סקירת נעליים – Jordan CP3 XII

מחיר – 110$

משקל הנעל – 380 גרם

גובה קרסול – נמוך

שחקנים מובילים שמשתמשים בנעל – Chris Paul

סוליה ואחיזה במשטח (Traction)

בסוליה של רוב דגמי CP3 (כולן ממותגות תחת Jordan, חברת בת של נייקי) היא טובה מאוד ובדגם הנוכחי היא אפילו רמה אחת מצוינת מעל. דפוס הסוליה הוא שילוב של Herringbone ושל גלי קול שממש גורמים לסוליה "לצווח" בזמן מפגש עם המגרש כמו שאנחנו אוהבים לשמוע, ובקושי תמשוך אבק. גם אם היא כבר תפסה כמה גרגירים אז ניגוב קל והסוליה כמו חדשה. בנוסף, הסוליה תהיה מצוינת ועמידה גם למגרשים חיצוניים וזאת בזכות הגומי הקשיח שהיא מתהדרת בו, ולמעשה לא תישחק במהירות שכלל לא משנה איפה תשחקו.

  • ציון: 10 שרוכים

תמיכה (Cushion)

מבנה כרית התמיכה בדגם החדש של CP3 מזכיר מאוד את דגמי הנייקי המצוינים של פול ג'ורג' שכבר החמאתי להם בעבר– בקדמת הנעל מוטמעת יחידה של Zoom Air קפיצית ושאר הסוליה מורכבת מספוג ה-Phylon קל המשקל. כתוצאה מהשילוב, מתקבלת נעל מהירה וקלה, ויחד עם זאת יציבה וכזו שמעניקה תחושת מגרש טובה ולא מגושמת, כמו בחלק מדגמי הג'ורדן שניתן למצוא  עם הרכב תמיכה דומה.

  • ציון: 9 שרוכים

התאמה לשחקן ואחיזה ברגל (Support & Fit)

הנעל תהיה צמודה מאוד במדידה ראשונית, אבל בהחלט לא צפוי קושי להתרגל אליה בעלייה למגרש. מומלץ להיצמד למידת הרגל הרגילה, אך בדומה להמלצתי הרגילה – אם יש לכם כף רגל רחבה כדאי לשקול חצי מידה מעל. קשירת השרוכים סטנדרטית ותחזיק את הרגל היטב כך שלא תצטרכו להתעסק עם השרוכים בזמן המשחק. הנעל מאפשרת לכף הרגל "לזלוג" מעט מבסיס הנעל בזמן תנועות לצדדים אבל לא מדובר במשהו חריג אלא דווקא בתנועה טבעית שכף הרגל צריכה להרגיש בתוך הנעל. בכל מקרה לדגם הזה יש בסיס סוליה רחב שיספק המון יציבות בתנועות לצדדים. התמיכה בעקב בסיסית וסבירה ויכלה להיות טובה יותר אבל בסה"כ עושה את העבודה.

  • ציון: 8 שרוכים

חומרים

החלק העליון של הנעל מורכב מבד ה-Flyknit, קל משקל, עמיד וחזק שבדרך כלל ניתן למצוא בדגמי הפרימיום של נייקי ולא ממש בנעל שאפשר להשיג בקלות גם בפחות מ-110$. החומרים הקלים בחלק העליון של הנעל ובסוליה (פירוט בחלק תמיכה) תורמים לנעל שניתן להתרגל אליה בקלילות מרגע הכנסת הרגל פנימה אך עדיין יעניקו תחושת בטחון עוטפת בזמן המשחק. ישנם נעליים עם חומרים עמידים אפילו יותר אבל ביחס למחיר ההוגן, התמורה מדהימה.

  • ציון: 9 שרוכים

לסיכום

קו הנעליים של CP3 אמנם ממותג תחת השם של כריס פול, אבל בסה"כ אין הבדלים משמעותיים בין הדגמים שלו לשאר נעלי ג'ורדן. גם מבחינת העיצוב, הנעל סולידית וסטנדרטית כמו יתר נעלי ג׳ורדן המשעממות יחסית למקבילות מנייקי וחברות מתחרות.

יחד עם זאת, ואם לא נתעמק בקנקן אלא במה שבתוכו – מדובר בנעל שמספקת ביצועים מעולים, בלי יומרות להיות נעל "פרימיום" ובלי משיכת תשומת לב מיותרת. ג׳ורדן ציידו את הדגם בטבחומרים הנכונים כך שהנעל פשוט עושה את העבודה מצוין, וכיף ויעיל לשחק בה.

מי שמחפש את הנעל ברשת ימצא דילים טובים, וגם אם תשלמו מחיר מלא של 110$ בהזמנה או בחו״ל לא תתחרטו – בהחלט תמורה מעולה למחיר.

לדעתי בסה"כ מדובר בנעל שמסמנת היטב וי על כל התחומים, כולל אפשרות למשחק במגרשים פנימיים וחיצוניים, ואפשר להתרגל וליהנות מהשימוש בה במהירות.

  • ציון משוקלל סופית: 9 שרוכים

12 תגובות

  1. תודה רבה כתבה מעולה! אני נהנה לקרוא כל פעם
    אשמח אם תוכל להגיד את דעתך על הג'ורדן 33

    1. מבטיח שתקבל סקירה מקיפה של הג'ורדן 33, אולי אפילו בשבוע הקרוב

  2. מה היה הציון הטוב ביותר מדגמי הנעליים של פול ג'ורג'?

    1. נראה לי שאתה צודק, גם את הנעל הזאת הוציאו יחסית בשושו בלי פרסום מסביב והורידו אותה די מהר מהאתר למרות שזאת נעל ממש טובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם