אחד ביום: האם בוסטון תצליח לדגדג את הספרס סוף כל סוף?

אחד ביום עם לילה משחקים רזה יחסית, עם תשובה לשאלה - 'מדוע אתם לא יכולים לדגדג את עצמכם?' ועם תהיה - 'האם הסלטיקס מסוגלת לנצח בסן אנטוניו לראשונה מזה 8 שנים?'

00:00: סן אנטוניו ספרס (3-5) – בוסטון סלטיקס (1-6)

בני אדם הם יצורים פלאיים שמסוגלים לעשות דברים יוצאי דופן. רק במאה השנה האחרונות הצליחו בני האדם להגיע לירח (אלא אם תשאלו את סטף קארי), להמציא תרופות למחלות, לחזק ירידה של גשם, להנדס גידולים חקלאיים ולהצליח ליצור תקשורת מקצה אחד של העולם לקצהו השני. ועדיין יש דבר אחד שבני האדם לא הצליחו לעשות עד היום (חוץ מבמקרים מסוימים) – להצליח לדגדג את עצמם.

כן, בן אדם אינם מסוגלים לדגדג את עצמם. אתם מוזמנים לנסות את זה על עצמכם ולנסות את מלאכת הדגדוג על גופכם, אבל בסופו של דבר, כנראה שתרימו ידיים (תרתי משמע). מחקרים שונים נעשו במרוץ השנים בנושא והמסקנה שלהם היא אחידה ברובה (גם אם היא לא מסכימה בהחלט על המקום במוח שגורם לכך) – אובדן אפקט ההפתעה שנוצר במגע של מישהו אחר בגופכם, הוא זה שגורם לכך שגם אם תנסו לדגדג את עצמכם לא תצליחו.

למעשה, זהו  חלק ממנגנון אבולוציוני שגורם לגוף שלנו לחוש אחרת כאשר אחרים נוגעים בנו וכאשר אנו נוגעים בעצמנו וכך להצליח להזהיר את עצמנו מפני 'צרות'. למעשה, אם כן הצלחתם לדגדג את עצמכם יכול להיות שיש לכם בעיה – מדענים בריטים גילו כי ברוב המקרים של אנשים שהצליחו לדגדג את עצמם, היה מדובר בסממנים של סכיזופרניה.

גם קבוצות כדורסל מסוגלות לעשות הרבה דברים. קחו למשל את בוסטון סלטיקס שאחרי שנה הפסקה משאיפות גבוהות, פתחה את העונה הזו מצוין ונמצאת כרגע בראשות המזרח עם שישה ניצחונות רצופים מאז ההפסד במשחק הפתיחה בפילדלפיה. בוסטון של העשור האחרון מסוגלת להגיע לשלבים הכי גבוהים, לשחק הגנה טובה והתקפה יצירתית, להחליף את כל הסגל ועדיין להישאר רלבנטית, להעמיד חמישיות עם שחקנים שיכולים לשחק בכל עמדה ובאופן כללי להיות אחת הקבוצות הטובות בליגה. רק דבר אחד היא כמעט לא הייתה מסוגלת לעשות ב-8 השנים האחרונות – לנצח את סן אנטוניו ספרס.

מאז עונת 2011-12 ניצחו הסלטיקס את הספרס פעם אחת בלבד (בעונה שעברה) ובסה"כ הפסידו להם ב-14 מתוך 15 ההתמודדויות האחרונות כשמאז ה-31 במרץ 2011 הם לא ניצחו את הדורבנות בטקסס. הנחמה היחידה מבחינת הסלטיקס ברצף השלילי הזה הוא שהם לא הצליחו להשוות את הרצף הכי גרוע שלהם מול הקבוצה של פופוביץ'. בין ינואר 1997 למרץ 2007, רשמו הירוקים עשור שלם ללא ניצחונות על האימפריה הטקסנית (וסה"כ 18 הפסדים רצופים)… (מאידך מעניין לציין, שהספרס ניצחו את הסלטיקס במשחק הראשון בין שתי הקבוצות בשנות ה-80', ב-5 בינואר 1980 ומאז לא ניצחו אותם כל העשור [20 הפסדים רצופים סה"כ], כך שהכל יחסי בחיים).

אלא שהלילה אולי הדברים יהיו שונים כששתי הקבוצות מגיעות להתמודדות במומנטום שונה. הסלטיקס פתחו את העונה היטב כששלושה דברים עליהם כתבתי בפריוויו של הקבוצה לפני העונה אכן מתממשים ובאים – קמבה ווקר השתלב נהדר ועם 24.3 נק' למשחק ב-50% אחוזים אפקטייבים נראה בדיוק כמו שקיירי אירווינג לא נראה, דהיינו, שחקן שמוביל קבוצה והחברים שלו נהנים לשחק איתו; ג'ייסון טייטום ביצע קפיצת מדרגה, כמעט בכל קטגוריה סטטיסטית אבל גם במנהיגות ובביטחון בו הוא משחק; וגם גורדון היוורד מתחיל להזכיר את עצמו ועם 20.3 נק' למשחק ומשחק נהדר מול קליבלנד השבוע שכלל 39 נקודות ב17/20 מהשדה, הוא מהווה חיזוק משמעותי מתוך הסגל של בראד סטיבנס.

"אנחנו מנצחים אבל עדיין לא נתנו משחק מושלם" אמר קמבה ווקר בצינעה אחרי הניצחון האחרון של הקבוצה במקום בו הוא בילה את רוב קריירת ה-NBA שלו, שארלוט. "אנחנו עדיין יכולים להיות טובים יותר". אם קמבה ווקר צודק אז הסלטיקס בהחלט יכולים ומסוגלים להישאר השליטים של המזרח גם בהמשך העונה.

מול הסלטיקס תתייצב סן אנטוניו ספרס שאמנם פתחה את העונה עם שלושה ניצחונות רצופים ועדיין עומדת על מאזן חיובי אבל כשמתסכלים על הדברים לעומק רואים שהיא ניצחה רק קבוצות חלשות מאוד (הניקס, הוויזארדס, גולדן סטייט ואוקלהומה) ואת פורטלנד שלא ממש הגיעה לעונה. במשחקים היותר מורכבים שלה – מול הקבוצות מלוס אנג'לס ואפילו מול אטלנטה השאפתנית, יצאה הקבוצה של גרג פופוביץ' עם ידה על התחתונה.

גם הניצחון האחרון של הקבוצה מול הת'אנדר שהושג תודות ל-39 נקודות של למרקוס אולדריג' (שעשה מעין גורדון היוורד משלו עם 19/23 מהשדה) וקטע רצף של שני הפסדים לא הושג בקלות ודז'ונטה מורי, שחזר העונה מפציעה יודע שהוא, כמו גם הקבוצה שלו, צריכים לשמור על הריכוז "אני מוכרח להיות פחות מרושל" אמר מורי שאיבד 7 כדורים בשני המשחקים האחרונים והתכוון כנראה לקבוצה כולה שמדורגת שישית בליגה באיבודי כדור.

הספרס יעלו הערב בהרכב מלא כשבוסטון תחסר, עדיין, את אנס קאנטר אבל תהנה מג'יילן בראון שמתאושש מפציעה ותרם 12 נקודות כבר במשחק האחרון מול שארלוט. ניצחון של מי מהקבוצות יהיה הצהרת כוונות שאומרת שאולי כדאי לקחת אותן ברצינות גדולה יותר.

ויש לנו עוד ארבעה משחקים הלילה ואף אחד מהם לא עושה במיוחד חשק לעוד.

Post Up:

3:00: ממפיס גריזליס (6-2) – דאלאס מאבריקס (3-5)

משחק שאנחנו שמים אותו פה רק בגלל הקצב הסילוני ולוקה דונצ'יץ' וג'ה מוראנט משני צידי המגרש. שתי הקבוצות איכזבו אתמול בלילה, ממפיס עם תבוסה באורלנדו ודאלאס עם הפסד ביתי לניקס ויקוו לתקן הלילה אחת מול השנייה.

3:00: אוקלהומה סיטי ת'אנדר (5-3) – גולדן סטייט ווריירס (7-2)

משחק שאנחנו שמים אותו פה רק בגלל החיבה לנוסטלגיה וזכרונות העבר מהמפגשים בין השתיים ופחות בגלל המפגש הקודם בין שתי הקבוצות העונה שהסתיים בבלואו אאוט של הת'אנדר 92:110. הווריירס מגיעים בבק טו בק אחרי ש-52 נקודות של די'אנג'לו ראסל לא הושיעו.

Post Down:

2:00: שארלוט הורנטס (4-4) – ניו אורלינס פליקאנס (7-1)

דרבי בין קבוצה מזרחית לבין ההיסטוריה שלה… שארלוט מפתיעה לטובה עם קבוצה רעננה ושמחה שמעמידה מאזן חצוי בזכות קונפרנס נוח יחסית והרבה מצב רוח טוב. בניו אורלינס שרושמים הפסד אחרי הפסד, צריכים אולי ללמוד.

3:00: שיקגו בולס (6-3) – יוסטון רוקטס (3-5)

הבולס לא מאוד גרועים אבל עדיין רחוקים מלהיות סבירים. יוסטון רחוקה מלהיות מה שקיווינו שהיא תהיה אבל זה עדיין מספיק טוב מול רוב קבוצות הליגה ואמור להספיק גם הלילה לניצחון.

5 תגובות

  1. מרוב שהם דיגדגו את הספרס נשברה לגורדון הייוורד היד.
    בפעם הבאה שיזרוק ישר ובלי התחכמויות

  2. חייב להגיד שניסיתי לדגדג את עצמי ולא הצלחתי. כנראה אני לא סכיזופרני. שזה גם משהו. דרך אגב מוראנט נח היום, אלוהים יודע ממה??

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם