אחד ביום: האם נולדה פילדלפיה חדשה?

אחד ביום עם פילדלפיה 76' שסוף כל סוף מצאה את אחוות האחים בדיוק בזמן הנכון, במשחק מספר 3 בסדרה מול הראפטורס. אבל האם זה היה רק חד-פעמי?
בן סימונס
בן סימונס

22:30: פילדלפיה 76' (3) –טורונטו ראפטורס (2) [1-2 לסיקסרס בסדרה]

בשנת 1871, נדמה לי שכתבתי על זה פעם, התרחשה בשיקגו אחת מהשריפות הגדולות בתולדות העיר, כזו שכילתה מעל ל-10 מטרים מרובעים ועל הדרך גרמה ליותר מ-200 הרוגים ו300,000 אלף חסרי בית.

על פניו שריפה עם כזו כמות של הרוגים זה דבר רע, אבל בפרספקטיבה היסטורית אפשר להגיד שהשריפה גם גרמה לכך שהעיר תוכננה מחדש, תנופה של בנייה מודרנית נכנסה אל תוך העיר ושיקגו, משל הייתה פיניקס, קמה מעפרה ו-22 שנה אחר כך כבר הייתה לשם דבר ברמה העולמית כשאירחה את היריד העולמי של 1893 אליו הגיעו אנשים מכל רחבי העולם.

למעשה, מאמצי השיקום של עיר הרוחות היו כל-כך חובקי עולם עד כי מלכת אנגליה ויקטוריה החליטה לתרום לשיקגו ארגזים שלמים של ספרים מהאוסף המלכותי שלה על מנת למלא את מדפי הספרייה הלאומית של שיקגו שלא שרדה את השריפה. או לפחות כך הניחה המלכה – כי לשיקגו לא הייתה ספרייה לאומית לפני השריפה הגדולה ובזכותה, כמו גם בזכות נדיבותה של מלכת אנגליה, נחנך בשנת 1873 בניין ספריה חדש שהכיל למעלה ממיליון כותרים.

את האגדה הנחמדה הזו שמעתי בביקורי האחרון בשיקגו בשנה שעברה וגם אם היא לא ממש נכונה או תואמת את ההיסטוריה יש בה כדי להמחיש את הדברים אותם אני רוצה לכתוב על פילדלפיה 76' שתפגוש בעוד שעה קלה את טורונטו ראפטורס.

הסיקסרס חטפו מכה לא קלה בכנף במשחק הראשון בסדרה כשטורונטו ובייחוד קוואי לאונרד חבטו בה ללא הרף והביסו אותה ללא תנאי. ההפסד הזה היה עצוב ואפילו אני, בטור זה ממש, דרשתי מהמאמן ברט בראון להזיז את התחת שלו ולמצוא פתרונות אצלו בסגל לאתלטיות של הראפטורס ולהגנה המשתקת שלהם ואכן, בראון עשה את העבודה. המשחק השני עוד היה שקול ולולא בליץ של הסיקסרס במחצית הראשונה הוא עוד היה יכול לדרדר את פילי לפיגור ממנה היא תתקשה לחזור אבל אז הגיע המשחק השלישי ופילדפיה, ממש כמו העיר שיקגו, הצליחה להוציא מעצמה דברים שלא היו בה לפני הכאוס הגדול.

פילי שיחקה כדורסל נהדר במשחק הביתי הראשון שלה בסדרה. ג'ואל אמביד היה בלתי עציר ויחד עם האריס והיידים הארוכות של סימונס ובאטלר הם סיפקו צבע בלתי חדיר. ההתקפה זרמה בצורה מרשימה והמיס-מאצ'ים נוצלו עד תומם. לראפטורס פשוט לא נותרו תשובות ואלמלא רחמנותם של החברים מעיר אחוות האחים, המשחק היה מסתיים בלמעלה מ-30 הפרש.

כן, זה היה הרגע לו חיכו רבים, הרגע בו הסיקסרס החדשים עם טוביאס האריס שהצטרף באמצע העונה, חוברה לה יחדיו. במשחק הערב נצטרך לדעת אם מדובר היה במשהו חד-פעמי , בהתפרצות רגעית או במגמה שלא רק טורונטו צריכה לחשוש ממנה.

ניצחון של פילי הערב עשוי לסגור את הסיפור של הסדרה ולחשוף בפנינו את מגדל הקלפים של הראפטורס, אשר מתגלה בכל שנה בערך בשלב הזה. קוואי לאונרד אולי ינסה למנוע את הסיפור אבל בקלות יכולה לצאת ממנו גם האדישות המפורסמת שתלמד אותנו שהוא כבר הפליג לתחנה הבאה. פסקל סיאקם בספק וההחלטה אם לשתפו תוחלט ממש בדקות שלפני המשחק.

יהיה מעניין הערב וגם השעה נורמאלית, כך שאולי נשכח קצת מהצרות בארץ לכמה שעות.

*

2:00: פורטלנד טרייל בלייזרס (3) – דנבר נאגטס (2) [1-2 לפורטלנד בסדרה)

ואם המשחק הראשון לא ישכיח את הצרות אולי הפרק הרביעי בסדרת המתח בין דנבר לפורטלנד תעשה את זה. בעצם, שחושבים על זה, אני לא בטוח ש'סדרת מתח' זו ההגדרה ההולמת למשחק בין שתי הקבוצות הצפון-מערביות. אולי דווקא סדרת מדע בדיוני תטיב יותר לתאר סדרה כזו שמזמנת ארבע הארכות, שחקן בגובה 2.11 מטר שמשחק 65 דקות במשחק, שתי קבוצות שאף אחת מהן לא חלמה להיות בגמר מערב והתמודדות שרק חנונים צופים בה…

כך או כך מילת המפתח לקראת המשחק הערב תהיה עייפות. 40 שעות בלבד יעברו מהסיום של משחק מספר 3 למשחק מספר 4 ובעוד במקרה של פורטלנד העומס הוא בן שבוע בלבד, דנבר סוגרת כבר משחק שביעי בתריסר ימים, מה שאולי מסביר את משבר הקליעה שלה בשני המשחקים האחרונים.

הנאגטס עומדים למבחן אופי שני שלהם בפליאוף העונה והפעם הוא גדול יותר מהקודם. בפיגור 2-1 מול הספרס במשחק מספר 4, הם הצליחו לנצח בסן אנטוניו לראשונה מזה 15 שנה ולקחו לידיהם את השליטה בסדרה והפעם הם יצטרכו לעשות זאת שוב בשני הבדלים עיקריים – הראשון, הם יצטרכו לעשות זאת כשהאוויר אוזל מראותיהם (וזה למרות שהמשחק לא באולם הגבוה בעולם, הפפסי סנטר) ושנית, מולם עומדת יריבה קצת פחות פראיירית, כזו שתתכתש איתך ארבע  הארכות, תינצל מכמה וכמה הזדמנויות להפסיד ובסוף תיקח את המשחק עם אחד השחקנים המוספדים של דורינו. כן, רודני הוד, אני שוב מדבר אליך ואני יודע שאתה לא רגיל שאני מפרגן, אבל כשמגיע – מגיע.

פורטלנד מצידה, תבוא למשחק כפייבוריטית, לאו דווקא הפוזיציה האהובה עליהם אבל מה זה לעומת הזדמנות שאולי לא תחזור, לעשות צעד משמעותי לקראת עלייה אפשרית לגמר המערב. הבלייזרס צפויים לתת הכל על המגרש ולמרות שהספסל שלהם קצר יותר (אבל מסתבר שגם איכותי יותר והפתיע מאוד לטובה בסדרה עד כה במה שביטל את היתרון שצפינו לפני הסדרה שיש לדנבר בתחום לחלוטין), האנרגיות מהקהל במודה סנטר אמורות לתת להם בדיוק את הכוח שחסר להם.

תבואו, יהיה מעניין. ואולי עם קצת מזל וכמה הארכות, הסוף של המשחק גם יהיה בשעה נורמאלית…

7 תגובות

  1. האם נולדה פילדלפיה חדשה? לא, ואף אחד לא יודע מה כן יש.
    אמביד חולה במשהו, זה בטוח, אפשר היה לראות כבר מהחימום. בין שזו מחלה פיזית או מהלחץ, הוא היה חלש היום.
    לפילי אין שום צורת משחק הגיונית, ונראה שהכל שם מקרי, חיים על הכישרון.
    פילי ובייחוד אמביד צריכים לצאת מעמדת האנדרדוג שהם ממש כופים על עצמם, אם הם רוצים להתקדם לשלב הבא.

  2. מסתבר שלא.
    התפלק להם ולאמביד משחק אחד ממש טוב. אין עקביות. (למעט באטלר וההגנה).

  3. נהדר יאיר. תרגיש חופשי למחזר מפעם לפעם, הסיפורים שלך הם תענוג גם בקריאה חוזרת.

  4. אחלה סיפור
    בדיוק אני מצטרף למחצית שניה….
    :ישמצב שאצליח לראות את סוף המשחק השני, אם הוא יגיע ל 8 הארכות
    🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם