עומרNBA: כשבירת ארה"ב הייתה גם בירת הכדורסל

עומרNBA הפינה שמקשרת בין הספירה (של העומר) לבין הסיפרה (על הגופיה של השחקן) עם גדול שחקני וושינגטון בכל הזמנים ואחד שגם הצליח להביא לה את תואר האליפות הנכסף, בו היא לא תזכה בשנים הקרובות - ווס אנסלד.

היום ארבעים ואחד יום לעומר.

היום הרעיון שהוויזארדס ייקחו אליפות הוא די מופרך (ותודה לעוד 4 שנים בחוזה מקסימום לוול הפצוע, שגורם לחוזה של טימופי מוזגוב להיראות מוצדק) אבל פעם היו ימים אחרים, והיום נדבר עליהם. היום מדברים וס אנסלד

אנסלד נולד וגדל בלואיוויל,קנטקי. שהיה בתיכון הוביל את נבחרת בית הספר לזכייה בשתי אליפויות מדינה. לאחר התיכון שיחק באוניברסיטת לואיוויל וכיכב כבר בשנת הפרשמן שרשם 35.8 נק' ו23.6 ריב'. אנסלד הוביל את קבוצתו פעמיים לטורניר המכללות אך לא הצליח להגיע שם להישגים משמעותיים.

לאחר 4 שנים במכללה נבחר אנסלד במקום השני בדראפט 1968 ע"י בולטימור בולטס.
כבר בעונתו הראשונה כיכב אנסלד והוביל את הקבוצה למאזן 25-57, שיפור של 21 ניצחונות מהעונה דאשתקד. אנסלד סיים עם 13.8 נק' ו18.2 ריב'. באותה עונה, זכה אנסלד בתואר הMVP ומיותר לציין שגם ברוקי העונה והיה לשחקן השני בהיסטוריה שזוכה בתואר הMVP בעונת הרוקי שלו (הראשון היה ווילט צ'מברליין).
למרות היכולת הטובה בעונה הרגילה הפסידו הבולטס בסוויפ לניקס בהובלת ויליס ריד בחצי גמר המזרח.
בעונה שלאחר מכן נפגשו הקבוצות שוב בחצי גמר המזרח והבולטס שוב הפסידו, הפעם ב-7 משחקים.

בעונת 70/71 פגשו את הניקס בגמר המזרח. הבולטס ניצחו ב7 משחקים והגיעו לגמר הליגה שם פגשו את מילווקי באקס (כן הבאקס היו באותה תקופה במערב. עזבו, הכל היה מוזר בליגה בשנות ה-70). הבולטס הפסידו לבאקס בסוויפ.

בעונת 74/75 הקבוצה עברה לוושינגטון (בדרך גם קראו להם קאפיטל בולטס). הקבוצה הגיעה פעם נוספת לגמר הליגה שם פגשו את הווריורס ופעם נוספת הודחו בסוויפ (מה הקטע שלכם עם להפסיד בגמרים בסוויפ? מה אתם לברון?).

בעונת 77/78 הגיעה הקבוצה שוב פעם לגמר הליגה שם פגשו את הסופרסוניקס. הפעם יצאו הבולטס עם ידם על העליונה וניצחו את הסדרה ב-7 משחקים. אנסלד נבחר לFinals mvp.
עונה לאחר מכן נפגשו שוב הקבוצות בגמר הליגה אך הפעם הסופרסוניקס ניצחו ב-5 משחקים.

בעונת 80/81 פרש אנסלד ממשחק פעיל.
בשנת 1988 נבחר להיכל התהילה.
משנת 1988-1994 אימן את הבולס.

אנסלד היה סנטר אימתני. למרות שהתנשא רק לגובה 2.01 סיים את הקריירה עם ממוצע דאבל דאבל שכלל 14 ריב' למשחק. רק בעונה אחת בקריירה ירד מדאבל פיגרס בריבאונד.

אז לכל אוהדי הוויזארדס כנראה אין לכם תקווה לאליפות בשנים הקרובות, מצד שני הייתה לכם פעם קבוצה מרשימה.

הישגי קריירה:
NBA champion (1978)
NBA Finals MVP (1978)
NBA Most Valuable Player (1969)
5× NBA All-Star (1969, 1971–1973, 1975)
All-NBA First Team (1969)
NBA Rookie of the Year (1969)
NBA rebounding leader (1975)
J. Walter Kennedy Citizenship Award (1975)
NBA's 50th Anniversary All-Time Team
No. 41 retired by Washington Wizards

תגובה אחת

  1. כשווס לקח אליפות עליתי לכיתה א' וההורי לא הסכימו לתת לי סלולארי לראות את המשחקים וגם בבית לא בגלל השעה המאוחרת אז לא זכיתי לראות אותו בלייב.
    תמיד נראה לי כמו הגרסה המוקדמת של בארקלי…..
    ובעניין אחר – משפחת מוזגוב עדיין שולחת לבלאט בקבוק שמפניה כל ראש השנה ?
    אחלה פינה
    🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם