אחד ביום: האם הקליפרס הם הדבר הבא בליגה?

אחד ביום עם הקליפרס שאולי נראים לכם תמימים וחביבים אבל יש סיכוי לא רע שבעונה הבאה הם כבר ישלטו על העולם (או לפחות יהיו בצמרת המערב...)

לכל הכתבות של אחד ביום

Embed from Getty Images

4:30: לוס אנג'לס קליפרס (30-41) – אינדיאנה פייסרס (26-44)

"אבא, למה סנטה קלאוס לובש אדום?" שאל אותי לפני מספר חודשים בני בן ה-4 שאלה קצת משונה בהתחשב בכך שהוא ילד יהודי שגדל במדינת ישראל, אבל לחלוטין הגיונית בהתחשב בכך שהצבע האדום מזוהה עם הקומוניסטים, שנואי האומה האמריקאית.

כאשר חככתי בדעתי מה להשיב לו, נזכרתי שיש איזה בחור אחד שכותב על כדורסל באתר אינטרנט איזוטרי ומוסיף לתיאורי המשחקים שלו כל מיני עובדות שהוא קושר אותן למשחקי הלילה בליגת ה-NBA האהובה ותהיתי האם הוא יוכל לפתור לי את החידה. לצערי, נזכרתי שהבחור ההוא זה אני ועל-כן פניתי לעזרתו של דוקטור גוגל וגיליתי סיפור מעניין שגם נתן לי תשובה מלומדת לבני הקט וגם יפרנס את הפינה לערב המשחקים הנוכחי.

סנטה קלאוס, אם תהיתם, הגיע לארצות הברית, המקום בו הוא מפורסם מכל, מהולנד יחד עם המתיישבים ההולנדים שפקדו את הארץ הגדולה בימיה הראשונים (עוד לפני הכרזת העצמאות ב-1776). למרות שהסיפורים עליו היו מוכרים לכל, המראה שלו השתנה בין ספר ילדים אחד למשנהו ושחקנים ששיחקו את סנטה קלאוס התלבשו במגוון צבעים ותחפושות ולא בהכרח הבליטו כרס מתחת לחליפה.

הכל השתנה בשנת 1930 כאשר חברה קטנה ולא מוכרת בשם 'קוקה קולה' (בציניות, כן?) מצאה שבימי החורף מכירת המשקה הקל המרווה שלה נמצאת בירידה. היא החליטה לעשות משהו בנידון ועל-כן היא פנתה למאייר האדון סונדבלום בבקשה שיעצב לה תמונה של סנטה קלאוס שותה קוקה קולה. סונדבלום החליט להישען על שני מקורות השראה: הראשון, שיר משנת 1822 שמתאר את סנטה כדמות חביבה, ידידותית ואוהבת והשני איש מכירות שמנמן שהוא הכיר. סונדבלום גם צבע את סנטה בצבעי החברה – אדום ולבן. וכך נולד סנטה קלאוס המודרני, המוכר לנו כיום כדמות שמנמנה החובשת מצנפת ולבושה בחליפה אדומה עם שוליים לבנים.

ורק בשביל להשלים את האנקדוטה נציין שאחרי 12 שנים החליטו בחברת קוקה קולה לארגן לסנטה חבר שדון, שזכה לתלבושת ירוקה ולשם "Sprite" (שדון או רוח בתרגום מאנגלית) עשור אחר-כך כשקוקה קולה קנתה את הזיכיון למשקה ליים גרמני היא החליטה למתג אותו בצבע הירוק ולהעניק לו את השם של אותו ידיד של סנטה קלאוס…

אז למה אני מספר לכם את כל זה? אז חוץ מהרצון האבהי הטבעי להשוויץ בילד החכם שלי ובשיחות האינטליגנטיות שאנחנו מנהלים (אל תדאגו, אני לא אובייקטיבי) בכל הסיפור על סנטה קלאוס והקשר שלו לקוקה קולה מסתתרים לקח חשוב  – גם בתוך הדברים התמימים ביותר מסתתרים לפעמים כוח, הון וחוש שיווקי מפותח.

ועם הלקח הזה בראש, אני רוצה לדבר איתכם על הקליפרס, אחד מהסיפורים היפים והתמימים של העונה הנוכחית. איש לא ציפה מהקבוצה הנבנית מחדש של דוק ריברס להיות קבוצה חזקה העונה. בתחילת העונה הנחנו כולנו (או לפחות רובנו) שבמערב הצפוף, הקבוצה העמוקה אך בינונית הזו תסיים בתחתית. כשהם התחילו את הליגה בדהרה, הנחנו שזו רק שאלה של זמן עד שהסטטיסטיקה תתיישר, כשהיא התיישרה והקליפרס נחתו למקומות 8-10 כבר החזקנו את השלט 'אמרנו לכם!' וכשטוביאס האריס, הכוכב של הקבוצה, נשלח בטרייד לפילדלפיה בימים האחרונים של הטרייד דד-ליין בפברואר כבר אמרנו קדיש על הניסיון שלהם להגיע לפליאוף.

אבל טעינו. כי מאז שטויבאס האריס עזב את הקבוצה האדומה של לוס אנג'לס, המפרשיות במאזן נהדר של 5-11, הכדורסל שוטף, יותר שחקנים מקבלים הזדמנות ומחזירים אותה בשתי ידיים ובמקום להסתכל מטה אל סקרמנטו והלייקרס שרודפות אחריה, הקליפרס מביטים מעלה אל הספרס, הג'אז ואפילו הת'אנדר שרחוקות מהם משחק וחצי לכל היותר.

וכאן בדיוק הכל מתחבר. הקליפרס אולי נראים תמימים וחמודים וההישג המרשים שלהם במסגרתו הם נשארו הקבוצה הטובה בלוס אנג'לס והשתיקו את כל המבקרים הוא באמת דבר נפלא אבל כל זה נראה לי כמו הקדמה לקראת הקבוצה שהולכת בשנים הבאות לשלוט בליגה. כן, כן, עד כדי כך. לקליפרס יש הכל, בסיס טוב, מקום מתחת לתקרת השכר, בעלים עשירים, ניהול נכון, עיר מושכת שחקנים ואפילו את ג'רי ווסט.

בשנה הבאה הקליפרס כבר יגיעו אלינו חזקים יותר, נוצצים יותר וטובים יותר ולאור העובדה שכבר עם שכבת הבסיס האדומים מלוס אנג'לס מגיעים לפליאוף, אני מצפה מהם לגדולות. בתקווה שהפעם אני לא אטעה לגביהם…

הערב ייפגשו הקליפרס את אינדיאנה פייסרס למה שאפשר בקלות להגיד שהוא קרב בין 'הפתעות העונה'. גם אינדיאנה נמצאת במקום שלא חשבנו שהיא תגיע אליו ולמרות ההפסדים האחרונים לפול מילסאפ ולפורטלנד טרייל בלייזרס והתחזית שלי מלפני שלושה ימים שמסע המשחקים המפרך שלה יעלה לה בהתדרדרות בדירוג המזרח (אל המקום החמישי כנראה), היא בכל מקרה עשתה את שלה וגם בלי ויקטור אולדיפו, AKA הכוכב שלה היא ממשיכה בדרכה אל הפליאוף המזרחי ואולי אפילו תעשה שם כמה צרות ליריבה שהיא תפגוש.

גם הערב היא אמורה לעשות צרות לקבוצה של דוק ריברס אבל נדמה לי שהקליפרס שנמצאים גם במומנטום חיובי וגם ברצון להבטיח באופן ודאי העפלה לפליאוף, יהיו אלה שיצאו עם ידם על העליונה מול הפייסרס הבקטובקיים.

ומה עוד מתוכנן לנו בליל המשחקים הלא-מרשים-במיוחד הזה:

פוסט UP:

2:00: מינסוטה טימברוולבס (38-32) – גולדן סטייט ווריירס (22-47)

4:00: סקרמנטו קינגס (35-34) ברוקלין נטס (36-36)

פוסט Down:

1:00: שארלוט הורנטס (38-31) – פילדלפיה 76' (25-45)

1:30: אטלנטה הוקס (47-24) – יוסטון רוקטס (26-44)

2:00: מילווקי באקס (18-52) – לוס אנג'לס לייקרס (39-31)

19 תגובות

  1. תודה. אחלה פוסט. הקליפרס קצת מזכירים לי את בוסטון של שנה שעברה.

  2. תענוג. אני עדיין לא בטוח קונה את העונה הזאת של הקליפרס. לא בטוח אם יש פה עתיד. כן, הבנייה נכונה אבל זה מרגיש לי כמו בוסטון שלפני הורפורד ואיזייה. בכל מקרה דוק עושה את עבודת חייו אחרי ששנים אכלו אותו על ההישגים שלו עם פול וגריפין

  3. תודה יאיר, מאלף כרגיל.
    כשהייתי בהולנד הם סיפרו לי את הסיפור על סנטה קלאוס, שכמובן הם קוראים לו בשם אחר, שכחתי, די דומה.
    הקליפרס הם יופי של קבוצה אבל הם יעלו לגדולה רק אם יצליחו להנחית סטאר משמעותי, קוואי כזה. אם לא, ה9 ימשיכו להיות טובים אבל לא מצוינים.
    חבל על הוויתור על טוביאס, אחלה שחקן.

  4. תודה יאיר.
    כיף לראות את הקליפרס מצליחים ובכל מקרה הפנים נשואות אל הקיץ כי קשה לראות אותם מגיעים רחוק בפלייאוף (הלוואי שאני טועה).

    לגבי הסיפור של סנטה – לפני שבוע נתבקשתי על ידי אחותי לקנות לאחיין שלי השלמת תחפושת של סנטה (יש יותר נוצרים בחיפה מאשר בבאר שבע ולכן קצת יותר קל למצוא את זה כאן) אז גיגלתי בעצמי את הסיפור של הדמות האדומה והחביבה ונחשפתי לסיפור של קוקה קולה. סיפור כל כך אמריקאי.

  5. כולנו מבסוטים מהקליפרס והנה דיווחים שדוק והלייקרס ידברו ולא יתנגדו לשתף פעולה. לא מבין למה לעשות אתזה, הקליפרס מנחיתים את קוואי בקיץ וימריאו עוד יותר גבוה

  6. הסיפור של הקליפרס מדהים
    דווקא קבוצה של פול וגריפין + דיאנדרה ורדיק כשלה שוב ושוב
    הם היו על הנייר טופ 3 בליגה
    ההצלחה של ריברס נאה מאוד
    זאת הוכחה שלא צריך סופרסטרים בשביל להגיע לפלייאוף
    ונשאלת השאלה מתי הקליפרס יעשו גמר אזורי

  7. אני לגמרא איתך על הקליפרס.
    גרי ווסט הוא אומן בבנית קבוצות. לאנדרי שאמט ממה שראיתי נגד הקינגס הוא שיחוק של הקליפרס . לא מבין איך פילי הסכימו לוותר עליו כחלק מהדיל על האריס

  8. מונצח בסרט קוקה קולה קיד. במאי דושן מקבייב. נגד הגלובליזציה.

  9. קטע יאיר, לא ידעתי על הסיפור הזה עם קוקה קולה.
    מה שאני כן יודע עליה זה שהיא חברה מרושעת.
    לוקח 3 ליטר מים לייצור פחית קולה אחת, מה שאומר שהם צריכים הרבה מים, ובזול. אז הם הולכים למדינות כמו מקסיקו או הודו משחדים כמה פוליטיקאים ומייבשות להן את הצורה.
    ולענייננו, ביום בהיר הרוקטס יכולים לחלום על המקום הראשון במערב אם ימשיכו ככה והיריבות ימעדו. לא הייתי בונה על זה אבל אפשרי.
    הקליפרס עדיין הקבוצה שכולם יעדיפו לפגוש בסיבוב הראשון. כל האלטרנטיבות לא נעימות בלשון המעטה

  10. מעניין הקטע עם סנטה קלאוס.
    את הקליפרס אני פחות רואה נכנסים לקונצנזוס האמריקני…

  11. תודה רבה יאיר.

    מי היה מאמין שהקליפרס תבטיח השתתפות בפלייאוף, ועוד כ"כ מוקדם?

    וזה לא שלא הייתה תחרות. היריבות פשוט לא עמדו בקצב ולקראת סיום העונה יהיה סופר מעניין לראות את קרבות המיקום.

    למעט ג"ס ויוסטון נראה לי שהקליפרס יכולה להפתיע כל אחת. רק שיישארו שם בריאים.

    למעשה, זה אולי קרב בין שתי הפתעות העונה, כי מי היה מאמין שאינדי ללא אולדיפו תמשיך להיות כ"כ טובה?

  12. תענוג יאיר
    בכריסמס האחרון נחשפתי לסיפור על סנטה וקוקה קולה. זה לא רק הצבעים שלו, זה כל ההכנסה שלו לקונצנזוס של התרבות האמריקאית. לפני קוקה קולה הוא היה דמות שולית לגמרי.
    את הסיפור על ספרייט לא הכרתי. תודה על זה.
    מדהים השליטה האבסולוטית שהייתה לקונצרנים הגדולים בימים המוקדמים של הקולנוע והטלויזיה. גם היום יש השפעה אבל חלק מהאנשים כבר לא תמימים כמו פעם…
    הקליפרס לגמרי מפתיעים השנה. גם אינדיאנה. באמת משחק מסקרן
    🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם