אחד ביום: מוכרחים לטוס

אחד ביום עם המשחק השני בסדרת גמר ה-NBA והפעם אחרי שהראפטורס ניצחו את המשחק הראשון בסדרה, הלחץ בצד של הווריירס שיחפשו את האגרסיביות ההגנתית בשביל להוציא את עצמם מהבור הפוטנציאלי.

לכל הפוסטים של 'אחד ביום'

3:00: טורונטו ראפטורס – גולדן סטייט ווריירס (0-1 לראפטורס בסדרה)

בצפון סקוטלנד, אי שם בים הצפוני, נמצאים להם איי אורקני, קבוצה של 70 איים, שרק 20 מתוכם מיושבים ובהם מתגוררים כ-22,000 איש. אחד מהאיים בארכיפלג הסקוטי הזה, קרוי וסטריי ובו מתגוררים קצת פחות מ-600 תושבים. לא רחוק ממנו נמצא האי פפה וסטריי ובו לא תמצאו אפילו 100 איש כשאת מירב העניין בו מרכזים מספר אתרי חפירה ארכיאולוגיים שנמצאים באי הלא גדול הזה (שגודלו 5.6 קילומטר מרובע).

ועם זאת, למרות שמדובר בשני איים קטנים וזנוחים, אם תרצו לתפוס טיסה שתמריא מאחד מהאיים הללו ותנחת בשני, תוכלו לעשות זאת באמצעות הטיסות של חברת לוגאן-איר המקומית. עד כאן, אין בכך חדשות גדולות אבל אם למשל, תנסו להזמין טיסה ליום רביעי הקרוב (הטיסות למחר ומחרתיים כבר סולד-אאוט) תגלו נתון מעניין, אורך הטיסה בין שני האיים, שעלותה היא כ-17 פאונד (כ-78 שקלים), עומד על 2 דקות בלבד…

יתרה מכך, אם כיוון הרוח יהיה טוב באותו יום עשויה הטיסה לקחת מחצית מהזמן הזה כשהשיא לטיסה הקצרה, שהוא גם השיא העולמי לעניין (לפחות לטיסה שהגיעה בשלום ליעדה…) עומד על 53 שניות. מי ששבר אותו היה טייס החברה סטיוארט לינקלטר שביצע עד לפרישתו בשנת 2013 למעלה מ-12,000 טיסות, גם זה שיא עולמי.

הסיבה בגינה הטיסה בין שני האיים היא כל-כך קצרה גם היא פשוטה. בין שני האיים מפרידים 2.7 קילומטרים. המועצה המקומית של איי אורקני החליטה בחוקה שלה לקיים טיסות מסחריות בין שני האיים ב-1967 ולמרות העובדה ש-13 מעבורות עושות את הדר בין שני האיים מדי יום ביומו (25 דקות הפלגה) משרד התחבורה של האיים עדיין דורש טיסה ישירה בין שניהם, לפחות עד שיבנה הגשר המיוחל בין שניהם.

כמובן שהטיסה בין שני האיים הסקוטיים נחשבת לטיסה המסחרית הקצרה ביותר בעולם. ואף-על-פי שהרעיון להעמיד מטוס בין שני איים כל-כך קרובים נשמע מעוות וקצת מופרך, זה כנראה פתרון שעובד, שכן הוא מתפקד כבר למעלה מ-50 שנה ומה גם שלא רק תושבי האי אלא גם חוקרים, סטודנטים ואחרים עושים שימוש בו.

כן, לטוס במהירות מצד לצד, גם כשיש אלטרנטיבות אחרות, זה פתרון שעובד. תשאלו את טורונטו ראפטורס, הקבוצה הטובה בעולם, נכון למשחק מספר 1 בסדרת גמר ה-NBA של 2019 והיא תספר לכם. הקבוצה הקנדית טסה במשחק הראשון מצד אחד של המגרש לצד השני בכל אימת שיכלה והטיסות הדחופות הללו עזרו לה להפתיע (?) את האלופה הגאה של הליגה בשלוש מתוך ארבע השנים האחרונות ולקחת את היתרון בסדרת הגמר הזו.

המהירות בה טורונטו שיחקה והגנת המעבר שלה שמנעה מהלוחמים לעשות את אותו דבר בצד השני, עמדו במוקד משחק מספר 1. הפתרון או אי מציאת הפתרון של הווריירס לאתלטיות ולשצף קצף בו משחקת טורונטו יהיו גם המפתח למשחק מספר 2 הלילה, משחק שעלול לסבך את הווריירס מאוד במידה והם ימצאו את עצמם מפסידים בו.

בכלל, ההגנה של הווריירס היא זו שצריכה לעשות את השיפור הגדול בין צמד המשחקים שפותחים את הסדרה. הווריירס ספגו 118 נקודות במשחק באיר קנדה סנטר וזה בדיוק המספר שקצב האש שלהם לא עומד בו בדרך כלל. ב-5 העונות בהן הם הגיעו לפיינלס הם ספגו 14 פעמים 118 נקודות ומעלה, ב-12 מהמקרים הללו הם הפסידו. "לא היינו מספיק אגרסיביים וזה מתחיל בי" הסביר דריימונד גרין "כשאני אגרסיבי מספיק, אז כולם אגרסיביים בעקבותיי. התחלתי את המשחק לא טוב וההגנה שלנו ראתה את זה".

גם העובדה שפסקל סיאקם קלע 32 נק' ב14/17 מהשדה לא הרשימה במיוחד את גרין ומצאה אותו מאשים את עצמו בכך, יותר מאשר נותן קרדיט לקמרוני הנהדר – "הוא היה מצוין אבל זה עליי. אני צריך לעשות עבודה טובה יותר בלהוריד את הקצב שלו ואני אעשה זאת". הבטיח מספר 35 בכחול-צהוב-לבן לקראת המשחק.

ההגנה של הדאבס היא בהחלט זו שתעמוד במוקד מספר 2 אבל יש עוד כמה נתונים משמעותיים. גם ההתקפה של הווריירס לא ממש הרשימה גם אם עדיין שמרה את עצמה לא רחוק מהראפטורס. סטף קארי היה חד יחסית אבל עדיין חד מספיק בדקות בהן פרד ואן-ליט שמר עליו. קליי תומפסון נעלם לפרקים יותר מדי ארוכים, אנדרה איגודאלה החטיא קליעות חופשיות (ובאופן כללי נראה גמור למדי ונתן לקבוצה של ניק נרס סיבה להמר עליו פעם אחר פעם) וגם גרין עצמו לא חיפש מספיק את הטבעת.

וגם בצד השני הייתה קבוצה. קבוצה שנהנתה מקוואי לאונרד בערב פושר למדי ושואלת את עצמה מה יקרה בלילה בו הוא יתפוצץ על המגרש כמו שהוא עושה לאחרונה באירועים הקרויים 'משחקי פליאוף'. קוואי יהיה האיש שאמור להחזיק את הראפטורס בעניינים בדקות בהן הלוחמים יצליחו להאט את הקצב ויחד עם לאורי וואן-ליט התזיזיתיים והחוכמה הבלתי-נגמרת של מארק גאסול יש לטורונטו מה למכור גם במשחק עומד, אם כי עדיין משחק הריצה עדיף פי כמה. כן, כמו שלימדו אותנו בסקוטלנד אנשים מעדיפים לטוס.

ומעבר לעניינים המקצועיים יש כאן גם מאבק מנטלי. רק פעם אחת בכל הסדרות שלהם בחמש שנים האחרונות עמדו הווריירס בפיגור של 1-0 בסדרה. זה היה מול הת'אנדר בסדרה גמר המערב של 2016 וזו הייתה סדרה קשה מאין כמותה ללוחמים שהסתיימה רק אחרי 7 משחקים (אבל הייתה לה בה יתרון ביתיות). מינוס של 2 משחקים, זה דבר שלא קרה לווריירס מאז 2007 (בסדרת חצי גמר המערב מול יוטה) ואני די משוכנע שלא בא להם להתחיל לדעת איך זה מרגיש שוב. הם יצטרכו לבוא למשחק בידיעה שהם האלופה ושזה שלהם, למרות ההפסד במשחק הראשון.

גם לראפטורס יש כאן מבחן מנטלי לא קטן והזדמנות להוכיח שמשהו השתנה במועדון הזה באופן קיצוני. ניצחון שלהם הערב יהפוך את האפשרות שהראפטורס יקחו אליפות, אפשרות שעד לפני כמה שנים, או אפילו חודשים (ימים?) נראתה כמו מדע בדיוני לאפשרות ריאלית לחלוטין, שלא נאמר – הסנריו המוביל. בשביל זה הראפטורס יצטרכו לבוא מרוכזים, לתת את כל מה שיש להם על המגרש, להביא לידי ביטוי את הניסיון של כמה משחקניהם הוותיקים ויותר מזה להאמין שהם מסוגלים לעשות את זה ולא לוותר גם שזה נראה שהנעשה במגרש לא מסתדר בדיוק עם התכניות. יהיה מרתק לפנות בוקר, לכו לישון כי מחר השכמה ב-3!

58 תגובות

  1. יאללה הטוב מ 5!!!
    משחק פצצה היה הלילה
    בינתיים דריימונד ה Mvp שלי

  2. קרי צריך להיכנס ללחץ כי קליי גונב לו את ה fmvp
    בקצב הזה גם קאזינס עשוי לגנוב לו

    1. שום לחץ היה מעולה גם הערב . למי שמסתכל כל המיקוד של ההגנה הוא עליו ממש נכנסים לו מתחת לעור טראפים דאבילם הכל. וזאת אולי ההגנה הכי טובה בליגה. זה מאפשר לכל האחרים את החדירות החיתוכים.יש עליו המון לחץ והוא מתפקד חבלז. אני מבסוט עליו .

      1. נ.ב. ותודה רבה לקליי שהגיע הערב כי בראשון הוא לא היה בעיניינים. נקוה שלא נפצע קשה מידי… קאזינס וגרין 15 אסיסטים ביחד. ממש שיחקו טוב היום והעצירה שעשו לטורונטו בהגנה ב6 דקות הראשונות של הרבע השלישי שלא קלעו סל… זה היה די מדהים לראות הגנה בשיאה.

  3. יששש… איך שהתחיל המשחק וראיתי את קאזינס אמרתי זה בידים של הלוחמים.סטף גרין קאזינס קליי ושלשות חשובות של קוק… ובסוף בלי קליי ובכל זאת לקחו… יאללה שני נצחונות במפרץ….. נקוה.

  4. יייייייייששששששששששששששששששששששששששששש
    איגי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. תצוגת תכלית. טורונטו נראים רע. הביצועים רעים וההגנה של הווריורס מעולה. באסה

    1. איזה ממזר, הוא מציל אותם.
      בינתיים תומפסון חטף רגל מעץ אבל נראה לי שהוא יהיה בסדר

      1. הביטוי הוא רגל עץ, על שום תחושת ההתקשות של הירך אחרי שהיא חוטפת חבטה עזה בין חלקי השריר

        1. לא נורא הוא אמר אין דבר אין דבר, מחר תקבלי את אותו הדבר את אותו הדבר רק מפח

  6. לוני סיים להיום, נראה כמה אוויר יהיה לקאזינס בריאות כי בוגטט זה חתיכת עול הגנתי.

  7. 5 דקות בלי סל של טורונטו לפתיחת המחצית השנייה וכבר 9 הפרש לגולדן סטייט.
    יאללה חוזר לישון ומקווה וטורונטו יפתיעו ולא יקרסו עכשיו

  8. סטף התעורר וג״ס יצאו מאוד בזול מהמחצית הזאת, או שטורונטו די פראיירים, עם איבודי כדור לא מחוייבים.
    ון פליט ענק, בלעדי השלשות שלו שפותחות את ההגנה טורונטו אבודים בהתקפה.
    איך רואים שטורונטו משבשת את משחק ההתקפה של ג״ס? רק שני אסיסטים לגולדן בויז במחצית שלמה

  9. פריוויו ענק יאיר. אין עליך!
    מחצית ראשונה שהיתה צריכה להיות ביתרון דו ספרתי לטורונטו.
    חצי ממני מודאג שגולדן סטייט רק בפיגור 5 בחצי אחרי שטורונטו משחקים כל כך טוב.
    אבל עדיין מרגיש שהקצב הוא של טורונטו והשמיכה של גולדן סטייט קצרה.
    משחק מסירות אדיר של הקנדים כל המשחק, שאפו לניק נרס

  10. קאזינס בתפקיד סופוקליס שחורציאניטיס – נכנס לכמה דקות, קולע המון, עושה המון עבירות, מתעייף, ויוצא לנוח.
    בוגי בתפקיד שהוא לא רגיל אליו

  11. זה לא נראה מעודד בכלל לווריורס.
    הראפטורס זורמים יפה בהתקפה וקרי לא פוגע בכלל

  12. בקשה מפרנסי האתר – שהאתר יזכור את הפרטים שלנו שלא נצטרך להקליד אותם כל פעם.
    פליז פליז

  13. יאללה קליי!!!!
    תן לנו את אחד המשחקים לפנתיאון שלך כשזה באמת חשוב!

  14. דוקא הלוחמים נראים טוב בהתחלה קאזינס מאוד משמעותי. יאללה אני אופטימי

  15. תודה זעפרני, אתה מקור בלתי נדלה של סיפורים מעניינים.
    יאללה שיתחיל, הלילה כולנו עם טורונטו (חוץ מבנג׳ו, והייט אשברי, ועוד כמה מוזרים כאלה . . .)

  16. יז"ה מכה שוב! תענוג של פריוויו. אם היו מתמחרים את קו תל אביב-ניו יורק לפי הקו הסקוטי, הטיסה הייתה עולה כמעט 30,000 שקל שזה כמעט כמו כרטיס נחמד למשחק בסדרת הגמר באורקל ארנה.
    לצערי הלוחמים יקחו היום בדו ספרתי.

  17. לפי מה שנראה לי, הווריורס ניסו לנצח את טורונטו באותו נשק בו טורונטו נצחו את מילווקי, רק שטורונטו היא לא מילווקי וקוואי מגוון הרבה יותר מיאניס והרבה הרבה יותר מנוסה ממנו. אז אמנם קוואי נתקל בחומה פעם אחר פעם, אבל הצליח בכל זאת להוציא כמה נקודות, ובעיקר כל הקבוצה מסביב עבדה יפה מאוד.
    במשחק 2 אני הייתי משנה טיפה את התוכנית, צריך ללחוץ את קוואי אבל חצי כאילו, השחקן בעזרה חייב ללחוץ לשנייה ולחזור לשחקן שלו.
    בכלל, נראה כאילו הווריורס שיחקו ממש גרוע, ובכל זאת, ההבדל היה של שלושה ארבעה פוזשנים.
    בהצלחה שיהיה.

  18. איזה סוכריה של פריוויו פינקת אותנו..
    יש מצב טוב שהרפטורס מנצחים…הלוחמים קצרים מידי בסדרה הזאת. זה לא מספיק

  19. מאיפה כל הידע הזה ..? עזוב כדורסל.. נו טוב מדהים.
    שורה תחתונה אני חולה על הווריירס אני מודה ולכן אני מעריך שהסדרה הזאת הולכת לסוויפ של הראפטורס. גם מנסה לנחס את המשעממים האלה. אבל המכונה חורקת ללא כל ספק. גם הסוויפ מול פורטלנד לא היה סוויפ זה היה קשקוש כמעט בכל המשחקים הם הפסידו. הבעיה היא שפורטלנד היא " you soft… you soft" זה לא עובד עם הראפטורס המשעממים האלה והקוואי המרדים הזה. לא אופטימי בקיצור. הדבר היחיד שמנחם אותי זה שאני טועה באופן תדיר נקוה שגם הפעם.

  20. שמע יאיר אתה יכול פשוט להמציא סיפורים ואני אקרא אותם באהבה.פריוויו אגדי. מחזיק אצבעות היום לטורונטו בדרך לסנסציה

  21. לטורנטו היה גם קצת מזל במשחק הקודם
    אחרי שגמרו להלל ולשבח את נרס והקנדים צריך להזכיר שהיו לפחות 2-3 מהלכים על סוף שעון שטורנטו סיימו בצאקה מדאון טאון
    זה לנצח בנקודות הקטנות
    גולדן סטייט מנגד לא הצליחה לייצר ריצה כלשהיא והפסידה את המשחק בפתיחת הרבע האחרון כשטורנטו יצאה לריצה של 1-10 שסגרה את המשחק
    גולדן סטייט תנצח את המשחק אם תשכיל לשחק את הכדורסל שלה שמבוסס על המון הנעת כדור
    לראפטורס יתרון תחת הסל אבל זה לא הפריע בשנים קודמות לגולדן סטייט
    בשביל להצליח היא צריכה הופעה של לפחות עוד שחקן חוץ מהטריו הגדול שלהם אולי הגיע זמנו של דמרקוס קאזינס

  22. יאיר, אני מוצא את עצמי משתומם מרמת הידע ופרטי הטריוויה שאתה מענג אותנו בהם כל פעם מחדש. כמעיין המתגבר!
    יש לי תחושה שטורונטו אשכרה יכולים לעשות את זה. אם זה יקרה, זאת תהיה רעידת אדמה!
    איזה לילה מחכה לנו…

  23. מעניין אם זו הטיסה הסדירה הזולה בעולם.
    פרט שיעניין כל ישראלי.
    אחלה פרוויו
    יאללה בלגאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם