אוף טופיק – לוני טונס – על הפרי אייג'נסי של קבון לוני

בשבוע הקרוב, האחיין יקלע סל נצחון, או שסטף יתפוצץ ויפציץ ואז יתחיל הדיון האם הוא יותר גדול מלברון או לא (הוא לא. לפחות, עדיין לא) ותסתיים העונה. כהקדמה לקיץ המלפפונים הממשמש ובא, מעניין לבחון מלפפון גבוה ושולי כמקרה בוחן לדרך בה קבוצות מפתחות שחקנים ולמצב הסנטר היום.

קבון לוני, שיהיה שחקן חופשי שנה הבאה, משחק בגמר ה NBA פצוע. הוא מדדה את עצמו למגרש, כמו שרול פליירס עושים, מראים לב גדול ונשמה כדי לשמור על מקומם בליגה. אחרי ארבע שנים בליגה, ארבעה גמרים וחוזה מינימום לוני יהיה שחקן חופשי בקיץ.


ייצוא שחקנים

גארי ניל למילווקי, ארון ביינס לדטרויט, קורי ג'וזף לרפטורס, דווין דדמון לאטלנטה, גונת'ון סימונס לאורלנדו, בובאן מארינוביץ' לדטרויט, קייל אנדרסון לממפיס, כולם ייצוא של אייאקס של המערב – הספרס. מדובר על שחקני ספסל שלרוב לא נבחרו בדראפט ושימשו כרול פליירס עם תפקיד ספציפי בהגנה או בהתקפה אחרי סיבוב של שנה (בובאן, דדמון) עד ארבע (אנדרסון, ג'וזף) הם עזבו את המועדון וקיבלו חוזים טובים יותר שהיו בורדרליין מוצדקים (שיקום מי שחושב שאנדרסון שווה 36 ל-4 שנים ובובאן 21 ל-7 שנים או ג'וזף 30 ל-4 שנים). והייצוא הזה מובן, הליגה היא מקום בו הצלחה נלמדת, מועתקת, משחוזרת רע עד בינוני וחלק מהשחזור הצלחה הזה הוא ניסיון לקנות תרבות ארגונית וינריות אם תרצו ע"י החתמת שחקנים שהיו שם. בהקשר הזה הצייד של שחקני הספרס שמסיימים חוזה נראה הגיוני, לא לכל הקבוצות יש מקום תחת תקרת השכר כדי להביא שחקנים טופ 30-40 מהשוק החופשי, וניסיון לשפר בקצוות הוא רוב מרחב התמרון של הGM. מכאן עולה השאלה – מה קורה בפרנצייז המצליח היותר של הליגה בחמש שנים האחרונות? ויתרה מכך, מה ההשלכות לגבי לוני?

בובאן משלים הכנסה. פעם ספרס, תמיד דורבן.

האריסון בארנס ששבק בגמר 2016, פינה את מקומו לאחד, קווין דוראנט ומצא כוכבות וחוזה גדול של 80 ל-4 שנים בדאלאס. מוריס ספייטס חתם אחרי הווריורס על חוזה מינימום בקליפרס, פסטוס אזילי חתם על סכומים מצחיקים בבלייזרס ומקאו בקושי מצא 300 אלף דולר בקליבלנד העונה (נחתך וחתם בראפטורס מאז). זאת אומרת, אין לנו אינדקיציה שהשוק מעריך את השחקני ספסל של גולדן ביתר.

Center of Attention – the 10 million dollar question

הרבה שנים היתה תלויה לי תמונה בחדר של רובינסון. אחד הסנטרים הכי טובים שאי פעם שיחקו את המשחק. הנה הוא בתמונה עם קארים ואיטון מחייכים מאושרים, זכרונות לזמנים בהם משחק פוסט היה חובה בשביל לקחת אליפות וסנטר היו פרנצייז פליירס. עולה השאלה, עד כמה סנטר היום זה מצרך מבוקש? אם לא מדובר באמביד, יוקיץ' או טאונס למה שקבוצה תשלם על סנטר יותר מ-10 מיליון דולר בשנה? שחקנים שהם לא אול-אראונד כמו הורפורד, או משתלבים נהדר במערך הקבוצתי כמו נורקיץ' קשה לי לראות את הערך המוסף שלהם, וכן אני מדבר אליכם סטיבן אדאמס ודיאנדרה גורדן, וכן אני מאחל לך בהצלחה עם החוזה המנופח שלך קלינט קאפלה, לא בטוח שיהיה לך עוד כזה. בעולם כזה, בו קליעה וריווח הם הכל והיכולת של שחקן להיות על המגרש נמדדת בהאם הוא מסוגל להגן על סטף ועל הארדן, האם לא נשברים לו הקרסוליים מקיירי וקמבה, סנטר של האלי הופ והגנה על הטבעת הוא רול פלייר בהגדרה ואמור לקבל תשלום בהתאם

לוני טונס

לוני שמגיע לשוק החופשי שנה הבאה עם סט כישורים שלא חורג מהאמור לעיל יודע את כל זה, מנהלים בליגה יודעים את זה, כולם משקללים את הבית המוזהב בו הוא שיחק בארבע שנים האחרונות ואת מצב הסנטר של ימינו. האם מנהלים בליגה יילחצו וירצו להראות תוצאות בתחילת השוק? האם נראה איזה חוזה סטייל ג'אברי פרקר של 40 ל-2 עם אופציית קבוצה לשנה השנייה?

יהיה מעניין. דבר אחד בטוח לוני הוא שחקן צעיר שיודע את מקומו בליגה ויכול למכור סיפור יפה לGM באשר הם.

12 תגובות

  1. מקרה מעניין. אין ספק שהוא מוגבל, אבל מה שמשחק לטובתו, בין השאר, הוא שהוא שחקן חכם, וזה עדיין שווה משהו בליגה, לפחות בחלק מהמועדונים. תודה רבה רדו.

  2. מצוין רדו.
    מצחיק אותי שאחרי סדרה אחת רעה של קפלה (מול גרין זה מסורת, פשוט לא מסתדר איתו) פתאום החוזה שלו הפך מנופח.
    הרי כשהוא השמיד את יוטה וגובר עם חוזה ה100 מליון שלו אף אחד לא דיבר על כמה גובר גרוע.
    קפלה אחלה שחקן באחלה חוזה.
    מה שכן, וכבר אמרתי את זה שנים, היום סנטר לא יכול לקבל חוזה מקס או אפילו קרוב אליו, אלא אם הוא עילוי הגנתי והתקפי.
    היחיד כרגע שאני יכול לחשוב עליו זה אמביד

  3. לוני מצוין בג"ס, אני מאחל לו ולהם שהוא ישאר שם. שחקן מוגבל בקבוצה של כוכבים, מה רע?
    לא הבנתי מה לוני מראה בטוויטר בו הוא מכדרר קצת, את זה אנחנו הטוקבקיסטים יודעים לעשות . . .
    אהבתי את התמונה של האדמירל עם קארים ואייטון. האדמירל נראה כמו ילד לידם, לא חשבתי שזה אפשרי.

  4. תמיד צריך לשאול את עצמך האם יש קבוצות טיפשות בליגה שישלמו יותר מדי.מכיוון שיש אני לא אופתע אם לוני יקבל 10 לעונה בחוזה הבא.גס ינסו להשאיר אותו, השאלה האם הוא ירצה להתפשר

  5. תודה אייל,

    להבדיל מקאפלה, אדאמס וג'ורדן,
    ללוני יש קליעה רכה מחצי מרחק.
    במהלל הפלייאוף היו מספר מקרים שהם הגיעו לסוף שעון, והכדור היה אצלו ביד לקליעה מחצי מרחק. לא זוכר שהוא החטיא…
    בשיטת המשחק של הלוחמים הוא לא נדרש לתפקיד הזה, אבל אם הוא היה משחק בקבוצה שמתבססת יותר של חדירות של הגארדים כמו קיירי, ווסטברוק, היכולת שלו לפנות את הצבע ועדיין להיות איום היא חשובה.
    לדעתי יש לו סיכוי לקבל 30 לארבע שנים. והוא יצדיק את המחיר.

  6. טור מעניין מאוד, תודה רבה!

    אחד הדברים שגרמו לכך ששחקני הספרס קיבלו חוזים גדולים היא המחשבה ששוררת בליגה שהמערכת של הספרס (ביופורד את פופוביץ') מצויינת בלבחור שחקנים. פרקר, ג'ינובילי, קוואי, ג'ורג' היל ודני גרין, הם כולם שחקנים שאו שנבחרו בבחירה נמוכה ע"י הספרס אן שהספרס זיהו את הכישרון שלהם והצליחן איפה שקבוצות אחרות לא ראו את זה.
    עכשיו, לא כולם נהיו ג'ינובילי בספרס אבל תמיד יש את התחושה שאם מישהו זיחק במערכת הזאת אז כנראה יש משהו שאנחנו לא יודעים עליו, איזה פוטנציאל גולמי שלא מומש וקבוצות מהמרות על שחקני ספרס לשעבר בדיוק בשביל לנסוך לממש את זה. כי אולי בובאן לא הצליל בספרס משום מה אבל אין סיכוי שהם סתם בחרו בו… זה כמובן לא תמיד עובד אבל המותג של הספרס כל כך חזק שהעניין ממשיך.

    במקרה של המערכת של גולדן סטייט הדברים אחרים ולכן לא בהכרח זן המציאות. כן, יש קבוצות שרוצות קצת 'אבק כוכבים' אצלן אבל בגדול, כל שחקן נשפט על פי היכולת שלו.

    ובמקרה של לוני, לדעתי היכולת שלו בפליאוף, ההקרבה ועקומת הלמידה שלו ייתנו לו חוזה גדול פי 3-4 לפחות מהחוזה הנוכחי.

    1. החוזה הנוכחי שלו הוא פחות מ2 מיליון דולר – אתה מתכוון לאיזה 5-8 מיליון דולר ?

  7. תודה על האזכור של אזילי. פספסתי את החוזה של ה 16 ל2. אבל הבלייזרס חתכו אותו אחרי שהוא בכלל לא שיחק שם, האם החוזה שלו היה לא מובטח ?

  8. אנו הזקנים עוד נספר לדור הצעיר על הימים שנפילים שלטו במשחק…. על קרבות של ענקים …
    והצעירים לא יבינו. הרי כוכבי העתיד הם אלו שקולעים מחצי מגרש ובעלי מינימום 37% בקליעות משלושתרבעי מגרש….. מי יודע, אולי בעלי אחוזים גבוהים מעבר לקווי ה 4 וה 5…..
    הם יחשבו שהסרטונים העתיקים של למבייר הם מהימים המוקדמים של ה UFC המקורי
    מה הקשר לכדורסל ? ישאלו
    למה צריך להיות גבוה ? אתה רק צריך להיות צלף, זריז ועם ניתור מצויין….
    🙂

  9. אני לא אתפלא אם הווריורס ישאירו אותו בחוזה של איזה 3-5 מיליון לעונה ואיזה 3-4 שנים (אם זאת האפשרות שלהם).
    לא חושב שיהיו ללוני הרבה קופצים, והמערכת של הווריורס מפיקה ממנו את המיטב. הוא לא מראה שום דבר מיוחד (מלבד הקרבה ענקית) שתיתן לו חוזה גדול.
    הוא לא נותן פלייאוף כמו של אזילי בזמנו, שהשתדרג לחוזה בלתי נתפס בבלייזרס (מצד שני, גם אוון טרנר קיבל מהם חוזה הזוי).
    בשורה התחתונה, מדובר בסנטר נמוך, אבל נייד, בלי ממש קליעה (מניח שפה הוא יכול להסתפר) ושיכול לשמור על גארדים אחרי חילוף. להערכתי ישאר בווריורס

    1. לוני יכול לעשות איזו תספורת שהוא רוצה. אם הוא לא מסוגל לרווח את המשחק, הוא לעד יהיה סותם חורים בליגה הזו. זו משכורת של כמה מיליונים בודדים במקרה הטוב.
      אגב, בעולם של ימינו יש סיכוי שאף אחד לא יזכור מי הוא עוד שבוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם