אוקלהומה פינת יוטה, פנינו לאן?

לקראת הדחתן בסיבוב הראשון של הפלייאוף, יוטה ואוקלהומה עומדות בפני בחירות קשות

מהן הדילמות מולן יעמדו יוטה ואוקלהומה בקיץ?

סיום הסיבוב הראשון של הפלייאוף קרב אלינו במהירות. עושה רושם כי יהיה זה אחד הסיבובים הראשונים החלשים בשנים האחרונות. וודאי יעלו פוסטים המנתחים את עתיד הליגה ומה אפשר לשנות כדי להפוך את הסיבוב הראשון למעניין יותר (חזרה ל5 משחקים?), אך אנחנו נתמקד בקבוצות שעומדות בפני קיץ של החלטות קשות.

בעוד במזרח הקבוצות התחתונות בפלייאוף הן קבוצות צעירות שעתידן לפניהן (מלבד דטרויט שלא שייכת למעמד), במערב יש 2 קבוצות שהכישלון בסיבוב הראשון שם את עתידן בסימן שאלה גדול.

  • כל הפוסט הזה יראה מגוחך אם אחת מהקבוצות תעשה נס ותהפוך את הסדרה. אבל ניקח את הסיכון.

אוקלהומה

בכל מקרה אחת מהקבוצות שנפגשו ראש בראש בסדרה היתה עומדת בפני שאלות קשות במידה ויפסידו בסיבוב הראשון. נראה שפורטלנד ניצלה מהחלטות וממשיכה הלאה.

מה שמשאיר לנו את סם פרסטי במצב לא נעים.

פול ג'ורג' החליט להישאר למרות ההדחה בסיבוב הראשון אשתקד כי הרגיש שיש לו משימה לא גמורה. ההפסד בסיבוב הראשון שנתיים ברציפות, שם בסימן שאלה גדול האם זוהי בכלל משימה אפשרית?

אוקלהומה סיטי במצב בעייתי מבחינת שכר כשהם במקום השלישי בליגה בסך המשכורות (גולדן סטייט במקום השני ולא תנחשו מי במקום הראשון מבלי לבדוק את זה פעמיים).

פרסטי סוג של קוסם ביכולת שלו לשדרג את הסגל ממה שנראה כמצב אבוד. התמרון שלו לצאת מעזיבת דוראנט, ולמצוא כוכב לצד ווסטברוק במהירות כזו ראוייה לציון.

גם הבחירה בשרודר כשחקן השישי נראתה כהצלחה במרבית העונה, אך יש חורים משמעותיים בסגל שנראו בבירור כל העונה ובמיוחד בסדרה מול פורטלנד.

קבוצה ללא קלעים לא תגיע רחוק. אמנם ג'רמי גרנט וטרנס פרגוסון הראו יציבות מפתיעה בפלייאוף כשעמדו על 39% ו35% במשחקים מול פורטלנד עד כה, אך הירידה הדרסטית של פול 30% מהשלוש בפלייאוף לעומת 38% בעונה) והעובדה שאין אף שחקן אחד בסגל שקולע מעל 34% מהשלוש גורם לכך שהקבוצה בעמדת נחיתות בכדורסל של היום.

פרסטי יצטרך לראות איך ניתן לשדרג את הסגל מבלי הרבה אפשרויות תמרון תקציביות.

האפשרויות שעומדות לפניו הן:

  1. שדרוג הסגל בקלעים לצד ווסטברוק ופול. השאלה האם יש כאלו בנמצא או שהבעיה היא מערכתית.
  2. פרידה מהמאמן דונובן שלא הצליח לחבר קבוצה שנראית שווה לסך חלקיה. השאלה אם מאמן אחר יוכל לעשות יותר מאותה הסיטואציה.
  3. היערכות לבנייה מחדש וחיפוש טריידים לג'ורג' ו/או ווסטברוק. בשנה הבאה הקבוצה מתחילה לשלם את ה Repeaters tax שתעלה לבעלים כ-100 מיליון דולר רק במיסים. השאלה האם הבעלים יסכים להמשיך לשלם כאלו מסי מותרות היא שאלה מהותית ורלוונטית. גם ג'ורג' וגם ווסטברוק כרגע הם כוכבים מהשורה הראשונה. ניתן להשיג תמורתם נכסים מרשימים שיעזרו לקבוצה להתפתח מהר מחד ולצאת ממס המותרות מאידך. אך אם יחכו עוד שנה ויתברר שהפציעה של ג'ורג' חמורה ממה שנראה והדעיכה של ווסטברוק היא ליניארית, אוקלהומה תמצא עצמה עמוק בבוץ ועם הרבה מאוד כסף לשלם.

האפשרות להריץ הכל מחדש עם אותו סגל נראית לא ריאלית בשלב הנוכחי, גם אם נניח שרוברסון עוד יחזור לשחקן ההגנתי שהיה. לכן השאלה הגורלית האם לפרק הכל הופכת רלוונטית יותר מתמיד לקראת הקיץ הארוך.

לאן הולכים מכאן?

יוטה

הג'אז נמצאים גם הם במצב מעניין, גם אם לא טרמינלי כמו אוקלהומה.

בשנה שעברה ההצלחה הגיעה בהפתעה. הקבוצה הלוחמת של קווין סניידר נכנסה לשיגעון בחצי השני של העונה מאחורי תצוגות אולסטאר של הרוקי דונובן מיטשל.

גם ההצלחה בפלייאוף לעבור סיבוב כאנדרדוג יחד עם ההתפתחות של מיטשל וגובר הובילה למחשבה שיוטה הופכת להיות איום אמיתי במערב. את השנה הנוכחית הם התחילו כמו השנה הקודמת, בבלאגן. אך אחרי האולסטאר שחזרו את ההצלחה של שנה שעברה והיו לקבוצה הרביעית בטיבה בליגה (מקום 1 ביעילות הגנתית ומקום 4 ביעילות התקפית).

איתרע מזלם לשחק נגד הרוקטס שהיו אולי הקבוצה הכי טובה בליגה אחרי האולסטאר. אבל הצורה בה נראתה הקבוצה גם מעלה סימני שאלה גדולים סביב היכולת שלה להשתפר בהמשך.

האם מה שאנחנו רואים זה מה יש?

אינגלס שהיה עמוד התווך של הקבוצה ואולי מנהל המשחק הכי טוב שלה אחרי רוביו לא ילך ויעשה צעיר יותר, כמו גם קייל קורבר שיחגוג את יום הולדתו ה39.

רוביו, שמסיים חוזה בקיץ הוא המבחן הראשון שמצפה לדניס לינדזי, ג"מ הג'אז. רוביו חלק חשוב מאוד במה שהג'אז עושים, אבל האם הנוכחות שלו מעקבת את ההתפתחות של דונובן מיטשל?

האם מיטשל צריך עונה שבה יהיה חייב להיות מנהל המשחק בכדי לשפר את הנקודות החלשות של משחקו, גם במחיר עצירת ההתקדמות של הקבוצה? זה מה שג'ייסון קיד עשה עם יאניס, ובודנהולצר קוצר את הפירות היום.

ניהול משחק הוא חלק חשוב שכל מוביל כדור בליגה היום חייב שיהיה חלק אינטגרלי מהמשחק שלו. דונובן לא יכול להרגיש נוח להישאר בתפקיד הפינישר.

גם סך המשכורות בעייתי. פייבורס ישאר לעוד עונה שבה יקבל 16 מיליון, אקסום שמרבה להיפצע יקבל 10 מיליון לעונה בשנתיים הקרובות ואף שחקן חופשי לא יגיע מיוזמתו ליוטה. מצד שני, רויס אוניל הוכיח שיוטה מסוגלים להפוך שחקני מינימום לשחקני רוטציה מועילים.

ככה שיוטה, בהיעדר מציאות בשוק או בחירות דראפט גבוהות יצטרכו להחליט האם להישאר עם מה שיש, כולל רוביו, ולנסות הכל שוב, או לארגן את הסגל מחדש מסביב למיטשל וגובר תוך לקיחת סיכון של היחלשות מיידית, אבל למצוא יותר גמישות כלכלית בטווח הארוך.

מה הבחירה שאתם הייתם עושים במקום ג"מים הקבוצות?

כן רוביו, לא רוביו- זו השאלה

17 תגובות

  1. לדעתי ראס הוא ה פרנצ'ייז בתאנדר. הוא יסיים שם את הקריירה והא משמעותי ומשפיע בחיי הקהילה לפחות כמו לברון בקליבלנד. אולי זה מפתיע אבל הוא כנראה לא בנזונה גדול כמו לברון שיעיף מאמנים ויסדר משכורות לחברים. מהצד השני הסגל הנוכחי, שחייב מאמן חדש כמו ספולסטרה, חייב רענון והוא תקצוע מבחינת שכר ואפשרויות. יצטרכו להיות יצירתיים בקיץ ולחכות להזדמנויות. עם קצת מזל אפשר למצוא 2-3 שחקנים משלימים שיתנו את מה שצריך כדי להתקדם

  2. פורטלנד שנתה פסיקים והגיעה לסינרגיה.
    לא הייתי עושה שום שינוי קיצוני לבאוק ולא ביוטה.

    1. השאלה אם הבעלים גם חושב ככה.
      בעלים שבשביל 6 מיליון דולר הטריד את הארדן.
      מה הוא יעשה עם 100 מיליון דולר רק במיסי מותרות? האם הקבוצה כמו שהיא יכולה לאיים על אליפות?
      לגבי פורטלנד, סחטיין עליהם. לא חשבתי אחרי שאיבדו את נורקיץ' שיתאפסו כל כך מהר.
      מקווה שיגיעו לגמר המערב, מגיע ללילארד

  3. מג’יק יחבק אותו אחרי כל טריפל דאבל
    יהיה קטעים ווסטברוק + לברון

  4. הייתי מאחד את שתי הקבוצות ונותן את העודף לדגים . . .
    ברצינות לא ברור מה ניתן לעשות. לפרסטי ישנה משימה להקיף את ג'ורג' ווסטברוק בקלעים. אם לא ניתן – לעשות טרייד על אחד או שניים מהכוכבים לטובת הלייקרס ולבנות מההתחלה.
    יוטה – אינגלס ורוביו מצוינים עם חוכמת משחק עילאית אבל מה לעשות לא מוכשרים ברמות של הנב"א. מיצ'ל צריך להיזהר לא להפוך לדווין בוקר ויוטה צריכה לא ליפול ולהיות פיניקס מב' 2.

    1. אני גם לא מאשים את דונובן יותר מדי כי בנב"א קשה מאוד לאמן כוכבים ובפרט קשה לאמן מישהו כמו ווסטברוק

  5. מעיף את המאמן של אוקהלהומה שכבר עושה טעויות כמה שנים ברציפות.
    עד עכשיו אני לא מבין איך הוא לא הוציא מדוראנט-ווסטברוק-איבקה וסגל מאוזן מאוד גמר NBA אחד.
    לא עובר סיבוב בפלייאוף ולא בגלל שהבלייזרס גדולים מדי. רק בגלל שאוקלהומה נהיו רכים.
    ביוטה היה דיבור על קונלי – שדרוג משמעותי. שחקן עם ניסיון פלייאוף משמעותי שהעיף כמה קבוצות איכותיות מאוד. אין מצב שהוא מסיים משחק עם 1 מ-7 מהשדה. הוא גם ירווח מאוד את כל ההתקפה של יוטה במקום רוביו.

  6. אוקייסי- מאמן, יוטה- שלום לרוביו. ולגבי שאלת השאלות- הפרחים לחסן.

  7. יש רק בן אדם אחד שיכול לאלף את ווטסברוק וזה לברון. אבל הם כנראה לא ישחקו ביחד אף פעם.
    מה שכן, אם פול ג'ורג' לא סוחב פציעה, היינו מדברים עליהם אחרת לחלוטין.
    חוץ מבעמדת המאמן לא הייתי משנה כלום

    1. יוטה- מנסה באמת מנכסים קיימים בראשות אוניל למצוא גארד עם קליעה יציבה.
      אוקלהומה מתחיל מלחפש מאמן אחר, לדעתי טרייד על ראסל/ ג'ורג' יגרום גם לעזיבת השני (לפחות כלפי חוץ נראה שהקשר ביניהם חזק והוא חלק משמעותי בהישארות ג'ורג' בקיץ החולף )

  8. יוטה היא קבוצת סיבוב שני בכיף והיא חותמת על זה בקלות. אוק לדעתי מתפרקת ,פשוט לא טובה בכלום אם תצליח להטריד זה יהיה השג מרשים. תודה

  9. תודה רבה ניב
    זה פוסט ממש מעולה וממש במקום
    ליוטה יש צמד שהוא גובר ומיטשל שיכול להתפתח ל 2 אולסטארים
    גו אינגלס בסדר אבל יכול להיות שתוספת של 2 גארדים במקום רוביו תעיף את הקבוצה קדימה.
    ב OKC המצב רע מאוד
    שינוי מאמן מתבקש
    אני לא קורה קופצות על ווסטברוק

    1. אני לא אפול מהכיסא אם הלייקרס יעשו טרייד על ראס אחרי שכל המטרות האחרות יעלמו. החלפת מאמן לחלוטין מתבקשת וכמובן שלא תהיה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם