סוף עונה 2019 (15) – אינדיאנה מכתיבי קצב

תוצאת תמונה עבור אינדיאנה פייסרס

מטרות לעונה שהסתיימה:

עוד לפני פתיחת העונה היה די ברור שיש במזרח ארבע קבוצות עם סגלים עדיפים על הסגל של אינדיאנה. בכל זאת, נראה שמטרה של מאבק על ביתיות עם רף תחתון של שחזור המקום החמישי ורף תחתון של שחזור מספר הניצחונות מהעונה שעברה סביר בהחלט, לאור החיזוק בסגל (בעיקר בספסל) והעובדה שליבת הסגל כבר מגובשת יותר. בפלייאוף, בדומה לשנה שעברה, השאיפה לאתגר חצי גמר אזורי.

עמידה במטרות:

על הנייר – עמדה בדיוק במטרות. שחזור המקום החמישי ושחזור המאזן מהעונה הקודמת ומאבק על הביתיות עד למחזורים האחרונים של העונה. ברם, לנוכח הנסיבות, קרי הפציעות של כוכב הקבוצה, ויקטור אולדיפו, זהו בהחלט הישג מרשים. עד כדי כך שמאמן הקבוצה, נייט מקמילן, מקבל לא מעט אזכורים בדיונים על תואר מאמן העונה. לגבי הפלייאוף הקבוצה טואטאה וזה רחוק מעמידה במטרות, אבל לנוכח הפציעה של אולדיפו קשה לבוא אליהם בטענות.

מטרות לקיץ:

העמדה החזקה ביותר של הקבוצה היא עמדת הקלעי. אולדיפו בחמישייה וטייריק אוונס מהספסל בהחלט מתחרה ראוי על תואר "קבוצת עמדה 2 הטובה במזרח". השאלה האם אפשר להשאיר את אוונס פחות או יותר באותו השכר? לדעתי כן. זו מצב של רווח לשני הצדדים. אוונס בסוג של עונת נפל מבחינת המספרים והשכר יותר מראוי לתפוקה שלו. מצד שני ספק אם אינדיאנה תצליח לגייס שחקן ספסל בכזה פרופיל שיקבל על עצמו את הסיטואציה. וסלי מתיוס אחלה שחקן, אבל אין שום הצדקה שאינדיאנה תשלם לו את השכר שהרוויח העונה. אם יהיה מוכן להתגמש יש על מה לדבר.

הבעיה מתחילה בעמדת הרכז. קוליסון שחקן התקפה סביר ותו לאו, שירד בנפח ייצור הנקודות ובדיוק שלהן, בדגש על הקליעה מבחוץ שסייעה לא מעט לריווח ההתקפה הקבוצתית בעונה שעברה. באותו שכר אפשר להשאיר. לא הייתי מעלה לו. קורי ג'וזף נהדר הגנתית, אבל לתרום 6.5 נקודות בלמעלה מ-25 דקות למשחק ובאחוזים נמוכים זה בעייתי, בלשון המעטה. אותו כנ"ל כמו קוליסון לגבי השכר. אהרון הוליידי לא היה פאקטור משמעותי העונה, אבל זו רק עונתו הראשונה בליגה. אני חושב שזו העמדה בה הקבוצה הכי זקוקה לחיזוק, בדגש על שחקן שיכול לתרום בהתקפה בצורה משמעותית. בין היתר לצד הכדור, כשאולדיפו כנראה יהיה מוביל הכדור המרכזי.

בסמול פורוורד בויאן בוגדנוביץ' ומחליפו דאג מקדרמוט עושים את העבודה. אני לא רואה תרחיש בו בוגדנוביץ' נשאר על השכר הנוכחי ומאמין שישודרג בקיץ. ובצדק.

בפאוור פורוורד תאודוס יאנג בעונתו הטובה בקבוצה, אבל חובה עוד שחקן לעמדה, עם כל הרצון הטוב לראות את טי.ג'יי. ליף הישראלי מצליח. השכר של יאנג פחות או יותר מצדיק את התפוקה, אבל בגלל הגיל הייתי מצפה לירידה מסוימת או לחוזה קצר.

מיילס טרנר שחקן ציר לא רע בכלל לדעתי. לא עילוי, אבל אני חושב שהוא טיפהל'ה מוערך בחסר. אולי בגלל שבהתחלה ראו בו פוטנציאל להצלחה גדולה יותר. דומנטאס סאבוניס מביא הכי הרבה ערך לכסף בקבוצה. בין שחקני הציר המחליפים הטובים בליגה, אם לא הטוב שבהם.

לסיכום, כפי שאפשר ללמוד מהאמור לעיל, לקבוצה הרבה חוזים נגמרים ויש סיכוי שהיא הולכת לסוג של זעזוע. אם היא תצליח להשאיר את הליבה החיובית, אזי שהעמדות שהכי דורשות חיזוק הן רכז פותח עם אוריינטציה התקפית ופאוואר פורוורד.

למותר לציין שנייט מקמילן חייב להמשיך בתפקידו.

מטרות לעונה הבאה:

הואיל ויש סיכוי שהקבוצה תעבור סוג של מתיחת פנים והואיל והכוכב המרכזי של שתי קבוצות שסיימו מעליה, קוואי לאונרד וקיירי אירווינג, טרם הודיע לאן מועדות פניו, זה מאד מוקדם להגדיר מטרות. ובכל זאת, אני חושב שאפשר לסמן ביתיות כמטרה ומעבר של סיבוב פלייאוף.

6 תגובות

  1. תודה מתן. איזו קבוצה נחמדה זו אינדי, כולם אוהבים אותה. אלא מה, זה לא מספיק. את האופי הלוחמני הקבוצתי כבר יש להם אבל חסר להם בגזרת הכישרון. אם הם רוצים להתקדם הם יהיו צריכים לעשות טרייד משמעותי ולקבל שחקן כמו, נניח, פול ג׳ורג׳ כזה . . .

  2. תודה על הסיכום
    אם אינדי רוצה אליפות היא צריכה להתפרק ולהיבנות מחדש
    להשאיר את סאבוניס ובוגדנוביץ ולשחרר כמעט את כל השאר
    לגבי אולדיפו סימן שאלה גדול אם הוא יחזור לאותה הרמה ואם יהיה עמיד

    אם הם רוצים להמשיך להיות קבוצת פלייאוף סימפטית אז הייתי נשאר עם הקו שלך

  3. יש שם בסיס טוב, אבל הם בבעיה.
    הכי חשוב מבחינתם (מלבד לשמור על אולדיפו בריא) זה להשאיר את בוגדנוביץ', כי כמו שהוא שיחק השנה, יהיו הרבה קבוצות שירצו אותו ויציעו לו חוזה גדול.
    בקו הקדמי הם יחסית מסודרים עם הרוטציה של טרנר-יאנג-סאבוניס (ולליף הצעיר יש לאן להתפתח וגם אוקווין שם לסתום חורים).
    יש להם בעיה בעמדת הרכז – קוליסון וג'וזף הם פחות או יותר אותו השחקן ונותנים לדעתי תרומה דומה בנפח דקות שווה, אבל שניהם PG מחליפים מעולים.
    הייתי רוצה שפייסרס יחפשו להביא את קונלי. הם נותנים לו במה לפלייאוף במזרח והזדמנות להוביל את הקבוצה לצד אולדיפו.
    לגבי מת'יוס – הוא הגיע השנה כי ידע שיקבל הרבה דקות. השאלה כמה דקות יהיו לו ליד/לצד אולדיפו וכמה יהיה מוכן להתפשר על החוזה. אני לא בוטוח כמה שוק יש לו ומקווה עבור הפייסרס שיהיו יכולים להשאיר אותו בזול

  4. לדעתי עונה חשובה מאוד של אידניאנה
    הם עמדו במטרות שלהם ויצרו המשכיות
    השאלה או סימן השאלה האם אולדיפו ימשיך בקו עלייה או שיעצר
    לדעתי מקמילן עושה עבודה ממש גדולה אינדי בהדרגה תבסס את עצמה כקבוצת טופ מזרח ומסכים עם היעד לשנה הבאה

  5. תודה מתן. קבוצה חביבה פלוס שבהתחשב בנסיבות עשתה מעל ומעבר. בעיניי החיזוק הכי דחוף כמו שהזכרת הוא לעמדת הרכז.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם