אחד ביום: בוסטון מארחת את אינדיאנה, מי תתעורר ראשונה?

אחד ביום עם בוסטון סלטיקס, אינדיאנה והמעבר לשעון קיץ שאולי יעודד את אחת משתי הקבוצות האלה להתעורר מוקדם יותר, גם אם עוד לא עברנו לשעון פליאוף.

2:00: בוסטון סלטיקס (31-44) – אינדיאנה פייסרס (30-45)

הקריקטורה מתוך פיוניר פרסס, מיניאפוליס 1965

המעבר לשעון קיץ, שקרה הלילה, הוא מנהג שקיים בישראל מאז היווסדה. למעשה בשנת תש"ח, השנה בה נוסדה המדינה, הונהג בישראל שעון קיץ כפול, בן שעתיים ששונה באופן הדרגתי (פעם אחת בבראשית ספטמבר ופעם אחת בסוף אוקטובר) לשעון חורף. אבל למה בעצם עושים את המעבר הזה בין שעון קיץ לשעון חורף? הרעיון שנולד בשנת 1895 בניו זילנד, בוצע לראשונה בגרמניה בימי מלחמת העולם הראשונה במטרה לחסוך בפחם. הפחם, שהיה חיוני ללחימה, שימש בימים ההם גם למאור וההנחה הייתה ששקיעה בשעה מאוחרת יותר תחסוך בבזבוז חשמל בבתים (צריך לזכור שבגרמניה בקיץ יש לפעמים גם ימים עם 18 שעות אור ולכן אין השפעה של זריחה מאוחרת יותר על התושבים). בהמשך אימצה גם בריטניה, שנלחמה בגרמנים את הרעיון ומשם הוא זלג לרוסיה, למדינות בשליטת האימפריה הבריטית (ובהן ישראל בימי המנדט) וליתר מדינות העולם המערבי.

דווקא בארצות הברית לקח זמן רב עד שהמשחק בין שעון חורף לבין שעות קיץ הפך להיות נוהג רשמי. זה קרה רק בסוף שנות ה-60' כשלפני כן המעבר בין השעונים עורר לא מעט בעיות. אחת הדוגמאות לכך קרתה במדינת מינסוטה כאשר שתי הערים המכונות 'הערים התאומות' וסמוכות אחת לשנייה, סנט פול ומיניאפוליס החליטו לשנות שתיהן לשעון קיץ, אבל בזמנים שונים…

זה קרה במאי 1965. רוב מדינות ארה"ב החליטו שבחודש זה הולך להתבצע המעבר לשעון קיץ  וקבעו את התאריך על התשעה במאי. גם בסנט פול, בירת מינסוטה החליטו ליישר קו עם ההחלטה הזו אבל שכחו לקחת בחשבון שבמדינה שלהם התקבלה החלטה אחרת – השעונים יזוזו בעשרים ושלושה במאי.

וכך, במשך שבועיים, שתי ערים סמוכות אחת לשנייה, ממש כמו חולון ובת-ים, השתמשו בזמן שונה האחת מהשנייה. כשבמיניאפוליס הייתה השעה 9, בסנט פול הייתה השעה 10 והשמש שאמנם נראתה באותו מקום בשמיים בשתי הערים, זרחה ושקעה בהן בזמנים שונים…

על פניו זה נשמע עניין משעשע אבל המציאות הייתה קצת יותר בעייתית וגררה לא מעט קשיים, בלבול ובעיות. שירותי המשטרה והכבאות לא היו מסונכרנים בשעות, כאשר הראשונה הייתה בשעון חורף והשנייה בשעון קיץ. הדואר במיניאפוליס הגיע מוקדם יותר מכרגיל כי הוא עבד ע"פ שעון קיץ. פגישות שנקבעו בין אנשים משתי הערים, התבטלו בגלל בעיות סינכרון, עובדים הגיעו לעבודה מאוחר מדי או מוקדם מדי (רבים מהם ניצלו את המצב כדי לעבוד פחות) והאוטובוסים שנסעו בין שתי הערים בכלל גרמו לקשיים לנוסעים שתוך כדי נסיעה של רבע שעה חזרו בזמן 45 דקות.

יונייטד אירליינס, שבלטה בנוכחותה בשדה התעופה של העיר, פשוט החליטה להתחכם ופירסמה את כל טיסותיה בשני זמנים שונים ומחוכם מכל היה אל אולסון, עובד עיריית סנט פול שצוטט בעיתונות המקומית עם המשפט "אני לא משתמש בשום שעון, אני הולך לעבודה כשאני רעב".

השנה עברו בארצות הברית לשעון קיץ כבר ב-10 במרץ (באירופה החליטו לא מזמן לבטל אותו לחלוטין) והמעבר הבא שיתרחש יהיה בליגת הכדורסל של הדוד סאם שתעבור ב-13 באפריל לשעון פלייאוף. ועם זאת יש כמה קבוצות שצריכות לעבור לשעון הזה קודם לכן והבולטת בהן היא בוסטון סלטיקס שתתארח הערב אצל היריבה הישירה שלה על יתרון הביתיות בסיבוב הראשון, אינדיאנה פייסרס.

אם בוסטון רוצה להוציא משהו מהעונה הזו (חוץ מעוגמת נפש לאוהדי הירוקים) היא חייבת להתעורר מוקדם. המחשבה שהשחקנים של בראד סטיבנס ישנסו מותניים ויתחילו להשתלט על הליגה לקראת האביב נראית כמו חלום רחוק ונכון לשבוע וחצי האחרונים, המצב רק מתדרדר עם ארבעה הפסדים רצופים שנקטעו בניצחון לא קל במיוחד על קליבלנד העלובה.

למזלה של בוסטון יש לה עוד זמן לתקן ולהתמקם במקום הרביעי שיקנה לה יתרון ביתיות מול הקבוצה המאוד ביתית של אינדיאנה. הפייסרס מחזיקים במאזן 9-28 בבית (75%) אל מול 21-17 (44%) בחוץ ומשחק ביתי נוסף בהחלט עלול להוות את ההבדל בין שתי הקבוצות בסדרה ביניהן, גם אם על-פניו אין פער גדול בין המקום הרביעי לחמישי (למעשה זו סדרה שסטטיסטית בעשור האחרון יש יותר סיכוי לקבוצה שמדורגת נמוך לעבור).

לשתי הקבוצות יש שני משחקים האחת עם השנייה עד לתום העונה כאשר המאזן בין שתיהן עומד כיום על 1-1 ובמקרה שכל קבוצה תנצח בביתה, כמו שהיה עד כה, גם בצמד המשחקים שנותרו אז מי שיכריע את בדירוג ביניהן יהיה המאזן של שתיהן מול קבוצות הבית שלהן מקום בו יש כרגע לבוסטון יתרון (5-10 זה מאזנה מול קבוצות הבית האטלנטי כשנשאר לה משחק בחוץ מול ברוקלין לעומת 5-9 של אינדיאנה בבית המרכזי כשנותרו לה צמד משחקים מול דטרויט). ודרך אגב, במידה וגם המאזנים שלהן מול קבוצות הבית יהיו שווים בסוף העונה אז מה שיכריע יהיה המאזנים מול שאר קבוצות המזרח כשרגע הם שווים… בקיצור, הרבה סיבוך עלול להיווצר מהשתיים האלה והסלטיקס, כמו גם היריבה שלה הערב, ינסו להימנע מכך אם ניסיון לנצח את המשחקים הנותרים בין שתיהן.

הפייסרס, כמו הסלטיקס מגיעים למשחק בכושר משחק לא מי יודע מה. הם אמנם הביסו את דנבר בראשית השבוע וקטעו רצף ארבעה הפסדים אבל חזרו והפסידו לת'אנדר ביום רביעי לא לפני ששמטו יתרון 18 נקודות עם ריצת 0-24 לטובת הקבוצה של האקס, פול ג'ורג'. עד הקבוצה הם פוגשים פעמיים את בוסטון, 4 פעמים קבוצות שמתמודדות על העפלה לפליאוף במזרח וגם את אטלנטה השאפתנית כך שזמן לנוח לא יהיה להם. היתרון היחיד שלה על בוסטון הוא בכך שמבחינתם אין ציפיות וההעפלה לפליאוף תהיה הישג מספיק גדול בפני עצמו, בטח בעונה אשר הסתיימה באמצע לויקטור אולדיפו, כוכב הקבוצה.

בוסטון מצידה, גם היא לא הולכת ללקק דבש עם שני מפגשים מול אינדיאנה, 4 מפגשים מול הקבוצות שמדורגות במקומות 6-10 במזרח וקינוח עונה נגד וושינגטון שיהיה כנראה המשחק הקל היחיד שיש לה בחודשים הקרובים. אם יש לסלטיקס אופי, זה הזמן לגלות אותו ואם הם לא יתעוררו מוקדם, אז כנראה שלא רק שעון הקיץ יגיע בשבילם מוקדם השנה אלא גם הקיץ כולו…

*

ומי עוד יעבירו לנו את ליל שבת?

Post up:

2:30: אטלנטה הוקס (48-27) – פורטלנד טרייל בלייזרס (27-47) – להוקס אין באמת סיבה לנצח משחקים בעת הזו, אבל שלושה ניצחונות רצופים, כולל שניים על יוטה ופילדלפיה מלמדים אותנו שחדוות נעורים וכישרון רב, הם שני דברים שקשה לעצור. הבלייזרס מצידם מוצאים את עצמם במקום השלישי במערב עם 8 ניצחונות ב-9 המשחקים האחרונים. זה נחמד אבל בשנה שעברה זה נגמר בסוויפ בסיבוב הראשון ובלי נורוקיץ' הטראומה הזו עלולה לחזור.

3:00: אוקלהומה סיטי ת'אנדר (24-50) – דנבר נאגטס (31-44) – שתי הקבוצות מזייפות לאחרונה. הנאגטס עם שתי תבוסות במשחקי החוץ האחרונים ואוקלהומה עם חמישה הפסדים בשבעת המשחקים האחרונים. לת'אנדר זה אולי פחות משנה כי הם ישמחו לפגוש את דנבר בסיבוב הראשון, הנאגטס מצידם צריכים להוכיח לכולם שהם שווים יותר מאשר התואר 'קבוצת ליגה רגילה טובה'. הלילה זו הזדמנות להתחיל להראות לנו את זה.

Post Down:

3:00: מינסוטה טימברוולבס (41-33) – גולדן סטייט ווריירס (23-51) – הווריירס מביכים את עצמם מדי פעם אבל בשביל שזה יקרה שוב, צריך קבוצה מהצד השני… מינסוטה, בשלב הזה של העונה, לא מסוגלת לנצח את הנוער של הפועל עמק יזרעאל.

4:00: יוטה ג'אז (30-45) – וושינגטון וויזארדס (45-31) – יוטה לא עוצרת וכבר חמישית במערב. וושינגטון עצרה כבר מזמן ואם זה היה תלוי בה הייתה כבר עכשיו על החוף בקאריביים. אל תצפו למתח.

5:30: לוס אנג'לס לייקרס (42-33) – שארלוט הורנטס (39-35) – שני השחקנים הטובים בעולם שהפכו לשני מנהלים כושלים (אה, סליחה, לברון לא 'מנהל' את הלייקרס) ייפגשו הערב לקרב אומללות. שארלוט עוד חולמת על פליאוף אבל מסע משחקים במערב אמור לקטוע את החלום באיבו. הלייקרס חולמת על יותר ניצחונות מבעונה שעברה (35), אתם יודעים, רק כדי לצמצם את ההשפלה.

4 תגובות

  1. גדול יאיר.
    אני הגעתי למסקנה שהדרך הכי טובה זה לגור בעבודה. מוציא את הבאסה מההגעה לשם.
    דנבר אוקלהומה פוטנציאלית משחק עם השלכות למקום השני.
    דנבר ידועה במלטדאונס בסיום העונה.
    נראה לי ככה פספסו פעמיים את הפלייאוף בשרשרת הפסדים במשחקים האחרונים

  2. תודה יאיר
    לגביי המעבר לשעון הקיץ מינסוטה היא לא המדינה היחידה שלא משתמשת באופציה לעבור לשעון קיץ
    גם באריזונה הוואי פלורידה אידניאנה ומישגן אין אחידות עם המעבר לשעון קיץ
    עזוב את לברון … מג’יק מול מייקל זה דואל נפלא של שחקני עבר שהם מנהלים מזעזעים

  3. יאיר תודה מאלף כרגיל 🙂
    אני אישית עוד לא הצלחתי להבין את הקטע של השעון חורף שבזמן שהיום מתקצר מקצרים אותו עוד יותר… מה שכן המצב רוח של כל הנשים שמסביבי משתפר "איזה כייף שיש עדין אור" (רק אני חושב שזה משפיע יותר על מצב הרוח של נשים? )…. כאילו אף פעם עוד לא שמעתי גבר מהלל את שעון הקיץ עוד לא פגשתי אישה שלא… טוב זה כנראה שטויות… 🙂
    לעצם העניין בוסטון חייבת להתעורר כבר . בחלק מהמשחקים שראיתי אותה השנה היא נראתה כמו הקבוצה הכי טובה בליגה בחלק מהם הכי גרועה… זה כבר מתחיל להיות קרוב מידי לפליאוף העובדה שהם לא מתייצבים עדין. אני כן חושב שהם יסיימו לפני אינדיאנה אבל קדימה ומעבר לזה? בנתיים זה לא נראה טוב אבל כמובן שאי אפשר לשלול… בכל זאת בוסטון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם