דנבר נאגטס – פריוויו לעונת 2019-20/עמית טבול

ברוכים הבאים לפריוויו דנבר נאגטס, אחת הקבוצות המסקרנות והכיפיות בליגה. האם נגמרה התקופה הכיפית והגיע הזמן להתחיל לפרוע שטרות? כל זאת ועוד בהמשך…

מה שהיה

הרבה מים עברו בנהר הקולורדו בשנה האחרונה. הגולם הפך לפרפר, הנאגטס הוכיחו שהם קבוצת צמרת לכל דבר ועניין וסיימו במקום השני במערב. הם ביססו את מעמדם כקבוצת צמרת אך עדיין לא גרמו לכולם לחשוב שהם קונטנדרים, שכן הסגל שלהם נחשב צעיר וחסר ניסיון. יוקיץ רק הפך לכוכב ועדיין לא נבחן ככזה בשלבים המכריעים. ואכן הנאגטס הגיעו לפלייאוף עם יתרון ביתיות אבל הפסידו 3-4 לפורטלנד בסיבוב השני של הפלייאוף (חצי גמר המערב). מקולום התעלה במאני טיים ולילארד זה לילארד..


דנבר בנויה מסגל רחב עם דאבל פיגרס של שחקנים שיכולים לתרום דאבל פיגרס. כאמור, מעל כולם ניצב הג'וקר, ניקולה יוקיץ', שהוכיח שהוא אחד משלושת הסנטרים הטובים בליגה ובוודאי החכם שביניהם. יוקיץ סיים את העונה עם שורה סטטיסטית מפוארת שכללה 20 נק', כמעט 11 ריב', 8 אס', שלשה, חטיפה וחצי וקצת פחות מחסימה לערב. כל זה ביעילות מופתית וטאצ' מרשים במסירה ובקליעה מכל הטווחים, כולל מקו העונשין. במהלך העונה היו לו היעלמויות בלתי מוסברות כולל משחקים עם מספר זריקות נמוך במיוחד אבל בגדול הוא נתן עונה מצוינת. בארבעה עשר משחקי פלייאוף 2019 הוא סיים עם 25 נק', 13 ריב', 8.5 אס'. נראה שכל נגיעה שלו בכדור מחושבת ולכל מסירה יש כתובת ברורה. את זה הוא עושה באלגנטיות ולכאורה ללא מאמץ גדול במיוחד, שכן משקלו מהווה כרגע נקודת תורפה.


קצת אחריו יש לנו את ג'מאל מוריי שהתקרה שלו מציתה את הדמיון אבל היציבות היא ממנו והלאה. במהלך העונה הוא התקשה לחבר רצף של משחקים טובים. הוא דווקא שיפר את זה בפלייאוף והיה בלתי עציר ברגעי ההכרעה כשהוא נכנס ל- zone.  לי הוא מזכיר את קיירי אירווינג מבחינת יכולת קליעה וסיומת בטבעת אבל יש לו עוד כברת דרך עד שיהיה ראוי להשוואה לאיש העולם השטוח. עקב מכת פציעות שכללה בעיקר את וויל בארטון וגארי האריס, דנבר גילתה על הספסל את מאליק ביזלי, מונטה מוריס וטורי קרייג שתרמו מעל ומעבר ביחס לציפיות מהם. מילסאפ גם הוא החסיר משחקים למכביר אבל כאמור הנאגטס יודעים להשתמש בקאדר השחקנים הרחב שלהם.

מהלכים בקיץ האחרון  


השנה דנבר שמה דגש על המשכיות. מייק מאלון המוערך ממשיך לאמן, הקבוצה נפרדה ממחממי ספסל, פצועים ונערי מגבות והשאירה כמעט את אותו סגל פעיל. ההחתמה המשמעותית שלהם הקיץ היא ג'רמי גראנט שלטעמי הוא בינגו. הפורוורד הצעיר והקפיצי הגיע מאוקלהומה. הוא אמור להוסיף הגנה, חסימות, שלשות והטבעות. בגזרת הריבאונדים לא אופתע אם נראה אצלו עלייה אחרי ליקוטי ווסטברוק שלא השאירו לגראנט יותר מדי פירורים. מקורות יודעי דבר טוענים שהוא אחלה גבר וטיפוס שכל אחד היה רוצה לשחק איתו. 
מייקל פורטר ממשיך להוות בונוס.מעניין אם סוף סוף ישחק. בול בול הענק נבחר במעמקי הסיבוב השני של הדראפט ומהווה סימן שאלה
לדעתי העונה הקרובה צריכה לקבוע את גורלם של בארטון והאריס בקבוצה. החבר'ה האלה מרוויחים לא מעט כסף ולא מצדיקים את הסכומים שהם מקבלים.  

תרחיש אופטימי:


דנבר עולה מדרגה נוספת, יוקיץ ומוריי משדרגים את מעמדם לרמה הבאה, האריס ובארטון מפסיקים להיפצע וחוזרים ליכולת שהציגו מלפני שנתיים. הנאגטס מסיימים את העונה עם המאזן הטוב בליגה: 18-64 כשהם מפסידים רק שני משחקים בבית. בסיבוב הראשון הם מדלגים מעל גולדן סטייט בסוויפ ג'נטלמני, בסיבוב השני נוקמים בפורטלנד וגמר המערב מנצחים את הקליפרס. בגמר הם פוגשים את פילי. יוקיץ פוגש את אמביד לדרבי הסנטרים שנותרים ללא אוויר אחרי 30 דקות משחק, עושה לו בית ספר בהתקפה ואפילו מצליח להאט אותו בהגנה. הפרוסס מסיים סדרה קשה עם 16 נק' ו-7 ריב' באחוזים גרועים והנאגטס חוגגים אליפות ראשונה בצורה משכנעת. בעונה העוקבת הם דורסים את הליגה ושוברים את שיא הניצחונות עם מאזן 8-74 וממשיכים לאליפות קלילה נוספת.

 תרחיש פסימי:


יוקיץ עולה במשקל ולא מספק את הסחורה, הסגל רחב מדי ואין היררכיה, האריס נפצע ונעדר 50 משחקים, בארטון לא מקבל דקות ומבקש טרייד. מוריי משתולל ומתחרה עם רוזייר על תואר הרכז עם האחוזים הגרועים בליגה שזרק לפחות 20 זריקות לערב. דנבר מגיעה לפלייאוף מהמקום השמיני, מאלון מקרין לשחקנים את הוידאו של מוטומבו מתגלגל על הרצפה בהתרגשות אחרי שנדבר שלו הדיחה את …. שסיימה ראשונה בסדרת פלייאוף בלתי נשכחת. נוסטלגיה לחוד ומציאות לחוד. הנאגטס חוטפים סוויפ מהקליפרס, מאלון מפוטר, יוקיץ זולל טריפל דאבל מק יומי והעסק מתפרק לגמרי.

תרחיש ריאלי:


דנבר יכולה וצריכה לעשות את ההתקדמות הנוספת, בפרט כאשר הליגה נפתחה לחלוטין. גמר מערב זה המינימום שיגיעו אליו השנה. אני חושב שהם הדבר האמיתי. הם התחזקו בדיוק איפה שהיו צריכים חיזוק ויש להם סגל רחב ומפוצץ בכישרון. הניסיון ההכרחי בפלייאוף נרכש שנה שעברה ולהערכתי הם יסיימו את העונה הקרובה עם טבעת אליפות היסטורית.  כן, כן..אתם קוראים נכון…אליפות לדנבר!!  

16 תגובות

  1. אני מאד אוהב את דנבר אבל הם קיבלו כאן חתיכת אשראי שלא בטוח שהם ראויים לו.
    אחלה פריוויו!

  2. תודה עמית, אחלה פריוויו. אשמח אם יקחו אליפות, והסיכוי, לדעתי, לא מבוטל כלל וכלל.

  3. גמר המערב? עדיין קשה לי להאמין. יוקיץ' שחקן מצוין ומתאים להיות פרנצ'ייז פלייר, אבל לדעתי מארי ידרוך במקום במקרה הטוב.

  4. פריויו מעולה תודה רבה.
    קבוצה שהיא הכי העתיד של הליגה בעייני. זאת היתה קבוצה כל כך טובה השנה וההפסד שלהם לפורטלנד נבע רק מחוסר נסיון במעמדים האלה וזהו בעייני. שכר הלימוד שולם. הכי טוב שהם שמרו על כל הסגל ומסכים שג'רמי גראנט זה אחלה חיזוק שיושב עליהם בול ופורטר הוא הבטחה גדולה הוא חזר נראה קצת חלוד אבל זה טבעי.
    מכאן השאלה לאן זה יתפתח האם נראה תרחיש של עצירה ונסיגה (משהו דומה למה שקרה לבוסטון השנה) או המשך התפתחות שזה אומר לפחות גמר מערב או אולי אליפות.
    אני מאמין שההסתברות הגדולה יותר היא לתרחיש השני.
    זו קבוצה שבאמת יש לה את זה בעייני ולמרות שהם צעירים עדין. בעיקר אני אוהב אצלם את האופי קבוצה שלא דופקת חשבון לאף אחד שהמייצג הטוב ביותר לעניין הזה הוא ג'אמל מורי.
    תודה עמית.

  5. אני באמת חושב שהם יתקדמו העונה. יש להם המון כלים שיכולים לתרום. הם חייבים לסיים את העונה הקרובה עם יתרון ביתיות.

  6. דנבר אחלה קבוצה ובמערב המשוגע הכל יכול לקרות.
    יש סיכוי שילכו כל הדרך, לא חייב השנה.
    קצת מזכירים את טורונטו "מלכי העונה הרגילה" שבסוף זכו בטבעת הנכספת
    קבוצה מעניינת
    🙂

  7. תודה עמית. ניתוח מרתק. לדעתי אבל בפלייאוף לא יתקדמו מדי סיבוב שני שוב..

    1. תודה. אני חושב שהם יעשו את הקפיצה בגלל הניסיון שהצטבר. מוריי יכול לעלות דרגה או שתיים העונה.

  8. תודה רבה עמית
    אני חושב שיוקיץ חייב להשמר
    קיץ עם סרביה באליפות העולם ועוד אחד בטוקיו + 2 ריצות פלייאוף
    קבוצה מצויינת שיכלה להראות הרבה יותר טוב אם הייתה מביאה מישהו יותר נורמלי ונוצץ ממילסאפ הלא סחיר

    1. מילסאפ היה לא רע לפרקים אבל נפצע לא מעט וכבר מזמן מעבר לטופ של הגבעה. בגלל זה ההחתמה של גראנט שווה זהב.

  9. מעולה עמית.
    דנבר על פניו מאוד פגיעה. יהיה לה קשה לשחק מול הזריזים (הארדן, קרי) ועל פניו אין להם עם מי להאט את לברון/ קוואי. אלא אם כן גראנט ייתן וקרייג יצליחו לתת את הכיסוי הזה ואז גמר ליגה באמת אפשרי
    נ.ב. – בארטון דורש טרייד זה באמת השפלה. הוא לא אלן דלון

    1. תודה. הם יצטרכו לעשות התאמות אבל הכישרון נמצא והניסיון כבר נרכש.

  10. תודה עמית. התרחיש האופטימי שלך אופטימי מדי והריאלי הוא, איך אומרים, wishful thinking. לדנבר יש את כל הכלים לתת עונה סדירה מצוינת אבל אין להם את הנסיון לצלוח את המערב השנה עם הסטאר-קוואלטי שמסתובב שם. יוקיץ נהדר אבל עדין נטל הגנתי ומארי חייב לקפוץ כמה מדרגות כדי להפוך למס׳ 2 בקונטנדרית. דנבר ניצחו בקושי את הספארס המוגבלים ואחכ הפסידו לבלייזרס עם יתרון ביתיות. מישהו יהמר עליהם לנצח את קאווי, לברון או הארדן בסדרה? סיבוב שני זה התקרה של הסגל הזה וגם זה אם יקבלו את היריבות הנכונות.

    1. תודה. אני חושב שכבר יש בדנבר סטאר קואליטי. הם באמת חייבים לשפר את ההגנה. גראנט וקרייג יכולים לסגור את הפינה הזו

  11. תודה עמיתיהם.
    תרחיש ריאלי אליפות? וואללה הלכת רחוק.
    דנבר קבוצה מצויינת, בטח לעונה הרגילה אבל לא הייתי שם אותה עם הקונטנדריות.
    קבוצה שמסיימת במאזן שלילי במשחקי החוץ זו קבוצה שקשה לסמוך עליה, עד כמה שכיף וטוב להם בבית.
    יצטרכו להראות הרבה בגרות ויציבות העונה כדי שאני אחשוב עליהם כקונטנדרים אבל עדיין העומק, ההמשכיות והתקווה שיוקיץ' ימשיך להיות הג'וקר מחייב לשים אותם בטופ 3 במערב.

    1. תודה. אני חושב שהשנה יגיעו יותר ניצחונות חוץ. קשה לדעת מי תיקח אליפות. השנה יש לפחות 6 מועמדות רציניות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם