האחרון של העונה. קודם לכן הם פירקו לחלוטין את הקבוצה כשהצמד פול את גריפין מצא את עצמו מחוץ למערכת ( הטרייד של גריפין לפיסטונס היה מפתיע מאוד והגיע לאחר הארכת חוזה). למרות המחשבות שהקליפרס תאבד אחיזה ותצא ממרוץ הפלייאוף במערב הקשוח הקליפרס שהייתה במאזן 27-32 לפני האולסטאר רצו למאזן 7-16 וצפו בלייקרס המתפוררת ובסקרמנטו הלא מספיק בשלה מחוץ למרוץ.

בפלייאוף הקליפרס שקיבלו את גולדן סטייט עם דוראנט בכושר שיא הצליחו לנצח פעמיים את הוורוריס כולל קאמ-בק מפיגור של 31 במה שהיה המ-ה-פ-ך המפואר ביותר בתולדות הפלייאוף. דוראנט וגולדן סטייט היו גדולים על הקליפרס והסדרה הסתיימה לאחר 6 משחקים.

זה הקליפרס שנותנת פה בראש !

הקליפרס המחודשת לאחר ניקוי אורוות קיבלה בעיקר את לו ווילאמס בעונת שיא נוספת ואת מונטרל הארל וג'מייקל גרין עם הופעות נהדרות.

במקרה של הקליפרס לעונה הקודמת אין אידקציה לגביי העונה הנוכחית. מדובר בקבוצה חדשה לגמריי עם 2 מגה סטארים שנחתו בקיץ והקפיצו את הקליפרס להיות מועמדת לאליפות(זה קרה גם בעידן פול-גריפין-רדיק-ג'ורדן).

הקליפרס שמרו על הנכסים שלהם באופן יחסי ויצרו מספיק מקום ל 2 חוזים עבור ג'ורג' וקוואי

אז מה צפוי לנו ?

ההחלטה של קוואי ניפצה את החלום הרטוב של כל אוהד לייקרס. אם היה מגיע לצד הנכון של אל איי הוא היה יוצר 3 מגה סטארים שיכלו לשחק שני שליש עונה ולהגיע רעננים וטובים לפלייאוף. קוואי לא רק שבחר בקליפרס הוא הגיע בחבילה יחד עם פול ג'ורג' שרק לפני עונה חתם על הארכת חוזה עם OKC. המהלך הזה הימם את הליגה וגרם לפירוק של OKC ולמצב שבו MVP גמר מכהן נוטש את הקבוצה עימה זכה באליפות. הקליפרס עשו מהלך על כל הקופה עם הרכב סופר גמיש ו 2 שחקנים שמגעים לאחר העונה הטובה בקריירה שלהם. במהלך העונה גם ג'ורג' ובעיקר קוואי שיחקו את הכדורסל הטוב ביותר שלהם. בגמר ובמהלך הפלייאוף קוואי הוכיח שהוא רוצח שקט, הוא בטוח קיצר את החיים ללא מעט אוהדי ספרס והיכולת שלו לגמור משחקים מעוררת כבוד. היו מי שנסחפו עם השוואות למייקל והיו מי שנסחפו יותר והשוו לקובי. מאחר והבסיס של הקליפרס נשאר איתן פחות או יותר נראה שהחבורה הלוחמת של הקליפרס ראויה בזכות עצמה. קוואי וג'ורג' יהיו שם בשביל לחסל משחקים.

ההרכב של הקליפרס מאוד גמיש ומותאם לכל סגנון. החמשייה של בבורלי,קוואי,ג'ורג',הראל וזובאק לא תהיה זאת שתגמור משחקים. לו וילאמס יהיה שם במקום זובאק ולקליפרס יהיה הרכב הגנתי/התקפי שהוא חלום רטוב של כל חובב כדורסל.

קוואי כדורסלן נפלא הוא רשם 2 FMVP עד כה עם 2 קבוצות והוא אולי יהיה הראשון לעשות זאת עם 3 קבוצות שונות, אבל יש משהו מאוד לא לויאלי ומאוד לא מכבד בהתנהגות שלו. הוא צמח בספרס והדם הרע שלו עם מערכת שיצא לה שם. הוא עזב את טורונטו כאלוף ואין לזה תקדים. השאלה האם לא צריך להצמיד לו פסיכאטר צמוד והשאלה איך השילוב שלו עם דוק ריברס יעבוד. בנוסף השאלה איך החלוקה של הדקות והזריקות שלו ושל ג'ורג' תעבוד. ג'ורג' בשנתיים האחרונות למד שיעור חשוב באיך לשחק עם סטאר שלא רואה אף אחד ממטר צפוי לעבור חוויה מתקנת העונה.

מהלכי הקוואי הגדולים בעונה שעברה

ג'ורג' יעדר לפחות שבועיים ועד חודש השאלה האם זה לא יפגע ביכולת שלו להשתלב בקבוצה באופן כזה שיהיה יעיל באפריל.

ההייפ סביב קוואי גדול ( וב-צ-ד-ק, לסת שמוטה של מליניאק) אבל בחלק גדול מהעונה שעברה הוא שיחק הירו בול, נרס היה בסדר גמור עם זה והשאלה האם ג'ורג' וריברס יחיו עם זה בשלום.

לקליפרס יש בסיס בריא להרבה שנים בעיקר עם קוואי וג'ורג' בריאים ואם לא יהיו בעיות של אגו.

היתרון של הקבוצה הוא ביכולת לשים כדורים מדאון טאון ובעילות גבוהה. החסרון ? האם זובאק זה סנטר לקבוצה אלופה ? איך לעזאזל מג'יק שחרר אותו מהלייקרס ? מה עבר לו בראש ? זובאק היה מאוד יעיל בדקות שקיבל בעונה שעברה. לצד קוואי וג'ורג' הוא יכול להיות הרבה יותר יעיל. הצוות המסייע של הקליפרס טוב. ג'מקיל גרין ,מו הארקלס ,לאנדרי שאמט ומונטרל הראל שחקני רוטציה שמשחקים ונותנים בדיוק את מה שאתה רוצה מהם.

יש הייפ ויש גם המון סימני שאלה, בכל זאת DNA של מועדון והקליפרס הוא חתיכת DNA.

זה זמן התסריטים:

הוליוודי – הקליפרס פותחת את העונה לא טוב ובהילוך נמוך מאוד. העסק לא כך כך עובד והיא במאזן 28-24 ערב האולסטאר כשהיא בפער של 4.5 משחקים ממקום בפלייאוף. הקליפרס תופסת את המקום ה 8 לאחר ניצחון על פורטלנד במשחק האחרון של העונה. בסיבוב הראשון של הפלייאוף היא פוגשת את המכונה המשומנת של דנבר ויוצאת מפיגור 0-2 לניצחון הירואי של 4-3. בסיבוב השני היא פוגשת בהפתעת העונה הסן אנטוניו ספרס קוואי מקבל שריקות בוז רמות אבל מספק את הסדרה הכי טובה לשחקן בודד עם ממוצע של 47 נקודות למשחק והקליפרס נותנת סוויפ מהדהד על הראש של פופביץ. בגמר המערב הלייקרס ממתינה כשכל קבוצה מנצחת ומפסידה 3 פעמיים בספטיילס סנטר. גיים 7 95-94 ללייקרס. וקוואי מנסה לנצח את המשחק מג'אמפ שנחסם ע"י דוויס, לברון חלם בריבאונד והכדור מגיע לזובאק שמעיף אותו לשמיים 96-95 לקליפרס !! שומו שדיים !! השתלים של ג'יני באס נפלו אפיים ארצה. איך לעזאזל המג'יק הזה זרק את זובאק ופירק את הצמד זובי-קוסי(קוזמה כמובן).בגמר בניגוד לכל הסיכויים זאת שוב טורונטו שקבלה את סיאקם ולאורי בעונת שיא ונהנתה מפישול נוסף של בודנבולצר בגמר המזרח. קוואי לא מתרגש מהקנדים וטורף אותם כמו דינוזאור במאנץ אחרי שאכל שדה של מרחיאונה. 4-0 קללת הקליפרס מוסרת ! קוואי לא מתבלבל ומבקש לעבור ללייקרס.

פסימי – הפציעה של ג'ורג' חמורה בהרבה ממה שחשבו. פרסטי יושב בבית וצוחק כל הדרך אל הלוטרי. קוואי לא מתאקלם טוב ויש המון חיכוכים עם דוק ריברס. קוואי מחליט לעשות את הספרס והוא משחק 57 משחקים בלבד. הקליפרס נאחזת בשיינים ומשיגה 44 ניצחונות שמספיק בקושי למקום 8 במערב התחרותי. בסיבוב הראשון היא מפסידה ב 7 משחקים ללייקרס ובוכה כל הדרך אל וניס ביץ' בדרך לחופשת קיץ מוקדמת מהצפוי. קוואי אומר בראיון – אחרי ההצלחה בטורונטו לא האמנתי שנאחס, עד שהגעתי לקליפרס שעדין מחפשת לרשום הופעה בגמר איזורי.

ריאלי –

הקליפרס מתחברת לקראת חג המולד. קוואי במוטיצית שיא והפעם הוא רושם MVP של העונה לשם שינוי. הקליפרס קובעת שיא מועדון של 58 ניצחונות ומקום 2 במערב. כשגם פול ג'ורג' נראה נפלא. באלמר ווסט מתמוגגים מאושר ביציעים. הקליפרס מפרקת 4-0 את ניו יוטה בסיבוב הראשון. בסיבוב השני היא כבר מוליכה 3-1 על יוסטון ואז ווסבטרוק את הארדן מגלים שמינוס ומינוס יכול לצאת פלוס עם הופעות היראוית וניצחון 4-3 בסדרה. הקליפרס נעצרת בסיבוב השני ותמשיך לפנטז על גמר קונפרנס (מה שיקרה בעונת 20-21) , יש משהו שגם קוואי וג'ורג' יבינו DNA לא מועדון לא משנים בעונה אחת.

17 תגובות

  1. קוואי משחק הירו בול? התבלבלת. אחד הכוכבים הכי שקטים שיש היום לליגה להציע. משתף פעולה בשמחה עם כולם.

    1. אני מציע לך לצפות שוב בפלייאוף האחרון
      קוואי היה – הירו בול ב-ה׳ הידיעה במשחקיה של טורונטו

  2. האם אוהדי הקליפרס רזים יותר??????
    אני הולך לבדוק… גדול מידן.
    אחלה פריוויו.
    טוב אני אעשה את זה קצר.
    נראה לי הגיוני תרחיש של דרבי בגמר המערב.
    נראה לי הגיוני שבמצב 3:3 ובזריקה בשניה האחרונה של המשחק השביעי הכדור של קוואי יקפץ 3 פעמים על החישוק ואחרי הפעם הרביעית יפול אבל הפעם החוצה.
    אין תרחיש יותר סביר והגיוני השנה 🙂
    בדקתי.

  3. אני מאמין גדול בסינרגיה.
    על הנייר המון כישרון אבל הרוח בחדר ההלבשה חשובה לא פחות.
    בהתחלה כולם יהיו סבבה, נראה אם זה יחזיק.
    אחלה פרוויו
    🙂

  4. תודה מידן. לדעתי אי אפשר במערב העונה "לזרוק" משחקים ובטח שקאווי לא יוכל עם הפציעה של ג'ורג' בפתיחת העונה לנוח כמו בטורונטו העונה. מצד שני יש להם שחקני משנה מעולים, 55-58 נצחונות ומקומות
    1-3 במערב. גמר אזורי ומשם אלוהים יודע.

    1. זה לא עניין של זריקת משחקים
      בעונה שעברה קוואי שיחק כמו אתרוג ושיחק ב 60 משחקים בלבד
      טורונטו הייתה מספיק חזקה וגם הקליפרס
      אם קוואי ישחק ב 70 משחקים זה יהיה בונוס אדיר ובנוסף הוא יגיע רענן לפלייאוף

  5. מעולה מידן.
    רואה אותם ככה 52-53 נצחונות שיספיקו למקום 4-5 בעונה הרגילה עם מנוחות לקאווי ולג'ורג', אבל בפלייאוף הן הקבוצה החזקה בליגה בהנחה שכולם בריאים ומועמדת בכירה לאליפות.
    דווקא מול יוסטון יש להם מצ'אפ אפ מעולה, אם יהיה סיבוב פלייאוף ביניהם יוסטון בצרות

    1. תודה ניב
      עובדה חשובה לגביי העונה הרגילה, היסטורית לא הייתה קבוצה להוציא יוסטון שלקחה אליפות ללא יתרון ביתיות אול דה ווי וגן היא הייתה אלופה מכהנת.
      הקונספט של בוא נזרוק בעונה הרגילה ובפלייאוף הכל יסתדר לא עובד

      1. נכון, אבל גם קליבלנד וגם גולדן סטייט של השנים האחרונות די העבירו את העונה הרגילה ב'קרוז קונטרול' והעלו הילוך לקראת הפלייאוף.
        לקליבלנד היתה ה פריווילגיה שיש למילווקי עכשיו- מיקום גאוגרפי.
        לגולדן סטייט פשוט היה עודף כישרון ברמות.
        קליפרס יהיו חייבים לשמור את שני הכוכבים בצמר גפן. הפציעה של קאווי לפי מה שאומרים היא כרונית ולמרות הפלייאוף האגדי שנתן היה ברור שהוא משחק פצוע, ואילו ג'ורג' כבר עבר ניתוחים בשתי הכתפיים ולא בטוח איך יחזור ואם זה גם משהו שעלול לחזור.
        אז הקליפרס לא יתנו את הכל בעונה הרגילה והשאלה אם באמת בפלייאוף זה יספיק להעלות הילוך.

  6. איזה הספק מידן וכל פריוויו פגז.
    אני אקח סיכון ואהמר שיקרה להם מה שקרה לבוסטון בעונה החולפת – יותר מדי שחקנים על אותה משבצת קוואי לו וויל וגורג זקוקים לכדור ביד ויתר מזה זקוקים לקו העונשין בשביל להיות יעילים. הקליפרס סיימו גם ככה את העונה האחרונה עם הכי הרבה זריקות מהקו וזה אומר שבשביל שהאחרים לא יפגעו עכשיו גורג וקוואי יצטרכו לקבל עוד שריקות ולסיים בערך עם 40 זריקות מהקו למשחק. לא רואה את זה קורה. מאמין שריצת הפלייאוף שלהם תסתיים לכל היותר בגמר המערב ואפילו לפני.

    1. תודה
      לקחתי עליי את הבית הפסיפי,חזרתי לכתוב אחרי תקופה ארוכה של בצורת כתיבה

  7. מינוס ומינוס יכולים לצאת פלוס, גדול. לא ריאלי בכלל אבל מי אנחנו שנתווכח. בעולם שבו טורונטו אלופה הכל יכול לקרות

  8. אני מאמין שהקליפרס קונטנדרים בכירים.
    שני סטארים ברמה של קוואי וג'ורג' + לוחמים מצוינים כמו בברלי והארל + מיקרו ווייב מדהים בדמותו של לו וויליאמס + חבורה של רול פליירס טובים מייצרים תמונה מאד אופטימית לאוהדי הקליפרס

  9. "היו מי שנסחפו עם השוואות למייקל והיו מי שנסחפו יותר והשוו לקובי"
    פרייסלס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם