גמר המזרח, משחק מספר 5: מספר 7, לב גדול

שלושה רבעים זה היה צמוד ואז הגיע הגיבור הוותיק להצלה... הראפטורס לקחו הלילה שוב את ההובלה בסדרת גמר המזרח והרבה בזכות מספר 7 הנהדר שלהם.

טורונטו ראפטורס – מיאמי היט 94:114 (2-3 לראפטורס בסדרה)

קייל לאורי היה עצבני בסוף משחק 4 בו קבוצתו הפסידה 75:88 למיאמי באחת מהתצוגות ההתקפיות הנוראיות שנראו בשנים האחרונות. בעיתון המקומי של האלופה, הטורונטו טיים, דווח שהגארד הוותיק נכנס לחדר ההלבשה הקנדי וגער בשחקני קבוצתו. "לא היו צריכים להסתבך ככה" אמר מול המצלמות באולם העיתונות באמריקן אירליינס ארינה בתום המשחק. "הגענו לכאן בגישה של – זה שלנו, אנחנו בטוח לוקחים את זה וגם אחרי שהפסדנו את המשחק הראשון, היינו בטוחים שאת השני אנחנו ניקח. חשבנו שהמשחק יבוא אלינו במקום לבוא לקחת אותו ומיאמי חשבו אחרת. יש לי הרבה כבוד אליהם, אבל זה לא רק שהם ניצחו, זה אנחנו הפסדנו".

עם כל הכבוד לרמת הכדורסל שהפגינו חבריו לקבוצה, לאורי בעצמו לא היה בדיוק 'בשיאו' במשחק הרביעי. את הערב הוא סיים עם 8 נקודות ב-3/11 מהשדה וארבעה איבודי כדור כשהשמירה הלוחצת של קנדריק נאן מוציאה לו את החשק לחיות. "לא הייתי טוב" הוא אמר כשנשאל על כך ע"י מארק סטיין מהניו יורק טייימס. "לא אני ולא הקבוצה כולה. אנחנו נצטרך להשתפר במשחק הבא, אנחנו נצטרך לרדת על הברכיים ולאסוף את הניצחון בסדרה מהרצפה".

ולאורי וטורונטו אכן ירדו לפרקט. אולי הסוויץ' בראש השתנה ותחושת האנדרדוגיות שכל-כך חסרה לקבוצה חזרה, אולי הקהל הביתי עם האווירה המלהיבה שהוא מביא שלא דועכת גם אחרי שהקבוצה הזו כבר זכתה בגביע לארי אובריין הוא זה שדחף אותה להשתנות ואולי זה קייל לאורי, הלוחם הוותיק שסחף את חבריו הלילה. מה שבטוח, שטורונטו נראתה הלילה שונה ממה שראינו ממנה בשני המשחקים האחרונים. זה לא היה לה קל כמו שהתוצאה מראה והיו רגעים של דפיקות לב ותחושה שג'ימי באטלר הולך להרוס את החגיגה הקנדית, אבל שני מרכיבים ניצחו את המשחק – ההתאמות בהגנה של ניק נרס, שפשוט הכריעו את העניינים ברבע האחרון וקייל לאורי, שבמשחק שיא של 40 נקודות סחף את הקבוצה שלו וסיפק נקודות בכל פעם שהיה צריך אותו.

"הוא ההשראה שלנו. הוא אדיר" פירגן הסיבה הראשונה לניצחון, ניק נרס, לסיבה השנייה. "מה שהוא השיג בקריירה זה לקח לכולנו כמה אפשר לעשות עם כוח רצון" הוסיף המאמן, "אנחנו לומדים ממנו כל הזמן והיום למדנו שהוא אחד שלוקח אחריות ומקיים את מה שהוא הבטיח". אריק ספולסטרה מהצד השני ידע להעריך לא פחות. "לאורי הרג אותנו כל הלילה, הוא לא עשה לעצמו הנחות ובא בשביל לחסל אותנו והוא הצליח, הוא שחקן הרבה יותר גדול ממה שמייחסים לו, אני לא יודע לאן הם היו מגיעים בלעדיו בשנים האחרונות".

דווקא הקבוצה של ספולסטרה הייתה זו שנראתה עם ידה על העליונה בתחילת המשחק. ההיט פתחו את המשחק בהרכב המנוסה שלהם עם אוליניק, אדאביו, באטלר, איגודאלה ודראגיץ', בעוד ניסיון נרענן של ספולסטרה להפתיע את היריבה ומצאה את עצמה מובילה בדקות הראשונות 5:8 ו12:17, כשדראגיץ' מפגין כמה להטוטים בהתקפה ונהנה מהחופש היחסי שמאפשרת לו הגנת טורונטו שלא תכננה להתמודד מולו דווקא על הפתיחה. אלא שחצי רבע בו הסלובני מנווט את ההתקפה של ההיט עם 6 נק' ו-3 אסיסטים הספיקה לנרס והוא שלח לפרקט את המתנקש הסדרתי שלו, פרד ואנ'וליט וזה כבר דאג להוריד לדראגיץ' את המוטיבציה עם חטיפה וסחיטה של עבירת תוקף. הראפטורס נכנסו לאט לעניינים כשסיאקם מחטיא כמה זריקות קלות והכדור מסרב להיכנס מחוץ לקשת אבל התרומה ההגנתית של ואנ'וליט לצד קייל לאורי שהבין שהלילה הוא זה שיסחוב את קבוצתו התקפית ונהנה גם מיכולת המסירה של מארק גאסול החזירו אותם למשחק והעמידו את הקבוצות בשוויון בסוף הרבע הראשון 24:24.

ברבע השני דווקא הראפטורס, עם הספסל הבלתי נגמר שלהם, לקחו את המושכות לידיים והגיעו כבר ל-7 נקודות יתרון (32:39) כשלאורי עם רצף של 5 נקודות נותן רמז לבאות אבל כאן התעורר באטלר ובסדרה של סלים קשים החזיר את מיאמי למשחק כשדאנק של אדאביו מעלה את מיאמי ליתרון מחודש 46:47, דקה לסיום הרבע, תוצאה שהחזיקה עד סוף המחצית ממש.

גם אחרי ההפסקה העסקים נראו כרגיל, דהיינו כמו שהתרגלנו אליהם בשני המשחקים האחרונים ומיאמי פתחה שוב חזק עם שתי שלשות רצופות של אנדרה איגודאלה שהעלו אותה ליתרון השיא שלה במשחק 49:58. לאורי סירב להתרגש ו-8 נקודות שלו כולל שלשה החזירו אותם לעניינים וצימקו את הפער של האורחת לשתי נקודות בלבד (58:60). עוד כמה דקות של נדנדת סלים נחתמו בשלשה נוספת של לאורי והראפטורס לקחו את היתרון שוב – 65:67. עד סוף הרבע קלעו שתי הקבוצות 8 נקודות כל אחת כשלישורת האחרונה הן יורדות ביתרון 73:75 לראפטורס. קליל אבל שברירי.

אלא שכאן נכנס ניק נרס לפעולה כשהוא מכין את המט שלו לרבע האחרון. הוא השאיר את הקלעים הצעירים של מיאמי חצי-פתוחים ונותן להם לנצח אותו מחוץ לקשת, הוא הצמיד לבאטלר גוף גדול (סיאקם או איבאקה לפרקים) שחנק אותו ומונע ממנו להיכנס לצבע והוא השתמש באגרסיביות רבה שהוציאה את אדבאיו הקופצני מהמשחק. התקפית- הראפטורס הניעו כדור היטב ומצאו שוב ושוב איש פנוי שיעשה בשבילם את העבודה. לאיש הפנוי הזה קראו ברוב המקרים קייל לאורי והוא החליט לגוון ולשים את הכדור בסל גם כשמבט פנוי לא היה בנמצא. אחרי שתי דקות שקולות, הראפטורס יצאו לריצת 2:16 שהשאירה את ההיט פעורי פה וגם שני טיים אאוטים של ספולסטרה בין לבין (השני אחרי שלשה של לאורי על הפרצוף של איגודאלה ההמום) לא נתנו למיאמי את הישועה.

הפער שעמד על 16 נקודות בשלב הזה, רק גדל, הגיע כבר ל-24 (82:106) והעיר טורונטו צהלה ושמחה עד הסיום. 94:114 לקנדיים

לפעמים כל מה שצריך לעשות זה להיות בעניינים ברבע האחרון. הלילה זה הספיק לנו אבל אנחנו לא יכולים לעשות מזה שיטה" אמר בסיפוק קייל לאורי עצמו והצטנע כשנשאל על עצמו – "הניסיון שלנו דיבר הלילה" הסביר בפשטות וסירב להתרגש מהעובדה שהוא קבע שיא קריירה בפליאוף הלילה (קלע 36 נקודות בשתי הזדמנויות שונות, האחרונה שבהן בחצי גמר המזרח 2016). "זה מאמץ קבוצתי ואני עשיתי את החלק שלי בפאזל".

ואילו ג'ימי באטלר המאוכזב חזר למעשה על אותו נרטיב מהצד השני ששימש אותו בשני המשחקים הראשונים ועשה קאמבק הערב "אנחנו עדיין מזכירים בחלקים של המשחק קבוצה של ילדים, אנחנו בתהליך התבגרות ומומלץ שנשלים אותה כי מעכשיו אסור לנו לטעות עוד"

לאורי עם 40 נקודות ב15/23 מהשדה הוביל את הקלעים של טורונטו, נורמן פאוול היה נהדר גם כן  עם 22 וסיאקם הסתפק ב-16 נקודות ו-11 ריבאונדים. ואנ'וליט קלע 13 בלבד אבל גם הוביל את טורונטו ב+/- עם 21+ בדקות בהן הוא היה על הפרקט וכריס בושה הוסיף 12 נקודות לקבוצה הביתית. מיאמי קיבלה 26 מבאטלר אבל גם 1/8 ברבע המכריע, 20 נקודות ו-14 ריבאונדים של אדאביו (0/4 ברבע האחרון) ו-15 נקודות מפתיעות יחסית מאנדרה איגודאלה. נאן עם 12 ורובינסון עם 11 היו גם הם באזור החיוג הדו-ספרתי.

ביום ראשון במיאמי יקוו ההיט לחזור לעניינים ולדאוג לנו למשחק שביעי בסדרת גמר מזרח שאולי לא נותנת לנו כדורסל ברמה גבוה, אבל בוודאי יש פה מתח, עניין וגיבורים מפתיעים, כמו זה שהיה לנו הלילה. נתראה…

2 תגובות

  1. אין מה להגיד, רמת הכדורסל במזרח לא גבוהה, אבל התחרותיות שם היא ברמה הגבוהה ביותר. קור הרוח וההגנה ששתי הקבוצות מפגינות לאורך הפלייאוף יכולות לעשות בעיות לקבוצה שתגיע מהמערב

    1. אלה בהחלט שתי קבוצות שיהיו מאוד קשות לפיצוח ולא משנה מי תעלה במערב. הגנה, מלחמה ומאמץ. קצת מזכיר את "המשחק המזרחי" של מנחם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם