אחד ביום: לא תאמינו מי מחפשת ניצחון רביעי ברציפות

אחד ביום עם אלופת המערב גולדן סטייט שנזכרה לרגע, מה היא הייתה שווה פעם כשפגשה את יוסטון בחג המולד ועם פיניקס סאנס, שגם היא מזכירה לאחרונה את הקבוצה שהיא הייתה בשנים האחרונות...

5:30: גולדן סטייט ווריירס (24-8) – פיניקס סאנס (19-11)

סיפור מפורסם (או שמא אגדה) יש על הרמב"ם שבתקופת שהותו בספרד (ויש אומרים במצרים, מה שיותר מתיישב עם הביוגרפיה שלו), היה מקורב מאוד למלך המדינה. המלך היה מתפלסף עם הרמב"ם על אלוהים, על דת ועל נושאים נוספים ברומו של עולם ויום אחד התווכחו השניים האם ניתן לשנות את אופי האדם. הרמב"ם, חמוש בפסוק "היהפוך כושי עורו ונמר חברבורותיו?!", הסביר למלך שזה בלתי אפשרי ואילו מלך ספרד טען בתוקף ששינוי ייתכן אף ייתכן.

התערבו ביניהם השניים ואחרי תקופת מה הזמין המלך את הרמב"ם לארוחה בארמון. במהלך הארוחה הציג המלך לחכם היהודי את הרכש החדש שלו, חתול שיודע למלצר. החתול, לבוש פפיון וחליפת מלצרים, סבב בין המוזמנים והגיש את המנות בנימוס ובחן תוך שהוא מהלך על שניים. המלך הספרדי היה גאה מאוד ותבע מהרמב"ם להודות בכך שהוא צודק.

אך הרמב"ם לא ויתר. הוא ניגש אל חצר המלך וחזר משם עם עכבר אותו הוא השליך בפני המלצר המשופם וזה שמט את המגש ורץ מייד לרדוף אחרי הטרף. הרמב"ם הוכיח את צדקתו.

הנמשל של הסיפור הנחמד הזה הוא ברור ואפשר להתאים אותו לשתי הקבוצות שיפגשו הבוקר בעיר הידידותית סן פרנסיסקו. הקבוצה המארחת, מגיעה למשחק אחרי שניצחה שלושה ניצחונות ברציפות וכמעט הכפילה את כמות הניצחונות שהיו לה עד עתה. אבל בעוד השניים הראשונים, בבית מול הזאבים והשקנאים נראים הגיוניים לחלוטין, אפילו בעונה הזו, בהתחשב בחולשת היריבות, השלישי בחג המולד על יוסטון היה הפתעה רבתי. דמיון לי תרם את משחק חייו, דריימונד גרין שיחק הגנה כמו שלא ראינו ממנו מזמן והווריירס התגברו על הרוקטס עם הגנה טובה על ג'יימס הארדן.

איך כל זה קרה? כאן בדיוק נחלץ הרמב"ם לעזרתנו. כששמים את הקבוצה מהמפרץ, שהתרגלה לנשום אוויר פסגות בחמש השנים האחרונות בסיטואציה הנכונה היא פתאום נזכרת במה שהיא הייתה פעם ומשחקת בהתאם. ואין כמו משחק באווירת חג מולד ובשידור ארצי מול קבוצה שהיא לא סובלת והתחרתה איתה ראש בראש בשנים האחרונים בסדרות פליאוף מפרכות בשביל להזכיר ללוחמים מי הם. דריימונד גרין לא היה צריך יותר מזה בשביל להיכנס לאטרף. הווריירס כולה, נזכרו למה הם לובשים את המדים האלו.

או במילים אחרות: כשאתה זורק בפני החתול מהמפרץ, את העכבר שקוראים לו יוסטון, הוא יטרוף אותו ולא משנה מי על הפרקט וכמה הוא להפסיד קודם…

הלילה תארח הקבוצה של סטיב קר את פיניקס שהנמשל יותר מתאים לה ברמה העונתית מאשר בנוגע לערב ספציפי. הסאנס התחילו את העונה היטב, מצאו את עצמם במקומות 5-6 במערב ונראו כמי שפרצו לחיי כולנו בשלב מוקדם מדי מאשר מישהו תיכנן. אלא, שבחיים כמו בסיפור על הרמב"ם והמלך, בסוף בריות חוזרות לסורן. ההגנה של הסאנס חזרה להיות ההגנה החלשה שהתרגלנו ממנה, האנרגיות נרגעו, פרנק קמינסקי חזר לגודלו (או בעצם – לקוטנו) הטבעי והסאנס חזרו להפסיד. העולם חזר לנהוג כמנהגו. עוף החול עדיין לא בשל בשביל למלצר….

הלילה תהיה לפיניקס הזדמנות לשכוח מהצרות ללילה אחד אבל קל זה בהחלט לא אמור להיות לה מול הלוחמים במוד החדש שלה. מה שבטוח שחתול אחד, יצא הלילה עם ידו על העליונה.

*

ומה עוד מצפה לנו בערב משחקים מעורר פיהוק זה:

Post Up:

3:00: מיאמי היט ((8-22) – אינדיאנה פייסרס (10-21)

מיאמי היא הפתעת העונה אבל גם אינדיאנה איננה קוטלת קנים ויום אחד יבוא אולדיפו ואולי היא ממש תאיים על מי שתפגוש אותה. בינתיים נראה את השתיים האלו מתמודדות ראש בראש ונזכר גם בנוסטלגיה במפגשים הגדולים ביניהן בעשור האחרון.

2:00: אורלנדו מג'יק (17-13) – פילדלפיה 76' ((10-23)

אחרי ההתעלות בכריסטמס מול מילווקי, פילדלפיה רוצה להמשיך במומנטום במשחק חוץ לא קל אצל אורלנדו אבל האם היום נראה את הצד השני של פילי, הפחות יציב שבו?. אורלנדו, בכל מקרה, תהיה טובה עד כמה שהיריבה שלה תאפשר לה.

Post Down:

23:00: בוסטון סלטיקס (7-21) – קליבלנד קאבלירס (21-9)

המשחק המוקדם (בערך) יפגיש את הסלטיקס שמגיעים עם ארבעה ניצחונות רצופים והפסידו רק פעם אחת בביתם העונה עם קליבלנד שמשום מקום ניצחה שלושה משחקים ברציפות (אטלנטה, ממפיס ושארלוט) אבל עדיין בספק אם מסוגלת להפתיע הערב.

2:00: שארלוט הורנטס (20-13) – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (15-15)

הריצה של הת'אנדר נעצרה קצת עם הפסד מרגיז לממפיס ועכשיו כשיש לפניה שישה משחקי חוץ מתוך שבעת המשחקים הקרובים, יהיה מעניין לראות איך היא תצא מהקצה השני של רצף המשחקים הזה. הלילה היא תפגוש את שארלוט שנושאת על הגב שלושה הפסדים רצופים מול קבוצות עדיפות (וקליבלנד).

2:30: אטלנטה הוקס (25-6) – מילווקי באקס (5-27)

הניצחונות האחרונים של קליבלנד, ניו אורלינס, הניקס וגולדן סטייט הפכו את ההוקס, שמחזיקה ברצף של שמונה הפסדים (19 מתוך 21 המשחקים האחרונים) לקבוצה הגרועה בליגה. אולי, כמו שהם מתכננים להיות… הלילה הם יפגשו את הקבוצה עם המאזן הטוב בליגה והיא אמורה לנצח אותם בפעם השלישית העונה, למרות ההפסד לפילדפיה במחזור המשחקים של חג המולד.

9 תגובות

  1. תודה יאיר .
    מלפני ארבעה משחקים כתבתי קצב של 58 נצחונות לעונה …חלפו ארבעה משחקים הקצב לא השתנה….

  2. סיפור נחמד, זעפרני, למרות שיוסטון זה לא עכבר, זה אריה!
    נכון?
    :-0

  3. רב תודות יאיר "נובל" זעפרני
    בעבר התקשתי להאמין שאפשר לכתוב טוב כל כך (יותר מכל עיתונאי הספורט שכותבים בשכר ב30 שנה האחרונות וקראתי גם קראתי עיתונים ומדיה רבים).
    עשור מדהים נתת לנו ומזל שיש עוד כמה חברים שכותבים ברמה כל כך גבוהה שלא תרגיש בודד בצמרת האולימפוס,
    רב תודות לאביר יאיר זעפרני
    תבורך
    אוהב אותך מאד יאיר ותמיד אוהב
    ????⁦?️⁩?????

  4. יאיר האביר היה לך עשור אדיר. השארת אותי המום לעיתים קרובות עם כמעט חוסר אונים ??? לכתוב תודות כי זה נראה לי לעיתים שכמה שאגיד תודה זה לא יספיק ולא יבטא את המצוינות הנובלית, (הפרס נובל), המרתק ההתעמקות העניין החוש הומור ותכונות אינסופיות ומדהימות במשיכת מכחולך,
    רב אומן בכתיבה ואיש מעניין ביותר.
    מה שכתבתי על מידן התכוונתי גם אליך לאפלטון עידו גיא מאנו לדוגמה, בכל אחד יש תכונות מדהימות אלוהיות שעוברות בכתיבה הנהדרת ביותר שלכם.

  5. בד"רכ אני אץ רץ לסיפור ונהנה מדרך הגשתו מאד, הפעם ההשוואה מאד מתוחכמת ומדיוקת, מעלה חיוכים ואפילו מלמדת מאד.
    השוואה מדהימה ביותר, סיפור פיצוץ וכדורסלנות מעניינת ביותר.
    אכן הסאנס מאכזבים והלוחמים הפתיעו אפילו את עצמם ???

  6. ההשוואה ממש אדירה, ממש מציע להגות באיזה חלקים אצלנו נשאר חתול שתמיד יטרוף את העכבר, למשל תאווה שלי לשוקולד או לחם לעיתים, לעיתים אני אזרוק הכל ויטרוף למרות שזה לא בריא לי.
    הסיפור הוא השתקפות לחיינו

    1. לעיתים אני המלצר המאופק והמנומס ולעיתים החתול הרודף אחר תאווה שלא תמיד עושה טוב,
      ואתם?

  7. תודה רבה יאיר.
    לגבי הרמב״ם, הרבה דברים מעניינים ניתן למצוא בביוגרפיה שסתורים את הדעות המקובלות עליו.
    לילה שבו יש משחק אחד לרפואה, מיאמי את אינדיאנה.
    איזה הפתעה מתוקה שתי הקבוצות הללו, טוב אינדיאנה מוכיחה זאת כל שנה. מיאמי משחקת כדורסל עם הרבה נשמה ועם לא מעט שכל בהתחשב לרמת שחקנים שעל הנייר נראת פחותה מקבוצות צמרת.
    אני הולך על הגיבור והנזירה בלילה זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם