אחד ביום: דאלאס מחפשת תשובה

אחד ביום עם השאיפה של כולנו - לעשות את הדברים אחרת מאיך שעשינו אותם במציאות ועם ג'ורג' קוסטנזה ולוקה דונצ'יץ' שמנסים להגשים את החלום הקטן הזה, אחד אולי בהצלחה.

3:00: ניו יורק ניקס (9-2) –דאלאס מאבריקס (4-6)

לכל אדם סביר קורים בחיים מקרים בהם הוא היה מת לחזור אחורה לאיזה סיטואציה שקרתה לו לא מזמן (או כן מזמן) ולנהוג בה אחרת מאיך שהוא נהג בה בפועל. 'לו רק הייתי אומר את המשפט הזה', 'לו רק הייתי יותר ערני', 'לו רק הייתי שם לב…' משפטים כאלה ואחרים צצים במוחנו כשאנחנו חושבים איך הכל היה יכול להיות אחרת אם רק משהו בסיטואציה שחווינו היה שונה.

לגורג' קוסטנזה, אחד מגיבורי התכנית 'סיינפלד' זה קרה. במהלך פגישת עבודה שלו בניו יורק יאנקיז, בשורותיה הוא עבד, אחד הקולגות שלו העיר לו על הרגלי הזלילה המוגזמים שלו ואמר לו 'שמהאוקיינוס התקשרו, נגמרים להם השרימפסים'. גו'רג' נשאר כמובן המום מהבדיחה הקולעת ורק לאחר כמה שעות הוא הצליח לחשוב על תשובת מחץ עוקצת שבוודאי הייתה משנה את הסיטואציה. אלא שבניגוד לאדם הרגיל, שהיה שוכח מהעניין ומקסימום מדחיק את הזיכרון המעליב, ג'ורג' קוסטנזה החליט לא לוותר.

במהלך תככני משהו, הוא מנסה ליצור סיטואציה דומה לחלוטין עם קהל אחר לגמרי ובתקווה שהקולגה שלו (שבינתיים הפך להיות קולגה שלו לשעבר ועבר לעבור בחברה אחרת) יקלע למלכודת וג'ורג' יוכל 'לשלוף' את התשובה שהכין מראש. ואכן כך קורה ואת התוצאה אתם יכולים לראות בעיניכם:

יוצרי סיינפלד לארי דיוייד וג'רי סיינפלד ניסו אולי ללמד אותנו, שבחיים זה לא משנה – לוזר נשאר לוזר ואם יש משהו טוב ממך הוא אולי כנראה יהיה טוב ממך גם בפעם הבאה. בספורט לעומת זאת, דברים אכן משתנים ותהפוכות קורות בין מפגש למפגש (קחו למשל את סדרות הגמר של 2013 ו-2014 בין מיאמי לסן אנטוניו ותראו תוצאות אחרות לגמרי) ובספורט, בניגוד לחיים עצמם, לפעמים הזדמנויות לעשות את אותו דבר קצת אחרת – מגיעות מיד.

לפני קצת פחות משבוע הגיע ניו יורק ניקס לביקור אצל דאלאס מאבריקס. זה היה אמור להיות ניצחון קל לקבוצה מטקסס שהתחילה את העונה בצורה נהדרת, עם תצוגות התקפיות ויהלום במרכזן – לוקה דונצ'יץ' הנפלא. אלא שבניו יורק חשבו אחרת. הם ניצלו שאננות של דאלאס, כמו גם את הרכות ההגנתית של הקבוצה של ריק קרלייל (מקום 20 בליגה בדיפנסיב רייטינג) בשביל לחדור אל הטבעת שוב ושוב להישאר צמודים אליה לאורך המשחק וברבע הרביעי לטרוף את הקלפים ולהפוך את התוצאה. דאלאס עוד ניסתה אבל בדקות ההכרעה פורזינגיס, האיש שבגללו לניקס הייתה מוטיבציה כה גבוה ירה אירבול מחוץ לקשת ולוקה דונצ'יץ', דווקא הוא, החמיץ הזדמנות להשוות את המשחק בדקה האחרונה. הניקס ניצחו ודאלאס ביזבזו אפשרות לשעוט קדימה עם הפסד קוטע מומנטום.

והנה חולפים להם שישה ימים ולדאלאס יש הזדמנות לתקן את הרושם. הנה הזדמנות לתשובה מוחצת, לעשות את הדברים אחרת בסיטואציה דומה. הנה ההזדמנות להתגבר על הטראומה ועל הדרך ההזדמנות של הלטבי הענק להראות לאוהדים של הניקס מה הם הפסידו כשלא התייחסו אליו יפה.

אז זו אמנם רק הניקס, קבוצה שמאז אותו ניצחון הפסידה ל"אימפריות" מקליבלנד ושיקגו, מחזיקה במאזן הכי גרוע במזרח (שני בחולשתו בליגה רק לגולדן סטייט) ובהתקפה הרעה ביותר ועדיין הטראומה עוד עלולה להפיל את דאלאס שוב וזה מה שהיא חייבת למנוע הערב במדיסון סקוור גארדן, בטח אם היא רוצה להוכיח שהיא באמת קבוצת פליאוף שצריך לקחת אותה ברצינות.

*

ויש עוד חמישה משחקים הלילה. ולא, הם לא משהו.

Post Up:

1:00: קליבלנד קאבלירס (6-4) – מיאמי היט (3-7)

ההיט מתגלים כלהיט העונה אבל הקאבס רחוקים מלהיות פארשים. ובשל כך, הדרבי בין שתי הקבוצות המזרחיות שהרוויחו הכי הרבה מלברון ג'יימס בעשור האחרון וגם ננטשו על ידו, עשוי בהחלט להיות מעניין ממה שהיה נראה על הנייר.

3:00: ניו אורלינס פליקאנס (8-2) – לוס אנג'לס קליפרס (4-7)

מפגש בין שתי הקבוצות שהפסידו ליוסטון לאחרונה, ניו אורלינס מוקדם יותר השבוע והקליפרס ממש אתמול. שתי הקבוצות רוצות ניצחון בשביל להמתיק את הגלולה המרה כשבמקרה של הקליפרס הם אולי יעשו זאת עם פול ג'ורג' (ואולי לא) וסטטיסטית אמורים לעשות את זה בלי קוואי לנארד שלא משחק העונה בק טו בקס (אבל אולי משהו ישתנה בגלל הזעם של הליגה על העניין). בניו אורלינס, אלופת הפציעות של הליגה יחסרו לונזו בול וכמובן זאיון וויליאמסון כשגם ברנדון אינגרם, ג'הליל אוקופור וג'וש הארט בספק.

4:00: פיניקס סאנס (4-6) – אטלנטה הוקס (6-4)

משחק צעיר ותוסס בין שתי קבוצות עם עתיד מבטיח והווה בכלל לא רע. הסאנס אמנם הפסידו ללייקרס אחרי מותחן אבל גם שם נראו משכנעים מאוד לפרקים, ההוקס קטעו רצף של שלושה הפסדים עם ניצחון נהדר בדנבר ותצוגת שיא של טרה יאנג. אמור להיות כיף הלילה באריזונה.

Post Down:

3:00: מילווקי באקס (3-7) – שיקגו בולס (7-4)

שתי קבוצות מאותו בית אבל בסקאלה אחרת לגמרי והבאקס לא אמורים להתקשות מול השוורים שלא דוהרים לשום מקום זולת הלוטרי.

5:30: דנבר נאגטס (3-7) – ברוקלין נטס (6-4)

דנבר ממשיכה לחוות נפילות מיותרות כמו ההפסד הביתי לאטלנטה ביום שלישי והאמת, שאלמלא נפילות המתח הקטנות היא הייתה כנראה שכם אל שכם עם בוסטון בצמרת הליגה. בינתיים, היא רק שואפת לשם ומול ברוקלין נטס, שלא מספיק יציבה ועוד יותר לא מספיק טובה, היא תוכל לחזור למסלול שמוביל אותה לשם.

5 תגובות

  1. דנבר באמת נראים כאילו איבדו את הגרוש ללירה.
    אחלה קטע מסיינפלד
    🙂

  2. הייתי שם את דנבר ברוקלין שהמלצות ומשנמך את פליקנס קליפרס. במיוחד כשקוואי אכן לוקח מנוחה.

  3. תודה יאיר, שווה לציין גם שבאמת הבטיח לנו דאנק על הראש של פורזינגיס שלא קיבלנו במפגש הראשון.
    אולי הערב?
    לגבי דנבר, ממש מגמגמים בתחילת העונה, לא התלהבתי מהם בכלל עד עכשיו ולולא הרבה מזל היו סופרים עוד 2 הפסדים וכולם היו מדברים עליהם כאכזבת העונה עד כה.

    1. אז מסתבר שדאלאס יצאו לחלוטין ג'ורג'קוסטנזה.
      הפסידו שוב לניקס ואפילן כמעט באותה תוצאה (קלעו נקודה אחת יותר מפעם הקודמת…)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם