אחד ביום: אדוניס האסלם ומיאמי מחכים לבאקס

אחד ביום עם אדוניס האסלם ומיאמי שממשיכים לתחזק זוגיות גם אחרי 16 שנה ומארחים את מילווקי באקס למשחק מעניין
אחד ביום היא הפינה היומית שתכין אתכם בקטנה למשחקי הלילה. וגם תחפור לכם קצת על היסטוריה…
Embed from Getty Images

2:00: מיאמי היט (35-32) – מילווקי באקס (17-51)

פרופסור הידסבורו אואנו היה מומחה לחקלאות ששימש כמרצה באוניברסיטת טוקיו בעשור השלישי של המאה ה-20. כל בוקר הוא היה קם והולך אל תחנת הרכבת אשר ברובע שיבויה ועולה על הרכבת שתיקח אותו אל האוניברסיטה. אחרי הצהרים הוא היה חוזר אל אותה תחנת רכבת ומשם צועד חזרה אל ביתו. ובכל אחת מהצעידות האלה, אל תחנת הרכבת ובחזרה ממנה היה מתלווה אליו האצ'יקו, כלב מגזע אקיטה, אותו אימץ הפרופסור מספר שנים קודם לכן.

יום אחד, היה זה בחודש מאי 1925, התמוטט הפרופסור בעת שנשא הרצאה מול הסטודנטים שלו ומת. האצ'יקו חיכה לו לשווא בתחנת הרכבת ולבסוף חזר לביתו. לצערו של הכלב השבור ממות בעליו, החליטה אלמנתו של הפרופסור לעזוב את טוקיו ומסרה את האצ'יקו לאימוץ של משפחה אחרת. אלא שהכלב, הפגין נאמנות בלתי רגילה כלפי בעליו הקודמים, נמלט מביתו מידי יום והיה מחכה לשווא בתחנת הרכבת בדיוק בשעה בה היה הפרופסור רגיל לשוב מהעבודה.

הוא עשה זאת במשך ימים ארוכים, כשהעוברים ושבים בתחנה מתרגלים אל נוכחותו ואף מאכילים אותו. האצ'יקו גם זכה לפרסום בזכות מאמר אודותיו שפירסם אחד מתלמידיו של הפרופסור בשנת 1928. הפרסום הרב הוביל את מנהלי תחנת הרכבת להחליט להציב פסל בדמותו של הכלב הנאמן בכניסה לתחנה והוא הוצב בשנת 1934. האצ'יקו היה נוכח בזמן הסרת הלוט מעל הפסל.

10 שנים המשיך המנהג של הכלב עד ב-8 במרץ 1935 הוא נמצא מת לא רחוק מתחנת הרכבת. סרט עלילתי בהשראתו ("האצ'יקו") הופק בארצות הברית בשנת 2009 וגופתו של הכלב הועברה למוזיאון הלאומי למדע של יפן כסמל לנאמנות בלתי נגמרת.

מיאמי היט נמצאת בימים אלו במאבק על מקום בפליאוף ואחרי שנראה היה שהקבוצה של אריק ספולסטרה לא תגיע לשם, התעוררה החבורה מסאות' ביץ' ועם חמישה ניצחונות בששת המשחקים האחרונים, שלושה מהם מול יריבות ישירות על מקום בריקוד הגדול (שארלוט, ברוקלין ודטרויט) ותפסה חזרה את המקום השמיני, בו בילתה לא מעט משבועות העונה האחרונה.

לצד הקרב על הפליאוף, במיאמי עסוקים בלהיפרד מדווין ווייד, אולי השחקן האגדי ביותר בתולדות הקבוצה שעושה את צעדיו האחרונים על הפרקט, בין אם העסק ימשיך לפליאוף ובין אם לאו. לעומת זאת, אוהדי ההיט והאוהדים בליגה בכלל, פחות עסוקים בפרישה האפשרית של הסמל השקט של הקבוצה, אדוניס האסלם.

האסלם, עוד לא בטוח שזו תהיה עונתו האחרונה, וצוטט ברעיון לאתלטיק לפני כחודש כמי שאומר שיש לו עוד מה לתרום. אבל בין כך ובין כך, שווה לשים זרקור על השחקן הנדיר הזה, שבעידן שבו שחקנים מחליפים קבוצות כמו גרביים וקבוצות נוהגות עם השחקנים באותה צורה ממש, ממשיך לשחק באותה קבוצה שנה אחרי שנה, במשך 16 עונות ברציפות, מספר נדיר בשביל שחקן משלים (היחיד ברשימת 10 הגדולים שלא היה אולסטאר).

האסלם משחק מעט, העונה הוא בילה על הפרקט 35 דקות בלבד ובסה"כ קלע 6 נק' (9 זריקות), אבל גם בגיל 38 (ו-279 ימים, אבל מי סופר) הוא שם בשביל לתת את הנשמה, לחזק את האווירה בחדר ההלבשה ולספק השראה לכל מי שנמצא מסביבו. גם הערב, האסלם לא בטוח יקבל דקות משחק אבל, אם במקרה הוא יהיה על הפרקט, אל תשכחו להתרגש קצת מאחד מהשחקנים עם הלב הכי גדול שהיו על הפרקט בשנים האחרונות.

מיאמי כאמור תארח הערב את מילווקי ותרצה להמשיך במומנטום חיובי מול קבוצה שכבר ניצחה אותם פעם אחת העונה בפלורידה. הבאקס רחוקים שלושה משחקים מטורונטו שבמקום השני במזרח ורוצים לשמור על המקום הזה, שיביא להם יתרון ביתיות עד הסוף ויעזור להם לעשות עונה היסטורית כמו שלא ראו בויסקונסין מאז הימים של קארים עבדול ג'אבר. מילווקי אמנם לא בכושר שיא וגם היא נראית לפעמים כמו מי שאוגרת כוחות לפליאוף אבל היא עדיין עם שלושה ניצחונות בארבעת המשחקים האחרונים ולפני שישה משחקים ביתיים (מתוך שבעה בסה"כ) אחרי המשחק הערב, ככה שאין שום סיבה להיכנס ללחץ, גם במקרה של הפסד, לא בהכרח מפתיע, הלילה בפלורידה (דווין וויד וג'ורג' היל בספק אצל האורחת והמארחת בהתאמה).

ומה עוד מחכה לנו הערב?

פוסט UP:

1:00: פילדלפיה 76' (25-43) – סקרמנטו קינגס (34-33)

2:00: ניו אורלינס פליקאנס (40-30) – פורטלנד טרייל בלייזרס (26-41)

2:00: יוסטון רוקטס (26-42) – פיניקס סאנס (53-16)

פוסט DOWN:

1:00: דטרויט פיסטונס (33-34) – לוס אנג'לס לייקרס (37-31)

1:00: וושינגטון וויזארדס (39-29) – שארלוט הורנטס (37-30)

2:30: ניו יורק ניקס (55-13) – סן אנטוניו ספרס (29-39)

4:30: לוס אנג'לס קליפרס (30-39) – שיקגו בולס (50-19)

25 תגובות

  1. תודה יאיר, התגעגענו לסיפורים האלה שאתה מוצא היכן שהוא במרשתת . . .
    בקשה קטנה: שהדפדפן יזכור את שם המשתמש והאימייל של מי שמגיב כך שלא נצטרך למלא את הפרטים בכל פעם מחדש

  2. סדרת גמר המזרח ב 2011: שיקגו מוליכה 0-1 מול מיאמי מהמפגש הראשון. המשחק השני הולך באותו כיוון אבל אז האסלם, שהיה מקורקע הרבה זמן בגלל פציעה, נכנס ומנצח את המשחק בתצוגה של לוחם מפואר.
    הסדרה נגמרה 1-4 למיאמי אבל אלמלא האסלם הבולס היו מוליכים 0-2 ומי יודע כיצד היתה נגמרת…

  3. טור מעולה ושחקן באמת נדיר הקרוי על שמו של אל התשוקה והיופי, אהובה של האלה אפרודיטה.
    אם כבר דיברת על אותה תקופה כדאי לציין שביום הראשון של 1930 נולד המשורר והאינטלקטואל הסורי המפורסם עלי אחמד סעיד אסבר הידוע יותר בשם העט שלו – אדוניס. בצעירותו קרא להקים אימפריה סורית על שטחי לבנון, ישראל, עיראק, ירדן, כווית וקפריסין (לא נשמע מגניב במיוחד) אבל בבגרותו התבטא נגד החרם הערבי על ישראל וסולק מהתאחדות הסופרים והמשוררים הערבים בדמשק. נו שויין
    בכל מקרה, אם כבר עוסקים באלי תשוקה ויופי אז עם כל הכבוד למר האסלם היקר אדוניס ווסטברוק מתלבש לי יותר טוב.
    סורי
    🙂

    1. אתה דיברת על השם הפרטי אבל שם המשפחה האסלם הוא בגלל ההאסל של השחקן

  4. תודה רבה יאיר.
    בהצלחה בפורמט החדש.
    מאד מדאיג אותי שאני עכשיו אפספס סיפורים כזה כל יום, בניגוד לשבוע המרוכז שבו אחי ואני היינו משתפים את כל המשפחה עם סיפורים נבחרים.
    כמובן שאין בכך תלונה אלא שיתוף. בעיקר שמח שזכינו לחזור לקבל את הסיפורים שכ"כ חסרו לנו.
    תודה!

  5. איזה כיף הפנינות מוצאות את דרכן.
    תענוג כתמיד 🙂

  6. האסלם לדעתי יצטרף לצוות המקצועי (עוזר מאמן) של ההיט לאחר שיפרוש, בערך כמו קוליסון מ-OKC.
    היה PF קשוח שעשה את כל העבודה השחורה עבור הקבוצה.

    אנקדוטה קטנה – הוא גם היה באוניברסיטת פלורידה ונולד במיאמי, ככה שהוא בכלל נמצא שם כל החיים

  7. יאיר מצוין תודה רבה כרגיל מעשיר מיוחד. לא ידעתי שאדוניס שיחק כל הקריירה במיאמי .. די מדהים למען האמת … הפורמט של אחד ביום טוב בהרבה מפעם אחת בשבוע מרוכז. באמת מצוין. תודה רבה .

  8. תודה
    האסלם הוא דוגמא שגם שחקן קלאס C יכול להיות סמל של קבוצה אם הוא מצליח לשמור על המשכיות
    לילה פושר כמו קפה שחור שעה אחרי שהוא גולש

  9. תודה יאיר, נראה לי שהאסלם הכריז על פרישה בסיום העונה.
    ערב לא להיט של כדורסל אבל כל תוצאה במערב מכריעה.
    תמיד הדהים אותי איך בעונה של 82 משחקים מוצאים בסיומה 3 קבוצות עם מאזן זהה שצריך להיות מוכרע בשובר שוויון

      1. אני דווקא עם ניב פה, לא חושב שחזר בו.
        פריוויו מעולה למשחק הכי טוב בלילה הבינוני הזה.

  10. יום די משעמם , רק פילי-קינגס עוד שווה משהו ואחרי ההפסד אתמול שלהם זה לא באמת מרגיש כוחות

    בנוסף רק רציתי לציין שהתפריט של האתר בפלאפון נראה ממש טוב אבל נגיד לא הצלחתי להגיע לפוסט הקודם שלך על מינסוטה( במחשב אני מנחש שזה יותר קליל)

    1. תודה על הפירגון, אנחנו עובדים על זה ומנסים כל מיני דברים. מאמין שישתפר בקרוב. הפידבק חשוב

  11. תודה רבה על היוזמה. איזה יופי!
    תתחדשו ובהצלחה עם האתר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם