אחד ביום: האחרונה לעמוד מגיעה לפורטלנד

אחד ביום עם הקבוצה שהולכת נגד הזרם ומצליחה בינתיים גם להימנע מהפסדים ועם פורטלנד שחוזרת הביתה ולא תוותר לה במלחמת הסגנונות.

4:00: פורטלנד טרייל בלייזרס (2-3) – פילדלפיה 76' (1-4)

זבולון סימן טוב בן ה-60 שנולד בעיר הראט שבאפגניסטן הוא סוחר שטיחים יהודי שחי כיום בקאבול, בירת המדינה המתוסבכת ומשמש שם בתפקיד שומר בית הכנסת היהודי בעיר. הוא עבר לבירה בתקופת השלטון האיום של הטליבאן ובעבר החזיק בחנות שטיחים לעיר, שנסגרה בשל המאורעות במדינה. למרות שהוא עושה בקפידה את תפקידו בבית הכנסת היהודי בקאבול, הוא לא מקבל על כך שכר ואת הכסף שדרוש לו למחייה, כמו גם אוכל הוא מקבל מתרומות של יהודים כשקהילה המקומית לא משלמת לו אפגני (המטבע המקומי) אחד לפרנסתו. הסיבה לכך פשוטה – סימן טוב הוא היהודי היחיד באפגניסטן…

סימן טוב הוא למעשה היהודי האחרון באפגניסטן מאז 2005 כשהיהודי השני במדינה, יצחק לוי שמו, נפטר. לוי וסימן טוב אמנם היו שנים שני היהודים היחידים במדינה האיסלאמית אבל זה לא הפריע להם להסתכסך על הזכויות על ספרי התורה בבית הכנסת ולהלשין אחד על השני למשטר הטליבאן על עבירות שונות, במה שגרם לכל אחד מהם לשבת בכלא.

בבדידותו נעזר סימן טוב ביהודים שמזדמנים לעיר, כמו גם מארח חיילים אמריקאים בני דתו. הוא למד שחיטה וכך הוא יכול לספק לעצמו בשר ומצות לפסח ושאר מאכלים יהודיים הוא מקבל באמצעות משלוח של נדבנים מניו יורק. בראיונות שונים שנעשו איתו במהלך השנים, הוא העיד על עצמו כמי שיש לו אישה וילדים בארץ ובכל זאת הוא בוחר להישאר באפגניסטן בשל תחושת השליחות שלו ורצונו לשמר את נוכחות היהודים במדינה בה יישבו למעלה מ-1,000 שנה.

כמו סימן טוב, גם פילדלפיה 76' היא האחרונה לעמוד. הקבוצה של ברט בראון היא האחרונה בליגה שעוד לא הפסידה בעונה החדשה וארבעה משחקים לתוך העונה היא עומדת בראשות המזרח עם ניצחונות על בוסטון (ב), אטלנטה (ח), דטרויט (ח) ומינסוטה (ב). הסיקסרס מיוחדים גם מסיבות נוספות. הם אחת הקבוצות הבודדות שמשחקות הגנה לוחצת (השמועות אומרות שתוך שלוש שנים הגנה תוצא מחוץ לחוק בליגה) ומדורגים במקום הראשון בדיפנסיב רייטינג נכון לרגע זה, הם מעדיפים לשחק ביג-בול במקום סמול בול עם אמביד, הורפורד והאריס בהרכב דקות ארוכות ויש להם אצלם גם גארדים מסוימים (אחד ספציפי למעשה) שמסרבים בתוקף לזרום עם המגמה המובילה בליגה ולזרוק לשלוש. כן, אם חשבתם שלבן סימונס אין ביטחון עצמי מחוץ לקשת, טעיתם. הבחור פשוט אידיאליסט ששוחה נגד הזרם!

וכמו שכבר הבנתם, זה עובד לסיקסרס שמרשימה בינתיים עם נט רייטינג גבוה (10.3+).  "יש לנו רוח מיוחדת" התבטא השבוע המאמן ברט בראון שנשאל על פתיחת העונה המוצלחת של קבוצתו. "זו רוח של פילדלפיה. רוח קשוחה" הוסיף המאמן שבעונותיו הראשונות עם הקבוצה היה בצד השני של הליגה עם קבוצתו ומתחיל להתרגל לנשום אוויר פסגות.

הלילה תגיע פילדלפיה למבחן הקשה ביותר שלה עד יותר העונה, במשחק חוץ מול פורטלנד העיקשת כשהיא ללא ג'ואל אמביד שהורחק משני משחקים זכר לקטטה שלו עם קרל אנתוני טאונס. למרות היעדרו של הקמרוני, פילדלפיה עדיין מסוגלת לנצח בלעדיו, כפי שכבר עשתה העונה מול דטרויט ובחצי משחק נגד הטיוולבס. לצד היחלצות של שאר הרביעייה הפותחת המוכשרת שלה, היא תקווה למשחק טוב נוסף של פורקאן קורקמאז הטורקי ששבר את שיא הקריירה שלו עם 17 נקודות מול מינסוטה.

אבל לא הכל תלוי בפילדלפיה. פורטלנד מהצד השני של המגרש היא אחת הקבוצות הקשוחות ולמרות שהמאזן שלה לא מלמד על זה, היא קבוצה טובה מאוד שפשוט קיבלה את ההגרלה הקשה ביותר בליגה בתקופה הנתונה. פורטלנד בעצמה עשויה להגיע ללא הביג-מן שלה, או למעשה בלי כל הביג-מנים שלה כשאחרי שגאסול ונורקיץ' פתחו את העונה פצועים, הצטרף אליהם גם זאק קולינס  שהכתף שלו יצאה מהמקום ביום שלישי האחרון ויחמיץ לפחות עוד שני משחקים ועתה גם חסן ווייטסייד, הסנטר הפותח בספק בגלל פציעה בברך. הרוקי מוזס בראון (2'7) כבר מתחמם על הקווים בהתרגשות.

זהו משחק הבית השני של פורטלנד העונה כשהראשון היה במשחק הפתיחה שלה, עם הפסד לדנבר. מאז היא בילתה מחוץ לבית שלה ואת שני הניצחונות שלה, בדאלאס ובאוקלהומה, היא השיגה במשחקים צמודים כשלדמיאן לילארד, מי אם לא לו, יש חלק גדול בשני הניצחונות.

הלילה, אנחנו אמורים לראות קרב ססגונות בין ביג-בול לסמול בול ובין גארדים ארוכים וקשוחים לבין גארדים זריזים וניידים. זה צריך להיות ההפסד הראשון של פילדלפיה העונה, אבל זו גם הזדמנות שלה להוכיח שהשנה יש לה עמידות מרשימה. מה זה יהיה? נחכה ונראה.

וכמובן שזה לא המשחק היחידי הלילה. מה עוד בתפריט?

Post Up:

1:00: אורלנדו מג'יק (3-2) – דנבר נאגטס (2-3)

אחרי הפסד אצל הפליקאנס שרדף הפסד ביתי לדאלאס, דנבר חייבת לחזור למסלול הניצחונות, אם היא רוצה להוכיח לנו שמשהו נלמד שם בהרי הרוקיז'. אורלנדו לא הפריעה אתמול בלילה במשחקה הביתי  למילווקי. האם זה בגלל שהיא שמרה כוחות להערב?

2:00: ממפיס גריזליס (3-1) – פיניקס סאנס (2-3)

כבר היום זה לא קרב נמושות כי הסאנס כאן ובעתיד הלא רחוק זה בכלל הולך להיות קרב צמרת מערבי ססגוני. בינתיים, אנחנו אמורים לראות כדורסל סילוני ולהמשיך להיווכח עם הסאנס הם תופעה חולפת או כאן בשביל להישאר. לתחושתי, הם יפסידו.

2:00: מילווקי באקס (2-3) – טורונטו ראפטורס (1-4)

בשקט בשקט, הראפטורס בצמרת המזרח והאמת? יש בזה הרבה היגיון כי הם קבוצת ליגה נהדרת כבר כמה שנים, עם או בלי קשר לקוואי לנארד. הלילה, בשחזור גמר המזרח מהעונה שעברה הם פוגשים את מילווקי שהביסה אתמול את אורלנדו ותנסה לחבר סוף כל סוף שני ניצחונות, דבר שלא קרה לה מאז… סדרת גמר המזרח מול טורונטו.

Post Down:

23:00: אוקלוהומה סיטי ת'אנדר (4-1) – ניו אורלינס פליקאנס (4-1)

קרב תחתית מערבי, כאשר המארחת מתכננת להישאר באזור החיוג הזה להמשך העונה והפליקאנס אחרי ניצחונם הראשון העונה על דנבר, ינסו להמשיך במגמה בשביל להימלט מאיימת הלוטרי.

1:00: דטרויט פיסטונס (4-2) – ברוקלין נטס (3-2)

ברוקלין ניצחה אתמול את יוסטון ותנסה להמשיך במגמה החיובית מול דטרויט שהפסידה בעיר הרוחות ונראית כרגע כמו קבוצה שהאוהדים שלה משתמשים הרבה בביטוי 'לכל הרוחות'.

2:00: וושינגטון וויזארדס (3-1) – מינסוטה טימברוולבס (1-3)

עם קארל אנתוני טאונס לא היה מורחק זה היה יכול להיות משחק יותר מעניין. אבל בלעדיו, הצפי הוא שגם וושינגטון, שאמנם טובה יותר ממה שהמאזן שלה מראה אבל עדיין רחוקה מלהרשים, תהיה גדולה על הזאבים.

2:30: גולדן סטייט ווריירס (4-1) – שארלוט הורנטס (3-2)

הלוחמים (פחחחח) שרדו מחצית אחת מול הספרס לפני שאלו ברחו להם ללא שוב. מול שארלוט, שיותר קרובה לאזור החיוג שלה יש לה סיכוי יותר טוב לרשום ניצחון ראשון בצ'ייס סנטר, בו עד היום, כל קבוצה אורחת תפסה יום טוב. ובכל זאת הייתי מהמר על שארלוט.

10 תגובות

  1. ניכנסתי לטור חצי יום אחרי שהמשחקים נגמרו רק כדי לקרוא את הסיפורים והאנקדוטות של זעפרני. מעולה

  2. הסיפור על היהודי קרע אותי!
    גדול יאיר!
    אני לא סובל את פילי וזה כנראה פתולוגי. מעניין איך הם יראו בלי אמביד.

  3. גולדן מתאדים לגמרי העונה מול שארלוט הקבוצה הכי גרועה בליגה או בטוח המנהל הכושל.
    את ג'ורדן המפלות באות לאזן אגו שספג נפיחות.
    לדעתי קרב תחתית יותר מאוקלו-ניו

  4. ל2 היהודים קוראים ווסטברוק והארדן פליטי הברקים. זה בדרך לקרות. או ביל ווול מוושינטון.
    כמה שאנשים במיעוט עדיין המין האנושי לא למד לחיות בשלום עם עצמו.
    תודה רבה

  5. על הכיפאק יאיר.
    מאמין שפילי תתעלה.
    טורנטו, לגמרי underrated. לדעתי תגיע לגמר המזרח ותפסיד לפילדלפיה עם איך שמילווקי נראת.
    בנתיים דנבר ממש מאכזבת אותי. לא היה לי משחק אחד מרשים עד כה. ציפיתי ליותר מן הצעירים. מאמין כי היא תפסיד גם הלילה.

  6. שחזור גמר המזרח מה יותר מזה צריך? ולדעתי אחרי היום לא ישארו קבוצות בלתי מנוצחות

  7. מהנה מאוד יאיר
    הסיפור על סימן טוב זה סימן רע לפילי
    W לבלייזרס

  8. מעולה יאיר, רק בשביל הפיקנטריה, אני היהודי היחידי באי שלי. גאווה גדולה 🙂
    אחלה משחק בין הבאקס לטורונטו, אני עם המייפלס.

  9. אחלה פרוויו
    כמאמר המשפט הידוע – לכל 2 יהודים יש 3 דעות
    אם פילי מגיעים ל 7-0 זה נחשב נצחון טכני ?
    🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם