אחד ביום: אוקטובר יגיע השנה בנובמבר

אחד ביום עם הסלטיקס והסיקסרס שייפגשו למשחק ראשון העונה, שכולו גישושים הדדיים. ויש עוד 10 משחקים הלילה וגם סיפור אחד על בולשביקים.

2:30: פילדלפיה 76' – בוסטון סלטיקס

הרבה מחודשי השנה נקשרים באירועים היסטוריים שקרו במהלך השנים. בספטמבר התחילה מלחמת העולם השנייה, ביולי התחילה מלחמת העולם הראשונה, דצמבר הוא חודש הולדתו של ישו, מרץ הוא חודש מותו (הרצחו) של יוליוס קיסר ובמאי כל הפועלים מתאחדים.

חודש אוקטובר, אשר נמצא בעיצומו בימים אלו הוא החודש אשר מוכר בדברי ימי בעולם כחודש בו קרתה 'מהפכת אוקטובר' – האירוע המוכנן שהתרחש לפני 102 שנה ובו הודח אלכסנדר קרנסקי, ראש ממשלת רוסיה מתפקידו ואת השלטון לקחו הבולשביקים – אנשי המפלגה הקומוניסטית בראשות ולדימיר איליץ' לנין.

אלא שמי שרוצה לציין את מהפכת אוקטובר במדינות קומוניסטיות שעוד מאמינות במורשת של לנין ושות' (כגון בלארוס או קיריגיסטן וגם בחלקים מסוימים של רוסיה) יגלה שיום המהפכה הקומוניסטית מצוין דווקא ב-7 בנובמבר, תאריך נחמד כשלעצמו אבל בוודאי ובוודאי לא תאריך בחודש אוקטובר…

אז איך קרה שאת מהפכת אוקטובר מציינים (וציינו בימי ברית המועצות) ב-7 בנובמבר? התשובה טמונה בכך שעד 1918 נהגה רוסיה על פי לוח השנה היוליאני (זה שהמציא יוליוס קיסר) ולא על-פי הלוח הגרגוריאני (זה שהמציא האפיפיור גרגוריוס), הנהוג כיום. עם המעבר ללוח הגריגוראיני, שנה לאחר כינון המהפכה של הבולשביקים, התחילו הרוסים לציין את הימים ע"פ לוח השנה החדש גם בראי ההיסטוריה ובמקרה של מהפכת אוקטובר, היא לא התרחשה עוד ב-24 באוקטובר (על פי הלוח היוליאני) אלא ב-7 בנובמבר בלוח השנה המוכר לכולנו.

ואיך זה קשור למשחק בין הסיקסרס לסלטיקס? האמת, שהאנקדוטה ההיסטורית הזו קשורה לכל משחקי הלילה והתקופה הקרובה. כי בדיוק כמו מהפכת אוקטובר שקרתה בכלל בנובמבר, גם עונת 2019-20 אמנם מתחילה באוקטובר באופן רשמי אבל כדורסל ראוי יתחילו לשחק שם רק בנובמבר… כן, אם אפשר ללמוד משהו מערב הפתיחה וממשחקי ההכנה הוא שיש עוד הרבה חלודה להוריד בקבוצות השונות, הרבה תרגילים לתרגל והרבה גיבושים בהן הקבוצות צריכות להתגבש. ועד אז, נוכל לראות משחקים כמו זה של הלילה ולפנטז שבעוד זמן מה, כבר נראה את הקבוצות מציגות רמה גבוהה ואיכותית כמו שאנחנו אוהבים ורגילים.

בינתיים נוכל לקבל הערב במשחק שטוען לכתר 'המשחק המרכזי' רשמים ראשוניים מהשתלבותו של קמבה ווקר בקבוצתו החדשה, מיכולות ההובלה שלו והכימיה שלו עם חבריו וכמו כן נוכל גם ללמוד איזה דבר או שניים על ג'ייסון טייטום ועקומת ההתפתחות שלו שקצת נעצרה בעונה שעברה וכולנו תקווה שתחזור להתרומם השנה ועל גורדון היוורד וסיכויו לחזור יום אחד להיות הפרנצ'ייז פלייר שהוא היה once upon a time.

וגם פילדלפיה לא חפה משאלות לקראת העונה החדשה – איך ישתלבו אמביד והורפורד זה לצד זה? האם ג'וש ריצ'רדסון יגלה סימנים של ג'ימי באטלר, לטוב או לרע? וכמובן, השאלה שמעסיקה את כולנו, מהראשון עד האחרון בנו (ואפילו הסינים שמחרימים את ה-NBA עסוקים בזה יום וליל) – האם בן סימונס יקלע שלשה (או לפחות יזרוק)?, היום או אי פעם.

ובכלל, יש פה יריבות מתפתחת בין שני מועדונים שטוענים לכתר במזרח, יש את אל הורפורד שעבר בקיץ מקבוצה אחת לשנייה ויהיה מעניין לראות מה זה יעשה למשחק שלו הערב ובאופן כללי, יש כדורסל מה-NBA שזה אומר סיבות טובות לנדודי שינה ואלו כבר חדשות טובות…

ומה עוד צפוי לנו במשחקי הלילה:

Post Up:

2:30: ברוקלין נטס – מינסוטה טימברוולבס

הפרויקט החדש של ברוקלין יוצא לדרך וקיירי אירווינג כבר מוכן להוביל/להחריב (מחקו את המיותר) עוד קבוצה. מינסוטה מצידה תנסה להתחיל ברגל ימין ולהוכיח שהשיפור מגיע מבפנים.

2:30: מיאמי היט – ממפיס גריזליס

בשקט בשקט מיאמי היא אחת הקבוצות היותר מעניינות העונה תחת הנהגתו של ג'ימי 'לא עובד אצל אף אחד' באטלר. ממפיס מצידה היא קבוצת ליג-פאס קלאסית עם אוסף צעירים שיום אחד עוד תגידו שראיתם אותם במשחק הראשון שלהם יחד. איגודאלה, ג'וש ג'קסון ואולי גם ולנצ'יונאס לא ישחקו בשל פציעות.

4:00: יוטה ג'אז – אוקלהומה סיטי ת'אנדר

יוטה היא פרויקט מעניין שמכוון גבוה אולי יותר ממה שהם כיוונו איזה 20 שנה. אוקלהומה דווקא מכוונת נמוך וגם היא לא רגילה לזה, כך שיש סיכוי שהם יעשו צרות. דנטה אקסום (כרגיל) ואנדרה רוברסון (כרגיל בריבוע) פצועים ויעדרו.

5:00: פורטלנד טרייל בלייזרס – דנבר נאגטס

בעונה שעברה הן הביאו לנו את הסדרה הכי טובה בפליאוף ואת העונה הנוכחית הן מתחילות, כל אחת, מול הקבוצה האחרונה אותה היא ניצחה אשתקד (כן, יש פה הסתלבטות קלה על פורטלנד חובבת הסוויפים). אם היריבות שהתפתחה בין שתי הקבוצות תימשך, זה הולך להיות אחד המשחקים של הלילה/בוקר. פאו גאסול ונורוקיץ' לא ישחקו בפורטלנד, בול בול, יחכה לבכורה ביום אחר אצל דנבר.

Post Down:

2:00: שארלוט הורנטס – שיקגו בולס

אם אתם אוהדי כדורסל שממש התגעגעו לליגה הטובה בעולם וממש ממש מתרגשים מזה שהליגה חזרה – אל תצפו במשחק הזה כי זה יותר מזכיר את היורוקאפ.

2:00: אינדיאנה פייסרס – דטרויט פיסטונס

שתי קבוצות פליאוף מזרחיות בעונה שעברה נפגשות למשחק פתיחת עונה שבעיקר יעשה חשק לשאול – למה לא משנים את שיטת הקונפרנסים.

2:00: אורלנדו מג'יק – קליבלנד קאבלירס

אורלנדו לא תקבל הזדמנות יותר טובה לפתוח את העונה ברגל ימין עם קליבלנד, אטלנטה והניקס בשלושה מתוך ארבעת משחקיה הראשונים בעונה. בקיצור, אם אתם שומעים על הרבה ניצחונות של המג'יק השבוע, אז שתדעו שהם לא מועמדים לאליפות, הם פשוט קיבלו נחיתה רכה. הקסם יעלם בשבוע הבא.

3:30: דאלאס מאבריקס – וושינגטון וויזארדס

דאלאס זו אחת החידות המסקרנות של העונה. אצל וושינגטון החידה היחידה היא האם הטנקינג יתחיל בנובמבר או כבר מהיום.

3:30: סן אנטוניו – ניו יורק ניקס

מכירים את זה שאתם מבריזים לבחורה מדייט לוהט ואז פוגשים אותה למחרת במעלית? אז מרכוס מוריס. האיש וההברזה בקיץ, קיבל על המשחק הראשון העונה את הדורבנות. השמועות בטקסס מדברות על כך שברוס בואן יחזור מהפרישה בת העשור בשביל ללמד אותו לקח ובכל מקרה הספרס הולכים ללמד אותו שאיתם לא מתעסקים.

5:00: פיניקס סאנס – סקרמנטו קינגס

הזדמנות בלתי רגילה לסאנס לעלות למאזן חיובי.  והאמת? משחק ראשון בעונה ובבית – הם בהחלט פייבוריטים בעיניי לעשות זאת.

12 תגובות

  1. דונצ'יץ' הגיע מוכן לפתיחת העונה . . .
    בילד הזה כל כך מיוחד, פשוט שחקן חד פעמי.
    ברבע הרביעי בראדלי ביל התעצבן וסגר אותו לגמרי. ועדיין

  2. פיניקס קרעה לסקרמנטו את הצורה אין הגדרה אחרת. רוביו 10 אס (כמה שזה היה חסר עד היום) בוקר 22 נק באחוז מצוין (אולי עוד יצא ממנו משהו..) 11 אס (11!!) ואיטון שיתק את בגלי 18 (9 מ 14) נק 9 רב 4 בלוקים מדד +/- +19 בגלי -16. אוברה 21 סאריץ' לא יצר יותר מידי נזק. יש להם שם קבוצה לא רעה. דנבר הקבוצה הכי ארסית בליגה מנצחת כנראה את פורטלנד .. מת עליהם.

  3. בינתיים הרעלן הפסיד בבית למינסוטה, פילי הביסו את בוסטון שנראה שאיבדו את המומנטום שהיה להם עד לפני שתי עונות ואלוהים יודע אם יצליחו לחדש אותו או שההזדמנות ברחה מהם לעד והניקס עושים חיים קשים לספרס,

    תודה על עוד פוסט נהדר ועוד פרט טריוויה מעניין ומענג יאיר!

  4. נפלא יאיר באמת נפלא, חוץ ממהפכת הבולשביקים שהיתה זוועה נוראית. פילי בוסטון פריוויו לפלייאוף עתידי

  5. להחזיר את ברוס בואן מפרישה….. צחקתי בקול….
    יופי של פרוויו
    🙂

  6. תודה רבה יאיר
    מצויין
    לילה גדוש כל טוב
    פילי-בוסטון צפי לקלסיקה

  7. מעולה יאיר. מת על הפורמט הזה ותמיד מיוחד לקרוא. הליגה יודעת להתחיל בכל הכח ואז להגביר פשוט משחקים פצצה. הבטחתי לעצמי לא לראות את פיניקס השנה אבל פיניקס סקרמנטו זה יותר מידי ואני טראה מה עוד שבמקביל יד את דנבר פורטלנד. יאללה התחילו הימים העייפים בעבודה איזה כייף 🙂

  8. תודה יאיר נהדר.
    מיאמי – ממפיס הממתק הסודי של הלילה עם שני רוקים שיכולים למצוא עצמם מתחרים ראש בראש על ROY.
    אבל את השעה של הבוקר שלי אשקיע בבוסטון- פילי. באמת שתי קבוצות מסקרנות לאללה.
    לדעתי דווקא בוסטון שהשחקנים שלה מגיעים אחרי קיץ עמוס, תבוא פחות חלודה ותנצח

    1. שיקגו מעניינים מאוד תכלס, אבל השאלה הגדולה היא ההגנה. אם בוילן לא יצליח איפה שתיבודו נכשל במינסוטה, שזה לשכנע שחקנים שהגנה היא לא הצד החזק שלהם להשקיע, אז יחכו שם עוד הרבה שנים לפלייאוף.

    2. מסכעם עם כל מילה לשיקגו יש בסיס מצוין שנה שנתיים של חישול והם הופכים לכח בליגה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם