דמרקוס קאזינס – כרוניקה של התרסקות / עמית טבול

אחחח זה כואב..

במקור הכותרת של הפוסט הזה הייתה צריכה להיות "היידה בוגי" או "Boogie Wonderland" – פוסט אופטימי שרצה לבשר על שובו של קאזינס, השחקן האהוב עלי ביי פאר, לזירת הפשע. השחקן שגרם לי לאהוד את סקרמנטו (במחילה מעמרי כספי), השחקן שגרם לי להשתאות מארסנל התקפי שכלל 100 מיליון דרכים לעשות סל. שחקן של פעם, בכיין פסיכי עם קבלות שנתן הכל על המגרש ושילם על כך בפציעות קשות, בעיקר כאשר ניסה לעשות דברים שמעבר ליכולתו וגודלו. שחקן שבאמת לקח קשה כל החטאה, שריקה עויינת או הפסד. שחקן נשמה.

לפני מספר ימים, תוך כדי שאני משרבט טיוטה, אני מקבל וואטסאפים מבוהלים שמבשרים על קרע ב- ACL של הסנטר האדיר הזה, לטעמי המוכשר ביותר מאז שאקיל אוניל.  

אחרי קרע באכילס בינואר 2018, חזרה לכושר חלקי בינואר 2019 במדי גולדן סטייט, 2 פציעות בינוניות ואובדן אליפות, חשבתי שאולי סוף סוף תוחזר עטרה ליושנה והפנומן עם הברגים הרופפים סוף סוף יתייצב בקבוצה איכותית עם יומרות ושאיפות. אלילת המזל חשבה אחרת והכתה בו שוק על ירך, תרתי משמע.

בואו ניזכר קלות מה נתן בוגי בניו אורלינס במהלך חצי העונה שקדמה לפציעה הנוראית בינואר 2018:

25 נק', 13 ריב', 5.4 אס', 1.6 חטיפות, 1.6 בלוקים, 2.2 שלשות, 47% מהשדה, 75% מהקו. כל זה ב-36 דקות לצד הגבה והולידיי. מפלצת.

השילוב עם הגבה לאט לאט השתפר, סקרמנטו הכושלת נראתה כמו עבר רחוק ואפל, חוזה הסופר מקס על סך מעל 200 מיליון דולר כבר נראה באופק. במקרה הגרוע קצת פחות בקבוצה אחרת כפרי אייג'נט.

הגבוגי V1 בימים יפים יותר

ואז הגיעה הפציעה הנוראית. קרע מלא באכילס. שנה מחוץ למגרשים. הטרגדיה האישית המשיכה כאשר ניו אורלינס החבוטה דווקא שיחקה מצוין בלעדיו. הולידיי נתן את החודשים הטובים בקריירה שלו עד אז והשקנאים העיפו את הלילארד'ס בסוויפ בסיבוב הראשון של פלייאוף המערב.

בקיץ בוגי הפצוע חיפש קבוצה והטלפון לא צלצל. הוא לא ביקש סופר מקס וגם לא משהו שקרוב לזה. 15 מיליון. אולי קצת יותר. הוא ידע שאכילס זה הדבר הכי גרוע בשבילו וראה איך המניה שלו מתרסקת כמו מניית ליהמן בראדרס בספטמבר 2008.

בסוף גולדן סטייט זרקה לו עצם. 5 מיליון דולר לשנה. הוא לקח את זה. יש לו ולהם סבלנות. מקסימום יהיה רול פלייר בקבוצה היסטורית שלוקחת אליפות רביעית בחמש שנים.

גם זה לא עבד. היה לו קשה לחזור. הוא נפצע פעמיים במהלך הפלייאוף. היו עוד פציעות שחקני מפתח בקבוצה. גולדן סטייט איבדה את האליפות לקבוצה בריאה יותר.

בוגי חזר להתאמן בקיץ. שוב פעם ההצעות התמהמהו. בסוף הוא איחד כוחות עם לברון והגבה.

מהטריו המאושר נשאר צמד מודאג

ואז הגיעה הפציעה האחרונה. מדברים על רוב עונה/עונה שלמה בחוץ, התקדמות בצעדי ענק לקטגוריית What if וכאב ראש גדול ללייקרס. 

בוגי כבר לא ילד. לעולם לא נדע לאן קאזינס היה מגיע אילולא הפציעות. ייתכן וגם אם נשאר בריא לא היה יוצא משהו ממנו או מהקבוצות שלו, בעיקר עקב בעיות מנטליות, אבל לדעתי הוא בהחלט יכול היה להיות גיים צ'יינג'ר בקבוצה טובה עם מאמן דומיננטי (לברון). כיום הוא משמש בעיקר כאחת הטרגדיות הגדולות בענף.

הלוואי ואני אוכל את הסומבררו. רפואה שלמה, בוגי היקר!

16 תגובות

  1. מעולה עמית.
    ממש אוהב אותו, נראה כאילו וזה בנאדם שלא הבין אף פעם מה דרוש כדי לנצח בליגה הזאת ותמיד הסתמך על כישרון ופיזיות

  2. מצוין. לא ידעתי שיש לבוגי מעריץ, מי היה מאמין.
    מצד אחד בכיין, מצד שני שחקן עם לב שכיף לצפות בו כי משהו מעניין יקרה. הוא לא הטיפוס האדיש שירוץ מעלה מטה סתם כך.
    חבל עליו כי הוא היה מפלצת (לפחות התקפית) והוא עדיין צעיר. חשבתי שהוא יכול להצליח בלייקרס אבל עכשיו הכל הלך לטימיון. נאחל לחייל הצלחה בהמשך הדרך.
    ביי

  3. אחלה פוסט. מסכים איתך לגבי קאזינס. בצד של האופי הוא נראה טיפוס דפוק טוטאל לוס ובכיין כרוני . אבל בניגוד למשל להארדן הרמאי והנכלולי אצלו כשהוא מתבכיין אתה מרגיש שהוא באמת חושב שדפקו אותו. הוא משחק עם כל הלב . אני לא מת על הבכיינים האלה בכל מקרה אבל אם כבר אז שיהיה מהסוג של בוגי.
    לגבי הכדורסל הוא פשוט שחקן ענק מה שאני אוהב אצלו במיוחד זה יכולת מסירה מדהימה אבל הוא גם קלעי מצוין . איכשהוא אתה אומר עליו טיפוס דפוק אבל אי אפשר להגיע לרמות האלה באלמנטים כמו קליעה מרחוק ומסירה בלי המון עבודה ולכן בסופו של דבר אתה מבין שיש שם משהו אמיתי בתוך הגולגולת הזאת שמבחוץ נראית חלולה.
    ממש ממש חבל לי עליו הוא יחסר לליגה ואני חושב שהוא לא יחזור. זה יותר מידי הפציעה הנוספת הזאת.
    תודה רבה על הפוסט המצוין הזה.

    1. בדיוק. בכיין אבל תותח על ומפוצץ בכישרון. כנראה עבד קשה על הקליעה והמסירה.

  4. ברוך הבא עמית! לא מבין מה אתם אוהבים בגולגלת החלולה הזו אבל האמת שיש משהו בעגלגלות החמודה הזו.
    מה שבטוח הוא שכבר בסדרת הגמר היה אפשר לראות שלא מדובר באותו שחקן כך שהאבידה המקצועית בשביל הלייקרס לא גדולה כל-כך. בשביל קאזינס לעומת זאת זה באסה לא נורמלית.

    1. לאהוב את בוגי זו לא החלטה שבאה מהשכל. בסדרת הגמר הוא באמת היה רחוק מהיכולת המלאה שלו. התקווה שלי הייתה שהוא יתחזק בקיץ, יתאמן ויגיע ל-70 או 80 אחוז מיכולת השיא שלו. זה כבר לא יקרה לצערי הרב. לפחות לא בשנתיים הקרובות.

  5. המון פוטנציאל על הנייר ובהיילייטס, אבל פצוע כרוני (תשע עונות בליגה, רק 4 מעל 70 משחקים), לא רגוע ובטח לא מנהיג.
    עם כל הכישרון, בעצם לא השיג בקריירה כלום. בטח לא מול מה שיכול היה עם קצת יותר מזל ורוגע.

    1. אין מה לעשות עם ה(חוסר) מזל. זה מעבר לשליטתנו.
      אין ספק שהוא הד קייס רציני אבל כמספר 2, עם מועדון חזק ומאמן שיודע לאלף שחקנים סוררים, הוא היה יכול להגיע רחוק.
      מבחינת פציעות דווקא בתקופה שקדמה לפציעה הגדולה הראשונה הוא שיחק באיזור ה-65-70 משחקים בעונה. לא שונה בהרבה מהגבה/קרי. בתקופה הטובה הוא גם היה יציב וקטלני ולא ניפק רק היילייטס/הבטחות על הנייר.
      חבל, חבל, חבל

  6. תודה עמית וסחתיין על הסיפתח
    בוגי סיפור עצוב הוא הפסיד הון בעקבות הפציעות שלו
    הקארמה פגעה בו ובדוראנט על קיצור הדרך שבחרו
    במקרה של הסנטר הטוב מאז שאק הייתי הולך על אמביד ויוקיץ בלי למצמץ
    לבוגי היה ארסנל משובח אבל זה משהו שתורגם להצלחה
    ביג מנים דומיננטים לקחו קבוצות רחוק וזה לא הקייס של ההד קייס

    1. הקטע שבאמת נראה שההתבגרות תעזור לו למצות את הפוטנציאל, וכמו שעמית כתב החצי עונה בפליקנס היתה סימן שהקריירה שלו הולכת בכיוון חיובי. הפציעה הזו למעשה גמרה את הסיפור שלו כשחקן מוביל בליגה.
      רק מראה כמה הכל שברירי וכמה שחקנים שמוכנים להפסיד עונה בשיאם (כמו דייויס) מסכנים את הקריירה שלהם והמורשת שלהם.

    2. אני לא חושב שהיו לו הרבה אופציות חוץ מהווריורס (להבדיל מדוראנט). לדעתי אם הוא היה נכנס לסיטואציה הנכונה הוא היה מסתכל לאמביד ויוקיץ בלבן של העיניים ואפילו גובר עליהם במירוץ לתואר "הסנטר הטוב מאז שאק". מבחינת כישרון ופוטנציאל הוא לגמרי שם. ביחס לאמביד הוא עולה עליו בשלשות, חטיפות ואסיסטים ונחות ממנו בהגנה על הטבעת. ביחס ליוקיץ הוא בכללי שומר טוב יותר, ריבאונדר טוב יותר וקלעי שלשות טוב יותר. יוקיץ עולה עליו באסיסטים ואחוזים.

      1. השימוש במספרים במקרה של בוגי הוא עיוות של המציאות
        יש 15 רכזים שמוסרים יותר מקארי בממוצע
        הוא עדין יהיה אופציה ראשונה שלי כגארד

  7. מעולה עמית.
    כמה קיוויתי שמישהו ירים את הכפפה ויכתוב עליו, וכמה שמח שזה בא ממי שידע להעריך את הכישרון שלו, למרות שהכי קל להיטפל למנטליות שלו.
    לדעתי גמר את הקריירה, והוא יחסר בליגה

  8. גם אני ממש ממש מחבב את הדפקט הזה.
    מקווה שיתאושש ויביא בקאמבק א-לה דריק רוז…
    🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם