היום יום הולדת – 8 עובדות על AP שחוגג 44

אנתוני פארקר אחד מגדולי שחקני מכבי תל אביב בכל הזמנים נולד ב 19 ליוני (והוא לא השחקן הגדול היחיד שנולד היום)

לכבוד יום הולדתו ה 44 – 8 עובדות שאולי ידעתם ואולי לא על מספר 8 האגדי בצהוב כחול.פארקר עם קריירה אירופאית שסיפקה לו את הכינוי – הג'ורדן של אירופה. לאחר שכבש את כל הפסגות של אירופה חזר לליגה הטובה בעולם.

  1. אנתוני פארקר נבחר בבחירה ה 21 בדראפט 1997 ע"י הניו ג'רסי נטס, יומיים לאחר ערב הדראפט הוא עבר בטרייד עם 3 שחקנים נוספים לפילדלפיה 76. שחקנים נוספים שעברו בטרייד הם ג'ים ג'קסון, אריק מונטורס וטים תומאס עבור קית' ואן הורן,לושיוס האריס, דון מ'קלין ומייקל קייג'. פארקר הוא לא היחיד במשפחתו שנבחר בדראפט ה – NBA גיסו לשעבר שלדון ווילאמס נבחר בבחירה ה 5 בדראפט 2006. גרושתו קאנדיס שהיא האחות של אנטוני הבחירה מס 1 של הלוס אנג'לס ספארקס בדראפט ה WNBA של 2008.
  2. הקריירה של פארקר בפילי לא הייתה מזהירה, ( בקושי שיחק בשנתיים הראשנות בגלל פציעות ) שיחק עונה נוספת באורלנדו ( שוב מיעט לשחק בגלל פציעות ) נחת במכבי תל אביב בעונת 00-01 . מכבי הייתה סגנית היורליג לאחר הפסד בגמר לפנאתניקוס של בודירוגה , רבראצ'ה וקטש.
  3. למרות ש AP כמעט והוחלף המהלך העונה הראשונה הוא השלים שנתיים במכבי ,וחזר ל 3 שנים נוספות לאחר חצי עונה ברומא – רשימת ההשיגים האישים שלו בתל אביב –
    פארקר זכה ב 3 גביעי אירופה , הגיע לפיינל פור בכל עונתיו במכבי , זכה ב 5 אליפויות ישראל , 5 גביעים , אחד משחקני העשור ביורליג , ובין 50 השחקנים הגדולים בהסיטוריה של פיב"א , הוא החזיק בשיא נקודות מדד ( 47 ) לשחקן מכבי ת"א ביורוליג , MVP של הליגה הישראלית , של הפיינל פור הישראלי , פעמיים MVP יורוליג – הוא היחיד בהיסטוריית היורליג להיות MVP שנה אחר שנה ולמעשה היחיד שזכה פעמיים בתואר האישי(מאז שהפרס מחולק החל מ 2004)
  4. באוקטובר 2005 פארקר קלע את סל הניצחון של מכבי תל אביב על טורונטו ראפטורס, זה היה סל הניצחון שקבע את ההפסד הראשון אי פעם של קבוצת NBA בביתה לקבוצה מאירופה. מכבי תל אביב שיחקה 20 משחקים מול קבוצות NBA מאז המפגש הראשון מול הבולטס ב 1978 אותו היא ניצחה ,היא ניצחה ב 4 משחקים (3 מתוכם ביד אליהו)
  5. בעונת 2006 בגיל 31 וחצי פארקר חזר לליגה הטובה בעולם. הוא קיבל חוזה ל 3 שנים על סך 12 מיליון דולר מהטורונטו ראפטורס. הוא משחק עם גופייה מס 18 (ח"י) זכר לימיו בישראל. ב 3 עונות בראפטורס פארקר פותח בחמישייה ב 226 משחקים מתוך 235 משחקים בהם שיחק. בראפטורס פארקר קלע 11.9 למשחק ב 42.4 אחוז מדאון טאון.
  6. פארקר המשיך ל 3 עונות במדי הקאבס. בעונה הראשונה לצד לברון ג'יימס ושאקיל אוניל קליבלנד ניצחה 61 משחקים והודחה ע"י בוסטון בחצי גמר המזרח. פארקר נשאר לעוד שנתיים בטרם פרש. לברון המשיך למיאמי.
  7. ממוצע הקריירה של פארקר מדאון טאון עומד על קצת מעל 40% וממקם אותו 30 בכל הזמנים בהיסטוריית הליגה. סטיב קר מוביל וקארי רק במקום ה 3 (דל הבן סטף במקום ה 5)
  8. פארקר משמש כג'נרל מנג'ר של הלייקרלנד. לא להתבלבל עם הלייקרס מדובר בלייקרלנד מג'יק קבוצת הפיתוח של האורלנדו מגי'ק
AP מנצח את צסק"א
סל הניצחון על הראפטורס במדי מכבי תל אביב


קליפ הפרידה מ AP (האתר הרשמי של מכבי תל אביב)

8 תגובות

  1. שחקן ענק ! יצא לי לפגוש אותו במשחק של הניקס לפני שנה, דיברנו משהו כמו 20 דק, אישיות מאוד חביבה

  2. אפשר גם להוסיף את הסיפור שבאו אוהדים ישראלים לבקש חתימות מפארקר, כשלברון היה לידו ולא הבין מה קרה. זוכר שסיפר את זה בראיון לא מזמן בארץ

  3. איזה שחקן!!! הזר הכי טוב שהיה אי פעם בישראל.
    קלאסה אחרת על המגרש ומחוץ למגרש.

  4. תודה מידן… הזר כי טוב ששיחק פה לדעתי וגם אישיות משכמו ומעלה. לא חושב שהיה מישהו שלא אהב אותו פה… איש ענק ואיזה הישגים . זה ששוחרר רווח נקי למכבי

  5. עדיף להיות ראש לשועלים מאשר זנב לאריות.
    אולי ב NBA היה מרוויח יותר כסף אבל פה הוא יכול להיות נשיא המדינה אם רק ירצה.
    אפילו בסימטאות חולון אוהבים אותו
    🙂

  6. איזה שחקן! כמה חבל שבזבז את שנותיו הטובות כאן במכבי. . .
    כלומר אנחנו הרווחנו אבל הוא הפסיד קריירה לא רעה בכלל בנב"א

    1. מה שהוא עשה במכבי ובאירופה החזיר אותו בדלת הקדמית ל-NBA. בשנים הראשונות שלו ב-NBA הוא לא קיבל דקות משחק ועובדה שהוא "נפלט" מהליגה.
      הרווח היה כולו של מכבי שזכו בזר הכי גדול בתולדותיהם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם