אחד ביום: שמישהו יעצור את החרקירי של הלייקרס

אחד ביום - פינה יומית חדשה של יאיר זעפרני שתכין אתכם לאחד ממשחקי היום. וגם תחפור לכם קצת על היסטוריה.

לכל הכתבות של אחד ביום

Embed from Getty Images

2:00: שיקגו בולס (49-19)– לוס אנג'לס לייקרס (36-30)

בניגוד לימי אנו, בהם יפן היא אחת הכלכלות המובילות בעולם המערבי ויצואנית מובילה של טכנולוגיה וכלי רכב, במרבית המאה ה-19 הייתה 'ארץ השמש העולה' סגורה בפני תרבות המערב וסירבה לסחור עם מדינות אחרות על הגלובוס. מדיניות זו של היפנים גרמה לכך שנמלי מדינת האיים היו סגורים בפני ספינות זרות שאפילו לא הורשו לעגון בהם. כך קרה שכשהגיעה ספינה צרפתית בשם 'דופלייה' בשנת 1868 לחופי העיר היפנית סאקאי, היא הותקפה בידי כוחות צבא יפניים שהרגו 11 מלחים ואנשי צוות שהיו בסירה.

המקרה ה'בלתי-נעים' הזה גרם לאדמירל הספינה הצרפתית דופטי טואר למחות בפני שלטונות יפן על ההרג הבלתי מידתי והיפנים, שלא רצו להסתכן במלחמה עם האימפריה הצרפתית החליטו לפצות את הצרפתים מיד בסכום של 150,000 דולר ואף להעמיד למשפט 20 סמוראים שהשתתפו בטבח האכזרי. ומכיוון שביפן האמינו באותם זמנים מאוד בלקיחת אחריות על המעשים שלהם, נידונו אותם 20 לוחמים יפניים למוות שנקבע להתבצע בשיטת החרקירי, בה משסף מי שנגזר עליו למות את בטנו עצמו עד למותו.

וכאן מגיע החלק המעניין של הסיפור. טואר,  אותו קפטן צרפתי שהיה מלכתחילה זה שהתלונן על האלימות היפנית, צפה בטקס ההתאבדות המזעזע ואחרי ש-11 סמוראיים ביצעו אותו הוא התחנן בפני השלטונות היפנים שיחוסו על האחרים. היפנים מצידם כיבדו את בקשתו ומנעו את התאבדותם של 9 אנשים נוספים במה שכונה לימים 'תקרית סאקאי'.

כי לפעמים בחיים צריך מבוגר אחראי שימנע ממך לבצע חרקירי לעיני כל וזה בדיוק מה שצריכה לוס אנג'לס לייקרס שתתייצב הערב למשחק חוץ אצל שיקגו בולס ותנסה לעצור את רצף ששת ההפסדים של הקבוצה, שאולי לא תגיע כבר אל הפליאוף, אבל לפחות תוכל להשיב לעצמה את הכבוד העצמי שהולך ונאבד מיום ליום ככל שהעונה נמשכת. המבוגר האחראי של הלייקרס העונה אמור להיות אחד, לברון ג'יימס, אם שמעתם עליו, אבל לצערה של הקבוצה מעיר המלאכים, עושה רושם שמספר 23 בצהוב-סגול מתעסק בימים אלו פחות בלהיכנס לפליאוף-מוד ולגרום לקבוצה שלו לנצח ויותר בלבנות את המורשת שלו כאחד מהקלעים הגדולים בתולדות המשחק (מקום רביעי החל מהשבוע שעבר והיד עוד נטויה). הגנה? בשביל זה יש לצעירים רגלים. מנהיגות? "רונדו, אם בא לך, אתה יכול לסגור לי את הפינה הזו?". דוגמא אישית? תחפשו במילון של וובסטר. מאז שלברון חזר בסוף ינואר הלייקרס עומדים על מאזן 11-4, הפליאוף נראה כמו חלום רחוק ואילו לברון, נראה פחות כמו השחקן הטוב בעולם ויותר כמו המממ… קובי בראיינט בימיו האחרונים בלה-לה-לנד. חטיאר זקן שתופס טרמפ על הקבוצה.

הלילה כאמור תתארח הלייקרס אצל שיקגו בולס, שבניגוד ללייקרס נמצאת בטנקינג-מוד, שלא נאמר חרקירי, כבר מהיום הראשון של העונה. הבולס אמנם לא יעמדו במשימה שלהם לסיים עם המאזן הגרוע בליגה, אבל גם מקום רביעי מהסוף בליגה, די מספק את השוורים ויתרה מכך, אולי יספק להם גם את בחירת הדראפט המיוחלת שתוכל לחזק את הקבוצה ולהפוך אותה להיות כזו שאפשר סוף כל סוף לספור בין הקבוצות המשמעותיות בליגה.

בשנה הבאה, כנראה שמצבן של שתי הקבוצות יהיה יותר טוב. בינתיים, יש להן את הערב הנוכחי להעביר בתקווה שהוא יקרב אותן למקום שבאמת מעניין אותן להיות בו. הקיץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם