פריוויו משחק 4 בגמר המזרח / עמית טבול

גמר המזרח מגיע לשיאו עם משחק של להיות או לחדול עבור טורונטו 48 שעות לאחר מותחן עם שתי הארכות.

3:30 – טורונטו ראפטורס (1) – מילווקי באקס (2)

יז"ה (יאיר זעפרני האגדי) לא נמצא היום. עמיתייצב לפריוויו בתקווה לתפקד כמו מחליפי מילווקי.

גולדן סטייט השלימה סוויפ חצי צפוי מול פורטלנד בגמר המערב וכעת העיניים מופנות לשלב המקביל במזרח. הלוחמים מקווים לצפות בהקזת דם הדדית כל הדרך לגמר הגדול שיחל בסוף השבוע הבא.

תקציר האירועים הקודמים:

במשחק הראשון במילווקי המקומיים הופתעו מיכולת מעולה של קייל לאורי שנתן את אחד מהמשחקים היותר טובים שלו בעת החדשה. טורונטו הובילה לאורך רוב שלבי המשחק רק כדי לאבד את זה ברבע הרביעי ולהפסיד ב-8 הפרש. מילווקי הודתה לברוק לופז ולכל שחקן טורונטו שאינו קייל לאורי, והקנדים פספסו הזדמנות ענקית לפתח סדרה תחרותית במיוחד. 

במשחק השני מילווקי עלתה כדי לטרוף ולא השאירה שום סיכוי לאורחים. גאסול לוקח אחריות על שני משחקי נפל. 0-2. נוסעים לטורונטו.

המשחק השלישי היה מותח מאוד למרות שלא התעלה לרמה גבוהה במיוחד. גאסול היה מעולה בהגנה ובהתקפה ותרם משחק אול אראונד משובח. טורונטו נתנה את הטון, נטרלה את יאניס באופן יחסי ושוב כמעט איבדה את זה, אבל לאונרד וסיאקם שמרו על הניצחון לאחר הארכה כפולה. דא עקא, אותו צמד שיחק 103 דקות במשותף (לאונרד שיחק פצוע 52 דקות, סיאקם שיחק 51 דקות) וזה עלול להשפיע על המשחק הרביעי.

טורונטו – האם יש סיבות לאופטימיות?

אני במקום טורונטו הייתי נלחץ. משחק מס' 3 שוחק במבצרם, הקהל היה משולהב, גאסול, קוואי, סיאקם ופאוול במשחק שיא, מידלטון, בלדסו ויאניס קלעו 11 מ-48 מהשדה (3/16 לבלדסו ומידלטון, 5 מ-16 ליווני) ועדיין הם נזקקו ל-2 הארכות כדי לגבור על הבאקס. הקבוצה תלויה באופן מוחלט בקוואי. יכולת פחות ממצוינת שלו והמשחק אבוד. לאורי חייב לזרוק יותר, ואן-וליט ודני גרין חייבים לקלוע באחוזים נורמלים ולא לשבור את הטבעת. 40 אחוז מהשדה תהיה התחלה טובה.  איבקה לא יציב וגאסול נתן רק משחק אחד רציני. לא נראה שהפריק ישחזר משחק התקפי כזה חלש ואם הם יתמקדו בו כמו במשחק 3, שאר שחקני הבאקס יחגגו.

כן הייתי שואב עידוד מהיכולת של נורמן פאוול. הגארד המחליף של טורונטו משתפר ככל שמתקדמת הסדרה ומהווה תחליף הרבה יותר מראוי לדני גרין. עד כה פאוול קולע בסדרה 13 נק' בממוצע ב-56% מהשדה ו- 54% מה-3. כל זריקה שלו אחראית והגיונית.

מבחינת טורונטו – הפסד שלהם והסדרה גמורה כי הם לא מסוגלים לקחת שלושה משחקים רצוף נגד מילווקי, שניים מהם בחוץ.

ומה לגבי מילווקי?

מילווקי מגיעה בעמדה נוחה יותר. במשחק הקודם יאניס שיחק הכי הרבה – 45 דקות – זמן משחק סביר למשחק פלייאוף עם שתי הארכות. הפסד הלילה בטורונטו הוא בגדר "לא נעים – לא נורא". יש הרבה זמן לתקן. יש להם עומק מדהים עם 9 שחקנים שתורמים משמעותית: יאניס, בלדסו, מידלטון, לופז, מירוטיץ', ברוגדון, קונאוטון והיל-יאסובה. זה בדיוק העומק הנחוץ בשלבים כאלה בפלייאוף. בדרך כלל יש להם 5-6 שחקנים שמציגים משחק טוב. ברוגדון חזר מצוין מהפציעה ולדעתי הוא אחד הברגים המשמעותיים במכונה של בודי. היל משחק כמו בימים הטובים ובנוסף לקליעה באחוזים מצוינים מספק שקט, ניסיון והמון פעולות קטנות-גדולות שמכריעות משחקים.

יחד עם זאת במקום בודנהולצר הייתי דואג קצת מהיכולת של מידלטון ובלדסו. שני המילווקיים האלה קולעים באחוזי מילקי ולא מהווים מקור קליעה אמין ויציב. גם לופז לא מופת ליציבות אבל לפחות מציג הגנה מעולה בסדרה + ריבאונד התקפה. אפשר לסמוך עליו ועל מירוטיץ' שאחד מהם יהיה טוב בהתקפה ועל שניהם בכל הנוגע לריבאונד התקפה.  

אז מה יהיה לנו?

מרגיש לי כאילו טורונטו חייבת להיות במיטבה כדי להישאר צמודה למילווקי או להוביל. מילווקי נהנית מיתרון בעומק וברוחב. היא יכולה להרשות לעצמה יאניס בינוני, מה שאי אפשר להגיד על טורונטו וקוואי. משחק טוב של מילווקי נגמר חד צדדי לטובתם. משחק טוב של טורונטו – בדגש על גאסול – והכל פתוח.

מילווקי קבוצה יותר טובה. הבאקס ירצו לגמור את הסיפור כמה שיותר מהר כי הלוחמים קיבלו שבוע וחצי מנוחה.

הימור שלי: הבאקס ב-12.

7 תגובות

  1. אדיר אתה עמית, כמו הספסל של מילווקי באת וסיפקת את הסחורה ברגעים החשובים 🙂

    אני גם בתחושה הולך עם מילווקי ומה שכתבת לגבי זה שטורונטו ניצחו בקושי את משחק מספר 3 שהיה אמור להיות אצלם ביידיים בקלות יתרה מדויק.

    הזדמנות אחרונה למתח בסיבוב הזה אבל לסמוך על טורונטו זה אף פעם לא רעיון טוב

  2. תודה עט״ה (עמית טובול האגדי).
    נראה לי שטורו או צריכים להתאבד על המשחק הזה ולא להיות רגועים. מצד שני למילווקי אסור להיות שאננים כי אם הסדרה משתווה ל 2-2 הכל פתוח ועם המומנטום של טורונטו אי אפשר לדעת איך זה יתפתח.
    אני צופה לעוד משחק חדש של מחליפי מילווקי. מהצד השני מאוד חשוב שאגסוס יתן עוד משחק חזק גם בהתקפה וגם בהגנה (נדמה לי שהוא חסם 4 פעמים במשחק 3).
    יאללה מלחמה, שתהיה סדרה תחרותית ולא השיעמומון של המערב.

  3. מצוין עמית.
    אם הבאקס ינצחו אז תכלס הסדרה הזאת בעצם נגמרת יהיה קשה שבוע בלי NBA אבל צריך להתחיל לתרגל עוד מעט העונה הזאת נגמרת איזו בעסה.
    אז ברור כולנו שואפים לנצחון של טורונטו היום רווח נטו שלנו
    אבל מבחינת ההימור אני איתך : באקס.

  4. מעולה עמית.
    ממש מקווה שמחליפי טורונטו בדגש על נורמן פאוול וואן וליט יופיעו הערב ויזכירו לנו שלטורונטו היה אמור להיות היתרון בגזרת המחליפים.
    שלא ניתקע עכשיו שבוע וחצי בלי כדורסל

  5. עמית בבקשה שתטעה, אם זה ילך ככה יצא לנו כל האוויר. מחזיק אצבעות לטורונטו שיממשו את ההבטחה לסדרה תחרותית. לא יהיה קל אם קוואי לא יהיה 100 אחוז

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם