אחד ביום: מסיבת סיום באורקל

אחד ביום עם האורקל ארינה שיסיים היום את דרכו בעונה הסדירה במשחק בין גולדן סטייט לקליפרס ויסמל בכך את הפיכתם של הווריירס באופן סופי למפלצת גלובאלית. יאיר זעפרני פחות בעד, ואתם?

3:30: גולדן סטייט ווריירס (24-55) – לוס אנג'לס קליפרס (33-47)

בדיחה אחת עתיקת יומין מספרת על עני אחד בעיירה יהודית שבא לבקש נדבר מהגביר שתמיד היה מחלק לו כסף. "מצטער" אמר הגביר בראש מורכן. "אין לי כסף להביא לך". העני רק עמד נבוך ושאל בקול חלש "מדוע?". "אשתי הייתה חולה סיפר הגביר ועל-כן החלטתי לשלוח אותה לעיירית מרפא שתרגיש יותר טוב ומכיוון שקר בעיירה הזו, קניתי לה גם מעיל פרווה ובגדים חמים ושמיכות שלא יהיה לה קר". "מה??" התפלץ העני, "בכסף שלי?!".  

הלילה באוקלנד הולכת להירשם חתיכת היסטוריה כשגולדן סטייט תארח באורקל את משחק הליגה הסדירה האחרון שלה בעולם ששירת אותה נאמנה משנת 1966 (ב5 שנים הראשונות להקמתו לסירוגין ומ-1971באופן קבוע). גולדן סטייט תעבור אחרי העונה לאולם חדש, הצ'ייס סנטר בסן פרנסיסקו ולמרות שתשחק באוקלנד עוד בפליאוף הקרוב ותקווה לענוד עוד טבעת לאצבע בהופעה האחרונה מעבר לגשר.

המעבר אל האולם (והעולם) החדש, מנתקים את גולדן סטייט סופית מכור מחצבתה, מהאולם בו הצליחה חגגה 4 אליפויות, מהפרקט בו רשמה את רצף המשחקים הארוך ביותר של קבוצת NBA לניצחונות בית (54) ומהיצעים שביניהם נבנתה אחת מהשושלות הגדולות בתולדות ה-NBA, כזו שעוד נמשכת בימינו אנו.

איפה הקשר בין הבדיחה לווריירס? כמובן בקשר בין האוהדים העניים של גולדן סטייט לבעלים העשירים של הקבוצה. על-פניו אין להם שום יכולת לטעון נגד ההחלטה להדיר את הלוחמים מהאולם הישן, על פניו לייקוב ושות' יכולים לעשות עם קבוצה בה הם משקיעים כסף ככל העולה על רוחם וכל טענה נגד תשמע כמו אותו עני שמתלונן על כך שנעשה שימוש בכסף שלו, אבל המציאות היא קצת יותר מורכבת מזה וכן, לאוהדים של הווריירס לאורך השנים היה חלק בלתי מבוטל בכך שהקבוצה הפכה להיות מה שהייתה. אם זה ברוח הגבית לראן TMC בשנות ה-80'-90', אם זה בסדרה המרשימה בה הדיחו את דאלאס בפליאוף 2007 ואם זה בימינו אנו ובעונות בהן האולם הביתי של גולדן סטייט היה אחד המבצרים בליגה ומהאולמות הביתיים היחידים שהקהל לא בא להצגה אלא מהווה את ההצגה בעצמו.

המשחק הלילה יסמל סיום של תקופה והפיכה רשמית של גולדן סטייט לסוג של ברצלונה של מסי. קבוצה שמוכרת כרטיסים, עושה שואו כל ערב ואוהדי ההצלחה שלה רבים ומגיעים ממחוזות רבים מעין סמל גולבאלי. רק אצל האוהדים שלה, שלא מבינים תמיד מאין באו כל תופסי הטרמפים ואיך אין להם עכשיו כסף לכרטיס, לא פשוט עם העניין הזה. אבל זה המחיר של גולבליזציה, של עושר ושל אימפריות. לטוב ולרע, זה הספורט. בתחושה שלי הלילה, זה הרע.

למסיבת הפרידה ממשחקי העונה הרגילה באורקל תגיע לביקור אחד מהקורבנות הגדולים של המקום – הלוס אנג'לס קליפרס שהפסידה 13 מתוך14 המשחקים האחרונים שלה. הווריירס צריכים עוד ניצחון אחד העונה בשביל לסיים ראשונים את המערב ואילו הקליפרס שהפסידו שלושה מתוך חמשת המשחקים האחרונים שלהם אחרי תקופה טובה מאוד, בסיכון להתדרדר למקומות 7-8 כשהספרס והת'אנדר דולקות אחריה. יהיה מעניין באורקל לפנות בוקר, יהיה מרגש ויהיה גם עצוב. נקווה שכמו בלא מעט משחקים בין הווריירס והקליפרס בשנים האחרונות תהיה גם דרמה.

https://youtu.be/dHmbUwwN3tM

ומה עוד מחכה לנו הערב? חוץ מפילי ושיקגו, כל הליגה!

Post Up:

19:00: טורונטו ראפטורס (24-56) – מיאמי היט (41-38) – לראפטורס אין באמת על מה לשחק לאחרונה אבל זה לא הפריע להם להיות תחרותיים ולנצח חמישה מתוך ששת המשחקים האחרונים. למיאמי, שמדורגת תשיעית, יש המון על מה לשחק אבל זה לא הפריע לה לעשות את ההיפך הגמור עם שלושה הפסדים רצופים כולל מינסוטה. למזלם של ההיט, הם עדיין תלויים בעצמם ושלושה ניצחונות שלהם, כולל אחד מול ברוקלין במחזור האחרון יעלו אותם לפליאוף. דווין ווייד יעשה את מה שהוא יכול בשביל זה. מיאמי מובילה במחצית 50-57.

23:00: דטרויט פיסטונס (40-39) – שארלוט הורנטס (42-37) – משחק ההזדמנות האחרונה של שארלוט, כמו יתר המשחקים שלה עד סוף העונה (הסיכוי, בכל מקרה, קלוש). דטרויט מצידה יודעת שניצחון ייתן לה בוסט בקרב על הפליאוף ואחרי שישה הפסדים בשמונת המשחקים האחרונים היא חייבת אותו. אם בלייק גריפין יקלע 45 נקודות כמו במשחק האחרון מול הת'אנדר, הפעם זה יספיק ובכל מקרה כשאחר-כך מחכות ממפיס והניקס, הפיסטונס כבר מכינים את החליפות לקראת הפוסט סיזון.

00:00: אינדיאנה פייסרס (33-47) – ברוקלין נטס (40-40) – אינדיאנה כנראה השלימה עם זה שהיא תגיע לפליאוף בלי יתרון ביתיות אחרי שהפסידה לבוסטון ונמצאת במרחק משחק וחצי ממנה (אם לוקחים בחשבון את זה שבוסטון מוליכה עליה 1-3 במשחקים ביניהן), מה שאומר שהיא צריכה לנצח פעמיים ושהסלטיקס יפסידו פעמיים, דבר שקשה להאמין שיקרה. אז כל מה שנותר להם הוא להחליט אם הם רוצים לפרגן ליריבה שלהם הערב או לא… הנטס מצידה, מבינה שעלול להיות לה משחק קשוח בערב סיום העונה מול מיאמי ומנסה להימנע מכך ולהפחית לחץ אחרי ניצחון מרשים אתמול במילווקי. עוד ניצחון הלילה וזה כבר לא יהיה אישיו…

2:00: מילווקי באקס (21-59)  – אטלנטה הוקס (51-29) – בשבוע שעבר מילווקי השביתה חצי סגל ונתנה לאטלנטה לנצח אותה, אחרי הארכה. לא מן הנמנע, שבבק טו בק, הערב יקרה משהו דומה, אבל נקווה שהכדורסל, כמו בשבוע שעבר, יהיה מותח ומילווקי לפחות למראית עין תנסה להשיג את ניצחונה ה-60…

2:30: בוסטון סלטיקס (32-48) – אורלנדו מג'יק (40-40) – בוסטון צריכה עוד ניצחון אחד בשביל לנער סופית את אינדיאנה מעליה. נו, טוב, לפחות עד שהן ייפגשו בפליאוף ואז היא תנער אותה שוב. היא תשמח גם להלחיץ את פילי, אבל הסיכוי נראה קלוש למדי. אורלנדו מצידה, עומדת בפני חזרה לפליאוף אחרי שש שנים ואם תנצח את אחד משני המשחקים האחרונים שלה (עוד אחד מול שארלוט בערב הנעילה) היא גם תעשה זאת בוודאות (כי מיאמי גם אם תגיע ל-41 ניצחונות בחסרון מול אורלנדו במשחקים ביניהן ואז ראשות הבית תקנה לה את המקום הנכסף).

4:00: פורטלנד טרייל בלייזרס (29-50) – דנבר נאגטס (26-53) – דנבר צריכה עוד דחיפה קלה בשביל לסיים שנייה במערב בפעם השישית בתולדותיה. אלא שלוח המשחקים שלה, שכולל את פורטלנד ויוטה בחוץ (וגם מינסוטה בבית) לא קל בעליל. הערב בפורטלנד שוב נבחן את הרצינות שלהם מול קבוצה שדי סגורה שהיא הולכת לפגוש את יוטה בסיבוב הראשון אבל עוד דנה איתה בענייני ביתיות.

Post Down:

22:00: קליבלנד קאבלירס (61-19) – סן אנטוניו ספרס (34-46) – הספרס פשוט חייבים להיחלץ מהמקום השמיני במערב כי ההבדל בינו לבין השביעי הוא ההבדל בין לפגוש את גולדן סטייט (ולעוף בסיבוב הראשון) ולפגוש את דנבר (ואז באמת שעם הניסיון שלהם, הם מסוגלים לחולל הפתעה) לשם כך הם צריכים פשוט להפסיד פעם אחת פחות מהת'אנדר עד סוף העונה. מול קליבלנד האומללה שמגיעה עם 8 הפסדים רצופים, לא אמורה להיות בעיה.

22:30: מינסוטה טימברוולבס (43-36) – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (33-46) – הת'אנדר התעוררו ממש הרגע עם שני ניצחונות על הלייקרס ודטרויט אבל שלושת המשחקים שנותרו להם, בעיקר השניים שאחרי משחק הערב (יוסטון בבית, מילווקי בחוץ) הם לא בדיוק נופת צופים אם הם רוצים לא להיקלע ללוע של גולדן סטייט על הסיבוב הראשון. מול מינסוטה, שניצחה שלושה מחמשת המשחקים האחרונים שלה ומשחקת בהרכבים צעירים ורעננים, וללא אף יוצא שיקגו בולס בסגל (!), אסור להם לפשל.

1:00: ממפיס גריזליס (32-47) – דאלאס מאבריקס (48-31) – רק לפני יומיים השתיים נפגשו למשחק שלא עניין אף אחד (ממפיס ניצחה אם אתם מתעקשים). הלילה? דה ז'ה וו.

2:00: יוסטון רוקטס (28-52) – פיניקס סאנס (61-19) – הרוקטס רחוקים משחק וחצי מדנבר ויקוו להתחלקויות הרגילות של הנאגטס בסיום עונה (כבר שנתיים ברצף ואנחנו עדיין סופרים) בשביל לשפר עמדות לקראת הפליאוף. פיניקס רחוקה שני משחקים מסיום העונה המביכה שלה. אל תבנו על הפתעה.

2:30: ניו יורק ניקס (64-15) – וושינגטון וויזארדס (48-32) – הקבוצה הגרועה בליגה מארחת את אחת ההפתעות השליליות של העונה. בפראפרזה על אופירה: "איך אתם לא מחכים לזה!".

4:00: סקרמנטו קינגס (41-39) – ניו אורלינס פליקאנס (48-32) – למלכים כבר לא יצא מאזן חיובי מהעונה אבל הסה"כ הכללי חיובי בהחלט. על השקנאים קשה מאוד להגיד את אותו הדבר, גם אם במקרה הם ינצחו הלילה.

4:30: לוס אנג'לס לייקרס (44-36) – יוטה ג'אז (30-49) – הג'אז נכנסו לכושר בדיוק בזמן הנכון של העונה עם 7 ניצחונות רצופים (או 11/12 אם אתם ממש רוצים). מצד שני, יכולת להיות שזה פשוט בגלל שאף אחת מהיריבות בתקופה הזו לא תעלה לפליאוף (אולי חוץ מברוקלין). כך או כך שיפור העמדות לקראת המקום החמישי (אולי הרביעי?) אמור להימשך הערב  מול הלייקרס שכל מה שאפשר להגיד עליהם זה שהם גילו שאלכס קרוסו יכול לעשות את מה שלברון עושה על המגרש מינוס הקרקס מחוצה לו…

14 תגובות

    1. זה לא יאמן
      אני עובד על פוסט עם השיאים שנקבעו השנה (היו הרבה) ומקווה שלא ישבר שום שיא עד יום רביעי ‍♂️
      גם השיא הקודם (26) נשבר העונה ע״י יוסטון

    1. וואו זה היה מפגן לוזריות מרשים.
      בחיאת בלייק פלייאוף במזרח זה לא כזה קשה.
      שחקן שמבחינתי הקריירה שלו אחת המאכזבות אחרי ההתחלה המטאורית.
      והיו פציעות אבל לא כאלו משמעותיות כדי להפיל את זה עליהן

  1. פרייסלס יאיר באמת מעולה. תמיד כתוב טוב תמיד מעניין ולא מאכזב. מיאמי הפסידה . קצת חמצמצות בלב בשביל וויד אבל הם היו גרועים בהארכה… בכל מקרה זה כנראה הולך להסתיים עבורם בלי פליאוף ולכל היתר שנאבקות עח 6-8 במזרח זה יסתיים בסיבוב הראשון.
    תודה יאיר

  2. אלא אם יהיה נס בדקה האחרונה של ההארכה, מיאמי מפסידה בצורה אכזרית ומאבדת סיכוי לפלייאוף.
    ווייד היה נהדר ויש לו עוד איזה שנתיים טובות לתת בליגה.
    איזה קטע אם הוא יתחרט בקיץ אחרי כל הפסטיבל ויגיד שהוא חוזר להדרן?

  3. תודה רבה יאיר
    עצוב מה שקרה לאוהדים של גולדן סטייט והמעבר לסן פרנסיסיקו
    אני קצת רומנטי ומאמין בלחם ושעשועים וחושב שהספורט צריך להיות נחלת הזולת ולא רק לעשירי העיר
    זה לא הגיוני שהייתה אינפלציה של מאות אחוזים במחירי הכרטיסים
    חבל גם על עיר כמו אוקלנד

  4. איזה יום קשוח מה קרה?
    לא יאמן שדטרויט שארלוט הוא המשחק הכי "מכריע" ביום כזה. ושוב נקווה שברוקלין ינצחו, הקבוצה שהכי מגיע לה לעשות פלייאוף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם