אחד ביום: יוסטון רק רוצה הזדמנות לשחזר את ההיסטוריה

אחד ביום עם יוסטון רוקטס שפותחת את הפליאוף של 2019, אבל עוד מצולקת מזה של 2018. האם היא תצליח לחזור למקום הפשע ולהשיג תוצאה אחרת? קודם היא צריכה לעבור את הג'אז...

לכל הפוסטים של אחד ביום

4:30: יוסטון רוקטס (4) – יוטה ג'אז (5)

בשנת 1605 ניסתה חבורה של קושרי קשר קתוליים אנגליים לרצוח את המלך ג'יימס הראשון (אין קשר משפחתי ללברון. למי שתהה). הסיבה לקשר הייתה היחס הלא מאוד חיובי שזכו לו הקתוליים משליטי אנגליה הפרוטסטנטים והעובדה שהם לא קיבלו זכויות שוות בחוק. איך מתנקשים במלך ג'יימס? הרעיון היה פשוט. בראשית נובמבר באותה שנה תוכנן טקס חניכת מבנה הפרלמנט האנגלי בווסטמיניסטר והקושרים החליטו לשכור מרתף סמוך לבניין, לחפור מנהרה אל מקום הפרלמנט ולפוצץ 2.5 טון של אבק שריפה בדיוק בשעת הטקס.

על פניו מזימה נאה, אלא שהקושרים השתמשו יותר מדי במצפון. אחד מהם, שחשש שייקרה משהו לאחד הקתוליים שבמקרה יקלע לבניין באותו יום, החליט לשלוח מכתב ללורד קתולי מחבריו ולהזהיר אותו שלא להופיע לטקס. אותו לורד קתולי הראה את המכתב למזכיר המדינה ומשם הדרך למלך ג'יימס עצמו ולעצירת הקשר הייתה קלה והסתיימה בהוצאתם להורג של הקושרים (ובראשם גאי פוקס, שעל שמו קיים במדינות רבות של חבר העמים הבריטי – יום גאי פוקס, זכר לאותו נס שהציל את המלך ג'ייימס הראשון). הקתוליים, אם תהיתם, זכו ליחס מחמיר הרבה יותר בעקבות אותו מקרה מכאיב ולשוויון זכויות מלא הם הגיעו רק במאה ה-19…

אבל כאן לא נגמר הסיפור. אחת השאלות שהעסיקו היסטוריונים רבים באנגליה הייתה 'מה היה קורה אילו הצליחו הקושרים במזימתם והפצצה הייתה מתפוצצת?. האם היה המלך מת?'. השאלה הזאת כל-כך העסיקה את האנגלים עד שבשנת 2005, במלאות 400 שנה לאותו יום מר ונמהר בתולדותיה של אנגליה החליטה חברת התקשורת ITV (המתחרה של BBC) לייצר דגם מחודש של בניין הפרלמנט הישן, דגם שנעשה כולו מבטון ייצוק כיאה לימי המאה ה-17, להציב בתוכו בובות ולפוצץ אותו באותו חומר נפץ ממש כפי שתיכננה חבורת גאי פוקס.

התוצאות היו חד-משמעיות. כל הבובות שהיו בחדר המשוחזר ובתווך של 100 מטרים ממנו נהרסו כליל, כמו גם החדר עצמו וחלונות רבים באזור התנפצו בשל גודל הפיצוץ. אכן, הוכח אחת ולתמיד, אילו הקשר היה מצליח כל ההיסטוריה של אנגליה הייתה משתנה והמלך ג'יימס הראשון היה הופך למלך ג'יימס ז"ל, 20 שנה לפני מותו הטבעי.

שאלת ה'מה היה קורה אם' מלווה השנה ביתר שאת גם את יוסטון רוקטס, ערב פתיחת פליאוף 2019 שלה. הרוקטס שבשנה שעברה היו כפסע מהדחה של גולדן סטייט בסדרת גמר המערב, הובילו 2-3 והיו במומנטום חיובי ובלתי עציר, חוו פציעה כואבת של כריס פול שהשביתה אותו לשני המשחקים המסיימים את הסדרה ולצד ערב קליעה מחריד במשחק השביעי (25, 26, 27…)  הם הודחו בידי הווריירס באחד הרגעים העצובים בתולדותיהם.

העונה, עושה היה רושם שיוסטון נחלשה מאוד. העזיבה של שחקני הגנה כמו לוק אמ'בה מוטה וטרבור אריזה, ההיחלשות של פול עצמו ואי היכולת לשלב בקבוצה שחקנים חדשים ורעננים (טוב נו, לא בדיוק רעננים כשאני מדבר על כרמלו…) גרמו לכך שיוסטון פתחה את העונה בצורה קטסטרופאלית ולמרות שנראתה טוב מאוד בחודשיים האחרונים, הסיום שדרדר אותה למקום הרביעי במערב, יחד עם העונה הרגילה כולה, השאיר הרבה שאלות לגבי היכולת של הרוקטס לשחזר את הרמה בה שיחקו בעונה שעברה. רמה בה בכל עונה בה אין בנמצא קבוצה מפלצתית כמו הווריירס, הייתה מובילה אותם לאליפות.

אז מה היה קורה אם פול לא היה נפצע? את התשובה הזו לא נראה לעולם וגם שיחזור טלוויזיוני בעתיד כנראה לא יועיל (אולי בעוד 400 שנה תהיה להם הטכנולוגיה. אני אשמח לראות את זה אם אחיה עד אז!), אבל למרות שזה לא הולך להיות מדויק כמו בשנה שעברה, יש לרוקטס סיכוי לשחזר את זה דווקא העונה הזו, כשההגרלה וסל ניצחון של פול ג'ורג' בשנייה אחרונה על חשבונם, זימנו להם בסיבוב השני ככל הנראה את אותם ווריירס ודווקא בסיבוב מוקדם יותר כשיוסטון על פניו יותר רעננה ופחות מועדת לפציעות.

האם יוסטון תצליח לנקום? או לפחות לקבל תשובה לחידה? את כל זה נדע בקרוב, אבל לפני כן, ליוסטון יש משימה לא פחות חשובה ולא מאוד קלה – לעבור את יוטה ג'אז, הג'אז הם אחת הקבוצות היותר מסוכנות שיש למערב להציע. יחד עם יוסטון הם היו הקבוצה יותר חזקה באזור בחצי השני של העונה, יחד עם יוסטון, גם הם חוזרים לזירת הפשע של העונה שעברה (הודחו מול הרוקטס בחצי הגמר המערבי) ועם ההגנה שלהם, אוסף השחקנים הבלתי מתפשר, ניסיון של שנה נוספת וגם עם ריקי רוביו הפעם (שנה שעברה נעדר מכל הסדרה נגד יוסטון), לא הייתי פוסל את הסיכויים שלהם להפתיע את יוסטון או לפחות למרר לה את החיים באופן משמעותי.

על שתי הקבוצות להחליט איזה קבוצה הן רוצות להיות, זו של החצי הראשון של העונה או זו של החצי השני. אם במקרה נקבל אצל שתיהן את התשובה השנייה, אז הסדרה שמתחילה מחר לפנות בוקר, בהחלט יכולה להיות הטובה ביותר בסיבוב הראשון.

המאזן העונתי בין שתי הקבוצות עומד על 2-2 וגם הערב אני מהמר על משחק צמוד. מי תנצח? בא לי להמר על הפתעה. יוטה ב-5.

*

ומה עוד יש לנו הערב והלילה?

20:00: בוסטון סלטיקס (4) – אינדיאנה פייסרס (5) – על פניו זו אמורה להיות סדרה מותחת ומעניינת אבל בפועל יחסי הכוחות נותנים בבירור לטובת בוסטון שגם ניצחה את הפייסרס פעמיים בשבועות האחרונים. אבל אל תצפו מהחבורה של נייט מק'מילן לוותר כל-כך מהר ומה גם שבעונה שעברה הספדנו אותם כבר לפני הסיבוב הראשון מול הקאבלירס וקיבלנו מהם סדרה לפנתיאון. אני בכל זאת אהמר הערב על בוסטון ב-11.

22:30: פורטלנד טרייל בלייזרס (3) – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (6) – עם מקולום, בלי נורוקיץ' ועם ספק גדול שמקונן אוהדי הבקבוצה אחרי ההדחה המהירה בעונה שעברה מול ניו אורלינס, פורטלנד פותחת פליאוף נוסף עם יתרון ביתיות ומקווה לא לאבד אותו אחרי ערב אחד. הבלייזרס מגיעים לכאן אחרי שניסו להפסיד את משחקם האחרון מול סקרמנטו ולקבל את יוטה, אבל הרוח הספורטיבית של מחליפי הקבוצה הייתה בעוכריה של הקבוצה של טרי סטוטס וקאמבק של 25 נקודות ברבע האחרון נתן לפורטלנד יריבה הרבה יותר קשה אבל גם לא מעט כבוד עצמי. אוקלהומה מצידה מרגישה שקיבלה בונוס אחרי שהיריבות האפשריות היו יוסטון וגולדן סטייט אבל עם פול ג'ורג' לא במצב בריאותי מושלם היא בהחלט עלולה להתקשות גם מול הבלייזרס המאוד ביתיים. המשחק הרעב יכריע את הטון, לאן הסדרה הזו הולכת. אני חושב שהפעם זה יהיה של פורטלנד ב-4.

2:00: מילווקי באקס (1) – דטרויט פיסטונס (8) – בגזרת המשחק המשעמם של הערב (כנראה) נקבל את מילווקי שבאה לנשוך השנה בפליאוף מהרגע הראשון מול דטרויט שמודה לאולהים שהיא הגיעה לכאן בכלל. הטירוף של הבאקס במשחקם הראשון בפליאוף, הבדלי הרמות והיווני הענק, אמורים להפוך את המשחק לחד-צדדי וכך הוא יהיה לדעתי. מילווקי ב-18.

16 תגובות

  1. קראתי בדיעבד … 🙂 לחצי זמן וכאלה… בדיעבד פגיעות מדוייקות במטרות והסיפור על המלך ג'יימס אחד הטובים 🙂 נפלא יאיר תודה וסחטיין על הפגיעות חוץ מהרוקטס כמובן. שלעתי מאוד התחזקו השנה . פול וקפלה נחו (פציעות ) רוב העונה הזאת ולכן באים רעננים לפליאוף והארדן נהיה מפלצתי. אני לא אופתע אם מי שיקח את האליפות השנה זה הרוקטס או הבאקס למרות שעדין ההימור שלי הוא על הלוחמים.

  2. הארדן בהחלט ענק. אני לא יודע מה הסיפור עם זה ששומרים לו על צד שמאל ומה הפיתרון לזה. בכל מקרה הוא פיתח השנה ראיית משחק ויכולת מסירה שלא מביישת גם את לברון, בהחלט בטופ של הליגה, פשוט תענוג (למרות שאני עדיין לא אוהב שזורקים כל כך הרבה שלשות). רק שכולם ישמרו על הבריאות ועל הטריות בשביל הסיבוב הבא והנקמה

  3. פריוויו אדיר!
    אם יוסטון לא עושה את זה השנה הייתי מפרק הכל

  4. הרוקטס פשוט שייטו בצבע, כשמולם עומד מי שכנראה יהיה שחקן ההגנה שנה שנייה ברציפות.
    הארדן מפרק הגנות עוד לפני שהתחיל המשחק. חייבים לשנות את כל הסכמה ההגנתית מולו.

  5. מקווה שנראה קצת את איזאה הרטנשטיין בסדרה הזאת. פאריד לא יכול מול גובר ופייבורס וזה לא שהוא נותן ריווח.
    הרטנשטיין בעונה אדירה בG ליג, רק צריך שפשוף בליגה של הגדולים כמו שנתנו לקפלה

  6. הארדן עדיין לא פיענח את ההגנה שיושבים לו על הכתף השמאלית וחוסמים את הצבע.
    מניח שעד סוף הסדרה כבר ימצא לזה פיתרון

  7. יוסטון פספסו כאן הזדמנות. היה צריך להיגמר בספרות כפולות הרבע הזה.
    בכל מקרה אחלה הגנה עד עכשיו. שימשיכו ככה

  8. דניאל האוס וטאקר נראים כמו חברי כנופייה. יוסטון עם הרכב שני משגעת את יוטה

  9. הארדן לא אנושי. יוטה מנסה לגרום לו לזרטק מיד ריינג סטילל ס"א ב-2017 – הוא פשוט צוחק עליהם

  10. תודה יאיר.
    גם אני חושב של יוסטון עדיף להיפגש עם ג״ס כבר בסיבוב השני. אם נגיע אליו, כי יוטה זה מבחן מאוד קשה וצפוי להיגמר ב 6 משחקים ולא אופתע גם אם יגרר ל 7 משחקים.
    בוסטון אינדי נגררים לתוצאה של יורוקאפ, אני מקווה שהתאנדר ופורטלנד יתנו משחק קצת יותר מרענן

  11. נראה שדיברתי מהר מידי. אף על פישלא ניתן לדעת כמה בוסטון חזקה מול העובדה שאינדי פשוט נוראית

  12. לאלו שחשבו שבוסטון יראו משמעותית יותר טוב בפליאוף.. האכזה איתנו 🙁
    לפחות קיירי מתפקד כמו שצריך

  13. תודה רבה יאיר
    אתמול היה מותח אבל כדורסל חלש
    אני מקווה שהלילה יהיה מעניין ומותח

  14. תודה יאיר.
    משחקים מעולים יהיו לנו היום.
    יוסטון בהחלט צריכה לחשוש מיוטה שנמצאת במומנטום מצוין.
    הבית של יוסטון הוא בהחלט לא מבצרה אז אני די חושש שיוטה תיקח אחד מהשניים הראשונים ויוסטון תצטרך להוכיח עמידות כבר בסיבוב הראשון.
    מעניין מי יקח את דונובן מיטשל ברוקטס. למרות שהם עושים חילופים מישהו צריך להיצמד אליו ולהוציא אותו מאיזור הנוחות שלו כמו שעשה אריזה בשנה שעברה.
    ממש מקווה שדאנתוני ישים את גורדון מהספסל. לא הוא ולא פול ובטח לא הארדן מסוגלים או צריכים להידבק למיטשל.
    אולי דאנתוני יפתיע ויעלה את דוניאל האוס בחמישייה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם