סוף עונה 2019 (30) – טורונטו דינוזאורים

תוצאת תמונה עבור טורונטו ראפטורס

מטרות לעונה שהסתיימה:

את עונת 2017/2018 הקבוצה סיימה במקום הראשון במזרח. הואיל והיא התחזקה בקיץ, טופ 2 היתה מטרה ראלית. בפלייאוף כבר אין לברון ג'יימס ולכן גמר מזרח ואפילו אליפות מזרח, לראשונה בהיסטוריה, לא היו ביטוי גס.

עמידה במטרות:

ועוד איך! מקום שני בעונה הסדירה היה כמובן החלק הפחות נוצץ, אך הלא פחות מהותי, בעיקר בסדרה נגד פילדלפיה. ספק כמה אנשים ניבאו להם אליפות בתחילת העונה.

מטרות לקיץ:

צריך להבחין בין מצב בו קוואי לאונרד ממש את אופציית השחקן (או חותם על חוזה ארוך טווח ו/או גבוה יותר) לבין מצב בו הוא לא נשאר בקבוצה.

בין כה וכה – גם בלי החוזה שלו, ותחת ההנחה שאיש לא ייתן למארק גאסול יותר מהחוזה הנוכחי, מה שאומר שכדאי לו למממש את האופציה – הקבוצה מעל תקרת השכר.

אם לאונרד נשאר זה פחות משמעותי, כיוון שסביר להניח שהמטרה תהיה לשמור על ליבת הקבוצה ולמצות, ככל האפשר, את הסגל שזה עתה זכה באליפות.

אם לאונרד עוזב, צריך לקבל החלטה האם רצים עם אותו הסגל בניכוי לאונרד או שמא מעבירים את המפתחות לצעירים ומנסים להעביר את החוזים הכבדים ביותר, של קייל לאורי, מארק גאסול וסרג' איבאקה למקומות אחרים.

צריך לציין שהחוזים של הנ"ל מסתיימים בעונה הבאה וספק אם אפשר לקבל עליהם נכסים משמעותיים בעסקה. יותר סביר שכדי להיפטר מאותם החוזים יצטרכו לתת בחירות דראפט. לפיכך, הרבה יותר הגיוני לנסות לסחוט מהסגל הזה מה שאפשר, גם אם לאונרד עוזב, ובעונת 2020/2021 להתחיל להסתמך על החבר'ה הצעירים יותר, דוגמת פסקל סיאקם, פרד ואן וליט ואו.ג'י, אננובי.

החוזה היחיד שהקבוצה צריכה לשקול האם להעביר הלאה הוא נורמן פאוול, כיוון שזה החוזה הארוך ביותר בקבוצה. לא מדובר על חוזה רע כלל ועיקר. מצד שני, זו לא בוננזה ואחרי עונה טובה שלו אולי כדאי לממש. בוודאי אם לא הולכים למאבק אליפות נוסף.

על דני גרין יש זכויות בירד, מה שאומר שאם רוצים אפשר להשאיר למרות שמדובר על חריגה מהתקרה. בלי לאונרד זה נראה לי מיותר, כיוון שאז הקבוצה תעבור לא רק את תקרת השכר, אלא גם את תקרת המס, ככל הנראה, מה שלא בטוח יקרה אחרת. ברם, אם לאונרד נשאר, אז גם צריך את האיכויות של גרין שיהיה יותר קשה להשיג במקום אחר (שוב, בגלל עניין זכויות בירד) וגם הקבוצה בכל מקרה תרשום עוד שנה כמשלמת מס, אז מבחינת ההשפעה על העתיד זה לא ישנה. מה שכן, זה יעלה לבעלי המניות הרבה כסף. אבל זה עדיין משתלם לדעתי.

כמובן שהשחקן שיש להשאיר בכל הכוח ולא חשוב כמה יעלה הוא פטריק מקאו, שהוא השחקן היחיד לזכות באליפות בשלוש העונות האחרונות. ואם להיות יותר רציני, הוא לא מצדיק יותר ממינימום.

ניק נרס כמובן שימשיך.

מטרות לעונה הבאה:

אם לאונרד נשאר ואיתו ליבת הסגל, רף תחתון של גמר מזרח נראה לי סביר. קל וחמר לנוכח הקושי של פילדלפיה לשמור על כל הכוכבים והסיכוי של בוסטון להשתפר משמעותית. אם לאונרד עוזב, פלייאוף יהיה מטרה הגיונית ואפילו ביתיות.

10 תגובות

  1. בס"ד
    הם לא יכולים להחתים את באטלר גם אם קאווי עוזב.
    בהנחה שגאסול מממש אופציית שחקן אז ללא החתמת שום שחקן(כולל דני גרין), הם כבר על סף תקרת השכר. בוודאי שלא יכולים להביא שחקן מקסימום.
    דני גרין יוחתם אם קאווי יחתום לכמתנה לקוואי כיוון שהם החברים הכי טובים, מעבר ליכולות של גרין.
    הוא יחתום לדעתי על אותה מסגרת שנים של קאווי. כלומר אם קוואי יחתום ארוך טווח גם גרין יקבל שנתיים-שלוש. אם קאווי חותם לשנה+אופציית שחן, גרין מבל שנה+אוופציית קבוצה.
    כפי שהוסבר- לאורי-גאסול-איבקה לבדם הם 82 מיליון ועוד 20-פאוול וואן וליט כשהתקרה 109.
    לדעתי אם קאווי נשאר הם מחזירים את גרין ולא מעבירים אף אחד ומנסים להביא 'מציאות' בחוזי מינימום. למרות שהם יעברו את 140 מיליון בתקרת השכר זה מה שעושים לקונדנטורית.
    אם קאווי עוזב אז גם גרין עוזב והם גם בודקים את השוק על פאוול כדי להישאר מתחת לתקרה ובוודאי יוודאו שהם מתחת למס.
    ככה שבעוד שנה יש להם ממש לוח נקי לחלוטין שכל החוזים מסתיימים וסיאקם יש להם הצעת היענות ואנונבי אופציית קבוצה.
    תוך כדי שנה הבאה הם כבר יחליטו איך לבנות את הקבוצה למי להאריך ובכמה ויבואו עם כסף לשוק החופשי, למרות שקנדה לא כ"כ אטרקטיבית.
    בקיצור שיפור סופר מעניין.
    קבוצה אלופה שתוך שנה יכולה להחליט לבנות עצמה מחדש דרך הלוטרי

  2. תודה מתן. כמו שאמרת הכל תלוי בקאווי.
    נשאר- חזרה לגמר הליגה בהחלט ריאלי
    עוזב- את החוזים הכבדים כמו שהזכרת לא ייקחו ולכן סיבוב שני גג

  3. ניתוח יפה, תודה.

    המטרה של טורונטו העונה היה אליפות. לא עושים טריידים כמו קוואי (העברת השחקן הכי טוב שלך שהיה נשאר עד סוף הקריירה בטורונטו בעד שחקן שבא לעונה) או גאסול אם המטרה זה לא אליפות ועכשיו.
    יוג'ירי הוכיח בשנים האחרונות שהוא יודע מה הוא עושה, בהנחה שהוא נשאר, גם אם קוואי יעזוב אני מאמין שנראה את טורונטו חזק בצמרת המזרח.
    אחרי הכל, המזרח הולך להתרסק שנה הבאה, ולטורונטו יש מספיק כלים גם בלי קוואי (17-5 בעונה הקודמת בלי קוואי).

  4. אני באמת לא בטוח מה מצבם בחינת חוזים. ואן וליט דיבר אתמול ואמר שטורונטו עשתה כל מה שאפשר ברמת הקבוצה, העיר והמדינה בשביל להשאיר את קוואי וזה נכון. אם הוא בכל זאת מחליט לעזוב, לדעתי באטלר יכול להיות תחליף מושלם, סיאקם יע'ה עוד התקדמות כנל ואן וליט ויש שם קבוצה מצויינת, אולי אפילו לא פחות חזקה מהשנה. לדעתי השריטה של באטלר זה שחקנים מפונקים כמו סימונס ואמביד, בטורונטו אין כאלה, כולם מיוג'רי ונרס, דרך לאורי וסיאקם וכלב באנובי מעולם לא נחשבו כוכבים, כולם קרעו את התחת להגיע לאן שהגיעו. אין שם פרימדונות, לדעתי באטלר יהיה מושלם שם.

    1. באטלר בהחלט יכול להיות המנהיג של חבורה לוחמת בטורונטו.
      אם כי, צריך להודות, הוא פחות טוב מקוואי.

  5. תודה מתן. טורונטו היא קבוצה שבהחלט התעלתה על המטרות שהציבה לעצמה העונה.
    אם קוואי עוזב אני לא הייתי ממליץ להם להתפרק אלא להמשיך עם אותו גרעין בדיוק, כולל נורמן פאוול, עוד עונה, ולקוות לטוב. אולי יהיה אפשר לעשות איזה טרייד טוב באמצע העונה. שיעשו פירוק בעונה הבאה אם ה רוצים. כמובן שלהביא את ג'ימי באטלר (אין סיכוי, אה?) או מישהו דומה יכול לעזור להם מאוד.

  6. היי. נעים להכיר את האתר החדש והמושקע שלכם!

    נורמן פאוול היה פקטור קטן מאוד באליפות. שווה להשאיר אותו??

    1. לדעתי לגמרי שווה אבל תלוי במחיר. היה מצוין שנה שעברה וחזר תא טוב מפציעה השנה שצת האטה את ההתפתחות שלו.
      אבל יש המון שחקנים חופשיים שווים.
      רונדה הוליס ג'פרסון לדוגמא זה שחקן שאם יכנס מתחת לרדאר ויקבלו אותו בחוזה של 8-10 מיליון ל 4 שנים נגיד זה שיחוק ומתאים כמו כפפה לקבוצה.
      השאלה הכי גדולה לקראת שנה הבאה זה האם יוג'ירי יישאר.
      היו הרבה שמועות שוושינגטון מוכנים לשלם הרבה מאוד כסף כדי להביא אותו ויש עניין הדדי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם