עומרNBA: לא סתם כישרון מבוזבז

עומרNBA הפינה שמקשרת בין הספירה (של העומר) לסיפרה (של השחקן) על שחקן שיש לו הכל - אתלטיות, פיזיות, גובה וטון כישרון. רק דבר אחד חסר לו - מוטיבציה בשביל לנצל את כל אלה...

היום 12 ימים לעומר.

נניח אתם ב-2010, אתם מקימים ויש לכם אופציה להחתים כל שחקן בליגה, במי תבחרו?
אני מניח שרובכם תגידו ובצדק, לברון. חלקכם יגידו דוראנט או אולי סטף. מן הסתם יהיה כמה מעריצי קובי מוגזמים מדיי (כן, יש דבר כזה להעריץ את קובי יותר מדיי, וב2010 הוא היה כבר אחרי השיא שלו) שיבחרו בו.
אז בסקר ה-GM של 2010 שאלו את אותה שאלה. במקום הראשון נבחר לברון ג'יימס כמובן, קובי נבחר במקום השלישי אבל במקום השני נבחר שחקן שאם נסתכל על זה היום לא נבין איך זה קרה.
והיום נדבר עליו, היום הגיע תורו של דוויט הווארד.

דוויט נולד בגורג'יה,אטלנטה. אביו ניהל אקדמיה פרטית עם תיכון כדורסל מוביל, אימו שיחקה כדורסל במכללות. כבר מגיל צעיר שיחק הווארד כדורסל ובכיתה ח' אף הצהיר שהוא הולך להיבחר במקום הראשון בדראפט. למרות שהיה רחב וגדול היה הווארד מספיק זריז ומהיר כדי לשחק גם בעמדת הגארד.
כבר בתיכון כיכב הווארד הוא הוביל את קבוצתו להישגים מרשימים ובעונתו האחרונה זכה ב-MVP של טורניר מקדונלד, בתואר מר ג'ורג'יה לכדורסל(שחקן התיכונים המצטיין) ובפרס ג'יימס נייסמית' לשחקן הכדורסל המצטיין בכל ארצות הברית.
הווארד החליט לא ללכת למכללה ויצא ישר לדראפט, בעקבות קווין גארנט אותו העריץ בילדותו.
הוא נבחר בדראפט 2004 במקום הראשון ע"י המג'יק.
הווארד כיכב כבר בעונתו הראשונה. הוא סיים את אותה עונה עם ממוצע של דאבל-דאבל, הוא שבר גם שיאים רבים בקשר לשחקן הצעיר ביותר שעשה משהו: השחקן הצעיר ביותר שהוריד יותר מ20 ריבאונדים, השחקן הצעיר ביותר שפתח בכל 82 המשחקים, הצעיר ביותר שמסיים עם ממוצע דאבל-דאבל, וגם תואר השחקן הצעיר ביותר שהיה פוטנציאל ענק ואז התרסק כי הוא היה עצלן. בעצם זה יקרה בהמשך…
בעונה שלאחר מכן העלה הווארד מסת שריר, ועבר לשחק בעמדת הסנטר. הווארד הראה שיפור במשחק הפוסט שלו ובמשחק ההגנה אך למרות זאת הקבוצה לא הצליחה להגיע לפלייאוף.

בעונת 06/07 המשיך הווארד לשפר את יכולתו. הוא לקח את תפקיד המוביל בקבוצה והצעיד את הקבוצה לפלייאוף שם הודחו בסיבוב הראשון בסוויפ ע"י הפיסטונס.
בעונה שלאחר מכן הצטרפו לקבוצה מהמט טורקגלו וראשד לואיס והמג'יק איימו על צמרת המזרח.
בפברואר השתתף הווארד בתחרות ההטבעות וזכה ב"הטבעה" שזיכתה אותו בכינוי 'סופרמן'.
לפני שנמשיך, בואו נסגור משהו רגע- מה שהאוורד עשה היה מרשים מאוד מבחינת אתלטית בטח ביחס למישהו בגודל שלו, אבל לקחת את הכדור ולהשליך אותו ממרחק 30 סנטימטר זה לא הטבעה. זה אולי ליי-אפ מרשים אבל דאנק זה לא וזה בטח לא היה צריך לזכות בתחרות ההטבעות.
הווארד הוביל את המג'יק לפלייאוף, שם הם הודחו שוב מול הפיסטונס הפעם ב-5 משחקים.
בסיום העונה נבחר הווארד לחמיישיה הראשונה של העונה ולחמישיית ההגנה השנייה

בעונת 08/09 הקבוצה המשיכה להשתפר. סטן ואן גנדי מאמן הקבוצה הקיף את הווארד בקלעים בעוד הוא משפר את משחק הפנים שלו.
באותה עונה נבחר הווארד לשחקן ההגנה של העונה, וגם, בפעם השנייה לחמישיית העונה.
המג'יק העפילו עד לגמר הליגה לראשונה מאז תקופת פני ושאק שם פגשו את הלייקרס. למרות היכולת הטובה של הווארד, שבמשחק מספר 4 שבר את שיא ה-NBA לחסימות במשחק גמר כשחסם 9 פעמים, המג'יק הפסידו ללייקרס ב5 משחקים.

בעונה שלאחר מכן הגיעו המג'יק לגמר המזרח שם הודחו ע"י הסלטיקס. הווארד נבחר פעם נוספת לשחקן ההגנה של העונה.
בעונת 10/11 הודחו המג'יק בסיבוב הראשון ע"י ההוקס. הווארד שבר שיא NBA וזכה בפעם השלישית ברציפות בתואר שחקן ההגנה של העונה, הישג שעדיין לא שוחזר.

בקיץ נקלע הווארד לסכסוך עם ההנהלה כשטען שהם לא עושים מספיק כדי לבנות קבוצה לאליפות. למרות זאת, הווארד חתם בקבוצה לעונה נוספת. באותה עונה עבר הווארד פציעה לא פשוטה ובנוסף העכיר את האווירה בחדר ההלבשה.

בעונת 12/13 הועבכ הווארד בטרייד ללייקרס של קובי ופאו וביחד עם סטיב נאש שהגיע במקביל הקימו גאלקטיקוס.
הווארד שעדיין סבל מפציעות לא סייע לקבוצה שממילא לא הצליחה להתחבר בצורה טובה. השמועות על הרעל שהוא הפיץ בחדר ההלבשה המשיכו לצאת. מאוחר יותר קארים אמר שהוא ניסה לעבוד איתו אבל הוא פשוט היה עצלן. במהלך אותה עונה שבר הווארד שיא NBA נוסף כשהלך לקו 39 פעמים במשחק. הוא שיחזר שאת ההישג פעם נוספת בעונה ההיא.

בעונה שלאחר מכן חתם הווארד ברוקטס אבל גם שם לא הצליח להשתלב הן בהתקפה המהירה של הרוקטס והן בחדר ההלבשה.
בהמשך הקריירה נדד הווארד להוקס משם להורנטס וכיום הוא משחק בוושינגטון (כי זה מה שיעשה להם טוב,.עוד רעל בחדר ההלבשה…)

הווארד הוא דוגמא לכישרון מבוזבז.
המאמן האגדי של הפטריוטס ביל בליצ'ק אמר פעם :"Talent sets the floor, character sets the ceiling". הווארד הוא פשוט הדוגמא לזה.
הוא קיבל את סט הכישורים שכל סנטר יכול רק לחלום עליו.
הוא היה גבוה ואתלטי, עם משחק פנים משובח, ועם יכולות הגנתיות מדהימות והוא פשוט לקח את כל הדברים הללו וזרק אותם לפח.
תחשבו על זה שב2010 הוא נבחר במקום השני בתור מי שהיית לוקח לקבוצה, שחקן שזכה 3 פעמים רצוף בשחקן ההגנה של העונה, ששלט בצבע בדומיננטיות של שאק הצעיר
וכיום הוא מדדה בין קבוצות תחתית במזרח.
אפשר לנתח הרבה איך הווארד הצליח לקחת מתנה כ"כ גדולה ולזרוק אותה לפח אבל כמו ברוב המקרים קובי עשה את זה טוב ממנו: "You soft baby, you soft".

הישגי קריירה:
8× NBA All-Star (2007–2014)
5× All-NBA First Team (2008–2012)
All-NBA Second Team (2014)
2× All-NBA Third Team (2007, 2013)
3× NBA Defensive Player of the Year (2009–2011)
4× NBA All-Defensive First Team (2009–2012)
NBA All-Defensive Second Team (2008)
NBA All-Rookie First Team (2005)
NBA Slam Dunk Contest champion (2008)
5× NBA rebounding leader (2008–2010, 2012, 2013)
2× NBA blocks leader (2009, 2010)

4 תגובות

  1. תודה ארנון.

    אכן קריירה מעצבנת ומבוזבזת אבל עדיין הול אוף פיימר. היה לו רצף של 3-4 שנים עם קייס לשחקן הטוב בליגה.
    איפשהו בגיל 24 הכל נעצר

  2. פוטנציאל אדיר! תמיד אבל עשה רושם שלא ממצה אותו בגלל עצלנות מסוימת או סתם נתן לך תחושה שהכדורסל זה עיסוק משני.
    בכירה מעניינת ארנון .תודה רבה. בשנה הבאה בספרה 12 מחכה לג'ון סטוקטון .

  3. לדעתי הכתבה מגזימה במידה מסוימת כי בכל זאת היו לו הישגים לא מבוטלים וקריירה יפה מאוד. אז נכון שאם אופי טוב יותר היה מגיע להישגים גדולים יותר כמו עוד כמה בחירות למשחק האולסטאר ולחמישיית העונה הראשונה וחמישיית הההגנה הראשונה של העונה.
    אך עדיין הייתה לו קריירה נהדרת ויש לו מקום לפחות בעשייריה השנייה של שחקני הציר בכל הזמנים ואף בין החמישה עשר הטובים ביותר.

  4. הבעיה הקלאסית של ילד מבית טוב שהכל זרם לו בחיים והוא כזה תמים שכשהוא מגיע לגדולות פתאום יש לו הרבה "חברים" ועוד יותר "חברות" ופתאום הוא מוקף חובות ודרישות לתשלום מזונות….
    המשחק כבר לא פאן. זו עבודה.
    בקיצור, יש יתרונות בהתחשלות שנותנת לך ילדות עשוקה…. זה לא דבר טוב אבל יש בזה יתרונות
    🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם