אחד ביום: משיח לא בא

אחד ביום עם המשחק החמישי בסדרת הגמר, שיכול להיות המשחק בו קווין דוראנט יחזור ויציל את המולדת אבל יהיה עוד ציפייה למשיח שקר ומשחק האליפות של טורונטו ראפטורס.

4:00: טורונטו ראפטורס – גולדן סטייט ווריירס (1-3 לראפטורס בסדרה)

במאה החמישית לספירה, חי לו באי כרתים אשר בים התיכון יהודי בשם משה. הימים היו ימים קשים ליהודים, שגלו זה מכבר מארץ ישראל, התפזרו בעמים, נרדפו ע"י הגויים והתקשו למצוא לעצמם גאולה. אותו משה, כמו שיעשו רבים אחריו, הבטיח ליהודים לגאול אותם משעבוד וממה כמו משה רבנו, רצה להעלותם לארץ ישראל, שם הם יחדשו את ימיהם כקדם.

ואכן, עם הזמן החלו יהודי כרתים להאמין לאיש משה ולנהות אחריו. בחג הפסח בשנת 448 לספירה הפקירו יהודי כרתים את עסקיהם ואת רכושם, עזבו את בתיהם והחלו ללכת אחרי משה למה שכונה 'יציאת מצרים החדשה'. אמנם איש לא רדף אחריהם אבל משה והיהודים שבעקבותיו החליטו להגיע אל הארץ המובטחת בדרך המסובכת – דרך הים. ממש. כשהגיעו אל קצה האי, ויתרו יהודי כרתים על הרעיון של לעשות את הדרך לישראל בסירות, משה מכרתים נעמד על סלע בקצה האי והבטיח להם שמי שיקפוץ אל המים – המים יחצו לפניו, ממש כמו אז, כאלפיים שנה קודם לכן, בקריעת ים סוף.

נו, אתם בטח יכולים לתאר לעצמכם מה קרה שם בסוף… מכיוון שלא שמעתם על סרט ההמשך ל'קריעת ים סוף', אתם כבר מבינים שהאנשים, הנשים והטף של יהודי כרתים נסחפו כולם בים כי אלוהים של יציאת מצרים היה מנותק קשר… מה שלא ידוע, לפי החוקרים, הוא מה עלה בגורלו של אותו משה מכרתים. יש שטוענים שהוא קפץ כאחד האדם ויש הטוענים שאחרי שראה בבני עמו נסחפים אל המים והנס לא קורה (…) סב אל עקבותיו ונמלט משם… כך או כך, את המקום שלו בהיסטוריה הוא קיבל לא בזכות היותו גואל, אלא בגלל העובדה שהיה משיח שקר…

ההיסטוריה האנושית בכלל והיהודית בפרט, מלאה במשיחי שקר, אנשים שהבטיחו לגאול את עמם מצרות ובני עמם האמינו שיעשו גדולות ונצורות ובסופו של דבר הכזיבו והשאירו את מאמיניהם שבורים וחסרי תקווה (וזה במקרה הטוב). אל רשימת משיחי השקר אפשר להוסיף משיח עדכני, מימים אלו ממש – קווין דוראנט שמו, החי בסן פרנסיסקו.

גם הווריירס, על אף היותם אימפריה שלא רחוקה מימיה הגדולים ביותר, מאמינה בשבועות האחרונים, בדגש על השבועיים שחלפו מתחילת סדרת הגמר, במשיח שקר. משיח מספר 35, כך מאמינים, יקום מפצעיו ויחזור ואז יוביל את הלוחמים לגאולה השלמה. או לפחות לתריפיט.

אלא שהמשיח של גולדן סטייט לא בא, המשיח גם לא מצייץ. הוא לא הופיע לסדרה מול פורטלנד, לא הופיע למשחקים הראשונים בטורונטו וגם כשקליי תומפסון נפצע הוא לא שלח שום אות מהשמיים בשביל להושיע את בני עמו. גם בצרתם הגדולה ביותר, במשחק מספר 4, כשהם עם הגב אל הקיר, לא הופיע המשיח דוראנט. דמרקוס קאזינס חזר מן הפצועים, אנדרה איגודאלה המשיך לשחק באורח נס למרות מכאוביו ואפילו קאבון לוני כבר החלים כאילו אלוהים נגע בו באופן אישי ועזר לו להתגבר על כל מכותיו וחבורותיו. אבל המשיח דוראנט? אף לא אות.

ומצבם של הלוחמים החמיר, והנה הם היום, רגע לפני שהם נכנעים באופן סופי, שוב מצפים למשיח. כן, המשיח נצפה אתמול באימון ואפילו זרק כמה כדורים לסל. בטוויטר דיווחו שהוא אפילו לא דידה על רגלו. אבל, צר לי לאכזב אתכם, האמונות האלו, כמו בכל מקרה של משיח שקר, רק פוגעות במאמינים וייפגעו בהם שוב הלילה אם לא יתחילו לפקפק בביאת משיח צדקם.

כן, אני יודע שיש פרשנים רבים שמאמינים שקווין דוראנט ישנה את הסדרה באחת ויהפוך אותה למותחת שוב. אני קורא אותם ברשתות החברתיות וברחבי המרשתת, אני רואה אותם בתגובות ואני גם מתכתב איתם בווטסאפ. וכן, אין לי מה להגיד להם מלבד – אתם הוזים רבותיי וכדאי שתתפכחו לפני שהמציאות תכה אתכם חזק הלילה.

כי דוראנט לא יחזור. וגם אם יחזור, לא יהיה בכושר. וגם אם יהיה בכושר, יהיה רחוק משיאו. וגם אם יהיה בשיאו, זה פשוט לא יעזור כי גם שיקגו בולס של פליאוף 96' לא תוכל להכניע הלילה את טורונטו שתגיע באטרף של קבוצה שהולכת לעשות היסטוריה מול הקהל הביתי.

הלילה הזה, ליל ה-10 ביוני, הוא הלילה של טורונטו, עם דוראנט או בלעדיו (בלעדיו…) ואם אני צריך לשים את הראש על מה שיקרה בו, אז אנחנו כנראה נראה את גולדן סטייט מפתיעה ועולה ליתרון גדול בהתחלה, מאבדת אותו ונכנעת לטורונטו ללא תנאי בדרך לאליפות ראשונה בהיסטוריה של הקנדיים.

מה גולדן סטייט צריכה לעשות אם היא בכל זאת רוצה איכשהו לחזור לסדרה?

(חוץ מלהודות לאל שהימרתי על טורונטו בלי עוררין, שזה מתכון בטוח להפסד של הראפטורס. הנה, ניחסתי את עצמי ועכשיו הכל חוזר למקומו בשלום).

הדבר הברור הוא שהיא צריכה להפסיק לחשוב על דוראנט ולהתחיל לקבל את המציאות אליו היא נקלעה כמו שהיא. זאת אומרת, להבין שהיא אנדרדוג מובהק. זאת אומרת, להפסיק לחכות לישועות חציוניות. מודל של קובלר-רוס להתמודדות עם אובדן, מלמד אותנו שיש חמישה שלבים בדרך להתגברות על האסון שקרה. הווריירס היו עד כה בארבעת השלבים הראשונים – הכחשה ("אנחנו נסתדר בלי דוראנט"), כעס ("נתפוצץ במגרש ונראה לכולם מי אנחנו"), מיקוח ("הנה הוא תיכף חוזר") ודיכאון (משחק מספר 4 באופן כללי).  מה שאני מציע לגולדן סטייט לעשות זה להתמקד דווקא בשלב בחמישי – השלמה ולהתחיל להבין שהיא במצב סופני, עם הגב אל הקיר כמו שהיא לא הייתה מעולם וכל מה שהיא יכולה לעשות זה לחשוב איך מנצחים את המשחק הבא ולא שום דבר אחד. בלי דוראנט, בלי ניסים ובלי מופע שלשות לא הגיוני. רק הגנה לוחמנית, התעלות של כולם ואמונה ביכולת לנצח בערב נתון. שום משיח שקר לא יבוא.

הראפטורס מצידם מגיעים במצב אופטימאלי, כשהם מאמינים ביכולתם הברורה לנצח והאמונה הזו גדולה מרגע לרגע. לקנדיים כבר יש את המשיח שלהם ולמרות שהוא לא מחייך יותר מדי, הוא נותן את העבודה. הם יצטרכו רק לעבור עוד משחק אחד, בחדות, במוטיבציה וביעילות שאפיינה אותם עד כה וזה יהיה שלהם – אליפות ראשונה לקנדה במה שנראה עד לא מזמן כמעשה ניסים ויהפוך בסוף הלילה הזה למציאות.  

אלא אם המשיח כן יגיע 🙂

23 תגובות

  1. כנראה שדוראנט הוא קאפקייק בכל זאת
    לא עמד בלחץ החברתי ועכשיו נפצע בצורה חמורה (כנראה)
    🙁

  2. אם דוראנט לא היה כשיר במאה אחוז הוא לא היה צריך לשחק ולהחמיר את הפציעה, מה שכן ב-12 דקות שהוא שיחק הוא היה מצוין ויש לו חלק גדול בניצחון הזה, עכשיו שהוא בחוץ להמשך כל הסדרה אם גולדן סטייט רוצים לקחת את האליפות הזו הם יצטרכו לירוק דם, גם את המשחק הזה טורונטו לא היו רחוקים מלנצח (הובילו כבר ב-6 הפרש 3.28 לסיום), יש להם הזדמנות שלא תחזור בשביל לקחת אליפות, אסור להם לפספס אותה.

  3. כשקוראים לך גיבור, כשהבעלים אומר שאתה גיבור, אז זה הזמן להודות שעשית טעות. גיבורים הם אנשים שמקריבים את עצמם בשביל אלה שנשארים אחריהם.
    דוראנט ידע מה המצב של הקרסול והחליט לחזור, אפילו תרם מאד לניצחון, אבל עכשיו הקריירה שלו בסכנה. זה רק ספורט, אבל הוא לא הבין את זה ונסחף אחרי ההייפ.
    אם ג"ס מפסידה את זה (וסיכוי שאפילו אם היא מנצחת) אף אחד לא יזכור את זה חמש שנים מהיום.

    1. למה בדיוק אתה קורא רעדו הידיים?
      אם זה להחמצת זריקות פנויות, אז לטורונטו זה קרה כל המשחק.
      זה היה משחק קלאסי בין קבוצת הגנה לקבוצת התקפה.
      טורונטו מחטיאים ושומרים, ג"ס קולעים וניצלים בנס מהחטאות של סיאקם, לאורי, גרין ואפילו קאווי.
      מזרח נגד מערב כמו בשנות ה 90.

  4. חבל שככה מסתיים משחק הקאמבק של דוראנט, כשרק הוא יודע כמה לחץ הופעל כדי שישחק.

  5. דוראנט בחוץ. הוא החזיק את הרגל מאוד קרוב לעקב, אני מקווה שזה לא משהו חמור כמו קריעה של גיד האכילס

  6. דוראנט קלע בשקט 3 שלשות, סטף עם 14 נקודות ברבע הראשון. ג״ס עם רבע התקפי מצוין של הכוכבים אבל מה עם שאר השחקנים? במקביל ההגנה שלהם גרועה

  7. דוראנט משחק. זה טוב כי אז בויכוחי בירייה לגולדן בויז לא יהיו תירוצים.
    אבל זה לא טוב אם הם ינצחו היום . . .

  8. כתבתי תודה באתר האח שלכם
    (אני יעקור כל עוינות באהבה שלי כלפכים חחח גם רציני וגם צוחק על עצמי) בהופס פרוויו גיא תגובה 118 ולפני בערך, מתכוון שם אליכם
    אנשים יפים שלי
    כיף אדיר וסןג של אהבה ממלאת
    בזמן שקוראים אתכם
    בתודות ובברכות
    אהבה

  9. ענק יאיר נובל זעפרני
    הומור וסיפורים מדהימים ביותר
    תודות וברכות לאנשי האתר כולל
    מידן אפלטון שי רדו סער ועוד
    שנותנים עבודה מדהימה.
    באהבה לאתר אחד מדהים
    שלא מקבל שהוא התפצל לתקופה
    קצרה לשניים.
    בהודיה ואהבה לכולם
    אתם מדהימים כולכם

  10. פשוט נהדר יאיר

    מסכים אף אחד לא יקח את זה מהלטאות בוודאי לא עוגת כוס חצי פצועה.

    טורונטו ב10

    O Canada

  11. אתמול כתבתי לחברים את הטקסט הבא:
    "
    קבלו תסריט:
    הלוחמים מגיעים למשחק 5 עם הגב לקיר, משחקים כמו דב שכול וכופים משחק שישי
    בשישי הם ממשיכים את המומנטום והסדרה הולכת לגיים 7
    בשביעי דוראנט חוזר ועשר שניות לסיום ביתרון נקודה ללוחמים, טורונטו מאבדים את הכדור ודוראנט דופק שלשה סטייל השלשה נגד קליבלנד
    "
    התגובות היו בסגנון "'ול וורן לא היה כותב את זה יותר טוב" ו "אחי ,אכלת עוגות גבינה או פירקת בראוניז עם חשיש לפי מתכון של ג׳ורדי קרויף ?"

    ברור שזה אופטימי במופרכותו ומופרך באופטימיותו אבל לכו תדעו…

  12. פריוויו נהדר.כנראה שהוא ישחק ואני מהמר שלא יהיה טוב.טורונטו בשבע הפרש

  13. אני ממש רוצה שטורונטו יקחו
    אבל לא רוצה שיגמר
    רוצה שיהיה משחק 7
    אבל מפחד שהפעם הזריקה של קוואי תקפץ לבסוף החוצה
    בקיצור
    קרוע
    יאללה…. נצחון ללטאות היום
    בהארכה שניה
    🙂

  14. תודה זעפרני. אני מקווה שטורונטו באמת תעלה בטרוף למשחק כדי להבהיר לג״ס שנס לא יקרה כאן. כי עם קבוצה אלופה ומנוסה כל כך אסור לקחת סיכון, אסור לתת להם לנצח כי ברגע שיגיעו הביתה כדור השלג יתחיל להתגלגל.
    חשוב להם שגאסול ולאורי (אולי גם גרין אבל על מי אני עובד?) יקלעו כמה שלשות חופשיות כדי לרווח את ההגנה.
    מהצד של הווריורס הם צריכים להכניס כדורים לצבע אחרי הנעת כדור מהירה כמה שאפשר בלי לתת לקרי לרוץ יותר מדי. ולהרביץ בהגנה, כי השופטים לא יתנו לאלופים ליפול כל כך מהר (דוקטרינת פיני גרשון שאם אתה עושה 40 עבירות ישרקו לך רק על 20)

  15. פריוויו מעולה עם אחלה משל ודעה מאוד נחרצת. לא שאני לא מסכים אבל נחיה ונראה כמו שאומרים. בכל מקרה ברכות לטורונטו היום או בעוד שבוע הם האלופים בכל מקרה ובזכות ולא בחסד פשוט מגיע להם. קבוצה שממש לא החזקתי ממנה אבל איכשהוא בשניה האחרונה של גיים 7 ניצחה את פילי אחר כך יצאה מפיגור 2:1 לשלושה נצחונות רצופים מול הבאקס לא עניין של מה בכך וכרגע מחסלים את הלוחמים שלא באמת היוו יריב עד עכשיו. זה מראה על חוסן מנטלי יכולת וגם על מזל שאף פעם לא הזיק לאף אחד. יאללה טורונטו … שיהיה. שישמחו קצת הקנדים לא יזיק. ההם מהמפרץ היה להם כבר מספיק.

    1. רק שלא יהיה ספק אני לטובת אלה מהמפרץ אני מאוד מחבב את הקבוצה הזאת אבל כשמגיע אז מגיע.. הבעסה היחידה היא שהעונה הזאת אולי נגמרת הלילה. ממש מבאס זאת היתה עונה טובה.
      יאללה ציון!! צריך לחשוב קדימה. .

  16. משל יפה – נמשל ברור. תודה !
    אני מציע לא לזלזל בלב של אלוף, גם אם הוא פצוע.
    ג"ס לוקחת היום

  17. הכל אחלה חוץ מהעניין עם הבולס של 96 🙂

    שכח מזה, ניצחו אז וגם היו מנצחים עכשיו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם