אחד ביום: האם הגורל ימשיך לצחוק על הבלייזרס?

אחד ביום עם סיפור על-פי מאיר שלו ועם הקשר שלו לפורטלנד טרייל בלייזרס שעומדת בציפיות המוקדמות אבל לא בצורה בה היא חשבה... הלילה היא מול פיניקס.

5:00: פורטלנד טרייל בלייזרס (19-14) – פיניקס סאנס (20-12)

בספרו המופלא  'כימים אחדים'  מביא מאיר שלו מפי הדמות יעקב שיינפלד סיפור על איש אחד שחי בעיירה בה נולד (שלו כמובן עושה זאת במילים יפות משלי). האיש הזה, כך לפי הסיפור, החליט שהוא רוצה לצאת לפנסיה מוקדמת ועל-כן עשה חישובים מדויקים ודקדקניים לכמה כסף הוא יזדקק על מנת להמשיך להתקיים ברמת חיים סבירה למדי מרגע הפרישה ועד יום מותו מבלי להותיר דבר לילדיו אחריו.

החישוב נעשה כאמור לפרטי פרטים ולאחר שהכסף נחסך החליט היהודי להוציא את התכנית לפועל. בניו אומנם התלוננו שהוא מנשל אותם מהירושה אבל הרב של אותה עיירה פסק שהירושה לא שלהם ממילא עד שימות האב והוא יכול לעשות כרצונו בכספו. וכשנשאל אותו יהודי מה יקרה אם יאריך ימים יתר על המידה ואז יתהפכו היוצרות ובניו יאלצו חס וחלילה לפרנס אותו, השיב שאין מה לדאוג וכשייגמר הכסף – חייו יסתיימו גם כן.

 וכדי לציין את תחילת הדרך החדשה בחייו, רכש אותו האיש שעון חול ענקי, נתן את האות וכמה גברתנים הפכו את השעון והאיש הודיע קבל עם ועדה לכשיסתיימו גרגירי החול, יסתיים באופן סימולטני גם כספו ובמקביל, כמובן, יסתיימו חייו.

ומה קרה בסופו של סיפור, בוודאי אתם תוהים? ובכן, תשעה חודשים אחרי הפיכת שעון החול, הגיעו באישון לילה שודדים, רצחו את היהודי, גנבו את כל כספו וניפצו את שעון החול. כך קרה שנבואתו של האיש התגשמה במלואה, אף כי לא ממש בדרך בה הוא תכנן…

סיפור נאה (מאיר שלו כתב את זה יותר טוב כאמור ואני ממליץ על 'כימים אחדים' בחום רב) ומוסר ההשכל שלו בצידו – גם אם הגורל משתף פעולה עם הגחמות שלנו, הוא זה ששולט. בסוף הדברים נעשים בדרך שלו.

ואת הלקח הזה ממש אפשר להגיד גם על עונת 2019/20 של פורטלנד טרייל בלייזרס. לבלייזרס כנראה היה ברור בפתיחת העונה לאור המהפכה שהסגל של הקבוצה עבר שהיא הולכת להיות קבוצת פליאוף השנה. בכל זאת, מדובר בקבוצה שיש לה קו אחורי שטוען לתואר 'הטוב בליגה', ניסיון רב של מערכת ורפרטואר שכולל את סגנות אליפות המערב בעונה הקודמת.

ואכן, בהתאם לציפיות, 33 משחקים בתוך העונה פורטלנד היא קבוצת פליאוף. רק שממש כמו במקרה של אותו יהודי, התוצאה היא אותה תוצאה אבל הגורל עשה צחוק מהדרך בה היא מושגת. פורטלנד של העונה היא אמנם קבוצת פליאוף (בינתיים…) אבל רחוקה מאוד מלהיות קבוצה מנצחת, קבוצה מוצלחת או אפילו, לפעמים, קבוצה טובה.

השבוע האחרון שוב הוכיח כמה הבלייזרס רחוקים ממציאות בה אפשר לקחת אותם ברצינות. שלושה משחקים היו לפורטלנד בשבעת הימים האחרונים, מול הפליקאנס המשתקמים, יוטה היעילה והלייקרס החזקה ואת כולם היא הפסידה תוך שהיא מפגינה נרפות והגנה רעה מרוע. ההפסדים הללו רק הדגימו את מה שרע בפורטלנד העונה – בכל הזדמנות בה הם פוגשים יריבה ראויה, הם מפסידים.

לשמחתם של הבלייזרס, יש בליגה השנה מספיק יריבות בינוניות ויותר ממחצית ליגה עם מאזן שלילי, מה שמספיק בשבילם להיות ראש לשועלים. ועוד יותר לשמחתם, הלילה הם ייפגשו קבוצה שלא עונה על ההגדרה 'יריבה ראויה', את פיניקס סאנס החלשה יחסית, מה שעשוי להחזיר אותם שוב למסלול הניצחונות.

הסאנס קטעו רק לפני יומיים רצף של שמונה הפסדים של הקבוצה עם ניצחון דחוק בסקרמנטו והלילה הם ינסו לשים סוף לרצף נוסף בו הם מחזיקים – 11 הפסדים רצופים לבלייזרס במפגשים ביניהן. הפעם האחרונה שהשמשות ניצחו את סוללי הדרכים הייתה בשני בנובמבר 2016 ולמרות שהייתה קרובה לנצח את הבלייזרס בתחילת החודש, נכנעה בסוף לדמיין לילארד ורשמה L  נוסף.

הסאנס, שעדיין מקווים להספיק לרכבת הפליאוף, שמצידה לא התרחקה יותר מדי, חייבים להתחיל לנצח משחקים כגון זה, בוודאי ובוודאי שמדובר ביריבה ישירה על הכרטיס השמיני שנראה פתוח עדיין. אחרי הניצחון החשוב מול הקינגס, הסאנס חייבים להוכיח רצף כלשהו כדי שנאמין חהם שהם מסוגלים.

ואם שתי קבוצות  חייבות לסיים את הערב עם ניצחון – אז זה בוודאי מתכון למשחק מעניין.

*

ומה עוד מחכה לנו הלילה? עדיף שלא תשאלו…

Post Up:

3:00: שיקגו בולס (20-13) – מילווקי באקס (5-29)

באין ציפור שיר, מזל שיש לנו יווני אדיר או לפחות קבוצה של יווני אדיר כי יאניס נעדר מזה שלושה משחקים מה שלא מפריע לקבוצה שלו להגיע למאה אחוזי הצלחה בלעדיו. מול הבולס, שלאחרונה עושים קולות של קבוצה רצינית שרוצה פליאוף, זה לא יהיה בהכרח קל.

Post Down:

2:00: אורלנדו מג'יק (18-14) – אטלנטה הוקס (6-27)

המג'יק עברו סופשבוע מעורב רגשית עם ניצחון מרשים על פילדלפיה והפסד למילווקי הפצועה. מצבם בוודאי טוב יותר מזה של ההוקס שמגיעה עם עשרה הפסדים רצופים על הגב.

2:00: וושינגטון וויזארדס (22-9) – מיאמי היט (8-24)

אחרי שני ניצחונות קשים בבק טו בק בשישי ובמוצאי שבת, בהפרש מצטבר של נקודותיים, מיאמי תקווה לחיים קלים יותר מול המכשפים. ההגנה של הקבוצה של סקוט ברוקס אכן מבטיחה להם חיים כאלה…

3:00: מינסוטה טימברוולבס (20-11) – ברוקלין נטס (15-16)

בלי וויגינס וטאונס הזאבים הפסידו אפילו לקליבלנד החלשה. איתם או בלעדיהם (כנראה בלעדיהם) הם צפויים לרשום עוד הפסד מול הנטס שלא מתרגשת מהיעדרם של כוכבים.

4:00: יוטה ג'אז (12-20) – דטרויט פיסטונס (21-12)

הג'אז בכושר טוב עם 7 ניצחונות ב-8 המשחקים האחרונים ואין סיבה שהוא ייפסק במשחק ביתי מול דטרויט החלשה…

5 תגובות

  1. תודה זעפרני, הסיפורים שלך נהדרים ומאיר שלו מאוד אהוב (גם מהטור בעיתון)

  2. יאיר זעפרני כותב יותר טוב ממאיר שליו.
    יש גם נקודות משיקות ודומות.
    ההשוואה והאמירה שלפורטלנד יש קרמה קבועה מראש מצחיקה ומשאירה חיוך ארוך אחרי הקריאה.
    ואם במקרה ישתפרו אל דאגה אין משהו שכרמלו לא יכול להרוס

  3. נהדר, הגורל, הקרמה ידועה מראש (בחלקה על פי החיים שלפני נגיד)
    ויכולה להשתנות בהתאם לפעולותנו בחיים הללו.
    מחייך ארוכות מהסיפור.
    אימי שומרת המדור של מאיר שליו בדף עיתון בסופש,
    מתעקשת שאקרא ומחלק מהסיפורים אפשר להתפוצץ מצחוק ומחלק נשאר קצת ציני.
    תודה תענוג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם