אחד ביום: האם הלילה יהיה משחק הפליאוף האחרון של הספרס לשנים הקרובות?

אחד ביום עם הספרס שחייבים לנצח הלילה את דנבר בשביל להציל את העונה ואת הסיכוי ההולך ופוחת שהמועדון הזה ימשיך להיות אחד הבולטים ב-NBA. אנחנו כבר מספידים אותם.

3:00: סן אנטוניו ספרס (7) – דנבר נאגטס (2) [2-3 לנאגטס בסדרה]

הסימן היה פשוט. שני שירים ברדיו שיושמעו אחד אחרי השני היוו את הקריאה לפעולה. השיר הראשון היה השיר שייצג את המדינה באירוויזיון באותה שנה ושמו 'אחרי הפרידה', השיר השני היה שיר מקומי שנקרא 'זמר הגראנדולה'. עם סיום השמעת השיר השני, 25 דקות אחרי חצות ניתן האות למהפכה. תחילה היו אלה החיילים שיצאו לרחובות, רובים בידיהם ובתוך קנה של כל אחד מהרובים נעוץ פרח ציפורן, אות לכך שהמהפכה היא מהפכה לא-אלימה. במהרה הצטרפו אל החיילים הרבים שגדשו את הרחובות המוני העם כשפרחים בידיהם. האקט הלא-אלים הצליח, הנשיא הודח באותו יום ושחר חדש, נטול דיקטטורות, עלה על המדינה.

מהפכת הציפורנים, ע"ש פרחי הציפורן בקני הרובים, התרחשה בפורטוגל, לפני 45 שנה בדיוק, ב-25 באפריל. היא שמה קץ לאחד מהשלטונות הדיקטטורים הארוכים ביותר שידעה אירופה במאה ה-20, שלטון שנמשך משנת 1932 והונהג ברוב ימיו (עד 1968) ע"י העריץ אנטוניו דה אוליבריה סלזאר. הדמוקרטיה לא הייתה מנת חלקם של הפורטוגלים מיד אבל השלטון הפך להיות קשוב במידה גבוהה הרבה יותר לרצון העם (וגם הפך להיות כזה שמייצג קולות שונים בעם) ולאחר 12 שנים הגיעו גם הבחירות הדמוקרטיות הראשונות למדינה מחצי האי האיברי. בכך השלימה פורטוגל את הצטרפותה הרשמית למדינות מערב אירופה.

לפעמים אפשר לבצע מהפכות גם בלי הרבה רעש וצלצולים. בלי מרידה מפוארת, בלי גיבורים טראגיים ובלי דם. מהפכות שקטות כאלו קורות לפעמים גם בכדורסל והמהפכה השקטה של דנבר בסדרה מול סן אנטוניו אמורה להגיע הערב לסיומה ולהיות סמל לכך שסן אנטוניו ספרס, אימפריה בעבר, ירדה מגדולתה באופן סופי ולראשונה בעידן פופוביץ', לא תימנה שנתיים ברצף על 8 הקבוצות הטובות בליגה.

לנאגטס, שלא ניצחו סדרת פליאוף מזה עשור (ולפני כן מזה 15 שנים), לא היה קל בפתיחת הסדרה והם שילמו שכר לימוד יקר על חוסר ניסיונם ונרפות הגנתית מסוימת. כל זה נעלם החל ממשחק מספר 4 בו ניצחה הקבוצה לראשונה מזה 7 שנים (14 הפסדים רצופים) את הדורבנות באולמם הביתי.

השינוי הגיע כאמור במשחק מספר 4 כשטוריי קרייג הוצמד לדריק וויט והראשון עצר את הרכז של הספרס על 8 נקודות אחרי שהתפוצץ עם 33 במשחק מספר 3. הנאגטס גם הגדילו את האינטנסיביות ההגנתית שלהם והלחץ שלהם על הכדור והדבר בא לידי ביטוי ברבע שני בו ברחו הנאגטס ובניצחון קליל בסופו של המשחק. המשחק החמישי בעיר בגובה המייל המשיך את אותה מגמה, דמאר דרוזן לא הצליח לקלוע כמו שצריך, לספרס לקח חמש וחצי דקות עד שהם קלעו סל שדה וחמש דקות נוספות ללא סל ברבע השני, כבר סגרו את העניין הרמטית.

במקביל, משהו השתחרר בהתקפה של הנאגטס שניצלה עד תום את המיס-מאצ'ים של יוקיץ' וג'מאל מוריי המוכשרים ורושמת חמישה רבעים רצופים עם למעלה מ-25 נקודות. גם הספסל של דנבר, עם וויל ברטון שנכנס סוף כל סוף לעניינים העונה, טוב הרבה יותר מזה של הספרס וככל שהסדרה מתארת ההבדל הזה ניכר מול הסגל המבוגר יחסית של הספרס.

הלילה מגיעות שתי הקבוצות למשחק מספר 6 כשהספרס עם הגב לקיר, יודעים שכל דבר מלבד ניצחון יסיים להם את העונה בתום המשחק. למרות הנטייה לא להספיד את הספרס אף פעם, קשה לראות איך הם מנצחים פעמיים את הנאגטס שפשוט טובים מהם בכל אספקט ואם יורשה לי, אני מתקשה לראות אפילו כיצד הם מנצחים פעם אחת. עם כל הכבוד לדרוזן ודריק וויט הם לא מספיק טובים מול מה שמציגה סן אנטוניו בצד השני וכשלמרקוס אולדריג' לא מגלה יותר מבינוניות, אין לקבוצה של פופוביץ' יותר מדי מה למכור.

הפסד הערב, כאמור, יהיה סוג של הפיכה סופית וירידת הספרס באופן סופי מהבמה המרכזית של הכדורסל. ימיו של פופביץ' בקבוצה עלולים להסתיים בקרוב (אם לא בתום העונה הזו, אז באחת מהבאות), למרקוס אולדריג' לא נהיה יותר צעיר, דמאר דרוזן לא בהכרח יישאר על דז'נטה מורי ודריק ווייט החביבים אני יכול להגיד בעדינות שלראשון אין קליעה והשני הוא דריק ווייט… בקיצור, לא הרבה יותר משחקנים בינוניים פלוס, שגם המערכת המצטיינת של הספרס לא בטוח תוציא מהם יותר מדי.

אז האם הלילה נראה את משחק הפליאוף האחרון של הספרס לכמה שנים טובות? כשחושבים על זה הסיכויים בהחלט גדולים וזו כבר סיבה לקום בבוקר מוקדם מוקדם בשביעי של פסח.

14 תגובות

  1. יאיר, מה זה הדבר הזה? איך הרשית לעצמך לחלל את הקודש בצורה כזאת?
    עכשיו, אחרי שהתבדית אתה הולך לראות את הספרס מנצחים את גיים 7 ואז את פורטלנד בדרך לגמר המערב!

  2. יאיר!!!
    גיים 7 יהיה מסקרן מאוד … נראה כמה הצעירים של דנבר עשויים מחומר אמיתי או שיתקפלו.
    ובאותה נשימה נראה ממה דרוזן עשוי , שוב 🙂

    בקיצור שמור את הלכלוכים בצד כמה ימים חחח

  3. ביי ביי ספרס.
    אם הסגל המבוגר לא הרג אותם. ולא הכדורסל המיושן שלהם. אז רמת הכשרון הנמוכה שלהם תעשה את זה.

    לדעתי משחקו האחרון של פופ לתמיד.

  4. לספרס אין כוכבים באופק ?
    מתישהו היו להם כוכבים באופק ?
    להזכיר שבתחילת השנה אפחד לא חשב שהם יגיעו לפלייאוף ?
    יאיר… דווקא מבחור בגילך הייתי מצפה לתחזית אחרת….
    🙂

  5. תודה זעפרני אבל גם אני עם המסתייגים. נראה לי שהשנה זו שנת השפל של המועדון ובשנה-שנתיים הבאות הם יתחזקו. הכל תלוי כמובן בזה שפופ נשאר וישנה המשכיות.

  6. דעתי שונה – יש כאן חיבור, זמני, בין נטישת קוואי והשלכותיה, פרישת מאנו ופציעת דז'ונטה, שהביאו לכך שהספרס של השנה דשדשו קשות. אבל זו תקופת ביניים בין העבר לעתיד.
    .
    בשנה הבאה וייט יהיה מבוגר בשנה, דז'ונטה יבריא, לוני ווקר יהיה שחקן שנה שניה, פולטל יתפתח ויש לנו שתי בחירות סיבוב ראשון (שלנו ושל טורונטו). זה לא אומר שנביס את הלוחמים או את יוסטון, אבל כן שנהיה טובים יותר מהשנה, ולכן אין סיבה להניח שלא נגיע לפלייאוף.
    .
    נ.ב – אם פופ עוזב אצטרך להעריך מחדש.

  7. הספרס המממ.
    אתה אכן מספיד ומזלזל.
    שני רכזים עתידיים עם פוטנציאל לחמישיית הגנה של הליגה. כמה עוד שחקנים צעירים שיכולים להתפתח ( לוני ווקר ברין) שתי בחירות דראפט העונה וכמה וטרנים ( למרקוס רודי פטי ודמאר).
    לספרס השנה יש בעיה רצינית בהגנה. ממש רצינית ולמרות זאת דמאר מראה שיפור ורודי הראה שיפור. קבוצה הגנתית יותר טובה שנה הבאה ( שתהיה ) חמישייה גבוהה ( שתהיה ) וחיבור יותר של דמאר לקבוצה ( לאולדריג לקח 3 שנים ) יעשו הבדל. וכן הסיבה לפסימיות היא התקרה של וויט אבל אז אתה נזכר שמדובר בשחקן שנה שנייה שניצח משחק פלייאוף עם 36 נק ששווה חמישיית הגנה ושדפק משחקים שהם בורדרליין 5*5. והוא כולה התחיל לשחק העונה בליגה ולפני 40 משחקים בערך בחמישייה. יש לספרס הרבה שאלות לענות עליהן בסוף העונה. אבל הלילה הם צריכים לענות על דבר אחד : האם הם מסוגלים להתחבר ל48 דק ולהמיס ציניקנים קברנים

    1. כמה קל זה להוציא את אוהדי הספרס משלוותם.

      רק צריך כותרת טובה.

      למדתי משהו באקדמיה של מייסד הופס….

      1. תשמע… הנקודה הכי רגישה של הספרס זה השמועות על מותם היו מוקדמות מדי. זה מה לעשות המממ… מעצבן. (כמו שאוהדי הרוקטס רגישים למיצובו של הארדן כפלופר ונטל הגנתי או הניקס לגבי כל מילה כל הקבוצה.) אני חושב שהמשחק היום הראה את הנקודה שלי. יש קבוצה ואפילו קבוצה טובה, זה ממש עניין של חיבור, כי הדהרוזן שהוא די המרכז של הקבוצה, עוד לא שם לגמרי, הוא עדיין פלופ לפעמים בהגנה לא תמיד מרוכז 100% ומכריח בהתקפה, אבל שהוא שם הוא שם לגמרי וזה מרשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם