מה היה לנו – סיקור משחקי יום שני המטורף בפלייאוף

פילדלפיה 76'  145 –  ברוקלין נטס 123 (פילי משווה ל 1-1)

הקבוצות עלו להתמודדות השנייה בסדרה כשדיקמבה מוטומבו, אלן אייברסון ואמיר ג'ונסון עם הסלולרי בכיס על אזרחי מצד אחד, ובצד השני לא מתלבש אחד מהגיבורים המפתיעים של המשחק הראשון, ג'ארד דאדלי. וכשהקו הקדמי של האורחים כולל את ג'ארט אלן ואד דייויס בלבד, מסתבר שגם חסרונו של דאדלי משמעותי, בייחוד אחרי שבמשחק הראשון עשה עבודה כ"כ טובה מול גבוהי הסיקסרס.

ההתחלה דווקא הייתה צמודה. המארחים אמנם פתחו פער קטן באמצע הרבע הראשון, אבל איכשהו החזיקה ההתלהבות את הנטס בתמונה. גם כשאמביד העלה את הסיקסרס ליתרון 13, 31-44, שתי דקות מפתיחת הרבע השני, לא ויתרו האורחים, המשיכו ללכת פנימה בלי בושה, ןבמקביל לצלוף מבחוץ ולנשוך ולשרוט בהגנה. אחד השיאים היה ריבאונד חצוף שלקח דיאנג'לו ראסל מבין ידיו המושטות של הענק הקרואטי. למרות זאת, לבובאן היו דקות טובות, בעיקר בהתקפה. יד רכה מבחוץ ויעילות מבפנים הביאו אותו ל-14 במחצית, לצד תצוגות נאות של סימונס, רדיק והאריס, שהיו כה חיוורים במשחק הראשון. הנטס המשיכו להיאחז במשחק, הרבה בזכות 16 נקודות של ראסל, אבל בעיקר מאמץ קבוצתי על כל המגרש. פלייגרנט של אמביד על אלן העמיד את הסנטר האורח על הקו, וחצי דקה למחצית, הפלא ופלא, אנחנו בשוויון 64! ליטוף של קורקוס על הלסת של סימונס שווק היטב ונקנה כפלייגרנט ע"י השופטים. העונש של האוסטרלי על ההתחזות היה לעמוד על הקו לשתי זריקות. את הראשונה הכניס, השנייה כבר בקושי גירדה את הטבעת. 64-65 לטובת הסיקסרס במחצית, עם 16 נקודות גם של סימונס, שהשכיח כבר אחרי 24 דקות את ההופעה הקטסטרופלית בערב הפתיחה. בשלב זה, כך נראה, המשחק היה פתוח.

ואז, הגיע הרבע השלישי. וברבע הזה הגיע ג'ואל אמביד. אותו אמביד שהיה בספק גם למשחק הזה, הראה שהסנטר הטוב ביותר בליגה לובש היום כחול עם 76' על החזה ו-21 גדול על הגב.

שמונה נק' של הקמרוני, יחד עם חמש של האריס, הריצו את הסיקסרס ל0-13 בפתיחת המחצית השנייה, כשדאנק של אלן רק מרגיז את המארחים, שהמשיכו להכות ללא רחם עם כל הכלים. בדקות האלה אמביד עושה ככל העולה על רוחו, עם הגב לסל ובכניסות. זוכרים אותו מיידה לשווא חמש שלשות במשחק הראשון? הפעם היו לו אפס, ניסיונות. כן היו לו כל הדברים האחרים שאתה מצפה מסנטר בדמותו, כולל 23 נק' ו-10 ריב', ואפילו מצא זמן לנקות את הפרקט מזיעה.

סקוט מעגל לעשרים, 77-97, ארבע דקות לסיום הרבע, רדיק בשלשה עושה את זה 27, 82-109, ועשירית שנייה להפסקה סימונס מוצא שוב את סקוט, שדוחק מקרוב, קובע 87-116 וסוגר סופית את המשחק. לא פחות מ-51 נקודות קלעו הסיקסרס ברבע, כשהם מדגימים את כל מה שאי פעם רצה הפרוסס להגיד. מבפנים, מבחוץ, מהצדדים, מהר ולאט ומכל הכיוונים.

ברבע הרביעי הוחרדו יושבי הספסלים האחוריים ממקומות מרבצם והועלו לפרקט להרוויח את לחמם בדקות הגרבג' והפרוטוקול. בסיום 123-145 לטובת הסיקסרס. הסדרה עוברת לברוקלין בשיוויון 1, עם תקווה להמשך צמוד יותר.

אמביד עם אותן 23 הוביל את המארחים, כשמסייעים בצידו, בסדר יורד, האריס 19, סימונס 18, רדיק 17, מארינוביץ' 16 וסקוט 15. אוהבי אריתמטיקה החברים בפילדלפיה. סימונס השלים טריפל דאבל עם 12 אס' ו-10 ריב', שדייקו ב23-9 משופרים מחוץ לקשת.

את צד הברוקלין של הדברים הוביל דינווידי עם 19 מהספסל, כשראסל נתקע על אותן 16 מהמחצית הראשונה. הולינס אסף מהגורן והיקב 15 נקודות, כשנאפיר ולאוורט עם 13 לראש מנפחים סטטיסטיקה לצידו בגרבג'.

https://www.youtube.com/watch?v=rU8l0yp5OP4

גולדן סטייט ווריירס 131 – לוס אנג'לס קליפרס 135 (הקליפרס משווים ל1-1!)

האם דמרקוס קאזינס סיים את הפלייאוף הראשון שלו כבר אחרי משחק אחד וכמה דקות?

ארבע דקות מהפתיחה חטף קאזינס כדור, רץ למתפרצת, ופתאום נפל כשהוא אוחז בשריר הירך. כעבור מספר שניות ירד מדדה לחדר ההלבשה ולא חזר. MRI שיערך מחר יקבע את חומרת הפציעה.

שוב לילות בוגי בלי בוגי

במשחק עצמו שלטו הלוחמים מהפתיחה, למרות המאבק המסורתי מצידם של הקליפרס הנשכניים. הלוחמה האורחת התבטאה בלא פחות מ-16 זריקות עונשין לחובתם שנפסקו כבר ברבע הראשון, רובן המוחלט הפכו לנקודות. 6 מתוכן של סטפן קארי. 25-33 לטובת המארחים הסתיימו 12 הדקות הראשונות, עם תחושת עליונות ברורה של המארחים ששיחקו באותה קלילות מרגיזה ומוכרת שגורמת למצב להרגיש ארעי כמו שקית חלב מתחת גלגלים של סמיטריילר, או שבריר השנייה הרגוע במורד הקומה השלישית, בזמן שאתה נופל מהעשירית. ממנטו מורי, קארפה דיאם… ועוד אמרות שקוראות לנו לנצור את הרגע, ולזכור שהלוחמים עלולים בכל רגע לשחרר ניצרה ולקבור אותך תחת ערימת השלשות המוכרת, או להרוג אותך באחת מחמישים צורות אחרות.

ברבע השני הקליפרס ממשיכים להפגין קשיחות ופרצופים אמיצים, והווריירס לעשות נקודות בכל דרך אפשרית. המשחק הקבוצתי של האלופים בדקות האלה זורם מצד אחד, ומהצד השני קטלני כמו קיר לבנים לרוחב הכביש המהיר. קוון לוני מפוטם בכל הזדמנות ומסיים מחצית עם 14 נק' במאה אחוז מהשדה, תומפסון 11 וקארי מסיים את הרבע עם שלוש שלשות וחדירה, בדרך ל22 נק' במחצית. בוורלי עם 10 מנסה להשיב מלחמה בצד השני, אבל כשהתוצאה היא 50-73 לטובת המארחים, התקוות להמשך מועטות.

רבע שלישי, הילוך שלישי, לפרקים רביעי. הווריירס זורמים כמו קוברה שנפלה לשמן פלאפל, ובריאים כמוה. הקליפרס אוכלים ממנה מנה וחצי עם תוספת עמבה ונחנקים במקום. ארבע דקות לסיום הרבע קוק מעביר את תקציר האירועים עד כה עם שלשה שמעגלת ל-30, 61-91.

הקליפרס, מה אתם יודעים, לא מוותרים. וכשאומרים קליפרס, מתכוונים בולדוג בוורלי. פטריק העקשן נכרך על עקביו של קווין דוראנט, נושך, צובט, מציק ומטריד, ובהנהגתו חוזרים האורחים עד מינוס 19, 99-80. סטיב קר מתעקש להשאיר את הכוכב שלו להתמודד פנים אל פנים מול הנמסיס, ודוראנט נענה, שומר על הראש ועל הריכוז. המחזה של בוורלי הקצר נצמד לדוראנט הארוך מזכיר למי שמזכיר את חן ליפין נצמד לטוני קוקוץ', אי שם לפני שלושה עשורים.

הקליפרס מקלפים את היתרון שכבה אחרי שכבה ומגיעים למינוס 16, 88-104, ובסיום הרבע ווילסון צ'אנדלר משיג את הבאזר וקובע 108-94, עם תקוות להמשך.

הקליפרס פותחים את הרביעי עם 0-4 ומצמצמים ל10, וכך ממשיך הרבע, עם מלחמה על כל ריבאונד, נקודה ופוזשן. אחרי חמש דקות 106-118, כשלו וויליאמס והראל מהספסל אחראים על תחום הנקודות אצל האורחים, עם 24 ו-17 בהתאמה. וזה ממשיך… גלינארי… הראל… בוורלי תפור לכבד של דוראנט… ואז סוויט לו עם סל ועבירה, דוראנט מחטיא מהקו, וויליאמס נכנס… 119-121! ופתאום הווריירס צריכים להילחם על ניצחון שכבר היה רשום על שמם בטאבו.

גרין מוכר היטב דחיפה של בוורלי בהתקפה, והבולדוג בחוץ עם שישית, ארבע דקות לסיום. הקליפרס לא נשברים, והראל מצמצם מהקו לשתיים 125-123. הווריירס פונים לעזרה לדוראנט, 123-128. וויליאמס מגיע מהקו ל32, 126-128… ואז דוראנט עושה עבירה שישית בהתקפה! 1:10 לסיום! משהו באוויר מריח כמו…

סוויט לו משווה!! זוכרים שפעם היה כאן מינוס 30??

הווריירס עולים להתקפה, והקהל המפונק מועיל בטובו לקום על רגליו ולא בשביל זריקת חולצות ודאנס קאם… ואתם הרי יודעים מה קורה כשהקהל על הרגליים… עץ הקארי פורח בשלשות. הנה אחת בפרצוף של שניים… 128-131… וויליאמס מצמצם לאחת… תומפסון מחטיא שלשה חופשית, ובצד השני רוקי אחד שזוכר את נוטר דאם הבנויה מוצא רוקי אחר שהגיע מפילדלפיה… ושלשה!!! 131-133! שאמאט, מאסיסט של גילגוס אלכסנדר!! פסק זמן ווריירס, 15.9 לסיום…. הלם בהיכל! ואז קארי…. מחטיא שלשה! ריבאונד קליפרס, עבירה… מה קורה פה?? 5.1 שניות לסיום, הראל קר כמו דג בקלה מהפריזר על הקו, 131-135. גיים אובר.

גבירותיי ורבותיי… מ ט ו ר ף!! הקליפרס משווים ל1-1 מול הווריירס!

ואלה שמות. מספסל הקליפרס, שתרם 83 נקודות ענקיות, עלו סוויט לו וויליאמס עם 36 ו-11 אסיסטים, ולצידו הראל עם 25 נקודות ענקיות ב9-9 מהשדה, ועשרה קרשים. גרין עם 13 השלים אותם. גלינארי עם 25 היה נציג החמישייה באגף הניקוד, ופטריק בוורלי העשוי ללא חת תרם 10 נק' ו-5 אסיסטים, ולפחות שישה ניתוחי אפנדציט ללא הרדמה לדוראנט.

בצד המפסיד קארי סיים עם 29, אחרי 22 במחצית הראשונה, ולצידו דוראנט שהסתפק בשמונה זריקות בלבד תחת ערפילי הבוורלי שעטפו אותו רוב המשחק, בדרך ל21 נקודות. בחסרונו של קאזינס כיכב דווקא לוני עם 19 מהספסל. תומפסון הוסיף 17 נקודות חיוורות .

18 תגובות

  1. נפלא דובי. איכשהוא יצא לי לראות את שני המשחקים (את לוחמים קליפרס נטשתי כשהיה איזה 20 ונדהמתי אז חזרתי לסוף).
    בברלי (הברקה של ריוורס) מכסח חופשי את דוראנט אין תגובה מהשופטים קטע הזוי (זו לא שמירה – זה מכות).
    בכל מקרה הלוחמים ינערו את הקליפרס בסופו של דבר אבל תענוג בנתיים לראות את הוויליאמסים והגאלינרים וההארלים עושים עבודה יפיפיה בלי רגשי נחיתות מול הלוחמים.
    פילי אחרי מאמרי הביקורת לסימונס היתה מדהימה ברבע השלישי לא מהעולם הזה אמביד סגור נעול וחתום הסנטר הטוב בליגה.
    הולך להיות פליאוף אש.
    לדעתי הכל פתוח אני עדין מהמר על הלוחמים אבל הבאקס או יוסטון אם יקחו אני לא אופתע.

  2. יותר פציע מאמביד
    יותר מטורלל מרון ארטסט
    יותר הופעות פלייאוף מכספי
    יותר גבוה ממני
    בין הפותרים נכונה יוגרל סרט ראש
    🙂

  3. איזה משחק של הקליפרס….. כבודדדד !!!
    הרגת אותי עם "כשדאנק של אלן רק מרגיז את המארחים"
    🙂

  4. אם חשבתי שתבוא התעוררות מהבחינה ההגנתית בפלייאוף אז טעיתי.
    הולך להיות להם פלייאוף קשה מאוד !!
    ב 2 הפלייאופים האחרונים אחרי 2 סדרות הם היו ב 8:0
    מילווקי ויוסטון נראות רעבות יותר
    מעניין את מי הספרס יפגשו בגמר המערב ?

    מה הסיפור עם המשבצת שצריך למלא בה – אתר : מה אני אמור לכתוב שם ?????????

    1. אתה לא צריך לשים כלום באתר
      אנחנו עובדים על שיפור מערכת התגובות
      ייקח קצת זמן
      תודה

  5. וואו מדהים . ניתוח השתלת האופי המוצלח בהיסטוריה . קליפרס של לפני שנתיים ועכשו איזה מסע

  6. סיקור ראוי ביותר ללילה מטורף.
    התעוררתי כדי לראות 94-67 לווריורס 7 דקות לסיום הרבע השלישי וחזרתי לישון. זה בלתי נסלח. מסוג המשחקים שלא שוכחים.
    הקליפרס היו הקבוצה שהכי רציתי שתצליח אחרי הווריורס. באסה שנפגשות בסיבוב הראשון אבל אחרי שהספדנו אותם בכל שלב ושלב של העונה, אפילו עוד לפני תחילת העונה, הם ממשיכים להאכיל את כולם כובעים.
    בברלי וסוויט לו מייצגים אותה נאמנה – אחד סמל הקשיחות, האנדרדוגיות והפייטריות הבלתי נגמרת והשני פשוט וינר, וכל מילה אחרת מיותרת.
    מעבר להפסד, הפציעה של בוגי יכולה להיות הדבר האמת משמעותי שקרה הלילה. הווריורס אומנם שייטו בלעדיו שניים וחצי רבעים אבל אין ספק לגבי החשיבות שלו. אני מנחש שהוא סיים את חלקו לעונה הזו.

  7. פייי יא אללה איזה משחקים ואיזה סיקור!
    לא יודע מה זה אומר לגבי המשך אבל מנטלית קרו פה דברים גדולים.

  8. דובי,הסיקור על ג"ס פשוט ענק!

    שנון, מעניין ומפיל מצחוק.
    תודה ענקית!!!

  9. תודה רבה דובי סיקור נהדר ללילה/בוקר נהדר

    כמה שמח שהשאננות של הלוחמים נפגעה. מקווה עדיין שקאזינס יחזור לא יתנו. אני מעדיף שהקבוצה שם וכאשר תנצח את גולדן זה יהיה fair and square.

    כבוד לפילי על הקאמבק הגדול, חושב שזה לא יספיק הףבסיבובים הבאים. להיכנס לכזה בור ועוד מול ברוקלין…

    פלייאוף 2019++ בנתיים

  10. וואי דובי נראה לי הכי טוב שלך, והתחרות גדולה.
    איזה לילה ענק וואו.
    המשחק בפילי, במיוחד המחצית הראשונה היה הכי טוב של הפלייאוף עד עכשיו.
    כמה אגרסיבים הגיעו פילי, ואיזה בובאן מלך. כל פעם משאירים אותו חופשי על קו העונשין והוא כזה מנסה למסור, ממשיכים להשאיר בלית ברירה הוא לוקח את הזריקה וקולע בכל פעם. סימונס רץ למתפרצת בכל הזדמנות, פיקנרולים של האריס ובאטלר כמו שביקשנו ואמביד ברבע שלישי שמזכיר שהוא יכול וצריך להיות השחקן הכי דומיננטי בליגה.
    במחצית הראשונה נכנסו לנטס כל השלשות, פחות עבד בחצי השני.
    את המשחק השני אי אפשר לתאר אפילו. קאמבק שמגיע מיוהרה ושאננות של הצהובים. אבל מגיע לקליפרס כל הכבוד שלא וויתרו לשנייה ועשו בדיוק מה שצריך לעשות כדי לתת לעצמם סיכוי.
    לילה מדהים של כדורסל

  11. נהדר דובי, תודה רבה .
    נגמרו לי המילים על הקליפרס ,גם אם בהנחה סבירה הסדרה תגמר 4-1 את המשחק הזה יזכרו מהפלייאוף הנוכחי.
    סוויט לו אולי שחקן הקלאץ' הכי טוב בליגה כרגע. אהבתי את התיאור המדויק של ההגנה של בוורלי על דוראנט

  12. סיקור ענק.לא הייתי מאמין על הקליפרס אבל הם יצאו גדולים. סדרה שנראתה כמו סוויפ קל תהיה קשה לגולדן בויז.

  13. פנטסטי! כל כך נהנתי מהמשחקים ומהסיקור שלך אפילו יותר. הקליפרס ריתקו אותי. וואו

  14. ענק ענק ענק דובי !
    כמה נקודות מספריות מהערב
    ה 51 של פילי ברבע ה 3 הם שיא NBA בפלייאוף למשחק פלייאוף לרבע כלשהו
    הנטס קיבלו 80 נקודות מהספסל והיא הקבוצה הראשונה בפלייאוף 2019 לקלוע יותר שלשות במשחק ולהפסיד( 9-1 לקולעות יותר )
    83 נקודות קיבלה הקליפרס מהספסל הערב
    אני עדיין בהלם מזה שהקליפרס חזרו מפיגור 30 במשחק פלייאוף במשחק חוץ בסגל שזעקת הטנקינג שוועה לשמיים לאחר הטרייד של האריס
    בן אדם הולך לשים את הילדה בגן ונופל לו הקפה של הבוקר כשהוא חוזר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם