גולדן סטייט נשארים בחיים!

משחק 4 נגמר בתחושה שזהו, אבד הקלח על האלופה, גולדן סטייט ווריורס.

גולדן סטייט ווריורס קליי תומפסון
קליי תומפסון, איש המשחק בווריורס

ואז דברים התחילו להשתנות… לוני חזר לשחק, איגי סוחב פציעה והמצב של דוראנט הפך להיות Questionable לקראת משחק 5. הפלא ופלא… דוראנט התלבש, התחמם ונכנס כשחקן פותח למשחק כדי שלא יתקרר, חס וחלילה.

כבר ברבע הראשון, אחרי שני סלים של קרי, דוראנט מפציץ שתיים מטווח ארוך ואנחנו פשוט נזכרים כמה קל ל-2.11 אתלטי, עם מוטת ידיים מטורפת וקליעה אבסולוטית להשיג נקודות. הסל הראשון שלא בא מהידיים של קרי-דוראנט-תומפסון נקלע ע"י דריימונד גרין, פחות מ-3 דקות לסיום הרבע הראשון. בחזית האדומה? טוב ששאלתם. מארק גאסול סוחב את הראפטורס עם 10 נקודות ולאורי רושם את האסיסט הרביעי שלו. חוץ ממנו, גם גרין, לנארד, איבקה וסיאקם עולים על הלוח. דוראנט סוגר את הרבע עם עוד שלשה וזה כבר 11 נקודות לספק הנקודות הטוב ב-NBA היום.

בתחילת הרבע השני כבר הווריורס קצת מאטים… ונראה כאילו השריר של דוראנט מתפוצץ!

מיד לאחר מכן דוראנט תופס את רגל ימין הפגועה ויורד לחדר ההלבשה. לבינתיים, לא ידוע על מה מצבו ומקיני מחליף אותו על המגרש. לבינתיים, דוריס ברק מדווחת שדוראנט לא יחזור היום מחדרי ההלבשה, והוא צפוי לעבור MRI דבר ראשון על הבוקר.

קווין דוראנט. נפצע והיה חייב לרדת

המשחק רחוק מלהסתיים והווריורס ביתרון קטן של עד 10 נקודות, משחקים פינג-פונג עם הראפטורס. לאורי עם עוד סל מתוחכם, קאזינס עם כוח בלתי יאומן משאיר את היתרון בעינו. קרי נשאר חזק בעניינים עם שלשה וקליעות עונשין ומסיים את המחצית עם 23 נקודות. 62-56 ווריורס. לנארד עם 13, סיאקם 10, גאסול 15. בקיצור, אף אחד עדיין לא התעלה אצל הראפטורס וזה רק יתרון 6 ללוחמים מהמפרץ, כשדוראנט שיחק קצת יותר מ-10 דקות וירד מהמגרש כבר!

בתחילת המחצית השנייה סיאקם מחטיא שתי שלשות פנויות למדי כשקליי תופר עוד אחת וההפרש הוא 11 וצומח ל-12 לטובת הספלאש. ואנוליט תופר 3 שלשות ברבע השלישי ברגעים שבהם גולדן סטייט צריכה לברוח ומשאיר את הראפטורס במשחק איכשהו. הראפטורס מצליחים לשמור על פער סגיר בזכות עירנות ברגעים האחרונים של הרבע וזה שוב 6 בלבד לווריורס, 84-78.

איבקה נכנס לעניינים זריז ברבע הרביעי ואין נצרך ממנו. ביום שלנארד לא פוגע (4 מ-15 מהשדה), איבקה מקרב אותם לטווח של 3. לייאפ של קרי מול עוד שלשה וסל של איבקה וההפרש עדיין 3. לייאפ של לנארד מצמצם ל-1, אבל דריימונד נשאר חופשי לחלוטין על ה-3 ומקבל מסירה מצויינת מאיגואדלה שנותן לווריורס קצת אוויר לנשימה.

6 דקות לסיום והאווירה הופכת להיות מותחת יותר. כל סל הופך קשה יותר. לנארד מחטיא, דריימונד מאבד, איגואדלה חוסם את לנארד, קליי מחטיא ואז קורה הדבר הבא:

לנארד בקושי מצליח להמנע מצעדים (ויש כאלה שיגידו שמדובר בצעדים), מוסר לפאוול בדרך לדאנק קל וזה 2 לווריורס, שלוקחים טיים אאוט. איגואדלה זורק ומחטיא ואז לנארד בכבודו ובעצמו מעלה את הראפטורס ליתרון ראשון הערב – 96:95 עם שלשה מהאגדות.

עוד סל של לנארד נענה בהוק שוט של גרין – ואז הוא תופר עוד שלשה היסטרית ועוד ג'אמפר אחרי החטאה של איגי. 103-97 ראפטורס. 3:15 דקות לסיום, קרי לוקח שלשה קשה ו… מחטיא. ואז ניקס נרס עושה את אחת מטעויות האימון הגדולות שלו בקריירה. מומנטום אדיר של טורונטו נעצר בטיים אאוט אדום, 3:05 לסיום הרבע הרביעי. הקבוצה הכי מוכשרת בליגה מקבלת קצת זמן לנשום, כשלקר כמעט הסתיימו הטיים אאוטים בפיגור 6.

קליי תומפסון קולע שלשה מטורפת שמשתיקה את הקהל בטורונטו, לאורי מחטיא שלשה סופר-חשובה שיכולה הייתה להציל לטורונטו את המשחק והראפטורס מאבדים את הכדור בגלל טעות של לאורי בחישוב הזמן שנותר להתקפה. קרי, אחרי מחצית קשוחה למדי, תופר שלשה מטורפת ומצליח להשוות את המשחק!

עוד זריקה סופר-קשה של הראפטורס (לנארד הפעם) יוצאת החוצה ומי אם לא בצד השני מאשר קליי תומפסון… עם שלשה שמעלה את הווריורס ל-106-103!

עדיין נשארו 57 טיקים על השעון – גאסול נכנס לסל ומבוצעת עליו עבירה ברורה – שלא נשרקת. אגב, שלא תטעו במקרה, השיפוט היה סביר (במקסימום) לרעת שני הצדדים. טורונטו טורפת את ההתקפה של הווריורס וגרין דורך על קו החצי ומאבד כדור. 0:29 לאורי עם לייאפ חשוב על חשבונם של קאזינס ותומפסון קובע 106-105 לווריורס.

כדור כתום-כחול… הווריורס מחפשים את סטפן קרי לשלשה שתתן להם את החותמת ויתרון של 4 נקודות שלגמרי גומר את המשחק סופית… איגי מחפש את קרי שנשמר על ידי פרד ואנוליט וקאזינס חוסם בתנועה, מעיף את ואונליט בצורה שאי אפשר להתעלם ממנה וחוטף פאול תוקף שנמכר היטב לשופטים מהמרופק. המבט של קאזינס אומר הכל: "עושים לי דווקא". בהתחלה עם האופנסיב ריבאונד ועכשיו זה.

0:15 לסיום – כדור של הראפטורס. ליווינגסטון נכנס במקום קאזינס. הראפטורס מתמהמהים לתת את הכדור לקוואי ונשאר 8 תיקים על השעון. הוא מקבל את הכדור וישר יוצאים אליו שניים מהמגנים הטובים ביותר של גולדן סטייט – קליי ואיגי – לנארד מניע את הכדור לואנוליט שמוציא ללאורי לשלשה – ודריימונד גרין מיודענו נוגע טיפה בכדור, חוסם אותו והמשחק מסתיים.

למנצחים מהמפרץ קרי עם 31 (43.5% מהשדה), 8 אסיסטים, 7 ריבאונדים, קליי עם 26 (53.8% ל-3), קאזינס עם 14 ב-75%, דריימונד עם 10, 10 ריב', 8 אס', חטיפה ובלוק (2 איבודים בלבד) ואיגי עם 4 חסימות.

לראפטורס החביבים האחיין עם 26 באחוזים רעים, 12 ריב', 6 אס', 2 בל', 2 חט' ו-5 איבודים, גאסול נעצר על 17, לאורי עם 18, איבקה מצוין עם 15, ואנוליט וסיאקם 12 כ"א.

7 תגובות

  1. תודה רבה סער
    גולדן סטייט עם שיא שלשות למשחק חוץ בסדרת גמר
    אם לא היו מנצחים את המשחק הזה אז אני לא יודע מתי היו מנצחים
    עד עכשיו 80 אחוז ממשחקי הסדרה הלכו לקבוצת החוץ (4 האחרונים ברציפות)
    ב 93 אגב 5 מ 6 הלכו לקבוצת החוץ כשהסאנס עם 0 מ 3 בבית (משהו שיכול לחזור בגיים 6 עבור גודלן סטייט )
    מגיע לנו גיים 7 ,סבירות נמוכה שזה יקרה

  2. סיקור מצוין תודה סער…
    לגבי דוראנט הימור מופרע שלי זה שיש מצב שהלוחמים דוקא עכשיו מציעים לו מקס ארוך בקיץ הזה וברור שבמצב שהוא נמצא היום בניגוד למה שתכנן – הוא יחתום. מה יש להם להפסיד תכלס העונה הזאת ממילא יצטרכו לשלם לו את ה 30 מ' . זה בעצם הימור על הפציעה שלו – שאם הוא יצליח סוגר פה שושלת לעוד 4 – 5 שנים. מבחינתו דוקא ההקרבה הזאת שעשה הערב תהפוך אותו סוף סוף לחלק מהמשפחה ולא לשכיר חרב כמו שחלק מהקהל התייחס אליו עד עכשיו. אני בטוח שהוא יקבל המון אהבה מהקהל שם. בקיצור בהפוך על הפוך יכול להיות שמכל הבלאגאן הזה הלילה נולדה אחת השושלות שתהיה מהמפוארות בהיסטוריה.

  3. תודה סער.
    היה משחק טוב מאוד למרות שהוא לא התעלה לרמה גבוהה בכלל.
    טורונטו פיספסה הזדמנות פז כשהיתה ביתרון 3 לקראת הסוף.

  4. תודה על הסיקור. היה משחק חזק מאוד. אחד הטובים והאמוציונלים שראיתי.
    מעניין מה יהיו מחירי הכרטיסים באורקל ארנה לגיים 6.

  5. היה משחק ענק עם כמה וכמה טוויסטים וסיום לחלוטין לא צפוי. כן ירבו.
    תודה סער!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם