אחד ביום: פורטלנד והלייקרס רוצות לשמוע קצת חדשות טובות

אחד ביום עם ליל משחקים גדוש במיוחד ועם הלייקרס ופורטלנד שכל אחת מהן סוחבת כמה בעיות על הגב ורק אחת תצא עם בעיה אחת פחות בסוף הלילה.

5:00: פורטלנד טרייל בלייזרס (18-14) – לוס אנג'לס לייקרס (7-24)

בדיחה לא הכי מפורסמת מספרת על איש אחד שהלך לרופא שיניים והתיישב על כורסת הטיפולים. "תשמע" אומר לו הרופא שיניים, "זה הולך לכאוב קצת".

"לא נורא" עונה לו האיש, אני חסין יחסית לכאבים ויש לי יכולת סיבולת גבוהה.

"אוקיי" אומר הרופא בהקלה. "אז ככה: אני שוכב עם אשתך מזה שנה והיא הולכת לעזוב אותך ולעבור לגור איתי"…

כמו בבדיחה השחוקה, כך גם בחיים, לפעמים אנחנו מצפים לבשורה רעה שתנחת ממקום מסוים והבשורה הרעה נוחתת אבל היא אחרת לחלוטין ממה שחשבנו שנקבל. זה יכול לקרות כשבת הזוג שלך רוצה פתאום לדבר ואין לכם מושג על מה, זה יכול לקרות כשהבוס קורה לכם למשרד שלו ונדמה לכם שזה משהו אחד אבל מסתבר שזה משהו שני וזה יכול לקרות כשאתם מצפים לחודש דצמבר קשה בלוח המשחקים שלכם אבל אתם מגלים שהוא קשה מסיבות אחרות לגמרי. ממש כמו שקרה ללוס אנג'לס לייקרס.

הלייקרס בהחלט ציפו שיהיה להם קשה בחודש האחרון של שנת 2019. לוח המשחקים הקל של נובמבר ואוקטובר שהעניק להם בטובו את פתיחת העונה הטובה ביותר בתולדות המועדון, פינה את מקומו לסדרה של מפגשים קשים, תשעה משחקי חוץ ומסע אחד למזרח, כולם בחודש קלנדרי אחד. זה היה ברור שהלייקרס ירדו מגדולתם או לפחות יפסידו כמה משחקים אבל נדמה שהחדשות שהלייקרס מקבלים אחרי ארבעת ההפסדים הרצופים האחרונים, הן אחרות מהבשורות הרעות שהם חשבו לקבל. הלייקרס הניחו שהשחיקה תעשה את שלה ותגרום להם להיראות פחות טוב על המגרש אבל כמו שזה נראה כרגע – החדשות האמתיות הן שהקבוצה אולי לא מספיק טובה כמו שחשבנו.

על ההפסדים באינדיאנה ובמילווקי אפשר אולי לעבור בשתיקה אבל אם יש הפסד שגרם להרים גבה בקשר למוליכת המערב, זה ההפסד לדנבר ביום שני האחרון. הליקרס חטפו מהנאגטס 24 הפרש על הראש בבית ולא מצאו פתרון לנאגטס לא בהתקפה ולא בהגנה. אבל זו לא הייתה הבעיה. הבעיה האמיתית הייתה שזה קרה בלי לברון במשחק שלימד אותנו את התלות המוחלטת של הקבוצה בכוכב הוותיק שלה. זה היה המשחק שלימד אותנו כמה אנתוני דיוויס, ולא משנה כמה כדורים ידחפו לו, הוא לא האיש שיסחוב את העגלה וגם המשחק שגרם להרים גבה לגבי עתיד הקבוצה, ביום בו המלך יפרוש ממשחק או יתדרדר ברמתו (אם בכלל יהיה יום כזה אי פעם).

ואז הגיע מחזור חג המולד ולברון חזר אבל גם הוא לא הספיק לקבוצה מול הקליפרס ופטריק בברלי שלימדו אותנו שיעור נוסף – גם את מספר 23 בצהוב יש לקבוצות כבר איך לעצור. הלייקרס שלטו במשחק וכבר עמדו בפני ניצחון, אבל הגנה טובה של הקליפרס ומחץ בהתקפה שלהם סחף אותם לניצחון נונשלנטי למדי, שלימד אותנו שהלייקרס לא בהכרח הקבוצה הטובה במערב. או בלוס אנג'לס.

עם החדשות הלא מאוד חיוביות האלה, הולכת הלייקרס קדימה וכבר הלילה היא תיבחן שוב כשתתארח אצל פורטלנד. הבלייזרס פתחו את העונה בצורה נוראה ומנצלים את חולשתן של יריבותיה במערב להתמקם במקום השמיני שמוביל לפליאוף למרות זאת. החדשות הרעות בגזרה של הבלייזרס היא שלמרות ההתקאמבקות בחזרה לעניינים, הם לא ניצחו אף קבוצה עם מאזן חיובי בתקופה הטובה שלהם זולת אוקלהומה, שכשפגשה אותם עוד הייתה חלשה (וגם ניצחה אותם מאז). הבלייזרס, אם הם מתכננים שניקח אותם ברצינות, צריכים להוכיח שהם מסוגלים לנצח קבוצתו תחרותיות, אחרת, לוח המשחקים שמחכה להם עד ה-20 בינואר וכולל הרבה מפגשים מול קבוצות כאלה וגם סדרה של משחקי חוץ במזרח, עלול להתנקם בהם והפיל אותם חזרה למטה ומשם כדור השלג עוד עלול להתגלגל מטה-מטה.

אז הלילה יש להם הזדמנות כזאת כשהם מקבלים את הלייקרס מצב לא אפוי כמותו הם לא היו הרבה זמן, אם כי מצד שני זו הזדמנות של הקבוצה מעיר המלאכים להתאושש על חשבונם ולשחזר את הניצחון הקליל 113:136 על פורטלנד מתחילת החודש. מה משני אלו נקבל? בשביל זה כנראה נמתין לבוקר…

ומה עוד יש לנו הלילה? המון משחקים בערב שמכיל את כל קבוצות הליגה כמעט מלבד אוקלהומה סיטי ת'אנדר ושארלוט הורנטס:

:Post Up

2:00: בוסטון סלטיקס (7-22) – טורונטו ראפטורס (10-21)

קרב צמרת מזרחי בין שתי קבוצות שההבדל העיקרי ביניהן העונה מבחינת המאזן הוא בעובדה שהסלטיקס ניצחו את הראפטורס פעמיים. בוסטון ללא מרקוס סמארט אבל עם צמד הג'ייז – טייטום ובראון שלוהטים העונה פייבוריטית גם הערב מול הראפטורס שמתקשים ללא פסקל סיאקם, נורמן פאוול, מארק גאסול ומאט תומאס והפסידו להם רק לפני שלושה ימים במחזור חג המולד.

3:00: מיאמי היט (8-23) – פילדלפיה 76' (11-23)

עוד קרב צמרת מזרחי חשוב כשהפעם מיאמי ופילדלפיה יפגשו בפעם השלישית העונה כשהמאזן ביניהן עומד על 1-1. ההיט טובים מאוד בבית אבל אתמול נזקקו להרבה תושיה וריבאונד התקפה בשביל לנצח את הפייסרס, פילי מצידה נפלה מפסגת הניצחון על מילווקי להפסד באורלנדו ותקווה שלא להיתקע שוב מול האזורית של מיאמי כמו שקרה במפגש האחרון בין שתי הקבוצות בתחילת החודש.

3:00: יוסטון רוקטס (10-21) – ברוקלין נטס (14-16)

ליוסטון נתקעה עוגיית ג'ינגר רצינית בגרון בחג המולד כשהפסידה לגולדן סטייט ווריירס. לברוקלין קרה אותו דבר לילה אחר-כך עם הפסד לניקס ואחוזי קליעה גרועים משל לילה ממוצע של ראסל ווסטברוק (29/72). הלילה, אחת מהן תתאושש ואחת מהן תמשיך להפסיד. במפגש הקודם בין הקבוצות ניצחו הנטס.

3:30: מילווקי באקס (5-28) – אורלנדו מג'יק (17-14)

המג'יק היו הגיבורים של אתמול עם ניצחון על פילדלפיה בעוד מילווקי לא התקשתה מול אטלנטה. הלילה שתיהן יפגשו אחת את השנייה והמג'יק יקוו לאתגר את הבאקס שיעלו אולי ללא יאניס. הבאקס כבר ניצחו את המגי'ק פעמיים העונה.

3:30: גולדן סטייט ווריירס (24-9) – דאלאס מאבריקס (10-20)

עם ארבעה ניצחונות רצופים, הווריירס מבסוטים מהחיים לראשונה מזה המון זמן. אבל דאלאס, קבוצה מצוינת בכלל ובמיוחד במשחקי חוץ, אמורה להוריד להם את החיוך מהפנים.

5:30: לוס אנג'לס קליפרס (10-23) – יוטה ג'אז (12-19)

יוטה בכושר מצוין וניצחה שישה משבעת המשחקים האחרונים שלה עם ג'ו אינגלס בעמדת הרכז הפותח. אבל מול הקליפרס, שאמורה להגיע מרוכזת למשחק הביתי, זה עלול לא להספיק.

Post Down:

00:00: דנבר נאגטס (9-21) – ממפיס גריזליס ((20-12)

ממפיס, שבכושר לא רע בכלל היא קבוצה שאי אפשר לזלזל בה. הנאגטס שהפסידו בבית בחג המולד לפליקאנס החלשים, לא יכולים להרשות לעצמם לזלזל באף אחד.

2:00: ניו אורלינס פליקאנס (23-9) – אינדיאנה פייסרס (11-21)

הפליקאנס התעוררו לחיים עם שלושה ניצחונות בארבעת המשחקים האחרונים, כולם במשחקי חוץ. הלילה הם חוזרים הביתה וינסו לנצל את עייפותה של אינדיאנה שהפסידה אמש במיאמי במשחק צמוד וכן את היעדרו הצפוי של מלקולם ברוגדון.

3:00: וושינגטון וויזארדס (21-9) – ניו יורק ניקס (24-8)

הניקס ניצחו את ברוקלין ביום חמישי עם הגנה מפתיעה לטובה אבל יתקשו להציג את אותה יכולת מול הוויזארדס, אחת מקבוצות ההתקפה היותר טובות העונה. לא שזה עוזר להם…

3:00: שיקגו בולס (20-13) – אטלנטה הוקס (26-6)

עם ארבעה ניצחונות בשבעת המשחקים האחרונים, שיקגו פתאום חולמת על פליאוף. היא תוכל להמשיך לפנטז הלילה בפתח ארבעה משחקים ביתיים רצופים כשתפגוש את אטלנטה, הקבוצה החלשה בליגה ומפסידתם של תשעה משחקים רצופים.

3:00: מינסוטה טימברוולבס (19-11) –קליבלנד קאבלירס (22-9)

מינסוטה סוף כל סוף רשמה ניצחון אחרי 11 הפסדים רצופים ותנסה להשיג עוד אחד מול קליבלנד הלא מאוד חזקה (בלשון המעטה…). קרל אנתוני טאונס ייעדר ויעשה את החיים הרבה יותר קשים לוויגינס וחבריו.

3:30: סן אנטוניו ספרס (18-12) – דטרויט פיסטונס (20-12)

שחזור הגמר של 2005, יפגיש בין הספרס שנמצאים בדמדומי ימי ההצלחה שלהם ובסכנת אובדן רצף הפליאוף המכובד עם דטרויט, שאין שום דבר טוב או מעניין להגיד עליה העונה מלבד העובדה שהם הביסו את סן אנטוניו רק לפני כמה שבועות ב-34 הפרש.

4:00: סקרמנטו קינגס (19-12) – פיניקס סאנס ((20-11)

שתי קבוצות שחלמו על פליאוף אבל נמצאות בנפילה חופשית ייפגשו הלילה בבירת קליפורניה ואחת מהן תעצור את רצף ההפסדים שלה. האם זו תהיה הקבוצה הביתית שמגיעה עם חמישה הפסדים או האורחת שמגיעה עם תשעה? לא בטוח שזה משנה כי לשתיהן זה אולי כבר לא יעזור.

5 תגובות

  1. נהדר, זעפרני הריח את פילי מג׳יק יפה מאד בקודם.
    לייקרס מעניינים תמיד כולל לוח המשחקים שלהם, כרמלו היה צריך ליהות איתם, כי הוא עושה חשבון ללברון והיה משקיע יותר,
    חח איני חסיד של ה2?
    תודה לאביר זעפרני
    ולמגיבים אבירי השולחן העגול
    ??????

  2. תודה רבה יאיר
    בלייקרס חייבים להדק את השלייקס
    הפסד והם מוכחים שהם פגיעים מאוד ולא שווים את המיקום שלהם

  3. לילה קשוח משהו, המשחק המרכזי לדעתי מיאמי פילי. פילי אתה לא יודע מה תקבל מהם בכל יום..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם