אחד ביום: אוקלהומה כבר הפסידה מזמן

אחד ביום עם אוקלהומה סיטי ת'אנדר שמגיעה לפורטלנד עם הגב לקיר למשחק מספר 5 ואולי אחרון שלה העונה. מופתעים? המומים? יש סיכוי שסתם נמנמתם ולא שמתם לב שהמכונה של הת'אנדר חורקת כבר זמן ארוך.

5:30: פורטלנד טרייל בלייזרס (3) – אולקהומה סיטי ת'אנדר (6) [1-3 לפורטלנד בסידרה)

ב-6 במאי 1950, עסקו זוג חקלאים דנים מהכפר טולון בחיתוך של אדמת כבול בביצה המקומית למטרת דישון האדמה שלהם. במהלך עבודתם שכללה העמסה של האדמה החתוכה על העגלה שלהם הבחינה האישה שיחד עם האדמה שנחתכה ישנה גם גופה. השניים שהעריכו בשל מצב הגופה שמדובר במקרה רצח שאירע לאחרונה הזעיקו מיד את המשטרה.

המשטרה לא הייתה בטוחה לגבי תאריך הרצח וגילה של הגופה והחליטו להיוועץ במומחה. המומחה, פרופסור לארכיאולוגיה בשם פיטר גלוב דווקא נתן הערכה שונה מזו של בני הזוג. לטענתו הגופה הייתה כבת 2,000 שנה. בדיקות שנעשו בעקבות השערה זו, אימתו את מה שהעריך פרופסור גלוב. הטחב בה כוסתה הגופה אכן נוצר כ-2,000 שנה קודם לכן והגופה תוארכה כאדם שחי מתישהו בין השנים 375 עד 210 לפני הספירה.

נתיחת הגופה שנערכה לאחר מכן העלתה מסקנות רבות לגבי האיש מטולון (כך כונתה הגופה מעתה והלאה), אורח חייו, הצורה בה הוא מת (כנראה מתלייה) והמאכלים אותם אכל. הכבד והמעיים שלו נשמרו בצורה טובה וכן גופו החיצוני וזאת כתוצאה מסוג הקרקע בה היה קבור. עד היום ניתן לראות את האיש מטולון כמוצג  במוזיאון בעיר סילקבורג.

ממש כמו אותה אישה שמצאה גופה והעריכה שלא מזמן אירע רצח, כך גם אנחנו רואים לפעמים דברים וחושבים שהם התרחשו לאחרונה וזאת למרות שיש רמזים רבים לכך שהכתובת הייתה על הקיר זמן רב ונסיבות המוות לוקחות אותנו הרבה אחורה.

קחו למשל את הסדרה בין פורטלנד לאוקלהומה שעשויה להסתיים הערב בניצחון מוחץ למדי של הטרייל-בלייזרס. על פניו נראה שהת'אנדר פשוט נפלו למאצ'-אפ מרגיז ולכושר קליעה גרוע ששם אותם על 30.8% מחוץ לקשת ועל 41.3% אחוזים מהשדה בסה"כ ואלו, בתוספת לתצוגות נהדרות של דמיאן לילארד הן הסיבות הבלעדיות לסיום העונה הצפוי של הת'אנדר בסיבוב הראשון.

אלא שממש כמו במקרה של האיש מטולון, "המוות" של הת'אנדר כבר קרה מזמן. הקבוצה של בילי דונובן מזייפת בערך מתחילת ינואר, רחוקה מלהיות הקבוצה ההגנתית האימתנית שהיא הייתה בתחילת העונה, נשענית על שחקני כנף שמתקשים בקליעה מחוץ לקשת ובעיקר חוותה נסיגה משמעותית בכושר של פול ג'ורג' (כתוצאה מפציעה. ואולי לא?) שבאה לידי ביטוי בתוצאות הקבוצה.

בחודשיים האחרונים של הליגה הסדירה אוקלהומה הייתה קבוצה הרבה פחות טובה מפורטלנד אבל במקום להסתכל על הכושר הנוכחי איתו הגיעו הקבוצות לפליאוף, הבטנו כולנו על דברים כמו הפוטנציאל של הת'אנדר, נתונים ממוצעים של העונה כולה, הפליאוף הקודם של פורטלנד וגם על אמונות שצריכות עיון (אוקלהומה היא סוס-שחור ומסוכן וראסל ווסטברוק הוא סופר-סטאר בליגה הזו).

אז יכול להיות שאוקלהומה תתאושש באופן מפתיע היום (בכל זאת, אם יש מישהו שאלוף בלנחס זה עבדכם הנאמן) אבל כמו כשתב אתמול בערב עמיתי וידידי ניב שכטר, הת'אנדר הם קבוצה גמורה  הכדורסל שלהם לא מתאים למהפכת השלשות, בילי דונובן רחוק מלספק את הסחורה וראסל ווסטברוק הוא אחד שאין מה להכביר מילים עליו, הגם שהוא מכביר מספרים. ניצחונות הוא לא מביא לאנשי הרעם (במאמר מוסגר אפשר להגיד שהסמל של הקבוצה בכחול-לבן הוא ממש כמו מפלגת כחול-לבן. המספרים נאים אבל הם לא מועילים לכלום. לא זה לא החודש של הכחולים-לבנים…).

פורטלנד מצידה יודעת שעוד ערב (בוקר בשבילכם) בו היא מרוכזת בהגנה ומשאירה את הת'אנדר על פחות מ-100 נקודות זה המפתח לניצחון. עם לילארד ימשיך לקבל עזרה מחבריו לחמישייה התקפית, אז פורטלנד תוכל להתחיל לפזול לכיוון הסדרה בין הנאגטס לספרס ולחלום, ממש לא בהקיץ, על מקום בגמר המערב.

ואחרי הערב המשמים (סער ביקש ממני להיות אופטימי. אז פירגנתי…) שהיה לנו אמש, הלילה יש לנו ליל משחקים לא רע בכלל. מה עוד מצפה לנו?

2:00: טורונטו ראפטורס (2) – אורלנדו מג'יק (7) [1-3 לראפטורס בסדרה] – אחרי הפדיחה הקבועה מול הקהל הביתי במשחק הראשון, טורונטו התעשתה וניצחה את שלושת הבאים כשהיא משכנעת אותנו בהחלט (לפחות בזה שהיא קבוצה יותר טובה מאורלנדו…) הלילה היא יכולה להשלים את הסדרה הטובה ביותר בתולדותיה (מבחינת התוצאה)  ולחגוג ניצחון ראשון אי-פעם של סדרה בפחות משישה  משחקים. הסיכויים הולכים איתם, אבל בל נשכח שהם הראפטורס…

3:00: פילדלפיה 76' (3) – ברוקלין נטס (6) [1-3 לסיקסרס בסידרה) – אם נתעלם לרגע מהתוצאה בסדרה, אז זו כנראה הסדרה הכי מעניינת שיש לנו בסיבוב הראשון או לפחות זו שהכי קרובה להזכיר את מה שאנחנו מכנים 'פליאוף'. מתח במשחקים? יש, דם רע? יש, טראש טוק? יש, מכות ודחיפות? יש. חבל רק שפילי באמת גדולה על ברוקלין, עם אמביד או בלעדיו (בספק להערב. כרגיל). הלילה הסדרה צפויה להיגמר אבל תסמכו על ברוקלין (ועל דאדלי) שהיא לא תיעלם בשקט בערפל.

4:30: דנבר נאגטס (2) – סן אנטוניו ספרס (7) [2-2 בסדרה] – הסדרה היחידה שבוודאות תגיע למשחק שישי, תגיע הערב לצומת מכריעה שהמנצחת בו מקפיצה את הסיכויים שלה לזכות בסדרה. דנבר גילתה אופי במשחק מספר 4 כשניצחה בסן אנטוניו לראשונה מזה 7 שנים בדיוק ברגע הנכון ועשתה זאת בסטייל עם 103:117 בסיום ו45:69 במחצית השנייה. מי שבלט בדנבר היה טוריי קרייג שהוקפץ לחמישייה וגמל למאמנו עם 18 נקודות כשגם גארי האריס שהופקד על הסנסציה הספרסית, דרק וויט עשה עבודת קודש בהגנה. הלילה, דנבר בבית וחייבת לקחת שליטה בסדרה לראשונה, האם היא תעשה את זה או שפופוביץ' שוב יגרום לנו לצוטט את הפסוק 'אין חכם כבעל ניסיון?'. נחכה ונראה ונקווה שמה שנראה יהיה שווה לחכות לו.

6 תגובות

  1. כל המשחק אוקלהומה היו צמודים ומאמצע הרבע השלישי הם פשוט מאבדים את הראש. מלא איבודים, זריקות גרועות ובקושי קולעים. חופרים לעצמם את הבור

  2. מצוין יאיר, הדימוי שלך עם הגופה די משעשע. דימוי יותר סטנדרטי הוא של האדם שקופץ ממגדל רב קומות ובאמצע הדרך מדווח שבינתיים הכל בסדר.
    אני דווקא הימרתי על אוקלהומה ב 7, כנראה שנפלתי בגדול . . .
    פילי וטורונטו גדולות על ברוקלין ואורלנדו זה ברור, לגבי הספרס ודנבר, אני לא יודע את מי לאהוד, שהטובה תנצח.

  3. פרייסלס יאיר… פשוט מעולה… אני גם נפלתי במלכודת של ראסל נדמה לי שהיחיד שראיתי שהימר בראש חוצות על פורטלנד היה מידן (למה זה לא מפתיע אותי? כי זו לא פעם ראשונה וכנראה גם לא אחרונה שהוא רואה דברים שאחרים לא)…
    ואכן הסימנים היו על הקיר מזמן אם תרצה הם מרוחים על הקירות לא רק כמה חודשים אלא כמה שנים… ראס זה ראס וזהו. לא ניתן לשינוי העניין הזה.
    אני הולך היום עם הראפטורס עם פורטלנד עם פילי ועם יוקיץ'. תודה יאיר.

    1. תודה בנג׳ו
      אני לא אפול מהכסא אם OKC תגנוב משחק היום
      ותפסיד הפסד מפואר במשחק הבא

  4. האיש מטולון
    ==
    וודאי ענה לכל שואל
    ==
    NEXT QUESTION
    ==
    ואז תלו אותו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם