למה לי פוליטיקה עכשיו (3) – פריוויו מפלגת העבודה

מפלגת העבודה גשר – לא יודע מאיפה להתחיל. מפלגת שלטון היסטורית שלא הייתה בשלטון מאז 92 (לא כולל אפיזודה 99-01) מסתבר שהאיחודים הם לא אופנה חולפת ואיך אומרים ההיסטוריה חוזרת העבודה או המערך הראשון הוקמה ב 1968 ואיחדה את מאפ"י ואחדות העבודה(פועלי ציון) שחוברו להן יחדי יחד עם רפ"י למערך הראשון. בבחירות 69 העבודה ומפ"מ הקימו את המערך השני.לאחר הכשלון הקולסאלי של אבי גבאי שהוביל את המפלגה לירידה מ 19 מנדטים ל 6 בלבד. מה שחיזק את התזה שבתי הקברות מלאים במצביעי מפלגת העבודה. בעוד שבעבר מפלגת העבודה דגלה בחיבורים שיחזקו את כוחה הפעם החיבור הוא לגשר שאיך לומר כמו לא מעט מצביעי עבר של המפלגה ראתה את אחוז החסימה ממש מלמטה. העבודה מזכירה לי קצת את הבוסטון סלטיקס ששלטה פה ללא עוררין לפני שנולדתי ומאז הם נותרו עם ההיסטוריה והשאיפה הלא ריאלית להיות אלופים שוב.

סימון פתק המפלגה בקלפי – אמת

שמה המלא: העבודה-גשר בראשות עמיר פרץ ואורלי לוי אבוקסיס

מאזן בבחירות הקודמות -כאמור לעיל 6 מנדטים בלבד המכונה – הירידה הגדולה. לאחר שאבי גבאי פיטר בשידור חי את שותפתו ציפי ליבני השאיפה להיות ראש הממשלה הבא הסתיימה בקול ענות חלושה. מ 19 מנדטים ל 6 זו קריסה מוחלטת על גבול ירידת ליגה.

הפנים החדשות בכנסת 21 – טל רוסו שכבר הספיק לפרוש.

חמישייה – עמיר פרץ בראש. שמולי מקום 3 ,אבוקסיס 2 מרב מיכאלי 4 ועומר בר לב סוגר את החמשייה

ספסל – זה באמת משנה ? נראה שתהיה רוטציה קצרה והחמשייה לא תיתן הרבה הזדמנות לספסל.רויטל סוויד,חגי רזניק, ערן חרמוני , סאלח סעד וכרמל אלמקייס עמוס.

מה עשיתם באביב האחרון ? בעיקר הודעות על פרישות. אבי גבאי,טל רוסו ושלי יחמוביץ פרשו. סתיו שפיר החליטה שזב לא בשבילה לאחר האיחוד עם גשר וחברה לאיחוד הגדול בשמאל וכיום היא במרץ AKA המחנה הדמקורטי.גבאי השאיר חורבות במפלגה ונראה שמר- העובדים לא יצליח איפה שגבאי נכשל. החיבור למפלגה שלא עברה את אחוז החסימה משעשעת. אורלי לוי שהייתה השם הבוער של בחירות 2019 מועד א' סירבה לכל שת"פ אפשרי ובסוף כשלון חרוץ. ישראל 2019 גם ללוזרים מגיע (פרטים נוספים בפריוויו של איחוד מפלגות הימין). עיקר הדברים של פרץ ולוי הוא חברתי ונסיון העבר מלמד שדווקא מי שמחפש צוות חברתי יילך עם מי שהאידאילוגיה שלו קפטילסטית.

המוטו של המפלגה – איפה אם אותם ימים שהיינו מבלים ?

שיר שיכול היות המנון המפלגה לבחירות 22/21/20/19/18 –

עכשיו אני כי ההוא ברח

תחזית לבחירות –  אם היו מספרים בשנות ה 60 לחב'רה של הסלטיקס שמשנת 86 ואילך הם יזכרו רק באליפות אחת מישהו היה עושה פיפי בחיתול. קרוב לוודאי שהמצביעים הלויאלים של מפלגת העבודה אכן עושים פיפי בחיתול. אני לא מצליח להבין את קבלת ההחלטות והיכולת של המפלגה להפיק לקחים ממועד א' לא מוכחת. במקום לנסות לשקם 47% בחרו בעמיר פרץ להוביל את המפלגה. זה עלול להסתיים בפלרטוט עם אחוז החסימה ויגמר בלא יותר מ 6 מנדטים למרות האיחוד.

חברתי זה הכי לא! אחי !

תחזית אופטימית – מישהו באמת אופטמי ?

תסריט פסימי – האיחוד עם גשר עולה ביוקר. עמיר פרץ מביט במשקפת ומבין שעם או בלי מכסה רואים בעיקר שחור. אורלי לוי אבוקסיס עם כל הרעש וההמולה שוב מסיימת מתחת לאחוז החסימה ומגיבה בלקוניות – הסקרים הפנימיים ניבאו לנו 10 מנדטים, אמתין לקולות הימאים החיילים והאסירים לבדוק אם נעבור את אחוז החסימה. איציק שמולי לוקח את מפלגת העבודה ביידים ומתחיל – לשקם לשקם לשקם. מירב מיכאלי פורשת וחזרת לטלווזיה ומקבלת תוכנית אירוח בערוץ הספורט של צ'רלטון. עמיר פרץ פורש ואורלי לוי אבוקסיס שרפה את הגשר והיא כבר לא חלק מהמפלגה. לאחר 4 שנים קשות ורגע לפני בחירות 2023 . בוז'י הרצוג,ציפי ליבני,אהוד ברק ועמרם מצנע ואבי גבאי מחליטים לחזור הבייתה. איציק שמולי מחליט שזהו וחובר לסתיו שפיר במפלגת המגה שמאל – המפץ הדמקורטי לתרבות ושלום עולמי. לאחר כשלון נוסף בתי מפלגת העבודה השונים עוברים תהליך של תמ"א 38 ומשווקים כפרויקטי נדל"ן עבור דיור לזוגות צעירים ועשירים. לקראת בחירות 2026 הזמר סטפן לאגר יחד עם ג'ובאני רוסו, טוטו תמוז ודרק שארפ משקמים את מפלגת העבודה ורצים תחת השם – מפלגת עבודה זרה ( ש"ס טוענת לעבודת אלילים וסמוטריץ שר המשפטים אוסר על המפלגה לרוץ בשם זה) העבודה חוזרת לשמה המקורי – העבודה וזוכה להצלחה מסחררת ו 11 מנדטים והיא המפלגה השלישית בגודלה אחרי הליכוד בראשות איילת שקד ומפלגת -צחוק מהעבודה בראשות שלום אסייאג.

12 תגובות

  1. המצביעים שלהם צריכים חיתול. ענק. גיל ממוצע 81-88.
    לפי דעתי לא צריך לאחד. צריך לפלג. להחזיר את מפמ. להחזיר מרץ. להחזיר את שינוי. כל טמבל שמקבל ראשות מפלגה קודם כל עושה ריברנדינג ומשנה את השם.

  2. אני כנראה אצביע להם עם תפילה למעבר אחוז החסימה.
    שמולי הוא אישיות. מתנדב וגר שנים בלוד במקומות קשים.
    אחלה מאמר 🙂

  3. חזק ביותר פוסט מצחיק על נושא מעצבן….
    תחזית אופטימית – מישהו באמת אופטמי ?
    ענק כרגיל קינג

  4. לא עוברים, עם כל הכבוד לפרס ורבין זכרם לברכה, לארי ודני איינג׳ הלהיבו אותנו יותר בשנות ה-80.
    יפה מידן!

  5. העבודה הלכה לאן שהקיבוצים הלכו. לפורטוגל.
    אם הייתי מצביע, ואם הייתי בארץ, דווקא יש סיכוי שהייתי מצביע להם. שני אנשים שאני אשכרה מעריך בפוליטיקה הישראלית. דבר נדיר.

    1. אפלטון, מי שלא בארץ להצביע , הבחורים הטובים מועמדת הקלפי המקומית שלך ישימו בשבילך פתק של הליכוד בין השעות שמונה לעשרה בלילה.

  6. הפסקה האחרונה רצחת אותי.מפלגת עבודה זרה, ענק!!
    מקווה שירדו עוד מפלגה שרצוי שתיעלם כבר מחיינו ואם אפשר מהר

  7. מצוין מידן. תודה רבה. אגב הם ירדו מ-24 מנדטים ל-6 ,
    בקושי יעברו את אחוז החסימה. זמן לטנקינג עד הבחירות הבאות…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם