הצבאים מחצו את הלטאות בחפלה יוונית טורקית

טורונטו קיוו להשוות את הסדרה ולגנוב את הביתיות אבל הבאקס חשבו קצת אחרת והבהירו זאת בדרך הכי ברורה שאפשר לדמיין.

אנטי קליימקס של ממש הלילה במילווקי עם משחק שהתנהל במעמד צד אחד בלבד. הצד המארח.

זה התחיל ברבע ראשון מהמם של מילווקי עם שתי שלשות מהממות של ברוגדון, אחת של מידלטון,  איליאסובה ומירוטיץ' + בלוקים של לופז ויאניס שמחצו את הלטאות. כנראה שאין דרך אחרת עם משחק שמתחיל ברצף של החטאה של יאניס, ריבאונד התקפה של יאניס, הטבעה של יאניס, בלוק מטורף בצד השני של יאניס על מארק גאסול האומלל, הטבעה של יאניס אחרי אסיסט של בלדסו ואז סל ושלשה של מירוטיץ' אחרי אסיסט של יאניס… משחק שמתחיל ב 0-9 תמיד מריח כמו בלואו-אאוט אפשרי.

טורונטו ניסו חדירות – לא הלך, חטפו בעיקר בלוקים על הראש.

ניסו קליעות מבחוץ – לא הלך. 7/19 לפותחים + 2/3 לספסל.

הספסל של טורונטו – נטען לא מעט שהוא הכי טוב בליגה – הובס ללא תנאי מול הספסל של מילווקי: 13-5 ברבע הזה.

הרבע השני מתחיל עם פעולות ענקיות של איליאסובה שסוחט תוקף מקוואי, שם שני סלים מהממים, חוטף וקולע ודופק שלשה ומה לא.

מילווקי פשוט חוגגים עם שלשות של מירוטיץ', חדירות של היל, שמירה נהדרת של איליאסובה על סיאקם (שמאד התקשה במשחק הזה וגם נכנס לבעיית עבירות. ספויילר: יצא ברבע האחרון עם 6 עבירות) + שאיבת ריבאונדים וללטאות המעוכות אין יותר מדי מה להציע מלבד סלים מדי פעם של קוואי ולאורי והיתרון מטפס ל-21.

נרס לוקח פסק זמן שלאחריו ההפרש מטפס רק בעוד ארבע נקודות עד להפסקה אליה יורדים הצבאים בסבבה עם יתרון 25 ומשחק פשוט מושלם: כל זה כשיאניס הוא בסה"כ הקלע הרביעי עם 11. מירוטיץ', איליאסובה (15 כ"א) וברוגדון (12) מקדימים אותו.

בשלב זה יכלתי לסגור את הסיקור אבל לאור כל הקאמבקים שזכינו לראות לאחרונה (פורטלנד מול דנבר בגיים 7, טוטנהאם מול אייאקס בחצי גמר הצ'מפיונס) חשבתי להיות בצד הבטוח ולראות מה יקרה ברבע השלישי.

ובכן, הרבע השלישי מתחיל עם סל אנד וואן של יאניס בחדירה ליתרון 28 אבל הלטאות מגלות סימני התאוששות עם 5 רצופות של סיאקם וקוואי. 8 דקות לסוף הרבע והיתרון חוזר ל-21.

6:49 לסיום הרבע, אני מבין שיאניס כבר עם 14 נקודות ו 12 ריבאונדים ואפילו לא שמתי לב איך הוא הגיע לזה. עד כדי כך מילווקי טובים.

אבל הלטאות הם עדיין קבוצה די טובה וסלים של פאוול וקוואי מורידים ל 15 בלבד ואז ואן-וליט ל 13. אפשר להתחיל לחשוב על קאמבק, נכון? לא אם שואלים את ברוגדון והיל שעם 6 רצופות מעלים חזרה ל 19.

פאוול עם עוד שלשה מוריד ל-13 (בכל יום אחר היינו מתעכבים על התרומה שלו הרבה יותר. הלילה היא עזרה כמו כוסות רוח למת). מיקס מנצח את הבאזר עם שלשה פוקסית וזה "רק" 17 לקראת הרבע המכריע. ברכות לטורונטו שניצחו רבע…

הלטאות מורידים עד 16- בתחילת הרביעי עם סלים של פאוול וסיאקם אבל שלשה של בלדסו מעלה חזרה ל 21 ומחזירה את הסדר על כנו עם 9:19 לסיום. מהנקודה הזאת היה ברור שלא יהיה כאן שום נס למעט הכוס השניה ששתיתי בזמן הצפיה.

וכך כל העסק זרם לו על מי מנוחות עד לסיום כשהצבאים שולחים את הלטאות לחשוב טוב טוב מה עושים במשחק הבא ע"מ להישאר בחיים בסדרה הזאת ואולי אולי להשאיר את קוואי…

בצד המפסיד רק שלושה סיימו בדאבל פיגרס: קוואי (31) במשחק פושר מאד, לאורי (15 באחוז מזעזע של 4/13) ופאוול מהספסל עם 14 נקודות ו 6/9 מהשדה ב24 דקות. מרשים בהחלט. סיאקם האומלל יצא ב-6 עבירות ותרם 8 נקודות בסה"כ.

הבאקס , לעומת זאת, סיימו עם שישה שחקנים בדאבל פיגרס בראשות יאניס עם 30, 17 ריבאונדים וחמישה אסיסטים! מה שמוזר לי באופן אישי זה שלא ממש שמתי לב לזה (למעט הרצף המתואר בפתיחה) אלא רק אחרי שראיתי את דף הסטטיסטיקה. בעיני זאת אינדיקציה מצוינת לקבוצה בריאה: כוכב על (והיו לו כמה ביצועים יפהפיים) שלא מכסה על היתר אלא מהווה חלק אורגני מהם. איליאסובה סיםם עם 17 ופעולות יפהפיות של סחיטת עבירות תוקף ושלשות נהדרות. מירוטיץ' (15), ברוגדון (14), היל (13) ומידלטון (12) היו פשוט נפלאים.

7 תגובות

  1. איזה קבוצה כייפית . ואיזו עבודת אימון מושלמת . בלי טעויות עם חופש פעולה ציפוף מושלם עם לחץ .הוצאת מקסימום מהרכב ייחודי בכשרון ובחסרונות שכמעט לא מורגשים

  2. גם אני מסכים שהספסל של טורונטו מאכזב בגדול עד כה. גאסול לא קולע מבחוץ וגם דני גרין הפך לנגר. כל עוד אין קליעה מבחוץ מילווקי תמשיך לצופף את הצבע וזה לא יגמר בטוב. בכלל גרין מאוד מאכזב כי אפילו בהגנה הוא לא טוב במיוחד, אולי כדאי שיקח דוגמא מקיין לאורי שלפחות נותן את הלב בהגנה. קוואי רצה להיות לברון ולקחת על הגב קבוצה אבל מה לעשות והוא הרבה פחות טוב בחברון, במיוחד באספקט של ניהול המשחק ומציאת החברים לקליעה חופשית, וגם אין לו את המסירות עם הדיוק הכירורגי של לברון.
    כמו כולם מחשבותי כבר נודדות למאצ׳אפ של מילווקי מול ג״ס והשאלה אם הם מספיק טובים. הגנתית הם יהיו מצוינים כי הם חבורה של חיות רעות ואתלטיות, השאלה היא אם יאניס יצליח לבנות את משחק ההתקפה כשהוא ניתקל מול גרין, ואם יעבור אותו בדרך לסל הוא יקבל עזרה מלוני, ואז, אולי, גם דוראנט. לדעתי לדוראנט הטאוויל תהיה חשיבות גדולה בהגנה (בהתקפה אין טעם להזכיר) בעזרה על יאניס.
    יאללה פורטלנד, לכו תעשו את העבודה שלכם ותיקון את משחק 3.

  3. אני לא יודע מתי טורונטו יתעוררו, אם בכלל. קוואי מספק משחקים פנטסטיים ואפילו לאורי היה מעולה במשחק הראשון. והם עדיין לא ניצחו…

  4. סיקור מעולה תודה שי. מילווקי כרגע 4:0 , 4:1 מול בוסטון ולדעתי גם פה זה לכיוון סוויפ או 4:1 . טורונטו לא ממש אתגר בשבילם – נראה לי שפילי היו יכולים אולי לעשות מולם קצת יותר (לא הרבה). בעייני המשחק הזה שיקף יותר מהראשון את יחסי הכוחות בין שתי הקבוצות הללו.
    החזרה של דוראנט הופכת להיות קריטית בשביל הלוחמים אני לא מאמין שבלעדיו הם יוכלו לנצח אותם (גם איתו יהיה קשה). זו פשוט קבוצה עם כח אש מאוד גדול הלילה שישה שחקנים בדאבל פיגרס וזה כשלופז ובלדסו לא בעיניינים ובאמצע הפריק שנראה בלתי עציר. מצפה לנו סדרת גמר לפנתאון .

  5. הספסל של טורונטו באמת די פח ב-2 הסדרות האחרונות וחבל. גאסול נראה אוף לגמרי, איבקה לא תורם מספיק, סיאקם עוד לא מספיק מנוסה. כמו שזה נראה עכשיו בשבת הבאה כבר אפשר יהיה להכריז בבטחה שקוואי בדרך לקליפרס.

  6. תודה שי מצוין.
    הספסל של טורונטו ממשיך לאכזב גם בסדרה הזאת. מאוד מפתיע כי זה היה אמור להיות הכוח של הקבוצה.
    לגבי יאניס שווה לשים לב לאחוז קליעות העונשין שלו. עדיין לא להיט בלשון המעטה עם 67% בפלייאוף. אבל הוא מקבל המון עבירות ויודע להעניש את הקבוצה היריבה ברמה שזה לא ישתלם לעשות לו האק אה יאניס. אולי זה יגיע מתישהו. אבל היום קבר 10 מ-12 זריקות מהקו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם