אחד ביום: דיוויס בא לעשות עסקים בניו אורלינס

אחד ביום עם לילה של 14 משחקים ומשחק אחד מרכזי בו תארח ניו אורלינס פליקאנס את השחקן שהיה הפנים שלה במשך שנים ארוכות, האיש והגבה, אנתוני דיוויס.

4:30: ניו אורלינס פליקאנס (11-6) – לוס אנג'לס קליפרס (2-15)

מדד 'Doing business' הוא אחד המדדים המובילים היום בכלכלה העולמית. המדד שפותח בשנת 2002 ע"י כלכלן בולגרי בשם סימון דז'נקוב בא לבחון שאלה אחת פשוטה אבל משמעותית מאוד – כמה קל לעשות עסקים במדינה אותו הוא בוחן?

הרעיון של המדד פשוט – הוא מבקש ממאות אנשי מקצוע שונים (עורכי דין, רואי חשבון, אנשי עסקים ועוד) בכל מדינה לחוות את דעתם בנוגע לתקנות שונות החלות במדינות שלהם, קשיים עסקיים בהם הם נתקלים, תנאי שוק שהם חווים ועוד שאלות הנוגעות לעסקאות שהם מצבעים. הנתונים מתחלקים על פני עשר קטגוריות שונות (לדוגמא: פתיחת עסק חדש, חיבור עסק לחשמל, אכיפת חוזים) וכל מדינה נסקרת (190 מדינות סך הכל) מקבלת ציון בסעיפים הללו  שמשוקלל לציון כללי.

באמצעות המדד ניתן לדעת כמה רגולציה יש במדינות העולם השונות והוא מהווה כלי טוב למשקיעים לדעת איפה כדאי להם לשים את כספם. ממשלות שונות משתמשות במדד ככלי להסרת חסמים והפחתת הבירוקרטיה שלהן והמדד מהווה גם כלי טוב לחיזוי צמיחה במשק.

את המדד שמתפרסם מדי קיץ (האחרון, ל-2020, התפרסם באוגוסט) מובילה בארבע השנים האחרונות ניו זילנד כשסינגפור, הונג קונג, דנמרק וקוריאה הדרומית דולקות אחריה. בתחתית המדד תוכלו למצוא מדינות בהתרסקות דוגמת סומליה (אחרונה), אריתראה, ונצואלה, תימן ולוב ואילו מלטה, שמדורגת במקום ה-88 היא המדינה המערבית עם הדירוג הנמוך ביותר.

ישראל, אם תהיתם (תודו!) מדורגת במקום ה-35, שיפור של 15 מקומות מהשנה שעברה, אבל עדיין עם כברת דרך להתקדם במדד לשנים הבאות. אבל גם זו התחלה.

דוינג ביזנס הוא מדד כלכלי אמנם אבל אם הייתי ממיר אותו לשפת הכדורסל והופך את השאלה ל'Doing baskets' אולי היה ניתן למצוא את הפער בין שתי קבוצות הכדורסל בקריירה של אנתוני דיוויס שייפגשו הלילה למשחק מסקרן.

אנתוני דיוויס, כך נראה, נשאר העונה במדי הלייקרס בדיוק אותו שחקן שהוא היה בניו אורלינס, אלא שיש הבדל אחת קטן, שהופך אותו לדומיננטי הרבה יותר דווקא בעונה הזאת – בלה לה לנד, הרבה יותר קל לעבוד. בניו אורלינס תמיד היה מה שיפריע לעשות את העבודה כמו שצריך, בירוקרטיות קטנות כמו לא מספיק כשרון בסגל, פציעות לא נגמרות, חוסר מזל ומחסור חמור בחזון ושכל ישר עצרו את דיוויס מלהוביל את הפליקאנס למקום יותר טוב מזה שהוא היה תקוע בו איתם במשך שנים. בלוס אנג'לס לעומת זאת, מדובר על אופרה אחרת לגמרי. לא רק שדיוויס משחק לצידו של חולץ הפקקים  ההתקפיים המשובח ביותר שיש לליגה הזו להציע, לברון ג'יימס (כזה חולץ פקקים שגם קנטביוס קולדוול פופ נראה לאחרונה כמו שחקן כדורסל מהעילית שבעילית) אלא שלקבוצה יש גם פאסון מרשים, שחקנים שעובדים בשבילו והמון כישרון וחומר גלם לעבוד איתו.

אין פלא איפה שדיוויס נראה אחרת לחלוטין מהגירסה העצובה לפרקים שראינו בשורות השקנאים. נכון, המספרים היו גבוהים יותר בביג איזי אבל משהו בדיוויס נראה הרבה יותר ממוקד, נינוח ונונשאלנטי השנה במדי הלייקרס, כמו מישהו יודע שהחסמים הבירוקרטיים לעבר השלבים הגבוהים של הפליאוף הוסרו. כמו מישהו שמבין שפה הוא לא צריך לחצוב את הדרך לבד אלא יש מי שיעזור לו ויש גם מי שיעשה את העבודה בשבילו אם צריך.

הלילה יפגוש האיש והגבה את קבוצתו לשעבר במשחק החזרה שלו למועדון אותו לא הצליח להביא לגבהים. אצל הפליקאנס, עם או בלי דיוויס, נראה שהעסקים כרגיל. שוב פציעות הרסו להם את פתיחת העונה (קנריך וויליאמס הוא השחקן היחיד ששיחק את כל המשחקים העונה), שוב חוסר היציבות בין משחקים נמשך ושוב אוהדי הקבוצה מספרים לעצמם 'שאם X היה קורה אז הקבוצה הייתה קבוצת פליאוף'. שוב הפוטנציאל לא מתממש.

אחרי פתיחת עונה של שבעה הפסדים בשמונה משחקים, ניו אורלינס משחקת כדורסל הרבה יותר טוב משחקים האחרונים ונמצאת במאזן 4-5 מאז כשהיא עדיין לא רחוקה מאוד מפיניקס ומינסוטה שמדורגות במקומות 7-8 במערב אבל למרות היכולת המשופרת והסגל שמתחיל להבריא (רק זאיון ייעדר בוודאות הערב כשפייבורס וג'וש הארט בספק) ולמרות כמה ניצחונות נאים כמו זה שקרה בפיניקס בחמישי שעבר או הניצחון הביתי על הקליפרס נטולת קוואי לפני שבועיים, הפליקאנס צריכים לשמור קצת על עקביות ואולי לנצח ניצחון אחד מרשים שילמד אותנו שהם יוצאים לדרך חדשה.

ואין משחק מתאים יותר ממשחק נגד הלייקרס, מוליכת הליגה, בשביל לעשות את זה. לשקנאים יש הזדמנות להוכיח לשחקנם לשעבר שגם אצלם יכולים לצמוח דברים יפים. ללונזו בול, ברנדון אינגרם ואולי ג'וש הארט יש אפשרות ללמד אותנו שגם הם היו יכולים לתרום אם רק היו מאמינים בהם. הלילה מגיע הרגע בו ניו אורלינס צריכה לנער מעליה את כל הבעיות ופשוט לעשות כדורסל… אני מאמין בהם, אני מקווה שגם הם יאמינו בעצמם.

*

וחוץ מהמשחק הזה, הלילה המתקרב גדוש בכל טוב (רק דאלאס ודנבר לא משחקות הלילה) ובהמון מפגשים של אקסים עם קבוצתם לשעבר ממש כמו במשחק המרכזי שבחרתי:

Post Up:

2:00: בוסטון סלטיקס (4-12) – ברוקלין נטס (8-9)

קיירי אירווינג חוזר לעיר השעועית בשביל לפגוש את הקבוצה ממנה נפרד לא בידידות, את הצעירים שלהם הוא בז ואת המחליף שלו קמבה. מתכון מנצח למשחק? לצערנו, זה לא מה שיקרה הלילה כי קיירי אירוווינג עדיין פצוע בכתף וגם קמבה גם הוא בספק בגלל המכה שחטף בצוואר. זה עדיין לא אומר שהנטס המשתקמת מפתיחת עונה חלשה (האם יש קשר לזה שקיירי לא משחק? המממ….) לא תעשה צרות לסלטיקס הפצועה ושלא יהיה מעניין כי אני בהחלט צופה שיהיה.

2:00: אינדיאנה פייסרס (6-10) – יוטה ג'אז (6-11)

עוד חזרה לעבר והפעם של בויאן בוגדנוביץ' לקבוצה בה שיחק בשנתיים האחרונות. כן, זה פחות מרגש אבל מי שאוהב כדורסל אולד-סקול והתמודדות בין שתי קבוצות אפורות שלוקחות את העסק ברצינות ועושות כבוד למשחק, ימצא אותו הערב באינדיאנה.

2:00: פילדלפיה 76' (6-11) – סקרמנטו קינגס (9-7)

אני מתעקש להכניס את סקרמנטו לרשימה של המשחקים המעניינים והם מתעקשים להוכיח לי שאני לא טועה. ביום שני זה נגמר בהפסד בנקודה לבוסטון למרות 41 נקודות של באדי הילד והלילה הם ינסו ללכת עד הסוף מול הסיקסרס שעוד לא נוצחו בבית העונה. ואם אתם מחפשים ביקור אצל האקסית כאן, אז תמצאו אותו אצל רישון הולמס, אקס פילדלפיה למשך שלוש שנים שנותן מספרים יפים השנה בקינגס ויציק לג'ואל אמביד אם ירצה השם.

3:00: יוסטון רוקטס (6-11) – מיאמי היט (4-12)

הביטוי העתיק אומר ש'כשהמיים רותחים, הנקניקיות צפות' ובמקרה של הרוקטס אחרי סדרה של שישה ניצחונות רצופים מול קבוצות ככה-ככה ושות' הגיעו מפגשים עם דנבר, הקליפרס ודאלאס שכולם הסתיימו בהפסדים. מיאמי היא בהחלט עוד קבוצה חזקה לאוסף הזה וכבר ניצחה את יוסטון העונה, אבל נסייג ונגיד שמאזן החוץ שלה עומד על 4-5 ככה שליוסטון יש סיכוי לקטוע את רצף ההפסדים. ובפינת האקסים שמתארחים אצל קבוצתם לשעבר? הכי הרבה שמצאתי היה גוראן דראגיץ' ששיחק ביוסטון עונתיים בתחילת העשור. גם משהו.

3:30: סן אנטוניו ספרס (12-6) – מינסוטה טימברוולבס (8-9)

הטיוולבס נאחזים במאזן החיובי בשיניי הזאב שלהם ולא מרפים ומול סן אנטוניו, הדועכת יש להם הזדמנות לחזק אותו לקראת המשחקים הקשים שמצפים להם. הספרס לעומתם חייבים להתחיל לנצח משחקים וקבוצות כאלה אם הם מפנטזים על עונה מספר 23 בפוסט סיזון. אקסים בכל מקרה אין כאן, אולי חוץ מנואה וונלה שמתקרב בצעדי ענק להיות 'אקס שחקן NBA'.

5:00: פורטלנד טרייל בלייזרס (12-6)  – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (10-6)

פורטלנד חזרה לנצח במשחק האחרון בשיקגו ועכשיו היא חוזרת הביתה אחרי שישה משחקי חוץ רצופים במטרה להמשיך את המגמה הזו. מול הת'אנדר העקשנים, שחלשים מעוד מחוץ לביתם הם בהחלט מסוגלים לעשות זאת אבל קל זה לא יהיה. רעמים ששיחקו בפורטלנד אין לנו אבל כרמלו אנתוני ירשום הופעה מול הקבוצה האחרונה במסגרתה הוא היה שחקן משמעותי.

Low Post:

2:00: שארלוט הורנטס (12-6) – דטרויט פיסטונס (11-6)

ההורנט סכבר ניצחו את דטרויט העונה ומפגש ביתי נוסף איתם יתן להם את האפשרות לרשום ניצחון סוף כל סוף אחרי חמישה הפסדים ברצף. כריסטיאין ווד המחליף של הפיסטונס יתארח באולם הביתי בו שיחק 13 משחקים בעונתו השנייה בליגה.

2:00: קליבלנד קאבלירס (12-5) – אורלנדו מג'יק (10-6)

אורלנדו עוד לא ניצחה העונה בחוץ ואם היא תמשיך ככה היא לא תגיע לפליאוף (אם כי במזרח הכל יכול להיות…), קליבלנד שכבר הפסידה למג'יק העונה, זו יריבה נוחה לעשות מולה את הספתח בתחום. אקסים, בכל מקרה, אין וזה ממש מתחיל להרוס לי את התימה.

2:30: טורונטו ראפטורס (4-12) – ניו יורק ניקס (4-13)

עם מאזן חלק בבית של 0-7, עם ארבעה ניצחונו ברצף ועם הניקס כיריבה הערב, האלופה טורונטו אמורה לרשום עוד W. ולא, אין אקסים גם כאן, טוב נו, זה סתם ערב רגיל…

3:00:  ממפיס גריזליס (11-5) – לוס אנג'לס קליפרס (5-13)

הקליפרס לא עוצרים מאז שהם בהרכב מלא ורצף הניצחונות עומד כבר על שישה אחרי שאתמול הם גברו בצורה מרשימה על דאלאס. ממפיס מצידה נשארת צמודה ליריבות לא מעט פעמים אבל זה לא מונע ממנה לעמוד על ארבעה הפסדים רצופים. החמישי, במשחק החזרה של ג'מייקל גרין לאולם בו התחיל את קריירת ה-NBA שלו, בדרך.

3:00: מילווקי באקס (3-14) – אטלנטה הוקס (4-13)

מילווקי מנצחת ומנצחת ועומדת על שמונה ניצחונות רצופים. באטלנטה העניינים הפוכים עם שבעה הפסדים אחד אחרי השני. שני הרצפים אמורים להמשיך הלילה כשההוקס מגיעים בלי קווין הוארטר ועם ראדיש, האנטר, במברי וטרה יאנג בספק. לפחות ג'בארי פרקר ישחק נגד הקבוצה שבחרה אותו בדראפט ובשורותיה שיחק בעונות הראשונות שלו בליגה.

4:00: פיניקס סאנס (8-8) – וושינגטון וויזארדס (10-5)

פיניקס נסוגה לאחרונה אבל גם מאזן חצוי מספיק כרגע למקום בפליאוף המערב. אבל גם הסאנס מבינים שזה לא לאורך זמן ולכן אפשרויות נוחות לניצחון כמו שיש לקבוצה הלילה, צריכות להיות מנוצלות. איזיאה תומאס ששיחק בפיניקס עונה יסגור לי את הפינה של האקסים.

5:30: גולדן סטייט ווריירס (15-3) – שיקגו בולס (12-6)

שתי קבוצות חלשות, אחת מכל קונפרנס, ייפגשו למשחק שיסגור את הלילה שלא יהיו בו לא אקסים ולא עניין.

6 תגובות

  1. הטיול וולבס כמעט השגיאה/או מכוונת של יאיר הם ה"זאבים מטיילים" במשחקי החוץ נגיד, גורם לחיוך. גבוה במדד ??

  2. תודה יאיר. מי ידע שזו המצאה בולגרית?!?!
    מעניין עד כמה אנחנו רחוקים מהצמרת – כלומר – האם זה מדד כמותי ואז רואים את ההפרש בין מקום 1 ל-2, ובין מקום 15 ל-32, או שמה שמתפרסם זה רק הדירוג בין המדינות (ואז אין דרך לדעת אם אתה מאוד קרוב לעשירייה שלפניך, או אולי מאוד רחוק מהמדינה שאחריך).
    בכל מקרה – מעניין ונהניתי לקרוא.
    ותיקון טעות כתיבה: בכותרת נכתב "קליפרס" במקום לייקרס.

  3. שלא יצטטו אותי כן, אבל הקבוצה של ג״ס פשוט נחמדה וכיפית. הם משחקים כמו בליגת קיץ, כן, ודריימונד נראה כמו מאמן שעלה לשחק עם הילדים, אבל בהמשך כשהכוכבים יחזרו ועם טרייד קטן על ד׳אנג׳לו המפלצת עלולה לחזור בגדול.

  4. פריוויו מעולה,כרגיל. בפיניקס משחק גם אקס וושינגטון קלי אוברה, לא?

  5. נואה וונלה צריך היה להיות הצע השלישית במילי ונילי…
    פרוויו מעולה. מדד מעניין מאוד הבאת כאן
    🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם