הזורעים בדמעה \ קדימון לעונת 2019-2020 של הסן אנטוניו ספרס

2007 – הספרס אלופים, טימי דאנקן מבטיח ללברון שיום אחד כל זה יהיה שלו

2008-2010 – הספרס מועמדים אבל פחות, הלייקרס מושלים בכיפת המערב

2011 – הספרס חוטפים זפטה מהגריזליס, נקברים ע"י רוב הפרשנים

2012-2014 – המשחק היפה, גמר מערב, גמר ליגה, אליפות

2015-2017 – הספרס מועמדים אבל פחות, שלל פציעות וחוסר מזל, דאנקן פורש, האחיין מקבל את המפתחות לקבוצה

2018 – האחיין החליט שדי לו, הקבוצה נהדרת הגנתית, לא מצליחה לקלוע, לא מועמדת

2019 – האחיין כבר לא, דהרוזן העגמומי מוביל קבוצה נהדרת התקפית, לא מצליחה לשמור, לא מועמדת

2020 – ?

וזה לא כ"כ נעים לראות ספרס לא מועמדים. איזה משפט חמדני, איזה תובנה, כאילו וזה מהשמיים שמאז שפופ וטימי חברו יחדיו שכל שנה הספרס יהיו מרחק כמה אירועים מהלארי אוברייאן. ופופ עדיין איתנו וטימי חבר להיות עוזר מאמן – ניסח את זה יפה מאנו ג'ינובילי:

אבל מה בעצם קורה כאן? לכתו הרשמית של האחיין עונה שעברה היתה אמורה להעביר את הספרס למוד אחר, מוד של בנייה. אממהמה, הם הטרידו את האחיין עבור דה-רוזן שחקן טופ 20-30 בליגה שביחד עם למרקוס אולדריג' אמור היה לבסס את הספרס עד שהצעירים יפרצו. אמהמה, הפורצים ברינה, מוריי, וויט וווקר נפצעו בתחילת העונה והותירו חלל אדיר בעמדת הרכז מה שסיכן את סיכויי הגעת הספרס לפלייאוף. דה-רוזן נראה לעיתים בלתי ניתן לעצירה ולפעמים מכונת צ'וקינג בקלאץ':

האחיין לוקח לדה רוזן ומנצח לרפטורס את המשחק

ובעיקר נראה רע בהגנה. הוא ואולדירג' היו מלכי המיד-ריינג' וקיבלו את תשואות הקהל בכדורסל שלקוח הישר משנות התשעים. וויט חזר בהמשך העונה כדי להראות שיש עתיד בעמדה, והיה העוגן ההגנתי של הספרס כל הדרך להדחה בסיבוב הראשון מול הנאגטס. ווקר קיבל בעיקר הזדמנויות בג'י ליג, ומוריי החלים מהפציעה כל העונה, ייתכן כלקח מפרשת האחיין. הבנייה קרתה בחצי כוח, דה רוזן אולדריג' וגיי נראו יותר מתואמים ויותר מחוברים הגנתית אבל לא פוטנציאל למועמדת

עזבו: דוויס ברטנס (טרייד, וויזראדס) דנטה קנינגהאם (שחקן חופשי), קווינסי פוינדקסטר (שחקן חופשי)

הגיעו: דמארה קארול (שוק חופשי), טריי ליילס (שוק חופשי), לוקה סמאניץ' (דראפט), קלדון ג'ונסון (דראפט), קווינדרי וות'רספון (דראפט, חוזה דו-צדדי)

דיאנדרה ג'ורדן:  מרכוס מוריס

נשארו: למרכוס אולדריג', דמאר דה-רוזן, רודי גיי, דז'ונטה מוריי, דרק ווייט, פטי מילס, ברין פורבס, מרקו בלינלי, לוני ווקר,ג'ייקוב פלטל,  צ'ימזי מטו, דרו יובנקס (חוזה דו-צדדי)

הקיץ

אז הספרס בחרו בדראפט עוד שני שחקנים שדומים בסקיל סט לבחירות קודמות שלהם. דוויס ברטנס הוטרד לוושינגטון ע"מ  לפנות מקום כדי להחתים את מרכוס מוריס לחוזה על שנתיים, מוריס הבטיח את לחתום אבל לא הבטיח לקיים ובסוף חתם עם הניקס, פופ העיר ע"כ את הדבר הבא:

הספרס נשארו עם פרס הניחומים של טריי ליילס הגבוה, הארוך ובעל הפונציאל הלא ממומש והביאו גם בבחירה ה-19 את לוקה סמאניץ', גבוה קרואטי עם יכולת כדרור וקליעה מרחוק שיבלה את העונה הבאה בג'י ליג ביחד עם שאר מחזור הדראפט הזה.

פופ בילה את הקיץ באליפות העולם עם נבחרת ארה"ב וקיבל את פרסי יקיר הקהל מקמבה ווקר ואחרים, דרק וויט הצליח להשתחל למקום האחרון בסגל לאחר שרבים וטובים פרשו.

העונה – "כשכולם אומרים שזה חושך אולי הגיע הזמן לישון" עממי

הרכב גבוה: מוריי, פורבס, דה-רוזן, אולדריג', פולטל

הרכב נמוך: מוריי,פורבס, דה רוזן, גיי\קארול, אולדריג'

תבנו, תבנו מחדש, אתם זקנים, אין לכם כשרון, אין לכם יכולות, זה מה שהספרס שומעים כל השנים ועדיין הם אחד מהפרנצ'ייז הכי עמידים עם עשרים ושתיים שנים ברציפות בפלייאוף. עד לפני שנתיים מועמדת נצחית, אמיתית.

פתק אחר פתק אחר פתק, מחל מחל מחל

אבל פופ וביופורד לא בונים מחדש, הם בונים תוך כדי תנועה, תוך כדי מעבר בין דורות.  החוכמה המקובלת בליגה היא שאם תבנה קבוצה טובה מספיק עם מקום תחת תקרת השכר, יהיה לך סיכוי להביא סופרסטאר שבאמת ישנה, אם תכין את זה, הם יבואו.  בימים האחרונים יש חדשות ע"כ שדה-רוזן והספרס החלו שיחות על הארכת חוזה. דה-רוזן, שחקן טופ 20-30, ללא קליעה מוכחת מהשלוש והגנה לא יכול להזיז את המחט במערב התחרותי של העשור האחרון, לתת לו את המקסימום, בהתחשב בכך שמוריי ווויט ירצו חוזים גדולים החל משנה הבאה, יכול לסתום את התקרת שכר לעוד כמה שנים ובהתחשב שהספרס הם לא שחקן גדול בשוק הטריידים (האחרון לפני האחיין היה הטרייד מרעיד העולמות של אוסטין דיי תמורת ננדו דה קולו בעונת האליפות 2014), חוזה מקסימום שכזה, לווא דווקא יאפשר הבאת כוכב מוכח במחזור הבא של השחקנים החופשיים המשמעותיים 2021 – יאניס, האחיין, פול ג'ורג'.

אז הדרך למועמדות תישען על בנייה מבפנים. ווקר וויט תיארו לאחרונה את הספרס כמסגרת כדורסל משוכללת, בה שחקן מקבל תוכנית עבודה לשנים קדימה. חזרתו של מוריי אחרי פציעה של שנה, והקפיצה ביכולת של וויט וווקר, הם הבסיס שעליו נשענת הקבוצה בדרך להשיב את מעמדה כמועמדת. השאלה שהקבוצה תשאל השנה היא עד כמה פופ מוכן לשים את המפתחות בידיים של הינוקא אל מול שיפור אפשרי במשחק של דה-רוזן שיכול לתת לקבוצה סיכוי לתואר. ויש הרבה שאלות שנגזרות ממנה – האם הקבוצה תסבול מהקליעה הלא יציבה של ווקר או שעדיין ינתנו דקות משחק לבלינלי שלא יכל לראות מגרש בפלייאוף, האם טריי ליילס וקארול יראו דקות, או שהתיאבון לראות את וויט או מוריי שומרים על עמדה שלוש יספסל אותם, מהי התקרה של ברין פורבס (נמוכה..), קלע יציב ואדיר עם מנוע שלא נגמר אבל נמוך ומגן בינוני במקרה הטוב. האם פטי מילס משחק שיש פקק כזה בעמדות הגארדים?

במשחקי ההכנה, רואים כי לפופ לא נגמר הפטיש מלהתחיל עם סנטר גבוה. חמישייה עם פולטל ואולדריג' שראינו ממנה הרבה בפלייאוף נגד יוקיץ' ודנבר תשחק לא מעט. עוד דבר שבלט הוא שמוריי ווויט לא משחקים יחדיו. מוריי, שחקן חמישיית ההגנה השנייה לפני שנתיים, קיבל את המפתחות לעמדת הפליימייקר והראה יכולות משופרות בקליעה מבחוץ. וויט מגן מעולה בפני עצמו שנצץ בפלייאוף נגד דנבר, ישחק מהספסל בתור שחקן שישי אה-לה מאנו, מה שיכול להזיז את פאטי לעמדת הקלע של החמישייה השנייה. ההגנה כנראה תשתפר, אחרי עונה בה הספרס היו אסון הגנתי (שלום דמאר), הציפייה היא שצירוף של מוריי, וויט וווקר, שנה שנייה של דה-רוזן בקבוצה ושלישית של גיי, דקות של קארול, יכולות לשפר את הדירוג ההגנתי ולהשיב עטרה לאלמו.

תחזית אופטימית: הילדים משחקים ולא נפצעים.

תחזית פסימית: הילדים לא משחקים ונפצעים.

תחזית ריאלית: 49 נצחונות, פלייאוף ממקום שמיני והדחה בסיבוב ראשון בחמישה משחקים

14 תגובות

  1. תודה רבה אייל, אחלה פריוויו.
    .
    מקבל לחלוטין את הניתוח, אבל איכשהו אני אופטימי – למילס, פורבס ובלינלי יש קליעה לשלוש, ואחד מהם יכול להיות על הפרקט חלק גדול מהזמן. גיי, ווייט, ומורי משופר יכולים לקלוע שלשות אנקונטסטד ואם החלקים יתחברו אפשר יהיה ליצר להם מצבים כאלה, ואז אנחנו תלויים בלמרקוס (יציב בשנים האחרונות) ודרוזן (יציב עד הפלייאוף ;-). לדעתי זה יספיק לפלייאוף ממקום נמוך 6-8, ואחר כך מאד תלוי את מי נפגוש.
    .
    ואם עוזר המאמן החדש נכנס ברבע הרביעי ננצח גם בפיינלז 😉

    GSG!

  2. מצוין תודה רבה רדו.
    אני לא יכול להגיד שהקבוצה הזאת מרגשת אותי או מעוררת בי איזה שהיא ציפיה או רצון לראות אותם. וזה משהו שמבאס לאמר על קבוצה של פופ. הקוואי הזה באמת תקע להם את ההווה וכנראה גם חלק לא זניח מהעתיד.
    אני לא חושב שהם עושים פליאוף אבל אני לא מהמר נגדם כמובן כי הימור כזה כבר שנים לא הצליח (21?) ולכן אין בעיה יגיעו לפליאוף אבל יעופו בסיבוב הראשון.

  3. תודה רדו!
    שני דברים:
    חוזה מקס לדמאר יהיה טעות גדולה
    אתה לא באמת חושב שיש איזשהו סיכוי קל שברלים שהאחיין יחזור, נכון?

    1. לא אחינו. כבר נגמלתי מתסמונת האישה המוכה. החבר לא יחזור

  4. תודה רדושקו.
    יכול להיות שזו תהיה סוף סוף שנת הנפילה. הלוואי ולא תבוא, כן? אבל אולי הפעם הם באמת ישארו מחוץ פלייאוף. בינוניות לתפארת. אני מאוד מעריך את המועדון שלא מפרק ובנה מסקרץ' אבל ככה הוא מבטיח לעצמו את המקומות 7-10 במערב הקשה. חבל\ אבל זה מה שיהיה.

    1. אני לא בטוח שמקום 8 הוא איזה הבטחה גדולה. זא אלא אם חושבים כמו הקליפרס, מכינים את הקרקע להחתמת כוכב בעתיד. זה מצריך חוזים שפויים של מוריי ווויט ושדה רוזן לא ימוקסם בגדול. מצד שני אין איזה פרס הלוואי בניגוד לשנתיים האחרונות, תחשוב שהאחיין יכל לעבור בטרייד עבור לוקה דונציץ. איזה עתיד זה פותח?
      בקיצור צריך הרבה מאוד שיפור פנימי ברמת הוויט מוריי ווקר נהיים אולסטאר כדי שהתוכנית הזאת תהיה ברורה כרגע נראה חי מדובר בשנתיים אבודות

      1. נכון, ונראה לי שמצב הביניים הזה, שלא הולכים לטאנקינג, זה בגלל פופוביץ', שלא מוכן לבלות (בצדק) את שנים האחרונת בקריירה שלו במועדון לא תחרותי.

  5. תודה אייל. לדעתי יש שם שילוב נכון וטוב בין צעירים לוותיקים , חסר באמת איזה סטרץ' 4 שקולע מבחוץ אבל העובדה שפופ עוד שם ויש שלד שרץ יחד לדעתי הולכים להיות הפתעת המערב, 4-6 ואולי אפילו מעבר סיבוב בפלייאוף.

  6. דמארה קארול עדיין משחק ??
    כבודדד
    אחלה טור לקבוצה שכמו שזה נראה יכולה רק להפתיע לטובה
    🙂

  7. תודה רדו מצוין.
    קבוצה שאותי ממש מעניינת, בעיקר השילוב של הקו האחורי עם מורי את ווייט.
    אבל באמת החמישייה של מורי, ווייט, דה רוזן, אולדריג' ופולטל לא מסוגלת להכניס שלשה גם בפוקס.
    מוזר שמדברים על הארכה לדה רוזן שנראה שבדיוק הגיע הזמן להיפרד ולמצות את הפוטנציאל של מורי את ווייט לצד קלעים בעמדות 3-4.
    (מה שעוד יותר מבאס עם ההיפרדות המוזרה מברטנז).

    1. ברטנס לא היה Playable (הגיע הזמן שנמצא לזה מילה בעברית) בפלייאוף, הוא נחשף בהגנה מול זריזים ונמוכים וזריזים גבוהים הרבה פאולים למרות עבודת הרגליים המשופרת והמאמץ. הוא קלע אדיר (היה על 45% חצי עונה ומאז שנולדה לו הבת בערך 33%), אבל לא חומר לחמישייה, אולי שחקן 8 ממש טוב ברוטציה. מוריי ווויט ככה"נ לא ישחקו ביחד כי לשניהם אין קליעה מספיק טובה, מה שמציב את התקרה של הספרס בתקרה של הקליעה של שני אלה ושל לוני ווקר – יקלעו מעולה ויש לנו מועמדת, יקלעו בינוני והספרס קבוצת על סף הפלייאוף, יקלעו רע ומדובר בקבוצת לוטרי

  8. תודה אייל
    קשה לראות את הספרס שלא בפליאוף
    פופ יצליח לייצר רצף טוב בעונה הרגילה
    היתרון הגדול של סן אנטוניו הוא שהם יודעים איך לעשות פלייאוף

  9. תודה רדו!

    אני אלך לעולם האנלוגיות ואגיד שהמצב של הספרס קצת מזכיר לי את זה של ליברמן לפני מערכת הבחירות האחרונה – הם בקושי נכנסו בפעם הקודמת והם יצטרכו להמציא את עצמם מחדש בזמן קצר אם הם רוצים להישאר על הגלגל ולהתחזק.

    זה בהחלט יכול לקרות אבל יש פה יותר מדי סימני שאלה על הפרק בין אם זה התקרה של דרק ווייט, האופן בו יחזור דז'ונטה מוריי, כמות הדלק שנשארה במיכל של אולדריג' ודרוזן ויותר מכל – האם פופ עוד איתנו ושוב יוציא ארנב מהכובע או שהספרס נשארו עם מאמן שמהווה את גירסת הכדורסל של הזקנים מהחבובות.

    נראה לי שזה יהיה או הפתעה נעימה ומרגשת או קבוצת לוטרי בדיוק בשנה בה היא יכולה לשבור את שיא כל הזמנים. אין אמצע.

    1. המחשבת הכל או לא כלום ממש מעניינת. ראשית כי זאת לא עונה לטאנקינג, אין פרס גדול בדמות ציון או דונציץ (ויסלחו לי מוראנט ואייטון ויאנג וכל מי שהקינגס בוחרים). שנית כי הספרס לא מוכנים להיות למטה, פשוט לא מסוגלים לעכל את זה ובגלל זה בטרייד על האחיין הם לא היו מוכנים (לפי מקורות זרים) להקשיב להצעות עם אפסייד גבוה של בחירות דראפט. בנוסף, אחרי אני לא רואה הרבה אפסייד, דה רוזן ואולדריג לא יזרקו 9 שלשות ביחד למשחק ב40% ומוריי ווויט לא יהפכו ככה"נ לקלעי תפוס וזרוק ברמה גבוהה, מה שמשאיר אותי עם הדכדוך של, הממ מקום 7-10 במערב. כמו כל עונה שלא מסתיימת באליפות, יהיה אפשר לשפוט את המהלכים רק עוד כמה שנים, מקווה שפופ והחברים לא יתחרטו על ניסיונות ההחייאה ויהיו מספיק נועזים לזרוק את החבר'ה למים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם