אחד ביום: קרב בין-דורי בדאלאס

אחד ביום עם שניים מהשחקנים הטובים ביותר בליגה כיום, אחד עם הווה ועבר ואחד עם הווה ועתיד, שנפגשים למשחק מעניין בו הרבה ממה שיקרה יהיה תלוי בהם.

4:45: דאלאס מאבריקס ((14-23) – לוס אנג'לס לייקרס (7-30)

המדע הביא זה מכבר את המין האנושי להמון הישגים תודות למאמצים של האנשים העוסקים בו. רק ב-100 השנים האחרונות הגיע האדם לירח, הדביר מחלות כמו שחפת ופוליו, המציא את פצצת האטום ועוד כל מיני נשקים שדווקא ייצרו מציאות שיש בה פחות מלחמות מבעבר והגדיל בצורה דרמטית את ייצור המזון.

אלא שלצד כל ההישגים הנ"ל, המדע והמחקר תרמו לעולם בעידן המודרני גם כל מיני דברים מגוחכים שלא ברור מה מטרתם ולמה קבוצה של אנשים בזבזה כל כך הרבה זמן עליהם. רק לפני יומיים נתקלתי בכתבה על דיונונים שאומנו לראות סרטים במשקפי תלת מימד, מחקר שבוודאי יהיה מועמד מוביל לטקס פרסי האיג-נובל של השנה הבאה. ואם כבר הזכרנו את האיג-נובל, פרס שניתן מדי שנה למחקרים המטופשים ביותר שנכתבו בשנה החולפת נספר לכם שבעבר ניתן בו פרס לאדם שחקר האם פרוסת לחם מרוחה בחמאה תיפול דווקא על הצד המרוח וכן לחוקר צרפתי שבדק האם חתולים הם מוצק או נוזל (ספוילר: הם שניהם!).

ויש כמובן עוד דברים מיותרים שמייצר המדע. למשל שיטת הקיטלוג של ארנה-תומפסון. שיטת הסיווג הזו שהחוקר הפיני אנטי ארנה החל בה והחוקר האמריקאי סטית' תומפסון בשלים אותה לקחה לעצמה כמטרה לסווג משלים, אגדות עם וכיוצא באלו. השניים ניתחו משלים רבים מתרבויות שונות וקיטלגו אותם על פי מוטיבים שונים כגון 'משלים שיש בהם חיות', 'משלים עם מסייעים על טבעיים', 'משלים עם חפצים קסומים' ועוד…

ההמצאה הזו של הצמד שלא ממש עבד זה לצד זה משמשת אמנם כמה משוגעים לדבר אבל אם חושבים על זה לעומק הוא בהחלט מיותר להפליא. האם אנחנו צריכים לדעת ש'הצב והארנב' הם חלק מקבוצות משלי חיות שהמספרים שלהם מ1 עד 299?! מסופקני. אבל בכל מקרה, עכשיו אתם יודעים…

כך או כך, שיטת ארנה תומפסון מתקיימת בעולמינו ואף יש מי שהולך על פיה מה שמעלה את התהייה האם מתישהו מישהו יקטלג נרטיבים ספורטיביים. אם הכפפה הזו תורם בשלב כלשהו (ואולי כבר הורמה ואני פשוט לא יודע על כך) כנראה שאחד הנרטיבים הראשונים שיקטולגו בה הוא 'חילופי הדורות'. ספורטאי זקן, סוג של אגדה (לא מהרשימה של ארנה תומפסון, אבל עדיין אגדה…) פוגש בערוב ימיו ספורטאי צעיר ומכושר שמזכיר אותו בימי בחרותו וזה מנסה לגבור עליו ולהדיחו (מטאפורית לפחות). לפעמים הספורטאי הוותיק מגלה בעצמו כוחות שכבר חשב שסרו ממנו וגובר על היריב הצעיר, לפעמים הוא מודח על ידו בבושת פנים ועושה את דרכו לדפי ההיסטוריה ולפעמים קשה להכריע בשאלה.

וכמובן, שאם היה קיטלוג כזה, אז המשחק הערב בין דאלאס מאבריקס השאפתנית ללוס אנג'לס לייקרס המנוסה, או אולי ההתמודדות בין שחקן העתיד של הליגה שכבר מפגיז בהווה, לוקה דונצ'יץ' לבין שחקן ההווה הנהדר עם העבר המפואר, לברון ג'יימס, היה נכנס לקטגוריה הזו. שני השחקנים הגדולים האלה נפגשו כבר שלוש פעמים העונה ושניהם הציגו משחקים מצוינים בשתי הפעמים הראשונות שהסתיימו בניצחון אחד לכל צד ומשחק פחות טוב במפגש השלישי בו ניצחה לייקרס בנקל. וכל זה השאיר את המאבק ביניהם כלא מוכרע, פנטזיה אפשרית על סדרת פליאוף בין שניהם בכלל יכולה לעשות את היריבות ביניהן למרתקת עוד יותר ואולי לספק תשובה זמנית למי בשלב הזה של חייהם (בכאן ובעכשיו) גדול יותר.

הלילה שני הכוכבים מגיעים כשעושה רושם שיש תלות גדולה יותר מתמיד של קבוצותיהם בהם. דאלאס משחקת מזה 5 משחקים ללא הכוכב השני וספק הנקודות המשני שלה קריסטפאס פורזינגיס והוא בספק גם למשחק הערב. שלושה מהמשחקים הללו הסתיימו בהפסדים של המאבריקס ויחד עם ההפסד שקדם לכך ללייקרס הם עומדים על 4 הפסדים ב-6 משחקים ומתדרדרים למקום השישי במערב כשאוקלהומה סיטי המצוינת לא רחוקה מהם.

לוס אנג'לס לייקרס מצידה מגיעה כנראה ללא אנתוני דיוויס שנפצע במשחק מול הניקס בגלוטאוס מקסימוס שלו שקרוי בעברית 'שריר העכוז הגדול' ובלי הסקורר הבולט שלה יהיה לקבוצה מעיר המלאכים קשה הרבה יותר מכרגיל. הלייקרס עומדים על שישה ניצחונות רצופים וירצו להמשיך במומנטום אבל גם הם יודעים שליריבה שלהם יש הרבה מה להוכיח ומה גם שבשלושה משחקים העונה בין שתי הקבוצות כל קבוצה ניצחה פעם אחת בכל אולם ונשארה רק קומבינציה אחת (ניצחון ביתי של דאלאס) בשביל ללכת עם העניין עד הסוף…

ההפסדים האחרונים של דאלאס היו כולם בהפרש של 5 נקודות או פחות מה שבטח עשוי להפוך את המשחק הערב לעוד יותר מעניין. "זה די פשוט" הסביר לוקה דונצ'יץ' את המתכון לניצחון מול מוליכת המערב "להגיע לזריקות ולקלוע אותן…".

*

ויש לנו ערב גדול גם לצד המשחק הזה, אלו המשחקים בו:

Post Up:

2:30: ברוקלין נטס (20-16) – מיאמי היט (10-27)

עם שבעה הפסדים רצופים, ברוקלין נטס חייבת להתחיל לחזור לעצמה. לא בטוח שמפגש מול הקבוצה השנייה בטיבה במזרח, זה המתכון לזה אבל שווה לנסות…

3:00: ממפיס גריזליס (22-16) – סן אנטוניו ספרס (20-16)

ניצחון של הגריזליס היום והם במקום השמיני במערב בו אוחזת כרגע סן אנטוניו. תשפשפו את העיניים אם אתם לא מאמינים. שתי הקבוצות ניצחו כל אחת אצל יריבתה וכשהדובים מגיעים עם שלושה ניצחונות רצופים והספרס עם ארבעה מששת המשחקים האחרונים, הכל פתוח גם הלילה.

3:00: פיניקס סאנס (23-14) – אורלנדו מג'יק (20-18)

עם ארבעה ניצחונות בחמשת המשחקים האחרונים, אורלנדו כבר מדורגת שביעית במזרח ומזכירה קצת את הקבוצה של השנה שעברה שהתעוררה כמה חודשים אחרי פתיחת העונה. אצל פיניקס מדובר במקרה ההפוך אבל כשיש בינה לבין המקום השמיני במערב רק שני משחקים וחצי, אסור לה לוותר על אף משחק וזה כולל את זה של הלילה.

5:00: סקרמנטו קינגס (23-15) – מילווקי באקס (6-33)

הקינגס עם שני ניצחונות רצופים ושלושה מארבעת האחרונים, עדיין לא איחרו את הרכבת לפליאוף למרות האכזבות המרובות לאחרונה. האם מול הקבוצה עם המאזן הטוב בליגה היא מסוגלת שוב להסתער על המטרה?

Post Down:

2:00: וושינגטון וויזארדס (28-12) – אטלנטה הוקס (30-8)

בראדלי ביל אולי יחזור הערב אבל דווקא בלעדיו על וושינגטון עבר שבוע לא רע בכלל עם שני ניצחונות וזאת למרות שלראשונה מאז השבוע הראשון של העונה הם לא קלעו 100 נקודות במשחק (וזה קרה להם פעמיים השבוע). מול אטלנטה החלשלושה המומנטום החיובי יכול להימשך.

2:15: ניו יורק ניקס (28-10) – ניו אורלינס פליקאנס (23-15)

השקנאים ממשיכים את הכושר הטוב שלהם ומתקרבים לקרב על המקום השמיני. הם ירצו להתקרב יותר אחרי המשחק מול הניקס שלא מתקרבים לשום מקום חוץ מלעוד עונה מבוזבזת.

3:00: שיקגו בולס (25-13) – אינדיאנה פייסרס (15-23)

למרות שלשני מקומות בפליאוף המזרח אפשר להגיע גם עם מאזן שלילי נכון להיום, הבולס לא מנצלים את העניין בשביל להתקרב לשם. הפייסרס ינסו לנצל את הרפיסות שלהם בשביל לרשום ניצחון רביעי בלבד בעשרת המשחקים האחרונים.

4:00: יוטה ג'אז (12-25) – שארלוט הורנטס (25-15)

עם שבעה ניצחונות רצופים ותריסר ניצחונות בשלושה עשר המשחקים האחרונים, יוטה היא הקבוצה החמה בליגה. שארלוט, שהתואר היחיד שאפשר להדביק לה הוא 'הקבוצה הסתמית בליגה' כנראה לא תהיה זו שתקרר אותה.

5:30: לוס אנג'לס קליפרס (12-26) – גולדן סטייט ווריירס (30-9)

הפציעה של די'אנגל'ו ראסל הרסה לגולדן סטייט את המומנטום הקטן שהיא בנתה והיא שוב עם שישה הפסדים רצופים. ובלעדיו, גם אם פול ג'ורג' לא ישחק הלילה בשורות הקליפרס, כמו שמסתמן, היא לא תמצא את הניצחון העשירי המיוחל.

4 תגובות

  1. תודה זעפרני.
    נדמה לי שהסיפור עם התמנון או הדיונון הוא מחקר של מדעי המוח, איך המוח מבין מידע תלת מימדי. אני מכיר מישהו שעושה משהו די דומה עם דגי ארצ׳ר פיש, אלה שיורקים מים וככה פוגעים בחרקים שנופלים את המים, ואז טורפים אותם.
    יש להם אחוזי פגיעה יותר טובים מאלה של ראסל ווסטברוק.

  2. המאזנים של ממפיס והספרס מדהימים למדי לקבוצות שנאבקות על מקום 8. ממש חזון בלהות מזרחי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם