אחד ביום: אוקלהומה בורחת מבשורה

אחד ביום עם הת'אנדר שניסו להתחמק ממפגש סיבוב ראשון עם גולדן סטייט או יוסטון כדי לא לארוז חפצים מוקדם מדי העונה וקיבלו את פורטלנד שבדרך לשלוח אותם אותם לעשות את אותו הדבר...

4:30: אוקלהומה סיטי ת'אנדר (6) – פורטלנד טרייל בלייזרס (3) [0-2 לבלייזרס בסדרה]

האחים, רבי זושא מאנפולי ורבי אלימלך מליז'נסק הן שתי דמויות משמעותיות מעולם החסידות וכאלו שהעמידו תלמידים הרבה ורבים שהלכו בדרכם. צמד האחים שחי במאה ה-18, העביר את חייו במטרה אחת – לסבול, כאשר המטרה שעמדה לנגד עיניהם הייתה לדעת להודות לאלוהים גם על הדברים הרעים ולקבל את העולם כמו שהוא ובעיקר לכפר על עוונותיהם ולתקן את דרכם באמצעות הסבל אותו הם חווים.

אחד המנהגים הידועים של האחים היה מנהג 'הגלות', במסגרתו הם נעו ונדו בין עיר לעיר ובין כפר לכפר בפולין של הימים ההם וחוו חיי נדודים, ללא כסף ופעמים רבות גם בלי אוכל, לא ישנים שני לילות רצופים באותו מקום והכל במטרה להרגיש סבל וייסורים.

מספרים שבאחת הפעמים הגיעו השניים לפונדק בו נערכה חתונה וישבו בצד לצפות בחתונה. חלק מאורחי החתונה, שהיו שיכורים, החליטו לשחק משחק במסגרתו בסיומו של כל ריקוד הם 'חוטפים' את אחד מהאורחים העניים בפונדק, משכיבים אותו ארצה ומרביצים לו.

לשמחתו של רבי זושא, בכל פעם שהסתיים ריקוד, היו השיכורים בוחרים בו ומרביצים לו (מכיוון שהוא רצה להתנסות בייסורים הוא היה מבסוט מאוד מהסידור). ראה אחיו, רבי אלימלך, שכך הדבר וביקש גם הוא להתנסות בייסורי המכות. על כן, כשהחלו השיכורים לרקוד, ביקש מרבי זושא שיחליף איתו מקום.

תם הריקוד והשיכורים פנו אל המקום בו עמד רבי אלימלך ותפסו אותו. "רגע" צעק אחד מהם, "זה לא פייר שתמיד אנחנו מרביצים לאותו עני. בואו נרביץ הפעם למישהו אחר, שכל אחד יקבל קצת!". חבריו השיכורים קיבלו את דעתו, תפסו את רבי זושא שעמד במקום אחר והפליאו בו את מכותיהם.

"אתה רואה" אמר רבי זושא המאושר לאחיו "ככה זה, כשנגזר על אדם לחטוף, הוא יחטוף בכל מקום אשר בו יהיה".

ואת מה שלמדו רבי זושא ורבי אלימלך במאה ה-18, למדים בימים אלו באוקלהומה כשקבוצת הכדורסל שלהם נמצאת בפיגור 2-0 בסדרת הסיבוב הראשון מול פורטלנד טרייל בלייזרס. הת'אנדר באמת שהשתדלו לברוח מהגורל שזימנה להם הגרלת המערב בימים האחרונים של הליגה. הם ניצחו את חמשת המשחקים האחרונים שלהם ובעזרת שלשת ניצחון של פול ג'ורג' גברו על יוסטון והתחמקו ממפגש עם הווריירס או הרוקטס עצמם, מפגש היה מוביל להדחה בסיבוב הראשון. הפרס היה פורטלנד הנוחה, קבוצה חביבה, מוכשרת אבל לחלוטין לא מאיימת. וכשבסדרה המקבילה נלחמות דנבר וסן אנטוניו, יש מי שפינטז כבר על הגעה של הת'אנדר לגמר המערב.

אלא ששבוע לתוך הפליאוף והנה אנחנו למדים שהגזרה על הדחה בסיבוב הראשון עדיין תלויה ועומדת על הראש של אנשי הרעם. פורטלנד הצליחה לשתק אותם התקפית (10/61 לת'אנדר מחוץ לקשת עד כה) בשני המשחקים הראשונים בסדרה, ניצלה בכל אחד מהמשחקים רבע אחד מוצלח מאוד בשביל לטוס קדימה ובניגוד לכל הציפיות מוצאת את עצמה בחצי הדרך לשלב הבא, כשהמומנטום וגם העובדה שפול ג'ורג' נראה פצוע ולא בכושר, משחקת לטובת הבלייזרס.

אז האם זה באמת הגורל של הת'אנדר? קבוצה שלא עברה עדיין סיבוב בפליאוף כאשר ראסל ווסטברוק משחק אצלה ללא דוראנט, האם הסוס-שחור לכאורה הזה הוא לא יותר מאשר הבטחה שלעולם דינה לא להתממש והאם ראסל ווסטברוק מלמד אותנו בפעם המי-יודע-כמה שמספרים בעיקר מביאים רייטינג אבל לא בהכרח מביאים ניצחונות? אם אוקלהומה רוצה לשנות את הגורל שלה, אז היא חייבת להתחיל לעשות את זה מהלילה אצלה בבית במשחק 3 מול הבלייזרס.

לצד התקפה משופרת שנדרשת משחקני אוקלהומה הם יצטרכו גם למצוא דרך לעצור את הקו האחורי של פורטלנד עם דמיאן לילארד הנהדר, סי.ג'י מקולום (משחק שיא בפליאוף עם 33 נק' במשחק 2) וגם תוספת משמעותית כמו סת' קארי. לפורטלנד יש שני שחקנים שיודעים ליצור לעצמם את המצבים וההגנה של הת'אנדר לא מוצאת נכון לעכשיו פתרונות אליהם. ניצחון של הבלייזרס, למודי הסוויפים מהצד השני, יסגור את הסיפור פחות או יותר כבר הלילה, והת'אנדר יודעים שזה או עכשיו או שהם יצטרכו לחשב מסלול מחדש.

*

ויש לנו עוד שני משחקים לא רעים נוספים הלילה:

2:00: אורלנדו מג'יק (7) – טורונטו ראפטורס (2) [1-1 בסדרה] – המג'יק הפתיעו במשחק הראשון אבל השעון צלצל בחצות לקראת המשחק השני והכרכרה של המג'יק חזרה והפכה להיות דלעת. אם הם רוצים לחשוב שוב על להיות סינדרלה, אז כדאי שניק ווצ'ביץ', AKA האולסטאר של המג'יק יכבד אותנו בנוכחתו ויגיע לסדרה (8.5 נק' ב29% אחוזים מטווח 2 הנקודות עד כה בסדרה). איכשהו נדמה לי שאם ההגנה החונקת של טורונטו המשופעת באתלטיים לצד החוכמה של מארק גאסול, זה לא יקרה גם הפעם והראפטורס ייקחו את ההובלה באופן רשמי.

3:30: אינדיאנה פייסרס (5) – בוסטון סלטיקס (4) [0-2 לסלטיקס בסדרה]  – הסלטיקס עדיין לא משחקים טוב, אם תהיתם, אבל כל זה לא משנה בהינתן שני גורמים חשובים  -הראשון, יש להם את קיירי אירווינג, שכמו תמיד נולד מחדש בפליאוף (28.5 נק', 7 אס' ב53.5% אחוזים אפקטיביים עד כה) והשני, היריבה שלהם היא אינדיאנה שאולי רוצה אבל לא ממש יכולה. וחוץ מזה, יש מצב שההגנה של בוסטון ממש עובדת בסדרה הזו. הלילה אנחנו עם הזדמנות אחרונה של אינדיאנה לחזור לעניינים, אחרת בוסטון כבר תתחיל ללמוד את מילווקי. מה שבטוח שאנחנו נקווה שאחת הקבוצות תעבור כבר את ה-100 נקודות במשחק הסדרה הזו, שנראית כאילו נלקחה מהשנים הראשונות והעגומות של העשור הקודם.

5 תגובות

  1. גם לדעתי אינדי יבוא לנצח וגם יצליחו, לא חושב שאורלנדו יעמדו במשימה מהצד שלהם.
    לגבי אוקלהומה, אני סקפטי. הם יהיו בבית אז אולי הקהל יותר יטריף אותם ועם האנרגיות הם ינצחו. אם לא זה הולך להיות סוויפ מאוד כואב עם פיטורין ושינויים נוספים ברוסטר

  2. אני בא היום לא רגוע למשחק, הפסד וזה נגמר. אולי יקבלו קצת בטחון מהקהל ואולי יתחילו במינוס 10 ברבע ראשון, הכל אפשרי עם הקבוצה הזו. מחזיק אצבעות שלילארד ישליך בלטות היום, תמיד יש לו משחקים לא טובים.
    טורונטו אורלנדו אפשר כבר לקפל, אינדי לדעתי יגרדו את הנצחון, הם לא היו רחוקים במשחק האחרון, בבית הם לא ימסרו החוצה בהתקפות אחרונות

  3. תענוג, סיפור ממיטב ה-S&M היהודי.
    עוד מוקדם להספיד את אוקלהומה אבל הם יהיה חייבים לשחק הרבה יותר חכם.
    הגיע הזמן שפול ג'ורג' יקח את לילארד פרוייקט וישתק את הפיקנרולים של פורטלנד שטבחו בהם עד עכשיו.
    ג'ורג' אולי הכי טוב בליגה במלחמה בחסימות, הוא יהיה חייב לעשות את זה. שיסתכל מה גורדון עושה לדונובן מיטשל.
    ובהתקפה מן הסתם יקלעו יותר טוב בבית, אבל גם לתקוף את קנטר בפיקנרול הרבה יותר. הוא אחד ממגיני הפיקנרול הגרועים שיש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם