עומרNBA: הכל יחסי…

עומרNBA הפינה שמקשרת בין הספירה (של העומר) לסיפרה (על הגופיה של השחקן) אם סנטר גבוה ורחב שאולי אם היה נולד בימים אחרים היה כוכב אבל בינתיים יסתפק בזה שהגיע רחוק יותר מחבריו לדראפט - אנדרו בוגוט.

היום שישה ימים לעומר.

בכמה ימים האחרונים דיברנו על שחקנים נמוכים שכיכבו בליגה אבל הגיע הזמן לחזור קצת לשחקנים גדולים, והיום נדבר על אחד כזה. הוא הגיע מארץ רחוקה, כיכב במכללות ונבחר ראשון בדראפט. לא היום אנחנו לא מדברים על האקים אלא על אנדרו בוגוט

.בוגוט נולד באוסטרליה. חוץ מלשחק כדורסל בילדותו הוא שיחק גם טניס ופוטבול אוסטרלי. בשנת 2003 זכה בתואר הMVP של אליפות העולם של פיב"א עד גיל 19.לאחר הטורניר בחר בוגוט להגיע לאוניברסיטת יוטה. בוגוט כיכב במכללה במשך השנתיים ששיחק בה ושנתו השנייה נבחר לשחקן המכללות המצטיין בכל ארצות הברית, לאחר שכיכב במכללות הציפיות ממנו היו גבוהות מאוד.בוגוט נבחר במקום הראשון בדראפט 2005 ע"י הבאקס.

את סיכום הקריירה של בוגוט נעשה בסוף הפוסט רק נזכיר שמדובר באחד ממחזורי הדראפט הגרועים בהיסטוריה. כמה גרוע? חמישה שחקנים בכל הדראפט הזה נבחרו לאחת משלושת חמישיות העונה. רק כריס פול נבחר לחמישייה הראשונה. שישה שחקנים נבחרו מהדראפט הזה לאולסטאר, רובם נבחרו לא יותר מפעמיים. אבל נחזור לבוגוט.בוגוט סיים את עונתו הראשונה עם ממוצעים של 9 נק' ו7 ריב' ונבחר לחמישיית הרוקיז של העונה.

בוגוט המשיך לשפר את יכולתיו וסיים את עונת 08/09 עם ממוצע של דאבל דאבל. הוא ימשיך את ההישג גם בשתי העונות שלאחר מכן.בעונת 09/10 נבחר לחמישייה השלישית של העונה.ב2012 עבר לגולדן סטייט. בעונת 2015 עזר לגולדן סטייט במסע האליפות ונכנס לחמישיית ההגנה השנייה. לאחר מכן עבר למאבריקס, משם לקאבס ואז ללייקרס. קפץ לביקור מולדת ושיחק עבור הסידני קינגס וחזר לסיבוב פרידה בווריורס.בסוף עונת 18/19 חזר בוגוט לסידני קינגס וכיום הוא מככב בליגה האוסטרלית.

בוגוט הוא סנטר לא רע. ייתכן שאם הוא היה מגיע לליגה בתקופה אחרת, בה סנטר כבד שעומד בצבע זה לגיטימי אבל בליגה של ימינו סנטר עם 25 שלשות בקריירה קשה לו למצוא את מקומו. אז כן בוגוט הוא לא מבחירות 1 בדראפט הטובות בכל הזמנים, מצד שני בהתחשב ברוב השחקנים בדראפט הוא לא עד כדי כך מאכזב.

הישגי קריירה:

זכייה באליפות ה-NBA ‏(2015)
החמישייה השלישית של העונה (2010)
חמישיית ההגנה השנייה של העונה (2015)
חמישיית הרוקיז של העונה (2006)
פרס נייסמית' (2005)
פרס וודן (2005)

3 תגובות

  1. הבנאדם נתן משחקים עם מספרים מפלצתיים בבאקס.
    מה שבעיקר הגביל אותו בקריירה היו פציעות. בדיוק כמו הרבה סנטרים אחרים שנבחרו גבוה בדראפט.

  2. היה שחקן מעולה, חכם ושיידע את מגבלותיו.
    קיוויתי שיעזור לקאבס ואז בום, תוך 5 דקות פציעה מסיימת עונה.

  3. תודה. שחקן חכם ונראה אחלה בחור אבל אחד המלוכלכים. מלך החסימות הנעות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם