אחד ביום: בקנדה אין מקום לניסים

אחד ביום עם ליל משחקים קצר אך נהדר ועם משחק בין שתי קבוצות שעובדות קשה ולא נזקקות לניסים - טורונטו ראפטורס ודאלאס מאבריקס שייפגשו הלילה בקנדה לקרב המפתיעות של הליגה

22:30: טורונטו ראפטורס (8-20) – דאלאס מאבריקס (9-19)

לצד היותו אחד החגים היותר כיפיים שיש ליהדות להציע, חג החנוכה, שמתחיל הערב, הוא גם חג שהנרטיב שבו מספר על ניסים הזויים, הצלחות כנגד הטבע וניצחונות גדולים ובלתי צפויים לחלוטין. בהיותו כזה חנוכה הוא אחד מאבות הטיפוס הגדולים לנטייה של היהודים בראי הדורות להסתמך על ניסים ועל כוחות משמיים שמצילים אותם. וכמו שאומר הביטוי, דווקא מפסח הפעם, 'בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב"ה מצילנו מידם'.

אלא שנרטיב הניסים, מסופר לפעמים על ידי היהודים גם ללא עוול בכפו… כזה הוא למשל המקרה המפורסם ממלחמת השחרור במסגרתו שוחררה העיר צפת למרות נחיתות מספרית של הלוחמים היהודים בה והעובדה שהליגיון הערבי החזיק בכל העמדות המשמעותיות שפינתה המשטרה הבריטית מהעיר והיהודים מצאו את עצמם במגננה גם בשל כך.

וכך קרה שבתשעה במאי 1948, בשעה שהערבים התכוננו שוב להדוף את הכוחות היהודים שניסו לכבוש את העיר באמצעות כמות הנשק הגדולה שלהם, כינס אחד מרבני העיר את קהילתו והורה להם לומר תהילים להצלחת החיילים. באותו ערב הסתערו לוחמי הפלמ"ח על הכוחות הערבים, בשלושה מוקדים בעיר והצליחו להניס אותם ממנה.

אור לעשרה במאי 1948 הייתה צפת לעיר יהודית משוחררת תודות למאמציו של הגדוד השלישי של הפלמ"ח שהגיע לסייע. מפקד הפלמ"ח יגאל אלון הגיע באותו אחר צהרים לביקור בעיר שזה עתה שוחררה ופגש שם את אותו רב צפתי שהסביר לו את השתלשלות העניינים – "צפת" כך אמר הרב ליגאל אלון "ניצלה בזכות מעשה וזכות נס". ופירט "המעשה – שיהודי צפת קראו תהילים והנס – שהפלמ"ח הגיע…".

גם בכדורסל אנחנו מייחסים פעמים רבות הצלחות מסוימות למזל, ליריבה חלשה ולסיוע לא ברור מהשמיים. אבל כמו במקרה של העיר צפת במלחמת העצמאות, גם כאן ההסברים לפעמים פשוטים הרבה יותר.  קחו למשל את דאלאס מאבריקס והאלופה, טורונטו ראפטורס שייפגשו הלילה בקנדה. בשני המקרים, מדובר בהצלחה מפתיעה של הקבוצות ביחס לציפיות מהן בתחילת העונה ובשני המקרים, גם הפציעות של חלק משחקני הקבוצה (בטורונטו יש סגל קצר באופן קבוע ובדאלאס, הקבוצה מצליחה גם ללא לוקה דונצי'ץ' בשבוע האחרון) לא מונעות את המשך ה'נס' של הצלחות הקבוצה.

אבל האמת היא פשוטה הרבה יותר. שתי הקבוצות שייפגשו הלילה בקנדה הן שתיים מהקבוצות היותר קונסיסטנטיות שיש בליגה. שני מועדונים שהצוות המקצועי שלהם עושה את העבודה מצוין, מכין את הקבוצה בצורה יעילה למשחקים ומצליח להפיק את המיטב גם משחקני רוטציה שוליים שיודעים לבצע את תפקידם על הצד הטוב ביותר ולהיכנס לואקומים כשצריך. אין שום מקריות בהצלחה של הראפטורס והמאבריקס, רק עבודה קשה, התמדה ואימון ברמה הגבוהה ביותר שיש בכדורסל המודרני.

"אני חושב שהכימיה בחדר ההלבשה שלנו טובה" העיד קריטאפס פורזינגיס, גיבור הניצחון "המפתיע" האחרון של דאלאס, על פילדלפיה 76' הביתית "הכימיה הזאת מתרגמת על הפרקט לעבודה קשה וזה כל הסיפור". מהצד השני אמר קייל לאורי אחרי הניצחון על וושינגטון שהושג ללא נורמן פאוול , פסקל סיאקם ומרק גאסול, שלושתם מרכיבים חשובים בהצלחת הראפטורס, מי יותר, מי הרבה יותר ומי פחות (בהתאמה) – "ניצחנו וזה עוזר. יש לנו עבודה מתמשכת לעשות ואנחנו מרגישים בנוח ממשחק למשחק. אני חושב שאנחנו נמשיך לקבל תרומה משחקנים שלוקחים צעד קדימה בכל משחק".

המפגש הערב יפגיש קבוצה ביתית מצוינת (מאזן 3-12 של הראפטורס באייר קנדה סנטר) עם קבוצת חוץ לא פחות טובה (מאזן 11-2 של דאלאס מחוץ לאמריקן אירליינס ארינה). בקרב בין שתי הקבוצות שמשחקות באולמות על שמות חברות תעופה, יחסרו השתיים את הכוכבים שלהם, פסקל סיאקם ולוקה דונצ'יץ', במה שמשאיר את המשחק עדיין פתוח למדי כשכל תוצאה אפשרית. המאבס כבר ניצחו את האלופה השנה באמצע נובמבר בדאלאס וינסו לרשום עליהם סוויפ עונתי ולהמתיק קצת את מאזן התוצאות שלהם בקנדה שעומד על שישה הפסדים בשבעת המשחקים האחרונים (הניצחון האחרון שלה שם היה בנובמבר 2014), אנחנו ננסה ליהנות מכדורסל מחושב ורמה מקצועית גבוהה, בשעה טובה למדי, גם בלי שני הכוכבים הגדולים.

*

וחוץ מהמשחק המוקדם הזה יש לנו ליל משחקים די מוצלח לפתוח בו את חנוכה:

Post Up:

2:00: מילווקי באקס (4-26) – אינדיאנה פייסרס (9-20)

האיילים ממשיכים לדהור ואחרי ההפסד המפתיע למאבריקס באמצע השבוע שעבר, הם שוב עם שני ניצחונות. אינדיאנה בהחלט עשויה לעשות להם צרות, אבל אין ספק שלמרות העובדה שהפייסרס כבר במקום החמישי במזרח, הם עדיין רחוקים מהרמה שמציגה הקבוצה מהמקום הראשון בקונפרנס.

2:00: אוקלהומה סיטי ת'אנדר (14-14) – לוס אנג'לס קליפרס (9-22)

קבוצת העתיד של הליגה מלוס אנג'לס פוגשת את העבר שלה… אחרי שחצי קליפרס עברה בקיץ לאוקלהומה תמורת פול ג'ורג' ובנוסף הגיע אל הת'אנדר גם אקס אחר של הקליפרס בדמות כריס פול, נראה שהמשחק הלילה יהיה נוסטלגי במיוחד בשביל חלק גדול משחקני הקבוצה הביתית. פו ג'ורג', יגיע נוסטלגי גם כן במדי הקליפרס למשחק בין שתי הקבוצות שעושה רושם ששתיהן הצליחו בטרייד ביניהן בקיץ. מי יותר ומי עוד יותר. בניגוד לטרייד, הלילה רק קבוצה אחת תנצח במשחק שבקלות יכול להיות המשחק המרכזי של הלילה ולאור העובדה שהקליפרס בבק טו בק, ממש אל תתפלאו אם זו תהיה אוקלהומה סיטי.

4:30: לוס אנג'לס לייקרס (5-24) – דנבר נאגטס (8-19)

עוד משחק שהיה יכול לטעון לכתר המשחק המרכזי לו רק הייתה לי אנקדוטה לגביו… כך או כך מדובר במשחק צמרת מערבי בין שתי קבוצות שהמאזנים שלהם טובים גם בזכות המאזן המוצלח שלהן מול יריבות חלשות. הלייקרס מגיעים למשחק אחרי שני הפסדים רצופים מול קבוצות הבית המרכזי, אינדיאנה ומילווקי וינסו לחזור למסלול הניצחונות הלילה. דנבר מצידה מגיעה אחרי חמישה ניצחונות רצופים, אבל כולם מול קבוצות עם מאזן שלילי, מה שמעמעם קצת את ההישג ומלמד אותנו שהמבחן הגדול של הקבוצה יהיה לפנות בוקר בלה לה לנד.

Low Post:

1:00: בוסטון סלטיקס (7-19) – שארלוט הורנטס (19-13)

בוסטון ממשיכה לדבר חזק בצמרת גם כשמי מהכוכבים שלה פצוע ולא מזיקה לה בכלל העובדה שהיא הקבוצה עם הכי מעט משחקים עד כה העונה שזה אומר במילים אחרות הלו"ז הכי מרווח. הלילה היא תפגוש את הקבוצה עם הלו"ז הכי צפוף העונה עד כה (שישה משחקים יותר!) ואמורה לדלג מעליה בלי יותר מדי מאמץ.

8 תגובות

  1. המשחק ללא לברון הוא הזדמנות עבור דוויס
    ככה הקבוצה תראה ביום שלאחר לברון, דוויס יהיה הפרנצייז פלייר ומוטב מוקדם מאשר מאוחר עבורו
    אם הוא רוצה לסחוב לצידו עוד כוכב/ים הוא חייב להראות שהוא עשוי מהחומר הנכון

  2. אחלה פריוויו … לגבי טורונטו אכן הגיע הזמן לתת את הקרדיט לסגל האימון שם הקבוצה שנים בצפון הגבוה של הקונפרנס למרות כל הטלטלות שעברה בסגל כולל האליפות. אכן אין הפתעה וזו מסקנה יפה שנובית מהדברים.
    דאלאס השתרכה קצת לאחרונה בדיעבד הם ניצחו בענק בהימורים שלהם דונצ'יץ' והחד קרן. אבל ברוח המאמר לא נאמר שזה מזל אלא שכל… אהבתי.

  3. תודה זעפרני.
    לא אתפלא אם אוקלהומה תבוא להוכיח וגם תצליח בכך (קוואי נח, לא?)
    הלייקרס היום אנדרדוג בלי לברון. קוזמה חוזר לשחק, בטח יהיה על הגבלת דקות.

    יופי של סיפור על צפת והפלמ״ח. קראתי לא מזמן עוד משהו שקשור לזה. אנשי העיר הנצורים, חרדים כן? היו בקשר עם היישוב הציוני במשך כל המלחמה. ניסו להביא להם שתי פלוגות של ההגנה. לא רוצים שתי פלוגות, הם אמרו, מספיקה לנו מחלקה אחת, אבל שתהיה של הפלמ״ח. עד כדי כך הפרסטיז׳ של הפלמ״ח היה גבוה. הם התעקשו ובאמת קיבלו את מבוקשם. המחלקה של הפלמ״ח עלתה, לפי מיטב זכרוני, בלילה מכיוון מחניים, במסע מאוד קשה. הם הגיעו לעיר קצת לפני האור. כשהם נכנסו לרובע היהודי הם פצחו בשיר (אנא עארף, שכחתי איזה, אולי הימנון הפלמ״ח? שברו משמעת לילה . . .) ויהודי העיר הנרגשים ליוו אותם בשירה. ואכן הפלמ״ח לא הכזיב ובדיוק לנס הזה הם חיכו. ואולי זה היה יותר ממחלקה, אולי פלוגה, 70 שנה לך תזכור.

    1. איזה משחק היה בטורונטו!
      לאורי פשוט לא היה מוכן להפסיד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם