אחד ביום: גארפילד, גוגל, פילדלפיה, מילווקי ומה שביניהם

אחד ביום עם שתיים מהקבוצות היותר טובות של המזרח שרק לפני שנתיים היה קשה להאמין שיום יבוא והם יהיו שתיים מהקבוצות הטובות של המזרח.
Embed from Getty Images

לכל הכתבות של אחד ביום

3:00: פילדלפיה 76' (29-49) – מילווקי באקס (20-58)

לפני קצת יותר מ-1978, החליט המאייר האמריקאי ג'ים דיוויס, להמציא דמות חדשה וסביבה לצייר קומיקס. הדמות שהוא בחר הייתה חתול שמנמן ועצלן שגר אצל משפחה אמריקאית ואשר לועג ורודה בכל הסובבים אותו והיא זכתה לשם 'גארפילד' על שם סבו של דיוויס, שנקרא בעצמו על שם אחד מנשיאי ארה"ב הנרצחים, ג'יימס גארפילד.

ההצלחה של הקומיקס של דיוויס הייתה עצומה וגארפילד החתול זכה בתוך עשור לסדרת טלוויזיה בכיכובו ובהמשך לארבעה סרטים שפירטו על עלילותיו. גארפילד היה כל-כך פופולארי בעשורים הראשונים להמצאתו עד כי בשנת 1998 החליט דיוויס להעלות את גארפילד על עגלת האינטרנט שהחלה נפוצה בעולם בשנים ההן וכמחווה למעריצים יצר שרת אימייל על שמו של החתול. השם גארפילד מייל היה ארוך מדי לטעמם של דיוויס והחברה שפיתחו את שרת המיילים ולכן הם החליטו לקצר אותו ולקרוא לו בשם הקליט … G-MAIL.

אבל לפני שאתם קופצים ומדווחים לנו שיש כבר GMAIL היום והיא שייכת לגוגל, אחד התאגידים החזקים בעולם (אחרי קוקה קולה וסוכנות השחקנים של אבי נימני) נספר לכם שבימים שדיוויס המציא את שרת המיילים שלו שנועד בסה"כ לחובבי גארפילד (ולזניה) בודדים, חברת הענק רק עשתה את צעדיה הראשונים ועד שהיא השיקה את שרת המיילים שלה, ה-GMAIL המקורי כבר סיים את תפקידו ההיסטורי כשהחברה שבמסגרתו הוא פעל (Paws Inc.), אפילו לא טרחה לקנות את הדומיין שלה, מה שהשאיר לגוגל את המגרש פתוח לחלוטין בדרך להשתלט על העולם.

כן, חברים, לפעמים גם דברים שנראים גדולים ואדירים כמו GMAIL, בכלל עשו את צעדיהם הראשונים בעולם בתור בדיחה… והמשפט הזה נכון בהחלט לשתי קבוצות הכדורסל שייפגשו בליל המשחקים  הדלוח של ה-4.4 (אפילו לא דאגו לנו ב-NBA ל-4 משחקים בשביל המאורע) בעיר אחוות האחים.

המארחת הייתה עד לפני שנתיים הבדיחה של הליגה. הקבוצה הזו שכולם אוהבים לרמוס, שרושמת רצפי הפסדים היסטוריים, שמחליפה שחקנים סבירים ב-3,787 בחירות דראפט סיבוב שני ושלא מצליחה לשמור על אותו סגל למעלה משלושה ימים. והנה היום, פילדלפיה היא בעיניי רבים מועמדת מספר 1 לאליפות המזרח וגם אם זה לא יקרה השנה, לכולם ברור שעוד כיוונון או כיוונוניים והם לא רק יהיו מועמדים להיות בטופ של הטופ, הם פשוט יהיו שם.

גם האורחת הייתה עד לא מזמן בדיחה לא מצחיקה. מועדון שבמשך שלושה עשורים הצליח לייצר רק פעם אחת עונה עם מעל 50 ניצחונות, מועדון שעם כל האתלטיים שבסגל שלו הציג את אחת ההגנות הנירפות בליגה ושלמרות שיש לו בסגל פריק יווני אורגינל, הפריק היותר גדול במועדון היה זה עמד על הקווים. וגם מילווקי היום, לא בדיחה ובטח שלא מצחיקה. אם כבר, מרגשת. הבאקס לא רק שניצחו מעל 50 פעם העונה, הם גם יגיעו כנראה ל-60 ויהיו היחידים בליגה לעשות כן, מה שאומר שהמאזן שלהם הוא הטוב בליגה. הם גם הקבוצה יחידה בליגה בטופ-5 גם הגנתית וגם התקפית וכן, אליפות שלהם כבר לא תהיה הפתעה גדולה.

אז אם אלו שתי הקבוצות שייפגשו הלילה, בטח מצפה לנו משחק נהדר? ובכן, לא בהכרח… הבאקס בהרכב חסר לאחרונה (הלילה הרשימה כוללת את ברוגדון, סנל, מירוטיץ', פאו גאסול ודה-ויצ'נזו כשמידלטון ואיליאסובה בספק) ולמרות שזה לא מפריע להם לנצח (ניצחו 5 מ-6 האחרונים וגם את המשחק מול אטלנטה, בלי יאניס, הפסידו בהארכה מסל יחסית משוגע) בהחלט עושה רושם שהם לוקחים את החיים יותר באיזי עד לתחילת הפליאוף.

פילדלפיה מצידה, פשוט לא בעניינים עם ארבעה הפסדים בששת המשחקים האחרונים וזלזול יחסי במה שקורה עד סיום העונה הרגילה. הם רק יקוו שמה שקל באימונים, לא יהפוך להיות קשה מאוד בקרב. קבוצות טובות מהסיקסרס זלזלו בתקופה הזה של העונה והגיעו בלי תחמושת לפליאוף  ולברט בראון, חסר ניסיון הפליאוף המספק, כדי להיזכר בשנים שלו כעוזר מאמן של פופוביץ' ובייחוד בשנת 2011, זה אולי יעזור לו להעיר את הקבוצה.

בקיצור, זה לא יהיה המשחק הכי מעניין בעולם כנראה אבל זה כן אמור להיות המשחק הכי מעניין הלילה ואולי הקדמה לגמר מזרח עתידי. וגם זה משהו בימינו (בלילותינו בעצם…).

*

ומה עוד לפנינו? לא הרבה.

Post Up:

5:30: לוס אנג'לס לייקרס (43-35) – גולדן סטייט ווריירס (24-53) – לפני ארבעה חודשים וחצי כמעט שתי הקבוצות נפגשו בחג המולד והלייקרס קרעו את הווריירס 101:127 בבלו אאוט מופלא ששוחק בחלקו בלי לברון ג'יימס שנפצע. מי חשב לעצמו שזה הולך להיות רגע השיא של העונה של הלייקרס? שיקום. הלילה, גולדן סטייט תנסה להבטיח את המקום הראשון במערב באופן כמעט סופי וכמו שזה נראה עם המארחת, היא גם תצליח.

Post Down:

5:00: סקרמנטו קינגס (40-38) – קליבלנד קאבלירס (59-19) – הקרב בין שתי הקבוצות הראשונות בקריירת ה-NBA של עמרי כספי (וג'י.ג'י היקסון) הוא לא הרבה יותר מאשר ניסיון של שתי הקבוצות לסמן בטוש אדום עוד יום שעבר בטבלת הייאוש שלהן.

4 תגובות

  1. אחלה סיפור
    🙂
    מזכיר לי את הסיפור על ה GPS שהתחיל בתור קיצור ל General Problem Solver שניסו לבנות בתחילת ימי המחשבים…..

  2. תודה יאיר כרגיל לא ברור מאיפה כל הידע הזה. אמביד קיבל פס מהקבוצה מהמיני מסע חוץ האחרון שלה שלושה משחקים וככה היא גם נראתה. לילה דלוח למדי מצטרף לולאדי יאללה שיתחיל כבר האקשן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם