אחד ביום: ליוסטון אסור למות!

אחד ביום עם יוסטון רוקטס שמוכרחה לנצח היום בשביל להשאיר לעצמה סיכוי לנצח את הסדרה ולנו תקווה שמישהי כבר תשתיק קצת את הלוחמים השחצנים.

3:30: יוסטון רוקטס (4) – גולדן סטייט ווריירס (1) [0-2 לווריירס בסדרה]

לא יודע כמה מהקוראים ביקרו פעם באיי סבאלבארד (לא יודע גם כמה אנשים בכלל קוראים את מה שכתוב כאן…), אבל מי שעשה זאת בוודאי ידע להגיד שזהו אחד המקומות יוצאי הדופן בעולם. הארכיפלג שנמצא אי-שם בצפון העולם באוקיינוס הארקטי ושייך לנורבגיה ומספר התושבים שבו לא מגיע ל-3,000 איש, לא זכה לפרסום רב ואם זכה, אז עשה זאת בעיקר בגלל העובדה שיש בו את כספת הזרעים הגלובאלית שאמורה לשמש את האדם לאחר יום הדין ומהזרעים שבה יהיה אפשר להקים את עולם הצומח בעולם שנית.

אבל סבאלבארד היא לא רק המקום ממנו העולם יצמח שנית אחרי שואה גרעינית או משהו בסגנון אלא גם אזור שבו לא מעט מדינות מתעניינות בשל מרבצי הפחם והנפט בסביבתו וגם מקום שבו קשה מאוד לחיות בשל מזג האוויר הקשה ששורר בו והטמפרטורות שמגיעות בחודשים החמים של השנה (יולי-אוגוסט) ל7 מעלות בשיא.

אלא שלא רק לחיות קשה בסבאלבארד, למות קשה פי כמה וזאת מסיבה פשוטה – בסבאלבארד יש חוק, שנחקק בשנות ה-20 של המאה הקודמת, לפיו אסור למות בשטח האיים. לא מדובר כמובן במוות בלתי מתוכנן כמו שקורה מדי פעם בעולם אלא במוות שיש סימנים לבואו כגון מחלות, זיקנה וכיוצא באלו. אם בכל זאת אתם בסבאלבארד ומעוניינים למות מאחת הסיבות האחרונות (תרתי משמע) אז תצטרכו לקחת מעבורת או מטוס (או כל כלי תחבורה אחר, אבל אין יותר מדי כלי תחבורה זמינים למקום הזה שלא מחובר בכבישים לשום מקום ואפילו בתוך עצמו) לחלק היבשתי של נורבגיה ושם לסיים את חייכם.

מדוע קיים בסבאלברד החוק המשונה הזה? הסיבה דווקא הגיונית. בשנים 1918-1919 עשתה מגפת השפעת הספרדית שמות ברחבי הגלובוס וקטלה למעלה מ-50 מיליון איש ברחבי העולם (על כך ועל למה זכתה המחלה בשם הלא מחמיא 'הספרדית' בפעם אחרת. חוקרים, רופאים ומדענים ניסו למצוא בשנים שאחריה את הסיבות להתפרצות המחלה ואחת מההשערות שהיו להם הייתה שהיא פרצה בגלל שרידים של אדם שנמצאו במצב שלם באלסקה קבורים בקרח ונשאו את הנגיף שהועבר לעולם כתוצאה מהמפגש של אנשים שונים עם הגופות. ומכיוון שבסבאלבאד יש קרח עד, מה שאומר שגופות הקבורות באדמת האיים, לא ירקיבו לעולם, החליטו בנורבגיה לאסור על המוות בארכיפלג, רק כדי שלאף אחד לא יהיה חשק גם להיקבר בטעות במקום…

בקיצור, זו הרפתקה מאוד מעניינת ומומלצת לבקר בסבאלבארד או כמו שאומר הביטוי 'לראות את סבאלבארד ולא למות…'.

אנשים בסבאלבארד אינם היחידים שאסור להם למות. גם יוסטון רוקטס שתארח הלילה למשחק מספר 3 בסדרת חצי גמר המערב את האלופה, גולדן סטייט ווריירס היא קבוצה שאסור שתיגמר מוקדם מדי. הסדרה שרוב הפרשנים (הפעם אני לא ברשימה) ציפו שתהיה מותחת ומסקרנת היא היחידה שלא הגיעה למצב של שוויון אחרי 2 משחקים ועל אף שהיו בה שני משחקים צמודים, התחושה היא שגולדן סטייט קצת גדולה על הרוקטס, לא רק בתוצאה.

אבל ליוסטון אסור לוותר. אסור לה לוותר כי איך שלא מסתכלים על זה היא התקווה שקבוצה כלשהי סוף-סוף תביט ללוחמים בלבן של העיניים, תישיר אליהם מבט ותהיה יריבה שוות כוחות אליה. יוסטון היא הקבוצה שחייבת לערער את הביטחון של הלוחמים, גם אם היא לא תכריע אותם בסופו של דבר. הלילה זה המשחק שלא רק שהוא משמעותי למורשת של יוסטון הנוכחית (כריס פול, במיוחד במקרה שלך) אלא גם משמעותי למאמץ של הליגה הזאת לייצר איזושהי תחרותיות ללוחמים. פיגור של 3-0 משמעותו מבחינה סטטיסטית הוא מוות (100% אי הצלחה לחזור מפיגור כזה עד היום) וליוסטון אסור למות היום.

בשביל שהרוקטס ימשיכו לגרום לאוהדים שלהם ולאחרים להאמין שהם מסוגלים לנצח את הווריירס בסדרת הטוב מ-7 משחקים ובכלל, הם צריכים לשפר כמה אלמנטים במשחק שלהם:

קודם כל, ריבאונד. גולדן סטייט החטיאה בסדרה עד כה 86 פעמים מהשדה. היא גם קטפה 26 ריבאונדים בהתקפה (פי 2 מיוסטון) או במילים אחרות: ב30.2% מההתקפות שלהם הווריירס לקחו את הכדור החוזר. אלו בדיוק הפוזשנים העודפים שנתנו לווריירס את שני הניצחונות שלהם, זה ההבדל בין לנצח באוקלנד לבין לחזור הביתה עם הזנב בין הרגליים. קלינט קאפלה רושם 8 ריבאונדים למשחק בסדרה הזו, זה יותר מארבעה ריבאונדים פחות מהממוצע שלו העונה. דריימונד גרין שואב 10.5 כדורים חוזרים למשחק בסדרה הזו, זה 3.2 ריבאונדים יותר ממה שהוא נתן העונה. אז נכון, ריבאונד זה מאמץ קבוצתי אבל קאפלה חייב להיות אגרסיבי יותר ויוסטון כולה צריכה להבין שעל הדברים הפושטים הללו היא תקום ותיפול.

דבר שני, אם תשאלו אותי, יוסטון צריכה לחשוב על דרכים אחרות לעשות סלים חוץ משלשות. כן, אני יודע, היא משחקת ככה כל השנה והשחקנים שלה אולי לא מכירים משהו אחר. כן, אני יודע, מבחינת אחוזים אפקטיביים הם קולעים יותר טוב מגולדן סטייט. אבל בתחושה שלי, בדיוק ברגעים החשובים השלשות של הרוקטס הולכות החוצה. כי למרות המתמטיקה הפשוטה שאומרת שקליעה משלוש שווה 50% יותר מקליעה מטווח 2 הנקודות, הסיבה לכך היא שהיא מנייה הרבה פחות בטוחה. יש לי 27 סיבות למה יוסטון צריכה לסמוך פחות על השלשות ולנסות למצוא גם דרכים אחרות לשים את הכדור בסל, אלא שהרוקטס עם 87 ניסיונות ל-3 (מתוכם הם קלעו 31 שמתרגמים ל35.6%, בדיוק האחוזים העונתיים שלהם!) לעומת 58 ניסיונות ל-3 של הלוחמים ממשיכים באותה הדרך. וזה כמובן בסדר, ואני יכול להבין את מי שיכתוב שהעצה הזאת די מטומטמת ולא רלבנטית,  רק שזה פשוט לא עובד והתוצאה כרגע היא שני משחקים לטובת הווריירס. וכשמשהו לא עובד (והוא גם לא עובד במשחק מספר 7 בשנה שעברה) אז אולי כדאי לנסות משהו אחר. או פשוט לגוון קצת יותר. זה כל מה שאני מבקש.

ויש כמובן את ג'יימס הארדן. לא, אני לא בא לבקר אותו כמו כולם, הוא משחק את המשחק שלו והוא טוב מאוד בזה ומה שניב שכטר הראה פה בנוגע להשוואה בינו לבין דוראנט מדויק למדי.  אבל הארדן מגיע למשחק כשהעין שלו מציקה לו (מסתבר שמי שרוצה לתקוע אצבע בעין סימבולית לווריירס, מקבל אחת לא סימבולית בכלל) ויוסטון תקווה שזה לא יפגע כהוא זה במשחקו. כי נכון לעכשיו אבל כהוא זה, יוסטון לא יכולה להרשות לעצמה.

האם יוסטון תראה לנו משהו אחר ממה שראינו בסדרה הלילה? האם היא תגרום לנו להמשיך להאמין בה? או שאולי זו הולכת להיות הסדרה הכי משעממת בסיבוב הנוכחי ודוגמא מוחשית להרים שמולידים עכברים. מי יודע? בשלוש וחצי הלילה נדע כולנו. לילה טוב!

19 תגובות

  1. היה אצלנו בדרום לילה לא שקט. בסוף נשברתי וויתרתי על המשחק (הכי חשוב בסדרה!), צריך גם לעבוד היום. קמתי וראיתי שיוסטון ניצחה, אם זו השיטה אולי אמשיך לישון במשחקים 🙂

      1. אני רץ לראות שידור חוזר. אני מבין שהחצי השני (בשביל דוראנט) וההארכה הם החשובים.
        היתה איזו חסימה גדולה של קאפלה, אשמח לקבל לינק לראות אותה

          1. וואו, מדהים. אני לא זוכר מתי ראיתי חסימה בשתי ידיים. חשוב לנו שקאפלה ישחק כמו במחצית הראשונה.
            ואיגואדלה הזה, מניאק קטן, שתה ממעיין הנעורים או מצא איזה חומר מעורר, הוא עושה נזק אדיר. משחק הרבה יותר טוב מפעם, כאילו חזר 3-4 שנים אחורה

          2. איגוודלה וגרין היו השחקנים הכי חשובים של גולדן סטייט בסדרה הזאת עד עכשיו.
            גרין אגב שוב תקע להארדן אצבע בעין (במכוון בבירור).
            [הלינק הוסר]
            מלוכלך כמוהו לא ראיתי הרבה שנים, אבל שחקן אדיר בסדרה הזאת בלי קשר לנסיונות פציעה

          3. כן, גרין שחקן מלוכלך ברמות שאי אפשר להאמין. הכל אצלו "מיקרי". בעניין הוא שהוא מרשה לעצמו לשחק מלוכלך ולשלוח רגליים וידיים ואז, פעם בכמה זמן, זה באמת פוגע במישהו. גם קליי התגלה כשחקן מלוכלך עם פני תם. אני עדיין לא התשפכתי עליו לגמרי כי קשה לי לקבל את זה שהוא לא טהור, אבל מה שהוא עשה 3 פעמים להארדן עם הנחיתה באיזור האסור, זה משחק מסוכן סטייל זאזא.
            כל כך חבל שגרין ואיגואדלה כל כך טובים, אם רק היו משחקים בכושר הרגיל שלהם הסדרה כבר היתה של יוסטון למרות היכולת של דוראנט.

      2. יאיר, תודה לא הגבתי בזמן.

        איזה משחק מוזר, ללוחמים יהיה מאד קשה בלי האחים ספלאש. את יוסטון אני מאמין שהם יעברו אבל גם לדוראנט ואיגי הבלתי נלאה יש גבול. כמות הדקות שהם משחקים בסדרה היא פשוט הזוייה.

        יוסטון, הגיע הזמן שגורדון יגיע למסיבה, מניח שזאת הייתה שירת הברבור שלהם.

        מעניין לראות את החולשה המטורפת של גולדן ברביבאונד, יוסטון ממש קרעה אותם.

        שוב תודה 😉

  2. מחצית 9 הפרש לרוקטס.
    אריק גורדון עם 20 נק' במשחק ענק בשני צידי המגרש.
    יוסטון משחקת הגנה נהדרת כשהם תוקפים את הזורקים בפיקנרול גם במחיר של סלים קלים בצבע אבל הם לא יכולים לבנות על זה שגולדן סטייט ימשיכו לקלוע ב18% מהשלוש

  3. נגמר רבע ראשון ויוסטון שרדו את הבליץ. הקליעות תא שם אבל נכנסים פנימה באגרסיביות וקפלה בעיקר מראה שהוא יכול להיות על הפרקט ולתרום בסדרה.
    בצד השני איגוודלה השחקן הכי טוב של הלוחמים. לא נגמר השחקן הזה

  4. תודה על הסיפורים.
    בהחלט הבעיה של יוסטון זה הכ״ח של ג״ס מה שנותן להם צ׳אנס נוסף ולכן הם ניצחו פעמיים למרות שהאחוזים שלהם מהשדה הם לא משהו.
    אני די סקפטי. מקווה שיוסטון תעלה עם רעל בעיניים ואגרסיביות מרובה ואז יש סיכוי לנצחון כי בסוף ג״ס היא קבוצה שמתקפלת תחת משחק פיזי. כמו שפיני גרשון אומר, תעשה 40 עבירות ישרקו לך רק על 20 . . .

  5. על הכספת שמעתי…. לא ידעתי שהיא על אי.
    זה קצת מקשה על התכנית שלי לשדוד אותה אבל נמצא פתרון.
    מקווה באמת שיוסטון יצפו קצת בקלטות של הקליפרס וגם ימצאו פתרון.
    אחרת ההימור שלי יהיה על פורטלנד במערב…. אוי ואבוי….
    🙂

  6. מצויין. נראה לי שהאיבוד של כריס פול ככוכב גורם לשליטה בקצב המשחק להיות של גולדן . נראה אבוד

  7. הסיפור על האיים מגניב.
    לצערי הסדרה בין גולדן סטייט ליוסטון קצת פחות, ואני חושש שיוסטון לא תגיע מעבר למשחק 5.

  8. קדימה יוסטון סבאלברדס תנצחו לפחות היום. לא אופטימי לגבי יוסטון בכלל

  9. עוד מאסטרפיס מבית היוצר של זעפרני!
    לא היה לי שום מושג על קיומם של האיים האלה! ענק!

    לגמרי איתך בנוגע למורשת של כריס פול.
    לא יכול לחכות, יאללה שיתחיל כבר!
    יאללה יוסטון, קחו את זה!

  10. נהדר יאיר. לסבאלברד לא הגעתי אבל לפני שנתיים לקחתי חופשה להפליג בפיורדים הצפוניים של נורבגיה מסבולבר ועד טרומסו.
    אחת החוויות המדהימות שחייבים מתישהו בחיים לעשות.
    לגבי יוסטון- מילת המפתח כמו שאמרת זה הריבאונד. לגולדן סטייט היו 14 פוזשנים יותר במשחק הקודם למרות שהרוקטס קלעו באחוזים טובים יותר. אין ככה סיכוי מולם.
    גולדן סטייט הצליחו לעשות לרוקטס מה שהרוקטס עשו ליוטה בסדרה הקודמת. היו אגרסיביים מהם והפחידו אותם. הארדן אשכרה פוחד ממגע אחרי מה שעושים לו עם הכניסות מתחת לרגליים והאצבעות לעיניים.
    דאנתוני אמר את זה נכון- you got to slug it out.
    יוסטון צריכים להאט את הקצב, להיות סופר אגרסיביים בדגש על קפלה שגרין עושה ממנו קציצות ולגרום לגולדן סטייט לפחד.
    גרין אגב בסדרה מופתית מראה למה הוא התבלין הסודי לאליפויות של גולדן סטייט.
    הייתי שולח את ננה למשימת התנקשות בגרין ולהתחיל איתו מכות כדי להוציא אותו מהמשחק

  11. סיפור נפלא. רץ לראות באטלס איפה האיים האלה…

    אה, וניצחון לווריורס. הדרך היחידה לנצח אותם זה לא להוות איום מוצהר (קליפרס) ואז מזלזלים בך ולא לוקחים אותך ברצינות ואפשר לגנוב משחק או שניים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם