הפרלמנט – פותחים עונה!

חג NBA שמח לכולם.

הפרלמנט יתקבץ בכל יום שישי ובחגים ומועדים על מנת לדסקס בפרשיות השבוע, בעזרת שאלות זהות שחברי צוות שונים ינסו להתווכח ולהתפלפל עליהן. מכיוון שהיום הוא יום קודש לחובבי ה-NBA, הבה ונתחיל!

האם הפרשייה הסינית תשפיע על התנהלות השחקנים בכל מה שקשור ל'חופש הביטוי' והאם יהיו לה השלכות על תקרת השכר וחוזים עתידיים?

מתן גילור: אתחיל מהסוף – לא חושב שתהיינה השפעות. בטח לא משמעותיות. עם כל הכבוד למורי, התבטאות שלו שנמחקה במהרה וקיבלה כתף די קרה מכל מיני גורמים בליגה לא תחולל שינוי בעניין של סין ב-NBA. ישכח די מהר. גם על ההתנהלות אני לא חושב שזה יותר מדי ישפיע. בכל מה שקשור לארה"ב (ולמדינות המקור עבור השחקנים הזרים) בלאו הכי הם מתבטאים די בחופשיות (גם אם כמה רפובליקאים קונים פחות נעל או שתיים). לגבי התרחשויות פוליטיות ברחבי העולם – זה לא היה אישו רציני ולא נראה לי שהשינוי קרוב. אני לא חושב שמישהו שנהג להתבטא לגבי נושאים חברתיים ינצור מעתה את לשונו.  

מידן בורוכוב: יו דונט׳ שיט וור יו איט. אם השוק הסיני חזק אז השחקנים יתיישרו לפיו. מנסיון שלי של עבודה של 10 שנים עם השוק הסיני – הכבוד הוא ערך עליון אצלם. אין שום סיכוי שנראה ביקורת על הסינים בקרוב, אמרה כמו של שחר צוברי – הסינים חארות.(אחריי ביג׳ינג 2008) לא תאמר יותר. גם לא ציוצים שתומכים בהונג קונג.

ניב שכטר:   יהיה מעניין לראות את ההתבטאות הבאה של שחקן בכיר בכל מה שקשור לבעיות דומסטיות. לדעתי לפרשה בהחלט יהיו הדים משמעותיים העונה. הן בגזרת ה-Shut up and Dribble והן בהפסדים פוטנציאלים כאשר כבר נאמר שקבוצות לקחו בחשבון ירידה בתקרת השכר העתידית (או יותר נכון, עלייה פחות משמעותית) בהארכות החוזה שחולקו בימים האחרונים (למרות שלא נראה ככה). מה גם שדריל מורי עדיין לא פצה פיו.

סער ברעם: לטעמי הפרשייה הסינית לא תשפיע. הרבה שחקנים נחשבים לפעילים בעולם הפוליטי היום, במיוחד לברון. הליגה לא תצא גם נגד הסינים וגם נגד לברון, שלדעתי הוא אחד ממוכרי המרצ'נדייז הגדולים בעולם אם לא הגדול ביותר, עם כל הכבוד למייקל ג'ורדן. הם חייבים לדגול בצד אחד, ולטעמי הוא לתת לאנשים להתבטא. ואת זה אומר עוד בנאדם שלא אוהב את ההתבטאויות של לברון…

יאיר זעפרני: אני אהיה לרגע פוליטיקאי ואגיד שזאת לא השאלה הנכונה. השאלה הנכונה היא האם מה שקורה עם הסינים ישפיע על הקבוצות והחוזים האסטרונומים שהן מפזרות (השחקנים בכל מקרה יקחו מה שייתנו להם).ואם השבוע האחרון הוא איזשהו מדד לתשובה, אז עושה רושם שהקבוצות לא ממש הבינו שהחל מהשנה הבאה יש מצב שיהיה להן פחות כסף לפזר. לדעתי זה יוביל לכך שיהיו יותר מדי קבוצות שכבר לפני הקיץ הבא יהיו הרבה מעל תקרת השכר שהולכת להיות, מה שישים את הליגה מול שוקת שבורה אותה היא תפתור באמצעות… ניחשתם נכון, התנצלות בפני הסינים (וזה גם עונה על שאלת 'חופש הביטוי' שתהיתם לגביה)

בסקר הג'י אמים שפורסם בשבוע שעבר נושא הקונפרנסים היה הראשון שדובר עליו כחוק שצריך להשתנות. מה דעתכם לגבי שינוי שכזה והאם בכלל יש סיכוי שיקרה בחוזה ה-CBA החדש?

מתן: יש יתרונות (יותר שוויוני) ויש חסרונות (מרחק טיסה גדול יותר, שעות פחות נוחות לאוהדים המקומיים, שלדעתי הם החשובים ביותר). אני בעד שזה יקרה ביחד עם קיצוץ מספר המשחקים ל-62 תוך הוספת 2 מועדונים (סיאטל? לאס וגאס? מקסיקו סיטי?). לדעתי הסיכוי שזה יקרה בשנתיים-שלוש הקרובות לא גבוה.

סער : השינוי יהיה מבורך – וצריך להפנות אותו ל-16 הקבוצות הטובות בליגה. כבר כמה שנים טובות שיש פער בין המערב למזרח.גם בעונות שבהן מיאמי הייתה דומיננטית מאוד, בצד השני היו לה את אוקלהומה של דוראנט\הארדן\ווסטברוק, את הספרס המדהימים ודאלאס.בכל המקרים האלה המזרח (שנחשב לחזק אז) עדיין היה שיוויוני עם המערב. ובעונות האחרונות המצב בכלל נהיה מוגזם כשפיניקס (48 נצחונות) לא עלו לפלייאוף ואטלנטה עלו עם 38 מהמזרח.בכל מצב באותה עונה – ונכון, זו עונה שהיא יותר מוקצנת, פיניקס היו מצליחים להגיע לפלייאוף מהמקום ה-3 במזרח. הזיה.

מידן : נו ווי זה לא אפשרי גיאוגרפית ותהיה מכה אנושה לליגה. בבייסבול זה מאוד מורכב כאשר משחקי המערב נגמרים לפעמים ב 3 לפנות בוקר. סדרה בין קבוצה מערבית למזרחיות לא תעשה טוב לרייטינג. 

ניב : פחחחח. כלומר מזפחחחח. כלומר די כבר! כלומר לא יקרה. (מצביע על מידן) – מה שהוא אמר.

יאיר: קודם כל אני בעד, זה כבר שם את מינסוטה בעמדת זינוק לפליאוף… אבל מעבר לזה הסיכוי שזה יקרה תלוי בבעלי הקבוצות בלבד ואולי חוץ ממארק קיובן שלהוט להעביר את דאלאס לקומפורט זון המכונה "המזרח" לא נראה שזה בדם של אף אחד. בעולם מתוקן, שיטת חלוקת הקונפרנסים הייתה שונה אבל גם דונלד טראמפ לא היה נשיא… נסתפק במה שיש. כבר התרגלנו.

מי לדעתכם יהיה השחקן המשמעותי הראשון שנראה עובר בטרייד?

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא giliotin.jpg

סער: שאלה מצוינת שקשה לענות עליה. לדעתי אורלנדו לא מספיק טובים כדי להגיע להישגים משמעותיים ובכל זאת לא מספיק גרועים במזרח.יכול להיות שווצ'ביץ' ימצא את עצמו עדיין באורלנדו, אבל שחקנים כמו אארון גורדון, טרנס רוס, או אוון פורנייה ימצאו את עצמם בחוץ.עוד אופציה מעניינת שחייבים לקחת אותה בחשבון היא בראדלי ביל. הוא הכוכב הכי מוכח שמשחק בקבוצה שהכי פחות יכולה לרוץ איתו.

מתן: כמובן שזה הימור שמאד קשה לקחת וגם קשה להגדיר משמעותי. אני אלך על דיאנג'לו ראסל.

יאיר: כריס פול. הסיטואציה באוקלוהומה אולי שמה אותו כשחקן ראשי אבל מרחיקה אותו מהסיכוי להגיע לפיינלס פעם אחת לפחות ובערך בנובמבר יימאס לו ולהם והם יחפשו לו מוצא. איכשהו נראה לי שזה ייגמר בלייקרס, אל תשאלו אותי איך אבל הצהובים סגולים זקוקים לכוכב שלישי, לברון והוא חברים עוד מהבננה בוט ויש מצב שהוא וריץ' פול בכלל קרובי משפחה, לא? בקיצור, קייל קוזמה, אל תתפלא אם תמצא את עצמך באוקלהומה.

מידן: ראסל ווסטברוק. למה ? בגלל המערכת של יוסטון שמודה מהר בטעיות.

ניב: סבוניס או מיילס טרנר, אינדי לא יכולה להמשיך עם שניהם. מה גם שאני צופה לאינדי פתיחה חלשה שתזרז את הרצון לשינוי.

הפציעה של וויליאמסון- כמה לדעתכם היא תשפיע על עונת הרוקי שלו והאם היא סמן לקריירה העתידית שלו? 

מתן : אני לא ממש מופתע מהפציעה של זאיון. גם בעונה שעברה טענתי שהוא נראה עם כמה ק"ג עודפים ובכזה משקל לשחקן כל כך נפיץ בסגנון המשחק זה מקדם פציעות. אני בכל זאת רואה אותו זוכה ברוקי העונה. ואני בכל זאת רואה אותו הופך לכוכב בליגה. אבל… לא כמו שרבים חושבים. הוא לא יהיה שחקן שנאבק על ה-MVP עונה אחרי עונה. חלק גדול בגלל שאני לא רואה את הגוף שלו עומד ב-30+ דקות של טורבו.

סער: כן וכן. היא תשפיע כי הוא יחזור טיפה חושש, במיוחד כשכל השחקנים מתחילים להכנס לכושר. הוא יגיע, במקרה הטוב, בסביבות אמצע-סוף דצמבר, למשחק הראשון שלו.לא אופתע כלל אם ניו אורלינס יחליטו לבצע טרייד ולשמור על ציון במשך כל העונה הראשונה שלו בהגבלת דקות. בנוסף, במשחקי ההכנה הוא נראה קצת חד-מימדי, כשהוא מסיים בעיקר מתחת לסל.היא לחלוטין סמן לקריירה הגדולה שלו – והוא בנוי כמו טנק – אם בגיל 20 הברך מתחילה לעשות לו בעיות, קשה לי להאמין שהוא יחזיק עד גיל 33.

מידן: אני מקווה שלא ללונג טרם. לעונת הרוקי – הוא בדרך להפסיד חודשיים. אם לא ישחק 50 משחקים ומעלה יהיה לו קשה להיות ROY. אם ניו אורלינס תסריח ייתנו לו להתאושש בשקט עד השנה הבאה.

יאיר: אני מבין בפציעות כמו שמינסוטה מבינה בניצחונות… אבל בכנות, מה ציפיתם משחקן של ניו אורלינס, שיהיה כשיר כל הזמן?! מקווה ומאמין שיחזור מהר ויוכיח לנו שהוא כל מה שציפינו ממנו ועוד. לפחות עד הפציעה הבאה…

ניב: אני ציוני נלהב וככזה לא אתן למציאות לטפוח בפני. ציון יהיה בסדר. אז מה אם המשקל שלו יחד עם הקפיציות ברגליים נראתה כנגד חוקי הגרוויטציה. בתור אחד שקבע כי סטף קרי יפרוש בגיל 25 ואמביד בגיל 24, אני לשם שינוי, הולך עם האופטימיות. ציון הוא הרבה מעבר למספרים. האנרגיה שלו והתשוקה למשחק היא משהו נדיר בליגה של היום, וסט היכולות שלו הרבה יותר מגוון מכפי שנותנים לו קרדיט. יפסיד קצת זמן וימשיך לקחת את הפליקנס לפלייאוף.

במידה ו-וויליאמסון לא ישחק תקופה ארוכה מי הייתם מהמרים לרוקי העונה?

סער: הרוב יילכו עם ג'ה מוראנט שנראה כמו שחקן שבשל לדבר האמיתי. אני דווקא הולך על אר.ג'יי בארט. הוא הוכיח שיש לו מה לתת גם 'בצילו' של ציון ב-Duke (בדיוק זה יוצא.. מילה בעברית).לטעמי הוא יודע להיות במרכז הזרקורים, והוא מוכן לדבר הגדול, במיוחד עם הניקס- שאף אחד לא יודע מה לצפות מהם והוא יכול להיות במרכז הבמה. יש לו עוד כמה מופרעים איתו בקבוצה,ועוד כמה שחקנים שיודעים לקבל כדור ולשים אותו בסל. הייתי ממליץ לשים עליו עין, מקרוב.

יאיר: אני אהיה פרובינציאלי לרגע ואגיד שזה יהיה ג'ארט קולבר. הוא נראה טוב בהכנה, הוא בוגר מאוד והוא יודע לתת עבודה בשני צידי המגרש. חי הוא מזכיר קצת את טייטום ולמרות שאני יודע שנסחפתי אני בונה על כך שהוא יהפוך את הרעיון של להיפרד מוויגינס לפחות מרתיע לביצוע.יהיה רוקי העונה? אולי אבל גם בתיאור עד כאן נסתפק.

מידן: ג׳ה מוראנט – יש לו את כל התנאים לגדול בממפיס.

ניב: עדיין ציון. אהבתי את הרעיון של קולבר, שחקן שמאוד אהבתי במכללות. אבל מספיק שציון ישחק מעל 55 משחקים וזה שלו. אבל אני מאמין שהפליקנס יהיו תחרותיים גם ללא ציון, והתוספת שהוא יביא תהיה כל כך משמעותית לעומת שאר הרוקים שיהיו במרתפי הליגה, שזה חייב להיות של ציון.


11 תגובות

  1. כל הכבוד לפרלמנט. אז מי היה אצלכם על תקן קראקו?
    🙂
    אם ציון יפצע אני הולך עם ג'ה מוראנט.
    אסור לנב"א לכרוע ברך בפני הסינים. קל לי לומר כי אני לא מעורב ולא מפסיד כסף. כיף להיות אידאליסט בלי מחויבות . . .

  2. ככל רוהדי הכדורסל והנב"א בפרט מאחל לציון שהקריירה שלט לא תיפגע משמעותית מפציעות.

  3. ניב שאפו על הארגון 🙂 אכן נגעת בכמה שאלות מכריעות לליגה. אני כבר מחכה לפעם הבאה

  4. רעיון וביצוע נפלא.תודה רבה. לדעתי גם אם ציון בריא מורנאט יהיה רוקי העונה. נראה בשל ועם אשראי חופשי בממפיס.

  5. איזה מסר דפוק זה יהיה להיכנע לסינים…
    אסור להם לעשות את זה ולא משנה כמה זה יעלה. שנאמר: טוב שם משמן טוב

  6. אחלה פרלמנט
    מידן, אהבתי את מעיל העור שבחרת לתמונה.
    ובאותו נושא
    ממליץ לציון (ולכולם) לראות את הסרט Game Changers בנטפילקס…. אולי (אולי) זה יפתור לו את בעיית הפציעות
    בכל מקרה אחלה פרוייקט, פעם הבא שאתם נפגשים המפיות עלי !!!
    🙂

  7. תודה לפרלמנט.
    חושש דמיון יהיה גרג אודן 2.
    פציעות בברכים מרבות לחזור, בתור אדם שעבר שלוש כאלה באותן ברך. ואני בכלל לא שחקן כדורסל!

    יוזמה טובה, עונת NBA שמחה לנו

  8. בתקווה שפעם יופיעו פה – אסי ומאור כהן + זרחוביץ את סמו את אידלמן
    תודה רבה ניב על הארגון !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם