איך שגלגל מסתובב לו

לאחר 5 משחקים, סדרת הסיבוב השני מתחילה להזכיר את תמונת הראי של סדרת גמר המערב מהעונה הקודמת. האם התוצאה תהיה דומה?

בעונה שעברה יוסטון איבדה את כריס פול בסיום משחק 5 כשהיא מובילה 2-3 וזכתה בניצחון פירוס. גולדן סטייט מגיעה ליוסטון במצב דומה, אך האם היא תוכל לגמור את הסיפור ללא השחקן השני הכי חשוב שלה?

אזהרת ספוילר- סטיב קר איבד את אחד הדרקונים שלו. בניגוד לקיסרית הבלונדינית, אי אפשר לטעון שהוא לא השתמש מספיק בדרקונים שלו בסדרה הזאת.

דוראנט שיחק 45 דקות בממוצע למשחק בארבעת המשחקים הראשונים בסדרה. למעשה 2 המאמנים קיצרו את הרוטציה בצורה יוצאת דופן אפילו לדאנתוני. יותר מזה, האחרון שידוע לשמצה ברוטציות הפלייאוף הקצרות שלו, נראה כמו אחות רחמנייה ביחס לשימוש המסיבי של סטיב קר בחמישייה שלו.

ידענו שפציעה תגיע, רק לא ידענו מאיפה, ככה זה בפלייאוף, הפציעות מכריעות לא פחות מהמצ' אפים והכישרון. שנה שעברה, כריס פול היה זה שנפל. בדיוק באותו משחק מספר 5. גם אז קבוצתו ידעה להתעלות ולנצח במשחק 5 בכדי לזכות ביתרון מכריע. אך אז זה היה ניצחון פירוס, וההיעדרות של פול מנעה מיוסטון את ההעפלה לגמר הליגה לראשונה מזה 23 שנים.

האם גולדן סטייט צפוייה לגורל דומה?

כאן נכנסת לתמונה הכותרת מעוררת המחלוקת שלי. קווין דוראנט אולי השחקן הכי טוב של הלוחמים בפלייאוף הזה, אך סטפן קרי, הוא עדיין השחקן ממנו יוסטון מפחדת יותר מכולם. הם יודעים להסתדר עם החלפת הנקודות ומשחק הבידודים של דוראנט, ומוכנים לקחת את זה על פני התפוצצות של קרי, מה שהופך את גולדן סטייט למסוכנת בהרבה.

לסטיב קר יש עדיין שני דרקונים שדי נמנמו עד כה בסדרה. האם הדרקונים יצליחו לנפץ את החומות של הגנת החילופים האגרסיבית והבליסטראות של דאנתוני?

סטיב קר קיבל תפוקה נהדרת מקווין לוני במשחק האחרון, בו נוכחנו שוב עד כמה חשוב מאבק הריבאונד, בדגש על ריבאונד ההתקפה. כל קבוצה שזכתה בקרב הריבאונד, זכתה במשחק עד כה. כמה דקות איגוודלה יוכל לשחק יהיה קריטי במשחק הבא, אבל הרכב של לוני וגרין הוא הרכב שאמנם לא יעמיד הרבה קלעים אבל יהיה פיזי ויתקוף את הרוקטס בנקודות החולשה שלהם- הגנת הצבע והריבאונד.

יוסטון היו במקום ה-25 בליגה בהגנה על הצבע ובמקום ה-25 בריבאונדים בעונה הרגילה. הם אמנם נראים הרבה יותר טוב בפלייאוף בתחומים אלו אבל הם עדיין בינוניים (מקום 10 ו-9 מבין קבוצות הפלייאוף). סטיב קר לא צריך ללכת קטן, אלא ההפך- ללכת גדול. וני הוכיח שהוא יכול לעמוד על שלו בהגנת חילופים, ובוגוט הוא שפן שקר עדיין לא ניסה בסדרה. לתקוף את הרוקטס בנקודות החולשה שלהם, לשחק פיזי, אפילו מלוכלך, העיקר להשיג ניצחון ולא להיגרר למשחק 7. מי אם לא בוגוט מתאים למשימות כאלו?

קר יצטרך את קר וקליי בשיאם, והשאר- במלחמה על כל כדור.

יוסטון מצידה עומדת בלחץ מטורף. הפעם אין תירוצים. כל הביצים שלהם בסל הזה, ברגע הזה. אלילת המזל היכתה לטובתם, והפסד כאן שם תווית של לוזרים נצחיים על פול, הארדן ודאנתוני. היתרון הוא של גולדן סטייט, אבל ליוסטון יש את הכל להפסיד. ניצחון של גולדן סטייט, ואני לא יודע איך הרוקטס יתאוששו מזה. ניצחון של הרוקטס- ועדיין יש את משחק 7 ועוד 2 סדרות קשות.

זה הזמן של סטפן קרי להראות שהוא הדרקון האמיתי בקבוצה, זה הזמן של הארדן להראות שהחיצים שלו יכולים לחדור גם את שריון הדרקונים. זה הזמן של קליי לדבר. וזה הזמן שלנו לשתוק ולהנות מהחודש הנהדר הזה.

סטפן קרי, לפני משחק מספר 6
ג'יימס הארדן, מריח דם של דרקונים
כריס פול. מה? מה אתה עושה כאן תגיד? למה הבאנו אותך? באיזו קבוצה אתה משחק בכלל?
דוראנט וקרי, בימים טובים יותר
קליי, על מה אתה חושב?

15 תגובות

  1. האמת היא שאני לא מבין למה לא רואים את המהלך שנתן לווריורס כל כך הרבה נקודות בפלייאופים קודמים: הורדת ליווינגסטון לפוסט על שחקן נמוך. הם השתמשו בזה ביעילות בשנים קודמות והשנה אני בכלל לא רואה את זה.

    1. כי השנה במעט הדקות שהוא שיחק הוא היה גרוע, אפילו במהלך הזה שציינת, בו הוא תמיד היה מעולה.

  2. תודה ניב.
    אך עדיין יש בי התחושה שאתה כמו כמה מגיבים כאן נותנים סיכוי גבוה יותר ללוחמים לעבור ואני לא מבין בדיוק למה? כל המשחקים ששיחקו הוכרעו על פי פוזשן אחד או שניים וזה שדוראנט עוד שיחק (למעט הרבע האחרון) וכמו שציינתם קר , לא בחוכמה יש לציין, שחק את ארבעת הכוכבים שלו עד דק , אז בסיכום של פציעות של שני! שחקנים חשובים , עייפות מצטברת וספסל צולע , היכן היתרון שאתם מדברים עליו ??

    1. כי גם לאחר ההפסד של דוראנט, גרין בפלייאוף נראה הכי טוב שלו בשנתיים האחרונות ואנחנו יודעים ממה לצפות מקרי וקליי.
      יוסטון יותר עמוקה ומנצלת את הכישרון המוגבל שלה עד הסוף (חוץ מפול שאולי יש לו עוד מה לתת שלא ראינו עד עכשיו), אבל סך הכישרון עדיין לטובת גולדן סטייט.
      חוץ מזה יוסטון, ובמיוחד פול והארדן צריכים להראות שהם יכולים לנצח תחת לחץ. עד שהם יראו את זה תמיד יפקפקו בהם.

  3. גם אני חשבתי היום ברכיבה איך הסדרה היא תמונת ראי של שנה שעברה. כמובן שעדיף להיות במקום של ג״ס, שסיכוייה לעלות גדולים משמעותית מאלה של יוסטון, ועדיין לא אהיה מופתע אם יוסטון תיקח את זה. המפתח הוא משחק סופר אגרסיבי של יוסטון, להראות לג״ס כבר מההתחלה שמכאן יוצאים רק על אלונקה. בגלל שהחמישייה שלהם משחקת כל כך הרבה דקות הם שחוקים (גם יוסטון אבל לה יש רוטציה יותר רחבה) הרבה מעבר למה שהם רגילים. היתה הרגשה שכל שניה מישהו מהם יקרוס, זה קרה לדוראנט וזה יקרה בקרוב גם לאיגי או סטף.
    לדעתי סטף לא יוכל לסחוב את הקבוצה כמו פעם, גם אם יעברו את יוסטון יהיה להם סופר קשה בהמשך אם דוראנט לא חוזר.
    אהבתי את קליי=בראן!
    יאללה אקשיון

  4. פןס משובח.
    הארדן וקרי יצאו עם תווית מהסידרה הזו. מישהו יקבל וינר ומישהו יקבל לוזר…. השאלה מי הוא מי.
    בתמונה של דינארייז והדרקון אני ראיתי את בלו אייז והדונקי
    🙂

  5. פוסט מצויין! כריס פול אכזבת ענק. מסכים איתך שדוראנט השחקן הכי טוב וקרי הכי חשוב.

  6. פוסט ענק אחד הטובים שקראתי מתעלה לרמה של שתי הסדרות (משחקי הכס ויוסטון גולדן).
    אני מודה שאני לא רוצה שהקבוצה שלך תנצח כי בעייני ובעייני רבים למרות רמת הכשרון האדירה בכדורסל נטו היא מייצגת ערכים של חוסר הוגנות רמאות נכלוליות ומשחק בידודים וחסר חן . מצד שני לא יכולתי שלא להזדהות עם הארדן וההתפגגות שלו ברבע הרביעי.
    יש פה שנים שיש עליהם חובת הוכחה. סטף – האם הוא יהיה סוך סוף זה שיכריע סדרה. או הארדן האם תדבק בו התווית הסופית של הלוזר. כל המרכיבים לדרמה נראה מה ייהיה

  7. נהדר ניב!

    במשחקי הכס אני לא מבין אבל לגבי הNBA, מי שכתב את התסריט גאון, בטח אם יוסטון תעשה את מה שמצופה ממנה ותהפוך. אם דוראנט לא חוזר, אני לא רואה איך גולדן תעמוד בעומס.

    1. זה הפך רשמית לסדרה על הלגסי של כריס פול. הוא היה נוראי בהתקפה במשחק האחרון.
      לא כזה מבין את הביקורות על הארדן כי הקבוצה קלעה 10 מ12 הפוזשנים האחרונים. רק לא הצליחו להשיג עצירות.
      פול יהיה חייב להופיע בגדול למשחק 6

  8. ענק אתה. עם החדשות עכשיו שדוראנט לא יחזור לסדרה יש לכם הזדמנות לקחת את הכתר ולהשתלט על 7 הממלכות

  9. תודה רבה! את הבדיחות על משחקי הכס לא הבנתי. אולי כדאי שאתחיל לצפות בזה סוף סוף..
    יוסטון פייבוריטים מעכשיו. מספיק שאחד מבין הספלאש/איגי/דונקי לא יגיע למשחק וזה של הטילים.

    1. עמית בתור אחד שלא רואה שום סדרת טלויזיה (לא רואה בעצם כמעט כלום חוץ מה NBA – כל השאר זה בזבוז זמן ) ראיתי את משחקי הכס. האישה הכריחה. סדרה מעולה כמו פליאוף במיטבו. חובה.

  10. ואני חושב שדוראנט מפריע לקליי וסטף, נותן להם אופציה לחיים קלים ולא לממש את כל הגדולה שלהם. אך אם רוטציה כזאת קצרה ועם קרסוליים לא משו של סטף, יוסטון בפוזיציה מעולה. לא פחות משנה שעברה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם