אחד ביום: הסיפור של העונה עלול להפוך לטרגדיה

אחד ביום עם ברוקלין נטס שויתרה על הלוטרי במטרה לרוץ לפליאוף ועלולה לגלות שאין לה לא את זה ולא את זה.
Embed from Getty Images

לכל הכתבות של אחד ביום

1:00: ברוקלין נטס (38-38) – בוסטון סלטיקס (31-45)

במשלי איזופוס (ממשיל יווני שחי במאה ה-6 לפני הספירה) מופיע משל על אריה אחד שראה ארנבת ישנה והחליט לטרוף אותה. תוך שהוא מתכונן לאוכל (כנראה נטל ידיים וברך את הברכה) הבחין האריה בצבי שעובר בקרבת מקום ובאבחה אחת החליט לרדוף אחרי הצבי. רדף האריה אחרי הצבי זמן רב אבל מכיון שהצבי היה קל רגליים ממנו, הצליח לחמוק. חזר האריה אל המקום בו עזב את הארנבת וראה שבגלל המולת המרדף היא התעוררה וכבר איננה במקום בו ישנה קודם. אמר האריה לעצמו – זה מה שמגיע לי בגלל שוויתרתי על מה שהיה לי כבר בידיים בתמורה למשהו טוב יותר, שקשה להשיג אותו.

איזופוס באלגוריה שלו התכוון לאותם בני אדם שמחפשים רווחים עצומים בזמן שהם יכולים להסתפק ברווח מועט אבל לו היה חי בימינו היה בוודאי מספר לנו שהנמשל כולו עוסק בברוקלין נטס. שתי ברירות עמדו בפני הקבוצה של קני אטקינסון בתחילת העונה: הפשוטה יותר – להמשיך בקו הקיים של הקבוצה ולהיות קבוצת לוטרי מובהקת, כשהעונה, לראשונה זה עידנים הבחירה שלה בידיה, או לחילופין – להיאבק על מקום בפליאוף המזרח, מאבק לא קל בהתחשב בסגל האפרפר משהו של הקבוצה אבל הירואי.

כמובן שהנטס הלכו על האופציה השנייה ועד לפני קצת יותר משבועיים הם מצאו את עצמם במקום השישי במזרח וכמועמדת לתואר הפתעת העונה אלא שחמישה הפסדים בשבעת ההתמודדויות האחרונות לצד התאוששות מופלאת של אורלנדו ומיאמי מביאים את ברוקלין היום להיות משחק אחד מעל המקום התשיעי, בו רואים את הפליאוף מהבית וכשלפניה לוח משחקים סיוטי למדי (בוסטון, מילווקי וטורונטו בבית, מילווקי ואינדיאנה בחוץ ומיאמי בבית בלילה האחרון של העונה הרגילה, העלייה לפליאוף רחוקה מלהיות מובטחת ואי-אפשר לפסול על הסף את האפשרות שהנטס יסיימו את העונה במצבו של אותו אריה, קירחים מכאן ומכאן ומצטערים על שלא הלכו על המשימה הפשוטה ביותר (למשל, כמו היריבה העירונית שלהם).

מה שאולי יעזור לנטס זו החזרה הביתה אחרי שבעה משחקי חוץ רצופים ששמו לה מקלות בגלגלים. מאזן הבית של הנטס (16-21) טוב ממאזן החוץ (22-17) אבל יתרה מכך משחק באווירה ביתית חמה יכול לתת לה את הדחיפה קדימה שהיא כל-כך זקוקה לה. ברוקלין, אם תגיע לפליאוף, תהיה אחד הסיפורים היפים של העונה. "יש עלינו הרבה לחץ כי המטרה שלנו כרגע היא להגיע לפליאוף ואחרי שהגענו כל-כך רחוק העונה זה בהחלט יהיה אכזבה אם לא נשיג את המטרה ו-99% אחוז מהאנשים שעובדים במועדון הזה יהיו הרוסים" אמר הפורוורד  אד דיוויס בראיון לESPN. דיאנג'לו ראסל שנמצא בכושר הטוב בקריירה שלו וסיים את מסע משחקי החוץ עם 26.1 נק' למשחק ב-51% אחוזים מהשדה, ינסה למשוך את חבריו להשגת המטרה.

לברוקלין תחכה הערב בוסטון סלטיקס, שאחרי שכתבתי עליה אתמול, לא הצליחה להיכנס לפליאוף-מוד מבחינת היכולת אבל כן נהנתה מקיירי אירווינג ביכולת מאני טיים שלו כשהוא קולע את סל הניצחון נגד הפייסרס במשחק שהסתיים ב-112:114. בניגוד לסלטיקס כולה, הרכז שלה מצוי בכושר מצוין עם 28.4 נק' למשחק בשבעת המשחקים האחרונים. בבוסטון שהשיגו אתמול לראשונה מזה זמן ארוך מקום בין ארבע הראשונות במזרח, יצטערו לבזבז את היתרון שהושג אתמול כבר אחרי 24 שעות, אבל יודעים שזה לא הולך להיות קל, גם לא אם לוקחים בחשבון שב-12 המפגשים האחרונים בין הקבוצות ניצחו הסלטיקס 11 פעמים (ההפסד היחיד היה מוקדם יותר השנה). אנו נקווה שלכל הפחות יהיה במשחק המרכזי של הערב מתח ולא נצטער גם על יכולת גבוהה ומשחק ברמת פליאוף, ממש כמו ששתי הקבוצות שואפות אליו.

*

ואיך עוד נעביר את מוצאי שבת המשמים יחסית?

Post Up:

1:00: יוסטון רוקטס (28-48) – סקרמנטו קינגס (38-37) – הפסד של סקרמנטו יחסל סופית את הסיכוי הקלוש שלה להעפיל לפליאוף אבל מול יוסטון שמנצחת הרבה לאחרונה ונאבקת עם פורטלנד על המקום השלישי (שאולי לא יהיה במסלול של הווריירס?) אל תצפו למשהו אחר.

2:00: דטרויט פיסטונס (37-38) – פורטלנד טרייל בלייזרס (27-48) – דטרויט חזרה לנצח בדיוק בזמן, במשחק מול אורלנדו ביום חמישי ותנסה להמשיך את המומנטום מול הקבוצה חמה בליגה שבלי מקולום ולאחרונה גם נורוקיץ' עומדת על 9 ניצחונות מ-10 המשחקים האחרונים.

2:00: אינדיאנה פייסרס (31-45) – אורלנדו מג'יק (39-37) – אורלנדו החמיצה הזדמנות להתבצר במקום שמוביל לפליאוף במזרח עם הפסד בעיר המכוניות והיא תקווה לא להתאושש יותר באינדיאנה שלא רוצה להחמיר את מצבה אחרי הפסד אמש בבוסטון.

Post Down:

22:30: לוס אנג'לס קליפרס (31-45) – קליבלנד קאבלירס (57-19) – הקאבס סופרים את הימים עד סיום העונה. אצל הקליפרס שהפסידו למילווקי אחרי שישה הפסדים רצופים, השיאים של העונה רק התחילו.

2:30: ניו יורק ניקס (61-14) – מיאמי היט (38-37) – פעם זו הייתה היריבות הגדולה ביותר בליגה. היום? עדיף כבר לנקות לפסח. מיאמי חייבת ניצחון, הניקס בטח ינדבו לה אותו.

3:00: שיקגו בולס (55-21) – טורונטו ראפטרוס (23-53) – הכנסת האורחים של הבולס אמורה להימשך גם הערב מול הקנדים.

3:00: מינסוטה טימברוולבס (41-34) – פילדפיה 76' (27-48) – הזאבים הפתיעו אתמול את גולדן סטייט מקליעות עונשין של KAT אחרי הארכה. הסיכויים להפתעה נוספת אצל קבוצה שמשחקת רק בצד אחד של הפרקט, קלושים.

5:00: פיניקס סאנס (59-17) – ממפיס גריזליס (45-30) – דווין בוקר רוצה להשיג משחק שלישי ברציפות עם 50 נקודות ומעלה. וזו בערך הסיבה היחידה לרצות במשחק בין שתי הקבוצות החלשות מהמערב.

8 תגובות

  1. אני לא מאמין שברוקלין יפספסו את הפלייאוף. הם כבר הוכיחו שהם מסוגלים לנצח משחקים "קשים" שהסיכויים לרעתם.
    אני גם חושב שעדיף להם להראות קבוצה מנצחת ולוחמת, שתעפיל לפלייאוף, כדי להראות לשחקנים החופשיים שיש בסיס טוב וכדאי להם להצטרף.

  2. אטקינסון הוא ההבדל בנטס
    גם בעונה הקודמת הוא הוציא מים מהסלע
    סגל חלש על הנייר שהיה שווה לכאורה בחירת דראפט גבוהה מאוד
    יש לנטס אופי מיוחד אם הייתי שחקן שמחפש אתגר הייתי מסרב לניקס והולך על ברוקלין

  3. תודה יאיר.
    פורטלנד ממש מרשימים ולילארד מרגיש כמו האנדרייטד הכי גדול בכדורסל היום.
    הייתי בטוח שיפלו מהרגליים עם הפציעה של מקולום, ואז קרתה הפציעה לנורקיץ' והם ממשיכים לנצח בלו"ז לא פשוט.
    ממש מקווה שיכנס לאחת מחמישיות העונה. מגיע לו

  4. כל כך יהיה עצוב אם הנטס יפספסו ואיזה שארלוט תיכנס במקום.מחזיק להם אצבעות ובעיקר מול בוסטון שעשקו אותם כל השנים

  5. תענוג של פריוויו!
    מחזיק אצבעות לברוקלין. אם יש מגיע בספורט אז מגיע להם להעפיל לפלייאוף!

  6. פרוויו משובח.
    מה שיפה (אך גם מעט עצוב) במשלים על הרוח האנושית זה שלא משנה מתי נכתבו… הם עדיין רלוונטיים
    🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם