אחד ביום: אוקלהומה ודאלאס סוגרות את העשור

אחד ביום סוגר עשור עם ערב של שני משחקים מוקדמים והתמודדות אחת בין הקבוצה שהוכתרה לפני עשר שנים כקבוצת העשור הבא לבין הקבוצה שמוכתרת ככזו הלילה.

3:00: אוקלהומה סיטי ת'אנדר (15-17) – דאלאס מאבריקס (11-21)

הרפובליקה של אירלנד היא אחת המדינות היותר צומחות בעולם המערבי במאה ה-21. המדינה שסבלה שנים ארוכות מעוני, ממשק כלכלי לא מתפקד וממלחמות דת באי, הצליחה בשני העשורים האחרונים להשתקם, לצמוח ולהגיע למצב בו היא מדורגת כיום במקום הרביעי במדד הפיתוח האנושי. גם אוכלוסיית האי הסמוך לבריטניה, נמצאת בגדילה מתמדת בשנים האחרונות ואחרים עשורים ארוכים של קיפאון במאה הקודמת זינקה כמות האנשים החיים באירלנד משלושה מיליון ב-1975 לכ-5 מיליון כיום.

ועדיין, למרות הצמיחה, למרות השגשוג, למרות החיבור לגוש האירו ולמרות הקפיצה קדימה, אוכלוסייתה של אירלנד כיום עדיין קטנה יותר מאשר היא הייתה ב-1840, כמה שנים לפני הערב הגדול שהחל באי, בשל מחלה  שהכתה בתפוחי האדמה באירלנד וגרמה לתושבים רבים לעזוב את האי בחיפושם אחרי מזון. אז היו באירלנד קרוב ל-7 מיליון תושבים וגם כיום, כ-170 שנה אחר—כך ובעולם מתקדם הרבה יותר, עם תוחלת חיים גבוהה הרבה יותר – מתקשים האירים להחזיר עטרה ליושנה וליישב את האי שלהם כמו בימי גדולתו.

ישנן מעט מאוד מדינות, אם בכלל, שחוו ירידה בכמות האוכלוסייה בטווח זמן שכזה ואירלנד, למרות שהיא כנראה לא מתגאה בנתון הזה – יכולה להרגיש מיוחדת…

מי שיכולה בוודאי להזדהות עם תחושתה של הרפובליקה האירית בנוגע לכמות האנשים שגרים בה, היא קבוצת הכדורסל אוקלהומה סיטי ת'אנדר שתסגור את משחקי העשור ב-NBA הלילה עם מפגש מסקרן בינה לבין דאלאס מאבריקס. יש הרבה דמיון בין שתי הקבוצות שייפגשו הלילה בצ'יזפיק ארינה שכן את העשור הקודם, הת'אנדר סיימו כקבוצת העשור הבא ואילו את העשור הנוכחי מסיימת דאלאס עם אותו הטייטל.

ואכן,, העשור המלא הראשון של אוקלהומה סיטי ת'אנדר אכן היה מוצלח וכלל תשע הופעות בפליאוף, שלוש הופעות בגמר אזורי וסגנות אליפות אחת אבל הוא עדיין היה רחוק מאוד מהציפיות המוקדמות מקבוצה שהחזיקה בתחילת העשור, שלושה שחקנים שקטפו יחד בעשור הנוכחי 3 מתוך 10 זכיות בתואר ה-MVP של העונה.

אפילו העונה הנוכחית של הת'אנדר נראית כמו הצלחה כשאוקלהומה סיטי מצליחה כנגד כל הסיכויים להיות קבוצת פליאוף ומשחקת כדורסל מרהיב לפרקים, יצירתי וחדשני עם קו אחורי של שלושה רכזים שמתואמים יחד למרות חיבתם היתרה לכדור.

אבל זה בדיוק העניין עם הת'אנדר של העונה ובדיוק ההקבלה שלהם למצבה של אירלנד – כמה שהת'אנדר יהיו טובים העונה, הם עדיין פחות טובים ממה שהם היו בתחילת העשור. וכמה שהם היו טובים בתחילת העשור, הם עדיין היו פחות טובים ממה שחשבנו שהם יהיו… השיא של פעם, עוד רחוק מלהישבר ובינתיים כל מה שנשאר זו נוסטלגיה.

הלילה, כאמור, תפגוש אוקלהומה סיטי את דאלאס מאבריקס קבוצה שלמרות שהציפיות שלה מהעשור לא היו גדולות למדי, היא מסיימת אותו עם אליפות וגם עם הבטחות גדולות, שחלקן מתקיימות כבר היום לגבי העשור הבא. דאלאס היא ההפתעה של העונה ובד בבד הקבוצה המרעננת של העונה הנוכחית המוזרה. איש לא ציפה שזה יקרה כל-כך מהר, איש לא ציפה שלוקה דונצ'יץ' יהיה כבר עכשיו כל-כך טוב ואיש לא ציפה שהקבוצה תצליח לשחק כדורסל מצוין אפילו במשחקים בהם הוא נעדר. אבל זה קורה ערב-ערב ודאלאס ממריאה ומוצאת את עצמה כרגע נאבקת על יתרון ביתיות בפליאוף. מי מילל ומי פילל.

היא רק תצטרך להביט טוב-טוב ביריבתה הלילה ולקוות שהגורל שלה לא יהיה דומה לגורלה של הקבוצה האחרונה שניבאו לה שהיא תשלוט במערב בעשור הבא…

*

ויש לנו עוד כמה משחקים אחרונים ב-2019, שניים מהם אפילו ב-2019 שעון ישראל:

Post Up:

22:00: אינדיאנה פייסרס (12-21) – פילדלפיה 76' (12-23)

אחלה משחק לסל-בסטר בין אנשי התירס הקשוחים לבין פילדלפיה שקשוחה בעיקר שצריך להוכיח משהו. הלילה, באווירת שנה חדשה, אמביד וחבריו יגיעו כנראה דרוכים אבל זה לא בהכרח יספיק מול הקבוצה של נייט מק'מילן שבביתה היא מסוכנת ביותר.

00:00: סקרמנטו קינגס (21-12) – לוס אנג'לס קליפרס (11-23)

איך שאתם מסיימים להתנשק בחצות, אתם מוזמנים לצפות בסקרמנטו קינגס, המחזיקה ברצף של שישה הפסדים, מנסה להציל משהו מכבודה האבוד ולזרוע מעט תקווה בלב אוהדיה שמקווים שהעשור הבא יהיה טוב יותר מהנוכחי שהיה נטול פליאוף לחלוטין. זה לא יהיה להם קל מול הקליפרס שלא רק שהם קבוצה טובה יותר אלא הם גם מחזיקים ברצף של 10 ניצחונות על הקינגס וברצף גדול אף יותר של 14 ניצחונות בבירת קליפורניה, בה הם לא הפסידו מאז מרץ 2013.

2:00: יוסטון רוקטס (11-22) – דנבר נאגטס (9-23)

קרב צמרת מערבי בין שתי קבוצות שמצאו את עצמן מפסידות בשבוע האחרון לניו אורלינס פליקאנס והלילה יבואו בשביל להוכיח לנו שזה פשוט השקנאים שהיו חזקים מדי…

Post Down:

22:00: שארלוט הורנטס (22-13) – בוסטון סלטיקס (8-22)

אפילו העובדה ששארלוט הורנטס הולכת לפגוש את שחקן העשור שלה, קמבה ווקר, לא הופכת את המשחק הזה למרגש יותר או חד-צדדי פחות…

2:00: סן אנטוניו ספרס (18-13) – גולדן סטייט ווריירס (25-9)

אחרי עשור שני ברציפות בו היא הייתה כל שנה בפליאוף, יש לספרס סיבה לפחד מהעשור הבא. היריבה הערב היא אמנם פחות מפחידה אבל עם ארבעה ניצחונות בחמשת המשחקים האחרונים ועם היכולת הלא יציבה (שלא נאמר – לא טובה) של הספרס, בהחלט יש מקום לחשש בקרב הדורבנות.

2:00: טורונטו ראפטורס (11-22) – קליבלנד קאבלירס (22-10)

ההתמודדות היחידה הלילה שתפגיש שתי קבוצות שזכו באליפות בעשור האחרון. סיימתם לצחוק?

7 תגובות

  1. עגל קבל משהו מהיבשת אפרופו פומה
    והפעם המיטב של המיטב ממה שיש
    לוונצואלה להציע .
    גוליטו אסטרדו אלוף עולם סדרתי בדרך כלל תמצא אותו בחוף אל יקה ולא בפוןלה בה גדל ,אך כאחד מהגדולים ביותר הןא יודע לתת כבוד למקום ממנו צמח וגדל, לא הפעם , בהזדמנות אחרת…
    קצת ממיטב המיטב …
    https://youtu.be/3o_W61bJT8g

  2. הסיפור של הרעב הגדול באירלנד באחת הגירסאות שכנראה יש בה יותר משמץ אמת אומרת כי הרעב הגדול היה מכוון על ידי האח הגדול מאנגליה ,ולא היה מקרי כלל וכלל .

  3. אני יודע שהמשחקים נגמרו אבל היה שווה להיכנס בשביל הסיפור
    השכלתי ואהבתי
    🙂

  4. תודה זעפרני.
    המשחק בין יוסטון לדנבר מאוד מסקרן. לא בדקתי את רשימת השחקנים המתעתדים לשחק ביוסטון אבל אני מקווה שכל הפצועים/עייפים חוזרים. אריק גורדון צריך ללמוד לשחק עם ווסטברוק ביחד וזה יהיה שיעור ארוך וקשה . . .
    אינדי-פילי גם הוא משחק קשה ועשוי להיות מוקש לפילי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם