אחד ביום: הג'אז והקינגס מחפשות להחליף כיוון בליל החלפת השעון

הלילה מזיזים את השעון, שזה אומר שיש שעה יותר בשביל לראות כדורסל. חבל שהמשחקים לא משהו... אבל אנחנו כבר נעשה מהלימון לימונדה. חורף חם לכולם!

3:00: יוטה ג'אז (1-1) – סקרמנטו קינגס (2-0)

הלילה בשעה 2:00 מזיזים את השעון ועוברים משעון קיץ לשעון חורף, דהיינו, השעה תחזור להיות 1 בלילה. למרות שנראה שהנושא של שעון חורף ושעון הקיץ מלווה את האדם מקדמת דנא, העניין נוכח במציאות לא יותר מאשר כמאה שנים כאשר במסגרת מלחמת העולם הראשונה הבינו הגרמנים והבריטים שאם הם רוצים לחסוך בפחם, משאב חשוב כל-כך לתעשיית ההרג הקטלנית, עליהם לחסוך בתאורת הבתים ולנצל יותר טוב את שעות השמש בימי הקיץ. כך הופעל שעון הקיץ (את הרעיון הגה במקור בנג'מין פרנקלין, מאבות האומה האמריקאית) והוא מלווה מדינות רבות בעולם עד היום (יש לי תחושה שבכל פעם שמזיזים את השעון אני כותב משהו בסגנון).

אז החלוקה בין שעוני קיץ לחורף התחילה רק לפני כ-100 שנה אבל הפער בין עשרים וארבע השעות ביממה לבין שעות השמש שלא ממש זורמות עם החלוקה הזו ולפעמים מחלקת מאורה יותר ממחצית היממה ולפעמים פחות, העסיק את בני האדם דורות רבים. אחד הפתרונות שנמצאו לשם כך היה החלוקה לשעות זמניות, חלוקה שקיימת ביהדות ובאיסלאם עד היום והייתה נהוגה גם ביפן כשעון הרשמי עד כמעט סוף המאה ה-19 והיא עובדת בצורה הבאה:

לוקחים את שעות היום (השעות שבהן יש אור) ומחלקים אותן ל-12 שעות זמניות. דהיינו, אם יש 12 שעות אור ביממה (באמצע ספטמבר ובאמצע מרץ) אזי שכל 'שעה זמנית' שווה שישים דקות אבל בקיץ, שעה זמנית יכולה להגיע בארצנו ל-72.5 שעות ואילו בחורף, שהיום מתקצר, שעה שווה רק 47.5 דקות. השיטה הזו סייעה ומסייעת למאמינים רבים ביהדות ובאיסלאם לחשב זמני תפילות ומנהגים שונים חשובים (תחילה של צומות בשתי הדתות, זמן הנחת תפילין ביהדות ועוד ועוד).

הרעיון שיש משהו ששווה יותר בתקופה מסוימת ושווה פחות בתקופה אחרת, אינו בלעדי ל'שעות זמניות'. גם בכדורסל הוא לפעמים נוכח וספציפית, הוא נכון בנוגע ליוטה ג'אז – קבוצה שבאופן מסורתי בעונות האחרונות שווה פחות בחודשים אוקטובר עד דצמבר, נהיית הרבה יותר שווה בינואר עד מרץ ומתחילה לדעוך שוב באפריל-מאי.

המחזור הזה של הקבוצה של קווין סניידר, נראה כאילו הוא נמשך גם לעונה הזו, כשהקבוצה שדובר עליה כסוס השחור של המערב, נראית חלשה ונרפית בשני המשחקים הראשונים שלה, כשחלק הארי של הבעיות מצוי בחלק ההתקפי שם הקבוצה לא מוצאת את הידיים והרגליים שלה. מי שסובל יותר מכל מהבעיה הוא הרכז החדש של הקבוצה, זה שהיה אמור להביא איתו את האקסטרה-מייל שיעשה את הג'אז לקבוצת צמרת על-אמת, מייק קונלי, שבינתיים עומד על 4/27 מהשדה בשני המשחקים של הקבוצה עד כה. בראיון אחרי ההפסד אמש ללייקרס, קונלי הודה שהוא חלוד אבל אמר שזה עניין של הופעה אחת טובה שתשנה את הכיוון. יוטה תקווה שזה לא יקרה באופן מסורתי, רק בינואר.

קונלי הוא הסממן הבולט של הקשיים של יוטה אבל סממנים נוספים קיימים גם קיימים. 23 איבודי כדור היו לקבוצה בהפסד ללייקרס, שלא ממש הבריקה מהצד השני ואלמלא גארבג' טיים ארוך ברבע הרביעי, שעזר ליוטה שנכנסה לבור בעומק 22 נקודות, לצמצם את הפער ולקלוע 31 נקודות ברבע האחרון, היא הייתה מסיימת עם סקור הרבה יותר נמוך מ-85 הנקודות הלא מרשימות שלה.

"היינו הססנים התקפית ולא הפעלנו הרבה כוח וההססנות הזו פגעה בנו במהלך המשחק" אמר המאמן סניידר במסיבת העיתונאים אחרי משחק אמש. למזלם, אולי, הערב מול הקינגס שספגו 123 נקודות בממוצע למשחק בשני משחקיהם (שני הפסדים לפורטלנד אמש ולפיניקס) ההתקפה שלהם תוכל להתאושש קצת. עוד נציין שבאופן כללי יוטה אמורה להרגיש מרוצה מכך שהיא פוגשת את המלכים אותם היא ניצחה בשמונה מתוך תשעת המפגשים האחרונים.

סקרמנטו מצידה כנראה שלא קיבלה את פתיחת העונה לה היא ציפתה. הפסד החוץ לפיניקס לא היה צפוי וההפסד הביתי לפורטלנד, שאולי היה הגיוני עלול ליצור כדור שלג כשהמשחקים הבאים הם מול יוטה ומול דנבר החזקות יותר. הקינגס גם עדיין לא יודעים האם כוכב הקבוצה, די'ארון פוקס ישחק הערב אחרי שהוא נפצע בדקות האחרונות במשחק מול פורטלנד במותן ונמצא בספק. גם בוגדן בוגדנוביץ' (פצוע בקרסול) עשוי להיעדר כשהארי ג'יילס יעדר בוודאות.

שתי הקבוצות הולכות להתמודד לראשונה העונה עם בק טו בק במה שילמד אותנו על העמידות שלהם קצת. שתיהן גם יקוו שהמשחק הזה יהיה הבמה בו הן מתאוששות. אנחנו נקווה שיהיה משחק מעניין ומותח ואם אפשר גם כדורסל ברמה קצת גבוהה יותר ממה שראינו מהקבוצות עד עתה – כן ייטב.

ואילו משחקים עוד צפויים הלילה  (כל שעות המשחקים הם בשעון החורף זולת המשחק של הבאקס שמתחיל לפני המעבר)

Post Up:

00:00: מילווקי באקס (0-1) – מיאמי היט (0-1)

משחק ביתי ראשון ליאניס וחבורתו והוא אמור להסתיים בניצחון מול מיאמי היט, שאמנם ניצחה את משחק הפתיחה שלה אבל בלי ג'ימי באטלר שייעדר שוב לא אמורה לעשות צרות לאיילים.

1:30: אטלנטה הוקס (0-1) – אורלנדו מג'יק (0-1)

משחק בין שתי קבוצות שיכולות בהחלט להתגנב לפליאוף המזרחי השנה. אורלנדו, כי הם היו שם בשנה שעברה. אטלנטה, כי כמו שזה נראה על פי משחק הפתיחה שלהם מול דטרויט, טרה יאנג עומד להיות אולסטאר העונה.

2:00: יוסטון רוקטס (1-0) – ניו אורלינס פליקאנס (2-0)

המפגש בטקסס יפגיש מפסידות בלבד ומעניין בעיקר כי הוא אמור להיות משחק בקצב רצחני בין הרוקטס שעברו לשיטת ה"6 שניות או פחות להתקפה" וניו אורלינס שרצה כנראה לשום מקום, לפחות עד שזאיון יחזור.

4:00: פיניקס סאנס (1-1) – לוס אנג'לס קליפרס (0-2)

שתי קבוצות חמות נפגשות הלילה באריזונה, אבל עם כל שירי ההלל שכתבתי לכבוד הסאנס, נראה שהקליפרס אמורים להיות משוכה גבוה מדי בשבילם, בטח בבק טו בק ואחרי שברון לב בקולורדו. ועדיין אני ממליץ לראות אותם.

Post Down:

1:00: דטרויט פיסטונס (1-1) – פילדלפיה 76' (0-1)

1:30: ניו יורק ניקס (2-0) – בוסטון סלטיקס (1-1)

2:00: קליבלנד קאבלירס (1-0) – אינדיאנה פייסרס (1-0)

2:00: שיקגו בולס (1-1) – טורונטו ראפטורס (1-1)

2:30: סן אנטוניו ספרס (0-1) – וושינגטון וויזארדס (1-1)

8 תגובות

  1. ווסטברוק נראה נפלא – מוסר אחראי, לא זורק שלא צריך ומעיף את הקצב. ליוסטון יש מצב להיות קונטנדרים

  2. סקרמנטו התחילה את העונה ברגל שמאל.
    גם ג׳יימס הארדן. והוא עוד שמאלי . . .

  3. אישה משחק נוראי של הארדן. היה קשה לצפות יותר מהרגיל. ווסטברוק מפתיע לטובה בנתיים, משחק יוצר אחראי על אף ההגנה הרעועה.

    בגזרת הסאנס, אולי דווין בוקר הוא לא קלוריות ריקות? משחק נהדר בקליעה מהשדה יחד עם ראית משחק טובה.

    אטלאנטה, יאנג שחקן שפשוט תענוג לצפיה, חוץ מהאין הגנה כמובן. ברור שלא יצליח להמשיך ככה, אבל הידית שלו השתפרה משמעותית.

  4. הספרס – כמה סמלי שאת החסימה על ביל עשו ביחד וויט ומוריי שההגנה פשוט מתחננת שישחקו ביחד. דה רוזן ממש סבל לשחק עם מוריי , לא קיבל כדורים ונראה שהוא לא נכנס למשחק, יאמר לזכותו שהוא ממש התאמץ להכנס דרך דאנקים ומסירות שלרוב הסתיימו באיבודי כדור. מוריי שהיה אש היה אש.
    אבל כרגע הקבוצה סובלת מחוסר ההיררכייה ומחוסר היציבות בהגנה. יותר מדי מהלכים הגנתיים שלא משוחקים ד הסוף או שחקנים לא משו בהגנה (אדוניי דהרוזן, מילס, פורבס) סמית וביל ואיזייה אכלו כמה פעמים את מוריי ווויט המהוללים. וברטנס ה' ישמור, אני עדיין לא מבין איך זה קרה הדבר הזה

    1. פופ שיחק הרבה דקות עם דה רוזן כ-3 עם וויט ומורי ביחד? מעניין אותי איך זה נראה

  5. הבעיה כשיש לך ילדים קטנים הם קמים באותה שעה….. אבל הגנים מתחילים שעה מאוחר יותר
    ככה שלא יוצא ממש לישון עוד שעה. זה רק למי שאין ילדים קטנים….
    רקומר
    אחלה פרוויו
    🙂

  6. תודה יאיר, מעניין כל הקטע הזה של -שעות זמניות-.
    זה כמו ששעה בעבודה אורכת יותר מאשר שעה בחופש?
    לגבי הלילה, מיאמי פותחת שוב בלי באטלר שנולד לו תינוק אבל קנדריק נאן מילא את מקומו בצורה משביעת רצון. קבוצה כיפית שלדעתי תוכל להקשות על מילווקי.
    צריך לשים לב לדגשי השיפוט השנה שהם: צעדים (בעיקר צעד לפני כדרור, תפס לא מעט שחקנים עד עכשיו) והדחיפה של שחקן תוקף עם היד ללא הכדור.
    אני לא מבין איך קבוצות בליגה לא עלו על הטריק של יאניס כמו שעלו עליו באליפות אירופה. יש לו 2 מובים, שאחד זה סיבוב תמיד לאותו צד והשני זה יורו סטפ שאפשר לתעל אותו לכיוון מסויים ושחקן אחר לעמוד לפניו ולקבל את התוקף. אני מאמין שיעלו על זה יותר השנה. יהיה מעניין לראות מאמן חכם כמו ספולסטרה מנצל את זה.

  7. לילה קצת משמים, כאילו הליגה אומרת יש לכם עוד שעה תנצלו אותה בכיף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם