אחד ביום: עולם ברור ראיתם

אחד ביום עם ממפיס גריזליס שחגגה אתמול מול הקליפרס והלילה תנסה להמשיך את המומנטום באריזונה ועם נבואה: מה שראיתם אתמול זה רק הפריוויו לשנים הבאות

3:00: פיניקס סאנס (21-14) – ממפיס גריזליס (22-14)

בימים אלו ממש חוגגים יהודים ברחבי העולם את סיום הדף היומי בש"ס, עניין שמתרחש אחת ליותר משבע שנים ולכן, ולמרות שאני באופן אישי לא חובב גמרא ואת הלימוד היומי אני מלמד כאן את הקוראים ב'אחד ביום', את הסיפור לערב הנוכחי ניקח מהגמרא וממסכת הגמרא במסכת בבא בתרא.

הסיפור שמופיע במסכת מספר על יוסף בנו של רבי יהושע שהיה חולה ומת, אלא שאחר-כך באורח פלא ממש הצליח לקום מן המתים, דבר שגם בגמרא הוא לא קורה יותר מדי. מכיוון שהייתה לאביו, רבי יהושע, הזדמנות יחידה ומיוחדת לדבר עם מישהו שהיה בעולם הבא הוא החליט לחקור את בנו קצת. האב שאל את בנו שאלה פשוטה: "מה ראית שם (בעולם הבא)?". יוסף השיב תשובה קצת יותר  מסובכת – "עולם הפוך ראיתי עליונים למטה ותחתונים למעלה".

ולמה התכוון יוסף בתשובתו? לכך שאלו שהיו עניים ולא נחשב בעולם הזה (תחתונים) –נחשבו מאוד בעולם הבא (למעלה) ואילו מי שהיו עשירים ונחשבים מאוד בעולם הזה (עליונים) לא היו נחשבים כלל בעולם הבא (למטה).

על כך ענה רבי יהושע לבנו – "עולם ברור ראית". או במילים אחרות: ככה הדברים צריכים להיות ובעולם הבא (שקרוי גם 'עולם האמת') נראית התמונה כפי שהיא צריכה להיות. או במילים אחרות: העולם ההפוך הוא זה שאנחנו חיים בו.

ליל המשחקים של אמש נפתח בהפתעה. הממפיס גריזליס, קבוצה די חלשה בליגה של ימינו וזו שדורגה עד אמש במקום ה-13 במערב הביסה את לוס אנג'לס קליפרס בביתה והמטירה עליה 140 נקודות. זו אכן הייתה הפתעה רבתי והפרשנים כולם היו עסוקים בלקטול את הקליפרס שהיו שאננים וזלזלו במשימות ההגנה שלהם. אלא שאני דווקא חייב להתייחס לרגע למנצחת של המשחק הזה, הממפיס גריזליס ולומר לכם את מה שאמר רבי יהושע לבנו יוסף – 'עולם ברור ראיתם'. כי ממפיס אמנם לא קבוצה טובה יותר מהקליפרס כיום אבל היא עוד תגיע לשם. כי המשחק אתמול בסה"כ היה נבואה, לימים שהולכים ומתקרבים אלינו, ימים בהם הגריזליס הולכים להיות אחת הקבוצות היותר מעניינות וכיפיות לצפייה, אחת הקבוצות היותר מוצלחות בליגה וקבוצה שניצחונות כמו זה שלא אתמול – לא יהוו הפתעה בשביל אף אחד.

"היינו מבואסים מאיך שהתפתח המשחק מול סקרמנטו ומזה שיתרון גדול ברח לנו מהיד" סיפר מאמן הדובים טיילר ג'נקינס. "בגלל זה החלטנו ליהנות מהמשחק מול הקליפרס". ואכן הגריזליס נהנו בעיר המלאכים עם ארבעה שחקנים שקלעו מעל 20 נקודות (ג'יי קראודר, ג'ה מוראנט, דילון ברוקס וג'ארן ג'קסון ג'וניור), עם ארבעה נוספים שנתנו תרומה משמעותית מהספסל (ברנדון קלארק, טיוס ג'ונס, ד'אנתוני מלטון וגרייסון אלן) ועם יונאס ולנצ'יונאס ששלט בצבע ללא עוררין.

וכשמסתכלים על רשימת השחקנים הזו של ממפיס, על הפוטציאל שלה ועל רוח הנעורים שמפעמת בחבורה הזו (שמורכבת משני רוקיז' ושלושה שחקני השנה השניייה) מבינים שהחיזיון הזה, במסגרתו ממפיס מתפוצצת על המגרש, לא הולך להיות כל-כך נדיר בקרוב. עולם ברור ראיתם וממפיס תתפוס בעולם הבא הזה של ה-NBA מקום בצמרת.

רוח הנעורים הזו של הקבוצה מעירו של אלביס היא גם זו שגורמת לה לנצח הרבה יותר משחקים ממה שחשבנו שהם ינצחו בשלב הזה של חייהם. הצעירים פשוט לא בעניין של להפסיד והכישרון שלהם מספיק ללא מעט ניצחונות. המאזן שלהם ב-30 הימים האחרונים עומד על 6-8 והמרחק שלהם מהמקום השמיני במערב, שמוביל לפליאוף ובו מחזיקה כיום פורטלנד, עומד על משחק אחד. העתיד כבר כאן.

הלילה תפגוש ממפיס עוד קבוצה שחומדת את המקום הזה ממש – פיניקס סאנס וכזו שמגיעה עם שלושה ניצחונות בארבעת המשחקים האחרונים, מה שקירב את השמשות חזרה למרכז העניינים. לפיניקס יש עוד הרבה מה לשפר (תרומה מהספסל והגנה למשל) אבל הכישרון זועק כבר גם שם. החזרה של דיאנדרה איטון השיבה רוח חדשה במפרשים של הקבוצה ועל כנפי המומנטום הזו, הסאנס נישאים ומקווים לרשום ניצחון נוסף ולעקוף את פורטלנד כבר הערב. שתי הקבוצות נפגשו פעמיים העונה וכל קבוצה ניצחה בבית יריבתה, הלילה זה בהחלט הקרב ביניהן בהחלט עשוי להיות מעניין וגם לתת לנו הצצה לאיזה סוג יריבויות יהיו בשנים הבאות בליגה האהובה עלינו.

*

וליתר משחקי הערב:

Post Up:

1:00: מיאמי היט (10-25) – פורטלנד טרייל בלייזרס (21-15)

משחק ששמתי אותו כאן רק כי צריך לשבץ פה משהו.

מיאמי חטפה מאורלנדו מכה כואבת ותנסה להתאושש על חשבונה של פורטלנד שמאזנה מול קבוצות עם מאזן חיובי (13-3) טוב רק ממאזן קבוצות החוץ באמריקן אירליינס ארינה בסאות' ביץ' העונה (16-1). ואיכשהו, אני עדיין מריח ריח של הפתעה…

Post Down:

22:30: לוס אנג'לס קליפרס (12-25) – ניו יורק ניקס (25-10)

לכאורה משחק קל לקליפרס. אבל לאור התבוסה אתמול לממפיס בבית, לאור העובדה שפול ג'ורג' שוב בספק, קוואי כנראה לא ישחק בבק-טו-בק וגם פטריק בברלי חסר ולאור זה שהניקס נמצאים בכושר הטוב ביותר שלהם העונה (לא חכמה, אבל בכל זאת…), יש סיכוי שהתוצאה במשחק הזה לא צפויה כמו שזה נראה במבט ראשון.

2:30: קליבלנד קאבלירס (25-10) – מינסוטה טימברוולבס (21-13)

למרות היעדרם של טאונס וויגינס מינסוטה ניצחה שניים משלושת משחקיה האחרונים ושוב קרובה לדבוקה שמכוונת למקום השמיני במערב. אלא שהלילה יחסרו בשורותיה גם נואה וונלה, ג'ק ליימן ואולי ג'ף טיג. ויחד זה נראה יותר מדי אפילו נגד קליבלנד, על סכסוכי חדר ההלבשה שלה והכדורסל המאוד לא-מרשים שהיא משחקת.

5:00: לוס אנג'לס לייקרס (7-28) – דטרויט פיסטונס (23-13)

את מה ששלמה שרף אמר פעם על נבחרת ישראל, אפשר להגיד גם על דטרויט פיסטונס הערב – "היא כמו כלה ביום כלולותיה, היא יודעת שהיא הולכת לקבל, אבל היא לא יודעת כמה…".

4 תגובות

  1. אחד ביום נהדר תודה יאיר .
    מהמסכה הזאת, רבים עשו מטעמים על שלל פירושיה. מעניין אם חשבו שהיא כה תשפיע בזמנו.
    באמ. מגיע לממפיס קצת אהבה ולקליפרס מגיע קצת לקבל סטירה.
    פריוויו שעולה על המצופה בלילה זה.

  2. יהושוע ראה את לברון שנער שאביו נוטש אותו מתגולל ברחובות והוא תחת שלטון צפון קוראני,
    זה מראה מהחיים הבאים של לברון כספיגת עונש על שהפקיר את צעירי הונג קונג התמימים, עבור בצע כסף,
    תרחיש כזה יכול בהחלט לקרות.
    אנחנו רואים את קצה הקרחון.
    כאדם הוא מתנשא אנוכי ואגואיסט
    כשחקן ההפך.
    הקרמה חזקה מכל

  3. נהדר, סטוקטון (זעפרני האהוב, וגם קורא לבן סטוקטון דדי לחזור כמו שג׳ון הנהדר חזר), קרא לדובים שחשבתי שהם פח קבוצת העתיד והם הנחיתו מבול על אימפריה בחוצפה בביתה.
    אוהב את סטוקטון זעפרני החכם.

  4. מיאמי מול ניו יורק לחלוטין לא נראה טריביאלי.
    משהו קרה בניו יורק ומשהו נעצר במיאמי .
    מהם יחסי הכוחות נכון לעכשיו נדע רק לאחר המשחק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם