דיוויס להט מול הגריזליס – סיקור משחקי שישי

ערב די מפוהק עבר על הליגה הטובה בעולם שקיבלה תשעה משחקים, בלי אפילו משחק צמוד אחד. הספרס הפתיעו ביוטה, הלייקרס גברו על ממפיס, כריס פול היכה את הנאגטס, זאיון את הבלייזרס ושני גרמנים שברו שיא קריירה. ומה עוד היה לנו? הבה נראה

לוס אנג'לס לייקרס (12-42) – ממפיס גריזליס (28-28) 105:117

מלבד היותו ההזמנות השנתית לשזוף עיניים בכל כוכבי הליגה על מגרש אחד, האולסטאר, והפגרה שצמודה אליו, הוא גם הזדמנות של לא מעט מהקבוצות לנוח, להתאושש ולצבור כוחות לקראת הישורת האחרונה של הליגה. אלא שהאפקט הזה עובד גם הפוך. יש קבוצות שפגרת האולסטאר מוציאה אותם מהקצב שלהם וגורמת להם נזק.

הלילה עושה רושם שחזינו בדוגמאות לשני הסוגים של הקבוצות. מהצד האחד, לוס אנג'לס לייקרס ובייחוד אנתוני דיוויס המשיכו מהמקום שהם הפסיקו ובדומיננטיות בלתי ניתנת לערעור מחקו את היריבה שלהם ולחצו על הגז בכל פעם שנראה היה שמשהו מזיז אותם מתכנית המשחק שלהם.

מהצד השני, התייצבה ממפיס גריזליס שעמדה על מאזן 5-15 מאז סוף דצמבר אבל מאז שהפגרה הקצרה הסתיימה היא עומדת על שני הפסדים רצופים. הלילה, כמו במשחק הראשון שלה אחרי האולסטאר, אתמול מול סקרמנטו, ממפיס מצאה את עצמה בפיגור עמוק בחצי הראשון, ממנו היא ניסתה לחזור. אבל בניגוד להפסד שלהם בגולדן 1 למלכים, הפעם עמדה מול ממפיס קבוצה שאפילו לא נתנה לה הזדמנות להתקרב.

וכך, המשחק שהיה אמור להיות אולי המעניין ביותר הערב ויש שיגידו, מבוא לסדרת פליאוף בין שתי הקבוצות, הפך להיות משחק במעמד צד אחד. ממפיס עדיין פייבוריטית לתפוס את המקום השמיני עם יתרון של 3.5 משחקים על פני הספרס והבלייזרס שדולקות אחריה, אבל אם היא לא תתעורר מההאנג-אובר של משחק הכוכבים היא תגלה שפערים בליגה הטובה בעולם מצטמצמים מהר מאוד. ועם שני משחקי חוץ נוספים מול הקליפרס והרוקטס – החזרה לשגרה  לא הולכת להיות קלה.

וחוץ מזה, הסיפור של המשחק היה אנתוני דיוויס. הגבוה של הלייקרס, נחבל בברכו לא הרבה אחרי שריקת הפתיחה וירד לקבל טיפול. זה לא שהלייקרס לא הסתדרו בלעדיו והם אכן מצאו את עצמם ביתרון 22:28 ללא דיוויס בסוף הרבע הראשון. אבל כשדיוויס חזר ברבע השני, כבר לא נותר לאף אחד ספק מי תנצח את המשחק.

דיוויס סיים עם 28 נקודות, 13 ריבאונדים, 4 אסיסטים ואולי חשוב יותר – 7 בלוקים ב-31 דקות ואלו הבריחו את הלייקרס לניצחון. ההגנה של הלייקרס נתנה את הטון עם 14 חסימות מצטברות שעצרו את הנשק החביב על ממפיס – חדירות לסל.

הרבע השני היה בלו-אאוט של הקבוצה מעיר המלאכים שסיימה אותו ביתרון 41:60 כשהיא כופה על הדובים 11 איבודי כדור. הרבע הבא היה דיוויס מול הגריזליס שצימקו את הפער ל-8 בלבד (76:84) למרות חסרונו של ג'ארן ג'קסון ג'וניור שעזב את המשחק בגלל פציעה בברך ולא חזר. אבל כמו במשחק מול הקינגס, זה לא היה מספיק והלייקרס ניצחו גם את הרבע האחרון (28:33) ורשמו ניצחון שישי בשבעת המשחקים האחרונים ונותרו ללא תחרות בראש טבלת המערב.

למרות ההצגה של דיוויס הקלע המוביל של הלייקרס היה עדיין לברון ג'יימס שסיים עם 32 נקודות אליהם ציוות במשחק סולידי רק 7 אסיסטים ו-3 ריבאונדים. דיוויס עם 28 ו-13 ריבאונדים היה הבא בתור, איברי ברדאלי עם 14 וקולדוול-פופ עם 12 היו הלייקרים הנוספים בספרות כפולות.

ממפיס קיבלה שיא עונתי של 20 נקודות מג'וש ג'קסון שמתחיל להשתלב יפה (כל מטאטא יורה העונה בממפיס), ג'ה מוראנט היה היחיד בחמישייה עם יותר מ-10 נקודות כשסיים עם 17 נקודות, ברנדון קלארק וגורגי ג'נג סיימו עם 14 לאיש מהספסל ויונאס ולנצ'יונאס סיים עם 8 נק' ו-11 ריבאונדים שלא עזרו לממפיס להימנע מלהפסיד בפעם השנייה ברציפות.

יוטה ג'אז (19-36) – סן אנטוניו ספרס (31-24) 113:104

יריד הרודיאו השנתי שנערך ב-AT&T סנטר מדי שנה ושולח את הספרס לגלות של 8 משחקי חוץ רצופים עומד לפני סיום ולקראת הסוף המיוחל ביום ראשון באולקהומה סיטי, מסתמנים שני שינויים משמעותיים וחיוביים אצל הדורבנות:

הראשון הוא ניצחונות. אחרי שהתחילו את הרודיאו עם חמישה הפסדים רצופים הצליחו חניכיו של גרג פופוביץ' לחבר שני ניצחונות רצופים שזורעים מעט אופטימיות בקרב אוהדי הקבוצה השבוזים.

השני, וכנראה החשוב יותר, הוא הרנסנס ההתקפי שחווה דז'ונטה מורי. רכז הקבוצה עומד על 19.8 נקודות בממוצע למשחק בארבעת המשחקים האחרונים, אותן הוא משיג ב-60% אחוזים מהשדה. הלילה הוא הציג משחק שני ברציפות עם למעלה מ-20 נקודות כשקלע 23 מול יוטה ג'אז ואין פלא שבין שני השינויים המשמעותיים הללו בקרב הספרס יש קשר של סיבה ותוצאה. אם מורי ימשיך ביכולת הזו, אולי משהו בכל זאת עוד יצא מהעונה של הספרס שרחוקים 3.5 משחקים מממפיס גריזליס, השמינית במערב.

"כשאתה משחק בחופשיות, זה מוציא את הטוב ממך בגלל שזה גורם לך לבנות ביטחון. החברים שלך לקבוצה והמאמן מאמינים בך" הסביר מורי את השינוי בתום המשחק הלילה במין משנה נכונה אך עמומה. "אני עובד קשה ואמשיך לעבוד קשה ונראה לאן זה יוביל אותי".

הלילה, כאמור זה הוביל אותו ואת הקבוצה שלו לניצחון שעושה רושם היה של הקבוצה שלו מהרגע הראשון של המשחק. יוטה שהגיעה למשחק אחרי רצף של 4 ניצחונות רצופים לפני האולסטאר, ניצחונות שבעצמם הגיעו אחרי אחרי חמישה הפסדים רצופים, חזרה לשיגרת לא-יציבות ומתקשה להוכיח לנו עקביות לאורך זמן בשביל שניקח אותה ברצינות במאבקים שנשארו עד תום העונה.

הג'אז הובילו 0-4 ו10:11 ברבע הראשון לפני שהספרס לקחו את היתרון, שלא על מנת להחזיר בזכות רבע ראשון טוב של טרי ליילס ומורי. 21:27 בסיום הראשון לאורחת. הרבע השני התחיל עם חמש נקודות רצופות של הספרס שבנו יתרון דו-ספרתי. מיטשל וגובר צימקו אותו ל-4 בלבד, 44:48 אבל מורי, דרוזן ובעיקר, למרקוס אולדריג', החליטו שזה הזמן לריצת 0-17 שהביאה את היתרון של הספרס לשיא וסגרו למעשה את המשחק. 46:65 במחצית.

יוטה לא התקרבה ברבע הבא שנגמר במינוס 18 מבחינתה, 75:93 והצליחה לצמק לפיגור חד-ספרתי רק דקה לסיום המשחק עם קליעות עונשין של בוז'אן בוגדנוביץ' שגם קבעו את תוצאת המשחק 104:113 לספרס.

מורי סיים עם 23 נק' ב10/16 מהשדה ואותן עיטר ב-8 ריבאונדים. דרוזן סיים עם 18, אולדריג' ומילס התחלקו שווה בשווה ב-30 נקודות, דרק ווייט קלע 14 ובריאן פורבס הוסיף 13 לזכותה של הקבוצה המנצחת. את יוטה, שחסרה את מייק קונלי, הוביל רודי גובר עם 18 נק' ו-14 ריבאונדים וכמוהו קלע גם עמונואל מודיאי שנהנה מהגארבג' טיים הארוך. בוגדנוביץ' וקלארקסון סיימו עם 15 פר קפיטה ואילו דונובן מיטשל היה חלש וסיים עם 12 נקודות בלבד (5/14 מהשדה).

פורטלנד טרייל בלייזרס (32-25) – ניו אורלינס פליקאנס (32-24) 128:115

פורטלנד טרייל בלייזרס הייתה עסוקה לפני המשחק הערב בחישובים של כמה משחקים היא צריכה לנצח בשביל להדביק את הפער של הקבוצה מממפיס גריזליס בקרב על המקום השמיני במערב. הבלייזרס שראו את ממפיס מפסידה לסקרמנטו אתמול והניחו שהפסד נוסף של הדובים ללייקרס בדרך, הבינו שצמצום פער כזה הוא בהישג יד ומה גם שלוח המשחקים של הבלייזרס איננו קשה במיוחד בתקופה הקרובה.

אלא שהחבורה של טרי סטוטס לא הייתה צריכה להסתכל למעלה אלא למטה. ניו אורלינס פליקאנס היריבה שלהם הערב, אחת כזו שכבר ניצחה אותם בחודש פברואר ובאופן כללי גברה עליהם כבר שלוש פעמים העונה החליטה שאם כבר מישהי מתקרבת לגריזליס זו תהיה היא ועם ניצחון מרשים שהשלים לה סוויפ עונתי מול הבלייזרס היא שוב נתנה לפורטלנד סטירה כואבת.

לפורטלנד יש אמנם נסיבות מקלות. דמיאן לילארד נעדר מהמשחק הערב (וצפוי להעדר עוד שלושה משחקים או יותר) אבל היעדרו של הכוכב של הבלייזרס, מוכיח בדיוק את הנקודה – העונה מדובר בקבוצה שהיא לילארד ולא יותר וההזדמנות שנקרתה בדרכם של חבריו לקבוצה לקחת אחריות, עושה רושם ככזו שתמיט עליה את החורבן הסופי העונה.

השקנאים רשמו ניצחון רביעי בחמשת המשחקים האחרונים והם מוזמנם להתחיל לפנטז על קאמבק מרשים בזמן שנותר עד לסוף העונה הנוכחית. "אנחנו רוצים לנצח ולהיכנס לפליאוף. אנחנו רוצים דירוג גבוה. אלו הדברים שדיברנו עליהם" התריע מאמן הפליקאנס אלווין ג'נטרי לקראת הבאות והוסיף "וכמובן שאנחנו רוצים לשחק כדורסל טוב…".

מי שהוביל את המנצחת היה כמובן זאיון וויליאמסון שרושם משחק שביעי ברציפות עם 20 נקודות ומעלה, הרצף הכי ארוך בשביל רוקי העונה. וויליאמסון יכול להתגאות בעוד נתון אחד במשחקו העשירי בליגה – הרוקי האחרון שקלע 20 נקודות ומעלה ב-8 מתוך 10 המשחקים הראשונים שלו היה אחד בשם מייקל ג'ורדן…

ניו אורלינס התחילה את המשחק היטב ומצאה את עצמה ביתרון 17:29 אחרי שלשה של לונזו בול. הבלייזרס צמצמו עד סוף הרבע ל-5 בלבד ודאנק של וויטסייד בתחילת הרבע השני הפחיתה את הפיגור ל-2 נקודות בלבד, 38:40. לצערם, הם לא התקרבו יותר בכל הערב וויליאמסון הוביל את האורחת ליתרון 46:54 שהתרחב עוד קצת עד המחצית 63:73.

דקות טובות של וויטסייד וכרמלו עזרו לפורטלנד להתקרב שוב ברבע השלישי עד ל75:80 אבל השקנאים לחצו על הדוושה וברחו ל83:102 בסוף הרבע השלישי. הרבע האחרון כבר היה לפרוטקול בלבד ולמרות פאטה מורגנה של פער חד-ספרתי לכמה רגעים (105:114), שוב היו שם הפליקאנס בשביל להבטיח את הניצחון.

הבחירה מספר 1 בדראפט האחרון סיימה עם 25 נקודות ב-29 דקות, ג'רו הוליידי שוב התעורר כשהוא רואה את פורטלנד עם 20 נקודות ו-9 אסיסטים, אינגרם סיים עם 16, לונזו בול עם 15 וג'וש הארט וניקולו מלי סיימו עם 13 כ"א. בהיעדר לילארד, הוביל מקולום את פורטלנד עם 27 נקודות ואליהם צימד 10 אסיסטים. אנתוני הוסיף 20, ווייטסייד סיים עם 19 ו-12 (ריבאונדים, אלא מה?!), גארי טרנט ג'וניור קלע 15 וטרבור אריזה 13 שגם הם לא ממש הועילו לפורטלנד בשביל לנצח.

אוקלהומה סיטי ת'אנדר (22-34) – דנבר נאגטס (18-28) 101:113

ערב התקפי גרוע של דנבר נאגטס ווינריות ראויה להערכה של כריס פול היו המתכון הערב לניצחון של הת'אנדר על יריבתה האפשרית בסיבוב הראשון של פליאוף המערב.

הנאגטס קלעו שש שלשות בלבד הלילה בצ'יזפיק ארינה וראו את כריס פול עושה בדיוק את מה שקשה להם לעשות הלילה – שם את הכדור בסל. הכוכב הוותיק, שהצטיין במשחק האולסטאר בתחילת השבוע סיים עם 29 נקודות שהגיעו באחוזי קליעה מעולים (11/17 מהשדה) והיו המנוע של אוקהלומה סיטי בדרך לניצחון.

הת'אנדר ממשיכה לגלות יכולת גבוהה ומאז החזרה שלה לעניינים בתחילת דצמבר היא עומדת על מאזן 8-21, שווה בטיבו למקום הראשון במערב בתקופה הנתונה. הם מדורגים במקום השישי במערב ורחוקים רק ארבעה משחקים מהנאגטס שמדורגים שניים. "יש קבוצות שנהנות מהיתרון של פתיחה טובה" אמר פול בסוף המשחק על מאמצי קבוצתו להתקדם במעלה הטבלה, "אנחנו נצטרך לעבוד קשה ב-20 וכמה המשחקים שנשארו".

דנבר מצידה שוב מאבדת גובה אחרי שהיה נראה שהיא נכנסת לכושר. ההפסד לת'אנדר הלילה יחד עם ההפסד האחרון ללייקרס לפני הפגרה מלמד שיש לנאגטס במה עוד להשתפר לפני שהיא חושבת על להסתער על מועמדות לאליפות. 19 איבודי הכדור של הנאגטס יחד עם 22.2% אחוזים מה-3, לא הותירו לאורחים סיכוי הלילה ולימדו אותנו קצת על נקודות התורפה של הקבוצה של מייק מאלון שגם הגנתית לא תמיד מצאה את הקצב שלה הערב.

הרבע הראשון היה בשליטת הת'אנדר שניצלה את העובדה שדנבר החטיאה את כל 7 הניסיונות שלה מחוץ לקשת בתריסר הדקות הראשונות בדרך ל17:27 בסיום הרבע הראשון. הנתון המעניין ברבע הזה והנדיר באקלים הנוכחי ב-NBA היה העובדה שלקחו 8 דקות שלמות עד שמישהו הצליח לשים זריקה מחוץ לקשת בסל. זה היה לוגואנץ דורט שהצטרף לת'אנדר זה מכבר מקבוצות הגי'-ליג של המועדון.

הרבע השני היה תמונת מראה של הראשון, כשהפעם דנבר מנצלת משחק מפוזר של הת'אנדר בשביל לנצח את הרבע 21:31 ולהוריד את הקבוצות למחצית בשוויון 48. הרבע השלישי היה כבר מיקרוקוסמוס של המחצית הראשונה כשריצת 1:9 של הת'אנדר בתחילתו, נענית בריצת 0:10 של הנאגטס והרבע כולו מסתיים בנקודה לטובת המארחת 29:30 ו77:78 סה"כ.

אבל אז שנראה היה שאנחנו הולכים למשחק צמוד, הגיעו דקות טובות של הת'אנדר שהלכה גבוהה אל סטיבן אדאמס ונרלנס נואל, ברחה ל85:95 כשכל ניסיונות הקאמבק של הנאגטס עד הסיום עולים בתוהו.

פול סיים עם 29 נקודות בראש קלעי הת'אנדר, סטיבן אדאמס הרשים עם 19 נק' ו-17 ריבאונדים, גלינארי קלע 15 וטריו הגארדים – שיי גילגוס-אלכסנדר, דניס שרודר ולוגואנץ דורט (שפתח בחמישייה) סיימו עם 11 כל-אחד. נואל קלע 10.

אצל דנבר, יוקיץ' היה מצוין עם 32 נקודות, 7 ריב' ו-5 אסיסטים, מורי הוסיף 21 ובארטון 16. לצערה של דנבר יתר שחקני הקבוצה היו חושך…

מינסוטה טימברוולבס ((38-16) – בוסטון סלטיקס (16-39) 127:117

קמבה ווקר לא עלה לשחק הלילה במשחק הראשון של הסלטיקס אחרי האולסטאר, אבל זה לא הפריע לקבוצה שלו להציג ארבעה שחקנים עם מעל 20 נקודות למשחק ואפילו לא הפריע לסלטיקס לרשום ניצחון תשיעי בעשרה משחקים. ככה זה שבצד השני יש את מינסוטה…

הטימברוולבס עדיין לא ניצחו מאז שדיאנג'לו ראסל הצטרף לקבוצה, רשמו הפסד 16 ב-17 המשחקים האחרונים וממשיכים את העונה המזעזעת שלהם. הם אמנם התעקשו לא להיות מובסים הלילה, הרבה בזכות מאליק ביסלי והסנטר הרוקי שלא נבחר בדראפט נאז ריד אבל עם 'להיות קרובים' לא הולכים לבנק והזאבים מתקרבים בנחישות אל תואר 'הקבוצה הגרועה ביותר בליגה' כשהם עומדים על מאזן 30-6 מאז הראשון בדצמבר. קארל אנתוני טאונס, נפקד סידרתי העונה, שוב נעדר וימשיך לא לראות פרקט לפחות עוד שבועיים בשל שבר בשורש כף היד.

המשחק התחיל בצורה צמודה, מינסוטה עוד מצאה את עצמה ביתרון 14:15 ברבע הראשון לפני שבוסטון רצה 0-6 וסיימה את הרבע הראשון ביתרון 4 (20:24). הסלטיקס לא שמטו את היתרון עד סוף המשחק. הרבע השני היה הזמן של הסלטיקס להרחיב את היתרון ולהביא אותו ליתרון שיא של 12 הפרש. מאליק ביסלי, עם באזר ביטר צימק ל53:61 בהפסקה:

ברבע השלישי נראה היה שמינסוטה מתקרבת כשהיא מצמקת פיגור 55:68 ל-2 בלבד (70:72) אבל גורדון היוורד, המצטיין הירוק ודניאל ת'יס הרחיקו את הסלטיקס מהזאב עם 5 רצופות, יתרון שנשמר עד סוף הרבע – 88:95.

הזאבים ניסו לטרוף שוב ברבע האחרון וסל של אוקגי שם אותם בפיגור מינימאלי 103:104 אבל קור רוח של היוורד, טייטום וג'יילן בראון בדקות הסיום הבטיח לסלטיקס את הניצחון מבלי להיקלע לדרמות מיותרות בדקות הסיום. 117:127 לאורחים בסיום.

היוורד סיים עם 29 ב-12/17 מהשדה, טייטוןם היה מרחק נקודה ממנו עם 28 נק' ו-11 ריבאונדים, דניאל ת'יס שבר שיא קריירה כשהמטיר 25 נקודות וגם קטף 16 ריבאונדים וג'יילן בראון השתווה אליו בנקודות וגרף חצי מכמות הריבאונדים של הגרמני. מרכוס סמארט הוסיף 10 נקודות ומסר שיא קריירה של 10 אסיסטים והספסל של בוסטון כולו תרם 10 נקודות בלבד, במה שקצת מסביר את הקאמבקים של הזאבים.

ביסלי עם 27 הוביל את מינסוטה, ריד, שפתח לראשונה בקריירה בחמישייה הוסיף 19 נק' ו-9 ריב', ראסל סיים עם 18 נק' באחוזים איומים (5/16) ו-13 אסיסטים וחואנצ'ו הרננגומז סיים עם 17 נק'.

וושינגטון וויזארדס (34:20) – קליבלנד קאבלירס (40-15) 113:108

כשהביטו בטבלת הליגה במהלך פגרת האולסטאר, אולי חשבו בוושינגטון שיש להם סיכוי להתקרב לאורלנדו שמדורגת במקום השמיני. משחק ביתי מול קליבלנד החלשה היה אמור לקרב אותם למטרה ואכן שלושה רבעים היה נראה שהמכשפים יכולים לרשם את ניצחונם השלישי ברציפות והשישי בשמונה משחקים.

אלא שלקרב בין שתי קבוצות ההגנה הגרועות בליגה, הגיעה האורחת עם מאמן חדש על הקווים. גי'.בי ביקרסטאף שלאחרונה אימן את ממפיס של קונלי וגאסול, דיבר בחדר ההלבשה על 'גריט אנד גרינד' וברבע האחרון החניכים שלו הפנימו. הם עצרו את המארחת על 21 נקודות בלבד בתריסר הדקות האחרונות, הפכו את התוצאה ורשמו ניצחון, קולין סקסטון היה האיש של קליבלנד בדקות האלו. ובכלל, בערב בו וושינגטון, הקבוצה שקולעת את מספר הנקודות השישי בגובהו בליגה קולעת ב-24% אחוזים מחוץ לקשת ו-39% אחוזי מהשדה בסה"כ, בייקרסטאף יכול לפרגן להגנה שלו שהתייצבה הערב למשחק. מגיע להם.

התקפית קליבלנד התקשתה אבל סקסטון עם 25 נקודות עזר לה למצוא את הטבעת והוביל אותה לניצחון. צ'אדי עוסמאן עם 16 נק' ו-10 ריבאונדים סייע לו, דריוס גרלנד תרם 15, לארי נאנס ג'וניור סיים עם 13 מהספסל ודראמונד רשם דאבל-דאבל של 12 בנקודות וריבאונדים מהחמישייה. טריסטן תומפסון המשיך את התקופה הטובה שלו עם 10 נק' ו-11 ריבאונדים ב-26 דקות כמחליף ואילו קווין פורטר ג'וניור שרשם 7 משחקים עם ספרות כפולות נעצר על 3 נקודות בלבד ואף הורחק ברבע השלישי אחרי שתי עבירות טכניות

אצל וושינגטון בלט, כרגיל, בראדלי ביל אבל 26 הנקודות שלו הגיעו באחוזים נוראיים (9/28 מהשדה, 1/10 מחוץ לקשת), ביל גם רשם את החטיםה ה-600 שלו מאז הצטרף לליגה. רוי הצ'ימורה סייע לו עם 17 נקודות אבל וושינגטון מאבדת מומנטום בדיוק כשהיא צריכה אותו.

טורונטו ראפטורס (15-41) – פיניקס סאנס (34-22) 101:118

"הם נתנו את הטון מוקדם. זה למה הם אלופים" במשפט הזה סיכם הרכז של הסאנס, ריקי רוביו, את המשחק של קבוצתו הערב בקנדה ואכן, אלו המילים המתאימות לסכם את מה שקרה הלילה באייר קנדה סנטר. האלופה, שהפסידה לראשונה אחרי 15 משחקים לברוקלין, ערב האולסטאר, חזרה לשגרה עם ניצחון קליל על השמשות האורחות, ניצחון שהושג בגלל רבע שני קטלני, ממנו פיניקס כבר לא חזרה.

אה, כן, וגם בזכות פסקל סיאקם שממשיך להתפוצץ העונה. אחרי שהופיע לראשונה במשחק האולסטאר, חזר סיאקם מלא מוטיבציה ועם 37 נקודות ו-12 ריבאונדים הוביל את הלטאות במאמץ לקטול את היריבה שלהם.

הרבע הראשון נגמר ב-8 הפרש לראפטורס בלבד (23:31) אבל אחרי פתיחת מעברים ברבע השני, עמד היתרון במחצית על 24 – 43:67. משם ניסתה פיניקס להתקרב ברבע השלישי ולבסוף עשתה זאת עם ריצת 0-10 בשתי הדקות האחרונות של הרבע שהורידו את הפער ל-15, 78:93. המומנטום של הסאנס נמשך בתחילת הרבע הרביעי והפער הצטמק ל80:86 בלבד, 8 דקות לסיום. האורחת נשארה באזור חיוג של האלופה עוד 3 וחצי דקות אבל סיאקם ולאורי התעקשו לברוח שוב מול פיניקס שלא הצליחה להיצמד באמת ביום בו היא קולעת שש שלשות בלבד ב-17% אחוזים (שיא שלילי עונתי).

הרפאטורס מסיימים את המשחק עם עוד ניצחון ששומר אותם משחק וחצי לפני בוסטון. 101:118 בסיום.

לצד סיאקם שסיים עם 37 היו לא מעט שחקנים של האלופה שהפגינו נוכחות: איבאקה עם 16, טרנס דייויס ופרד ואנ'וליט עם 14, לאורי עם 13 (ו-10 אסיסטים), או.ג'י אנונובי עם 12 ורונדה הוליס-ג'פרסון עם 10 נקודות, פיניקס קיבלה 21 מדווין בוקר, אייטון סיים עם 17 נק' ו-10 ריבאונדים, רוביו סיים עם 13 ואוברה היה האחרון לקלוע בדאבל פיגרס בשורות המפסידה עם 11 נקודות.

אורלנדו מג'יק (32-24) – דאלאס מאבריקס (22-34) 122:106

דאלאס מאבריקס המשיכה לעשות הלילה בפלורידה את מה שהיא טובה בו העונה – לנצח בחוץ. הניצחון ה-19 העונה מחוץ לביתה, מספר זהה לכמות ניצחונות החוץ שלה בשתי העונות הקודמות יחד.

הניצחון על המג'יק הושג גם הוא בזכות ה'עניינים הרגלים' שהבולט בהם הוא לוקה דונצ'יץ' שעם 33 נקודות, 10 ריבאונדים ו-8 אסיסטים הפעיל את הקסמים שלו מול קבוצת הקסם, שפשוט לא מצאה תשובה.

מי שדווקא נצץ, בניגוד לבדרך-כלל, היה מקסי קלבר, שעזר להשלים ערב של שיאי קריירה גרמניים (יחד עם דניאל ת'יס) ועם 26 נקודות מספסל להט הערב וסייע למאבריקס למחוק קאמבק של אורלנדו ברבע השלישי. "בחיים לא היה לי לילה כזה" סיכם קלבר בצניעות "האמת שאפילו לא שמתי לב לזה. זה פשוט קרה".

דאלאס ברחה ליתרון 18 נקודות ברבע הראשון וסיימה אותו עם יתרון מבטיח להמשיך 18:34. המג'יק צמצמו ל-12 במחצית וברבע השלישי לחצו על הדוושה ועלו ליתרון 68:69, שהספיק בדיוק לפוזשן אחד לפני שפורזינגיס העביר את היתרון חזרה לאורחת. המג'יק כשלו בניסיון להרוויח אותו שוב ודאלאס ברחה ל84:91 בסוף הרבע ו-12 הדקות האחרונות הייתה עסוקה בלהגדיל את הפער ולא ירדה מ-11 נקודות הפרש מרגע שעלתה לדו-ספרתי. 106:122 לאורחים בסיום.

דונצ'יץ' כאמור סיים עם 33-10-8 (וגם שישה איבודי כדור), קלבר הוסיף 26 ב-10/13 מהשדה, פורזינגיס סיים עם  נק' 24 ו-10 כ"ח וטים הרדוואי ג'וניור צלף 16 נקודות. מייקל קיד-גילכריסט לבש לראשונה את מדי דאלאס, אבל אל תעצרו את הנשימה, זה נגמר עם שלוש עבירות ב-4 דקות… באורלנדו בלטו אוון פורנייה עם 28 נקודות וניקולה ווצ'ביץ' עם 27 נק' ו-12 ריבאונדים, טרנס רוס סיים עם 19 נק' ומרקל פולץ קלע 14 ומסר 9 אבל גם נטש באמצע הרבע השלישי עם התכווצות שרירים. ג'יימס אניס פתח לראשונה בחמיישית המגי'ק אבל סיים עם 2 נקודות בלבד ב-22 דקות.

ניו יורק ניקס (39-17) – אינדיאנה פייסרס (23-33) 106:98

משחק מנומנם במדיסון סקוור גארדן שאת העניין המרכזי בו תפסו ניסיונותיו של ויקטור אולדיפו לחזור לעניינים – ניסיונות שלא ממש צלחו גם הערב והסתיימו עם נטישת המשחק אחרי שלושה רבעים בשל התכווצויות.

אבל גם ערב לא מרשים של הכוכב בפוטנציה של הפייסרס לא מנע ממנה לנצח הלילה את המארחת שלה. גם בזכות הגנה מרשימה של נותני הקצב אבל גם בזכות העובדה שמולם עמדה הניקס, לא בדיוק אימת הליגה…

טי.ג'י וורן והאולסטאר הטרי סאבוניס הובילו את הפייסרס לניצחון שהושג למרות רבע ראשון איום בו קלעה הקבוצה 15 נקודות בלבד אל מול 20 של הניקס. הרבע השני היה כבר יותר טוב התקפית בשביל הקבוצה של נייט מק'מילן שעם 36 נקודות לרשת של הניקס, לקחה את היתרון וגם ראתה את אולדיפו קולע את 5 הנקודות האחרונות בחצי בדרך 44:51 בהפסקה.

הרבע השלישי התחיל עם ריצת 8:23 של הפייסרס שמצאה את עצמה ביתרון נוח של 22 נקודות, הרבה בזכות וורן שקלע 9 נקודות במהלך הריצה. הניקס התקרבו מעט עד סוף הרבע (65:80)  וריצת 0-7 שלהם ברבע הרביעי צמצמה את הפער ל-6 בלבד (85:91) אבל וורן, שוב, היה זה שנתן לאינדיאנה מרחב נשימה עם 5 נקודות רצופות. עד הסיום הניקס עוד התקרבו ל-4 נקודות הפרש אבל קלעי העונשין של אינדיאנה היו שם בשביל לסגור את הסיפור ולרשום ניצחון שני ברציפות אחרי התקופה הרעה של ששת ההפסדים הרצופים.

וורן סיים עם 27 נקודות, סאבוניס קלע 24 נקודות וקטף 13 ריבאונדים, דאג מק'דרמוט סייע עם 14 מהספסל ומלקולם ברוגדון סיים עם 11 נק'. אולדיפו הסתפק ב-8 נקודות בלבד ב-3/8 מהשדה. פורטיס עם 19 נק' הוביל את הניקס, אר.ג'י בארט הוסיף 17 ופרנק נילקינה היה הניקס האחרון בדאבל-פיגרס עם 14 נקודות.

6 תגובות

  1. תודה על הסקירה. מילה על פלייאוף המערב המסתמן, כי הטבלה מתגבשת.
    הלייקרס כבר בפער 5 משחקים מהמקום ה-2, וזה הרבה. היא תצא לסטרצ' קשה עכשיו. דנבר והקליפרס יכולות לסגור את רוב הפער אם לא כולו. אבל ללייקרס נכון סיום העונה הקל ביותר אולי בליגה כולה, 14 משחקים לתיקון כל מה שצריך. כך שהיא תסיים (בהיעדר פציעות) במקום 1.
    היריבה שלה לא תהיה ממפיס. אין לממפיס שום סיכוי להיכנס לפלייאוף. היתרון שלה על מקום 9 לכאורה משמעותי. רק צריך להביט בלוח המשחקים שנותר לגריזליס. הוא רצחני עד אבסורד. תנצח אולי ב-7 משחקים עד היום. היא גם לא תסיים 9 ואפילו 10. איפשהו בתחתית עם פיניקס, לפני מיני וגולדן סטייט.
    ההתחזית שלי אומרת שאת הכרטיס האחרון תתפוס סן אנטוניו, קצת לפני הפליקנס המשתפרים במהירות. פורטלנד? תלוי בפציעות של לילארד, והחזרה של נורקיץ'. לא יודע. מאמין שפופ והחבורה יעשו את זה, ויהוו תחרות לגמרי לא קלה ללייקרס בסיבוב 1.
    מקומות 2-3 אמורים ללכת לדנבר ולקליפרס, נדמה לי הלו"ז קל יותר לקליפרס, אבל ביתרון אף. אבל אם הקליפרס ימשיכו להזניח, פול ג'ורג' וקוואי ייקחו מנוחות ארוכות, בקלות ימצאו עצמם במקום 4, שזה אומר מסלול קשה מההתחלה, מול יוטה או יוסטון, ואז לייקרס, ואז לגמר המערב…
    על הקרב 4-5 רשום באותיות גדולות יוסטון-יוטה, ביתרון ביתיות להערכתי של יוטה, עם כל הדם הרע שבעולם. אלה חדשות טובות ללייקרס, שתפגוש את המנצחת בחצי – יש לה מאצ' אפ מצוין נגדן (ורע מאוד נגד קבוצות מרובות ווינגרים, בראשן הקליפרס, עם 5 פורוורדים להשליך על לברון, ולכן גם ינצחו את הדרבי בלי בעיה גדולה. אם אכן יהיה כזה).
    אוקלהומה ודאלאס יסיימו 6-7, אולי אפילו בשובר שוויון ביניהן.

    1. ובמספרים, תחזית נצחונות סוף עונה מערב:
      לייקרס 60
      קליפרס 58
      דנבר 57
      יוטה 55
      יוסטון 53
      אוקלהומה 48
      דאלאס 48
      סן אנטוניו 44
      ***
      ניו אורלינס 42
      פורטלנד 41
      סקרמנטו 37
      ממפיס 36
      פיניקס 35

  2. תודה יאיר סיקור נהדר.
    הקרב על המקום השמיני והשני במערב מרתק.
    ציון פשוט פנומנלי.
    היום משחק חשוב ביותר בין יוסטון ליוטה על הביתיות בפלייאוף

    1. השנה קצת חששתי בתחילת העונה שיוטה תהיה מפלצת אבל לאט לאט אני חוזר להרגשה הקבועה שיוסטון זה הנאחס של יוטה

  3. תודה זעפרני.
    כריס פול ממשיך להיות מצוין וכמה חבל שהוא כבר לא ביוסטון. לברון פחות ופחות אתלטי ומדי פעם מפקד אבל עדיין מספיק טוב כדי להפעיל את כולם. דיוויס עם 7 חסימות? מדהים. יוטה לא התייצבו למשחק? נותנים לספרס לפלרטט עם סיכוי לפלייאוף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם